سفارش تبلیغ
صبا ویژن

این وبلاگ در ستاد ساماندهی پایگاههای اینترنتی به آدرس www.samandehi.ir ثبت شده است .

پنج ترفند ساده برای سرعت بخشیدن به گوشی اندروید شما
نظرات ()

این روز‌ها با وجود به‌کار‌گیری سخت‌افزارهای بهتر و سریع‌تر در گوشی‌های هوشمند به ویژه از نسل اندروید، شاید سخن ‌از ترفندهایی برای سرعت بخشیدن به گوشی بیهوده باشد؛ اما ‌هنوز ‌هستند کاربرانی که با گوشی‌های هوشمند با سخت‌افزارهای معمولی‌تر کار می‌کنند و قطعا در مواردی مشکل سرعت برای این دست از کاربران، معضلی جدی ‌می‌شود. این ترفند‌ها می‌تواند تا میزان بسیاری در سرعت بخشیدن به گوشی‌های هوشمند مفید باشد.

به گزارش «تابناک»، هر چه بیشتر از عمر گوشی هوشمند اندروید شما می‌گذرد، متوجه می‌شوید که سرعت آن کاهش پیدا می‌کند و دیگر خبری از چالاکی و سرعت روزهای اول نیست. در این گونه موارد، بیشتر کاربران به سرعت به فکر عوض کردن گوشی هوشمند خود افتاده و چاره را در توسل به گوشی‌های هوشمند با سخت‌افزارهای بهتر می‌بینند. 

اما برای این کار عجله نداشته باشید. ما در اینجا چند ترفند و راهکار ساده را به شما آموزش می‌دهیم که می‌تواند در سرعت بخشیدن به گوشی اندروید شما کارساز باشد.

پنج ترفند ساده برای سرعت بخشیدن به گوشی اندروید شما

1 – پاکسازی Cache برنامه‌ها

داشتن برنامه‌ها و App‌ها زیاد می‌تواند بسیار کاربردی و جالب باشد؛ اما در طی زمان Cache شدن داده‌های این برنامه بر روی گوشی، شما می‌تواند یکی از اصلی‌ترین عوامل کاهش سرعت گوشی باشد. پاکسازی Cache از طریق Settings گوشی قابل انجام است؛ اما در خصوص بسیاری از نرم‌افزار‌ها، نیاز به ابزارهای جانبی دارید. 

یکی از بهترین App‌ها برای این موضوع App Cache Cleaner است؛ لینک دانلود از Play Store. کافی است بر ‌دکمه Clear کلیک کنید و کار تمام است. این ابزار همچنین از قابلیت پاکسازی خودکار Cache در زمان‌های تعیین شده توسط شما برخوردار است.

پنج ترفند ساده برای سرعت بخشیدن به گوشی اندروید شما

2 – پاکسازی برنامه‌های قدیمی و بلا استفاده

شاید گوشی هوشمند شما پر از برنامه‌های قدیمی و بلا استفاده باشد؛ برنامه‌هایی که البته بیشتر آن‌ها ‌پشت صحنه فعالند و منابع سیستم را از آن خود ‌می‌‌کنند. برخی از این App‌ها هنگام خرید گوشی به شکل پیش فرض ‌روی آن نصب هستند. 

می‌توانید اجرای این برنامه‌ها را در گوشی هوشمند خود و در تنظیمات آن متوقف کنید و همچنین اگر گوشی هوشمند شما روت شده است، می‌توانید همه آن‌ها را پاکسازی کنید. همچنین فراموش نکنید که برنامه‌های قدیمی و بلا استفاده خود را از روی گوشی هوشمند پاک‌ کنید. 

3 ـ نصب یک App Launcher جدید

هر گوشی اندروید با App Launcher خاص خود مجهز شده ‌که کار آن کنترل دسکتاپ، صفحه Lock Screen و دیگر بخش‌های درونی واسط کاربری است؛ اما در این میان، ابزارهای جانبی دیگری برای این کار هم وجود دارد که با تغییر رویه عملکرد گوشی در این موارد می‌تواند سرعت گوشی شما را افزایش دهد. 

از بهترین نمونه‌های این App Launcher‌ها می‌توان به Nova – لینک دانلود از Paly Store – Apex – لینک دانلود از Play Store – یا Lightning – لینک دانلود از Play Store – اشاره کرد. 

این برنامه‌ها در زمان لازم اجرا می‌شوند و کافی است برنامه جدید را برای عمل انتخاب کنید.

پنج ترفند ساده برای سرعت بخشیدن به گوشی اندروید شما

4 – میانبرها و ویجت‌های غیر ضروری را پاک کنید

ویجت‌ها و میانبر‌ها بخش مهمی از حافظه گوشی شما را به خود اختصاص می‌دهند. در نتیجه هر چه ‌این ابزار‌ها در گوشی کمتر باشد، در نتیجه سرعت گوشی شما بیشتر خواهد بود. ویجت‌ها را می‌توان با لمس طولانی و کشیدن به خارج صفحه یا بر روی آیکون سطل آشغال پاک کرد.

پنج ترفند ساده برای سرعت بخشیدن به گوشی اندروید شما

5 – استفاده پشت صحنه از اینترنت را مدیریت کنید

بیشتر برنامه‌های شما به شکل پیش فرض برای بروزرسانی داده‌ها به اینترنت متصل می‌شوند، مگر آنکه تنظیمات مربوطه را در گوشی خود تغییر داده باشید. این موضوع نه تنها باتری گوشی هوشمند شما را مصرف می‌کند، بلکه سایر منابع سیستم را نیز به کار می‌گیرد و در سرعت گوشی تأثیر‌گذار است. 

برای غیر فعال کردن استفاده از اینترنت پشت صحنه برنامه‌ها این کار‌ها را انجام دهید: به تنظیمات گوشی هوشمند خود بروید‌ و ‌روی Data Usage ضربه بزنید.
پنج ترفند ساده برای سرعت بخشیدن به گوشی اندروید شما

از منو‌ ابزار تیک گزینه Auto-sync Data را بردارید.

پنج ترفند ساده برای سرعت بخشیدن به گوشی اندروید شما

همچنین برای غیر فعال کردن اینترنت پشت صحنه گوگل و سرویس‌های آن به تنظیمات رفته و در پایین بخش Accounts ‌روی گوگل ضربه بزنید.

پنج ترفند ساده برای سرعت بخشیدن به گوشی اندروید شما

در اینجا نام کاربری گوگل خود را می‌بینید. اگر این نام به رنگ سبز باشد، در حالت Sync است و اگر خاکستری باشد، در این حالت قرار ندارد. برای تغییر حالت کافی است ‌روی آن ضربه بزنید.

پنج ترفند ساده برای سرعت بخشیدن به گوشی اندروید شما

هرچند این موارد در آغاز ساده به نظر می‌آیند، پس از اعمال ‌آن‌ها خود می‌توانید تأثیر آن‌ها را بر عملکرد گوشی هوشمند خود ببینید. شما چه ابزار‌ها یا ترفندهایی برای سرعت بخشیدن به گوشی‌های هوشمند می‌شناسید؟




نویسنده : لبیک
تاریخ : سه شنبه 93/6/25
زمان : 5:58 صبح


.:: This Template By : Theme-Designer.Com ::.

Reba.ir

کد بارشی


رفتـــ 25
تحلیل آمار سایت و وبلاگ