سفارش تبلیغ
صبا ویژن

این وبلاگ در ستاد ساماندهی پایگاههای اینترنتی به آدرس www.samandehi.ir ثبت شده است .

?? اختاپوس صدپا !!! ( شماره 1 )
نظرات ()

??ثروتهای شاه خائن

جمع آوری و تایپ : محمدرضا شیری

نیویورک - خبرگزاری فرانسه - روزنامه آمریکایی نیویورک تایمز در آخرین شماره خود گزارشی بر پایه استعلامهای بانکی آژانسهای معاملات املاک و کارشناسان امور مالی و پولی و نیز منابع مخالفان و همچنین اسناد منتشر شده انتشار داده و نوشته است شاه ایران با داشتن بیش از یک میلیارد دلار ثروت یکی از ثروتمندترین افراد جهان به شمار می رود .

نیویورک تایمز می نویسد : میزان کلی و دقیق ثروت خانواده شاه ایران نامعلوم است؛ اما با اطمینان می توان گفت که ثروت پهلوی در خاورمیانه فقط با دارائی ثروتمندان عربستان و خانواده الصباح در کویت قابل قیاس است .

نیویورک تایمز اضافه می کند : بانکداران آمریکایی اظهار می دارند بخش اعظم 2 تا 4 هزار میلیون دلار پول که طی دو سال اخیر از ایران به آمریکا منتقل شده به خانواده سلطنتی ایران تعلق دارد .

نیویورک تایمز می نویسد : بنیاد پهلوی بنا به گفته منابع آگاه ثروت خصوصی شاه را تشکیل می دهد .

روزنامه آمریکایی در این زمینه به لیستی اشاره کرده که توسط مخالفان تهیه شده اما صحت آن مورد تایید کارشناسان و خبرنگاران آمریکایی قرار نگرفته است .

در این لیست جزئیات ثروت و دارایی خاندان پهلوی ترسیم و اعلام شده است .

به موجب این لیست خانواده پهلوی در ایران 17 بانک و کمپانی بیمه - 25 کارخانه فلزکاری - 8 کمپانی مربوط به امور معدنی - 10 کارخانه سازنده مواد ساختمانی - 45 شرکت خدمات عمومی - 43 کارخانه سازنده مواد غذایی و 26 فقره سرمایه گذاریهای مختلف بازرگانی را در تصاحب دارند .

نیویورک تایمز در پایان از قول یک منبع جداگانه می نویسد بعلاوه خاندان پهلوی 70 درصد سهام کلیه هتل های موجود در ایران را در اختیار دارد .

منبع : روزنامه اطلاعات، شنبه 23 دی ماه 1357، برابر با 13 ژانویه 1979، شماره 15758




نویسنده : لبیک
تاریخ : پنج شنبه 94/2/31
زمان : 12:28 صبح


.:: This Template By : Theme-Designer.Com ::.

Reba.ir

کد بارشی


رفتـــ 25
تحلیل آمار سایت و وبلاگ