سفارش تبلیغ
صبا ویژن

این وبلاگ در ستاد ساماندهی پایگاههای اینترنتی به آدرس www.samandehi.ir ثبت شده است .

?? اختاپوس صدپا !!! ( شماره 6 )
نظرات ()

?? ثروتهای شاه خائن

?? تایپ : محمدرضا شیری - 09142165086

به هر رو در فروردین ماه 1341 فروش املاک سلطنتی به دهقانان خاتمه یافته اعلام شد . ولی در سال 1345 روزنامه اطلاعات خبر از واگذاری 589 ده و مزرعه از املاک سلطنتی به سازمان اصلاحات ارضی برای فروش و پرداخت بهای آنها به بنیاد پهلوی داد ( 19 دی 45 ) و معلوم شد که اعلام خاتمه فروش املاک سلطنتی یاوه ای بیش نبوده است .

درباره فروش این املاک، دیگر هیچگونه اطلاعی منتشر نشد ولی اگر فرض بر این باشد که این 589 ده و مزرعه هم به فروش رسیده اند، باز شاه مالک حدود 1000 ده از همان املاک غصب شده ی رضاخانی است که محمدرضا شاه به زور کودتا مجددا غصب کرده است .

ناگفته نماند که برخی از دهات به اصطلاح فروخته شده به دهقانان، در واقع به خواهران و برادران شاه داده شده بود . فی المثل واگذاری حدود 3700 هکتار زمینهای دشت ناز در 20 کیلومتری شمال شرق ساری و به فاصله 18 کیلومتری دریا به عبدالرضا پهلوی ( تهران اکونومیست 21 مرداد 51 ) البته این شاه زاده ای که یک اقتصاددان، دانشمند، یک شکارچی کم نظیر و یک کشاورز زحمتکش و نمونه یک انسان کامل است ( همانجا ) مدعی می شود که این زمینها، که بین دو رودخانه نکا و تجن قرار دارند، مخروبه، تیغزار و باتلاقی بوده و به درد استفاده کشاورزی نمی خورند البته او کاری به اینگونه زمینها نداشت و فقط بهترین زمینها را غصب می کرد . ولی خوب این نمونه یک انسان کامل هم می تواند اشتباه کند . 

بااین تفاصیل روشن است دربار هنوز هم بزرگترین مالک زمینهای مزروعی در ایران می باشد . بی آنکه این موروثه غصب شده ی رضاخانی اشتهای غصب زمینهای باز هم بیشتری را لگام زده باشد، آنها در هر فرصت، زمینها را املاک دیگری راهم غصب کرده اند و اینهم نمونه هایی در این باره :

 

ادامه دارد ...




نویسنده : لبیک
تاریخ : یکشنبه 94/3/10
زمان : 6:24 عصر


.:: This Template By : Theme-Designer.Com ::.

Reba.ir

کد بارشی


رفتـــ 25
تحلیل آمار سایت و وبلاگ