سفارش تبلیغ
صبا ویژن

این وبلاگ در ستاد ساماندهی پایگاههای اینترنتی به آدرس www.samandehi.ir ثبت شده است .

اعلام خطر آیتالله مکارم شیرازی درباره حجاب
نظرات ()

 آیت الله مکارم شیرازی گفت: مسئله حجاب و جمعیت به جاهای خطرناکی رسیده است، ممکن است که تمام افراد در خصوص یک مصلحت مانند حجاب اقناع نشوند، اما قانون باید اجرا شود و مسئله حجاب را به این بهانه ها شل گرفتن، کار اشتباهی است.
 
به گزارش تسنیم، آیت الله ناصر مکارم شیرازی در مراسم احیای شب بیست و سوم رمضان که در دفتر این مرجع تقلید برگزار شد، با اشاره به شب قدر اظهار کرد: مطابق برخی از روایات اهمیت شب بیست و سوم رمضان بیشتر از دو شب قدر قبلی است، باید از فرصت پیش آمده استفاده کنیم، خداوند برای دعوت بندگانش به خوبی ها مشوق هایی را قرار داده است که از جمله ی این مشوق ها شب های قدر است تا بندگان به خدا نزدیک شوند و از هوای نفس دوری کنند.
 
وی تصریح کرد: اهمیت شب قدر بیشتر از هزاران ماه است، یکی از اعمال شب قدر خواندن دو سوره عنکبوت و روم است، مطالب مربوط به توحید و توبه به سوی خدا در سراسر این دو سوره وجود دارد، اگر برنامه های این دو سوره را در زندگی پیاده کنیم، برای عمر ما کافی است.
 
استاد عالی حوزه علمیه قم با اشاره به امتحان های خدا گفت: در سوره عنکبوت خطاب به مردم آمده است که آیا گمان می کنید که امتحان نمی شوید، امتحان برای همه وجود دارد، دنیا عالم امتحان است و با امتحان بدکاران از نیکوکاران جدا می شوند و برای موفقیت در امتحان الهی باید از خداوند یاری بجوییم، امتحان الهی زمان ندارد و تمام دوران زندگی انسان، زمان امتحان الهی است.
 
آیت الله مکارم شیرازی مال و قدرت را وسیله امتحان خداوند دانست و افزود: خداوند با همه چیز انسان را امتحان می کند و موارد امتحان خداوند قابل احصاء نیست، تا زمانی که امتحان صورت نگیرد، مشخص نمی شود که چه کسانی در ایمانشان صادق هستند و چه کسانی دروغ می گویند، انسان باید سعی کند که از امتحان الهی آبرومند بیرون آید، نتیجه امتحان الهی معیار اجر و پاداش الهی در آخرت است و انسان باید در دنیا همیشه خودش را در مجلس امتحان الهی فرض کند.
 
مرجع تقلید شیعیان با اشاره به ارزش قدرت بیان کرد: تکیه انسان بر قدرت و مال، تکیه بر تار عنکبوت است، تکیه گاه محکم و جاویدان، ذات مقدس الهی است، عنکبوت یکی از معجزات الهی است و خانه عنکبوت سست ترین خانه ها است و با باد ملایمی این خانه از هم فرومی پاشد، کسانی که غیرخداوند را می خوانند، تکیه گاهشان مانند تار عنکبوت، سست است.
 
وی تصریح کرد: کسانی که در راه خدا جهاد کنند و نیت خالصی داشته باشند، خداوند آنها را به راه راست و نجات هدایت می کند، جهاد معنای وسیعی دارد و به کارهایی مانند جهاد با مال، جهاد با شیطان و .. هم جهاد اطلاق می شود.
 
استاد عالی حوزه علمیه قم، هدایت را دو گونه دانست و افزوذ: گونه ای از هدایت عمومی است، براساس این نوع از هدایت به تمام افراد راه راست نشان داده می شود، اما در هدایت خاص که شامل تعداد محدودی می شود، خداوند انسان را به مطلوب می رساند، اگر انسان تلاش کند، خداوند دست او را می گیرد و خودش او را به مقصد می رساند.
 
آیت الله مکارم شیرازی با اشاره به امر به معروف و نهی از منکر اظهار کرد: یکی از گونه های جهاد امر به معروف ونهی از منکر است که برخی به دنبال کم رنگ کردن آن هست، برخی می گویند که در بحث حجاب و افزایش جمعیت فقط اقناع کنید، اما همان افراد می گویند که در زمینه نابودی جنگل ها باید سخت ترین برخورد صورت گیرد، چرا در خصوص مالیات و راهنمایی و رانندگی برخورد سخت صورت می گیرد، خب  مردم را هم در خصوص آن موضوعات قانع کنید، در تمام دنیا مصالح یک کشور زیر قانون می رود، ممکن است که تمام افراد در خصوص یک مصلحت اقناع نشوند، اما قانون باید اجرا شود و مسئله حجاب را به این بهانه ها شل گرفتن، کار اشتباهی است، مسئله حجاب و جمعیت به جاهای خطرناکی رسیده است و دولت باید از نهادهای زیرنظر خود در خصوص حجاب شروع کند.
 
وی تصریح کرد: اساس اسلام بر امر به معروف و نهی از منکر است، امام علی (ع) خطاب به مردم فرموده است که اگر امر به معروف و نهی از منکر را ترک کنید، دعای شما مردم مستجاب نمی شود، امر به معروف و نهی از منکر مساوی با خشونت نیست و این دو فریضه باید با زبان خوش صورت بگیرد و  نباید مردم و مسئولین امر به معروف و نهی از منکر را فراموش کنند.




نویسنده : لبیک
تاریخ : دوشنبه 93/4/30
زمان : 1:2 عصر


.:: This Template By : Theme-Designer.Com ::.

Reba.ir

کد بارشی


رفتـــ 25
تحلیل آمار سایت و وبلاگ