سفارش تبلیغ
صبا ویژن

این وبلاگ در ستاد ساماندهی پایگاههای اینترنتی به آدرس www.samandehi.ir ثبت شده است .

رئیس جدید دستگاه اطلاعات اسرائیل کیست؟
نظرات ()

رئیس جدید "موساد" سمت های مختلفی را تجربه کرده و با نام مستعار "مدل" شناخته می‌شود.

 اخیرا "بنیامین نتانیاهو" نخست وزیر اسرائیل تصمیم گرفته تا فرد جدیدی را به عنوان ریاست دستگاه اطلاعات ("موساد") برگزیند. این شخص که با نام "یوسی کوهن" شناخته می‌شود در گذشته مشاور امنیت ملی نخست وزیر اسرائیل بوده است.

 

رئیس جدید

 


سایت اسرائیل اسپای (Israel Spy) درباره رئیس جدید دستگاه اطلاعات اسرائیل نوشت: او بیش از 30 سال است که در "موساد" بوده و عوامل خود را در کشورهای مختلف برگمارده و رهبر (منصب دار) واحدهای مختلف "موساد" بوده است.



**کوهن برنده جایزه امنیتی اسرائیل 

روزنامه جروزالم پست (Jerusalem Post) با اشاره به ویژگی‌ها و کارهایی که  "کوهن"  انجام داده، نوشت: "یوسی کوهن" برنده جایزه امنیتی اسرائیل از "موساد" است.


"رونن برگمن " یکی از ژورنالیست‌های غربی درباره "یوسی کوهن" رئیس جدید دستگاه اطلاعاتی اسرائیل  می‌نویسد: او یک رئیس سخت بوده و به زبان انگلیسی مسلط است  و البته عربی هم به خوبی می‌تواند صحبت کند.

رئیس جدید دستگاه اطلاعات اسرائیل دارای 4 فرزند بوده و در سرزمین های اشغالی او را با نام مستعار "مدل" می‌شناسند؛ البته او رابطه صمیمی و خوبی با مدیران دستگاه‌های اطلاعاتی منطقه دارد و از جمله این مدیران ، هاکان فیدان رئیس (سابق ) دستگاه اطلاعاتی ترکیه است. 

 

رئیس جدید



 روزنامه «تایمز آو اسرائیل» در گزارشی مدعی شد:  داعش و ایران که جایگاه آن در پی توافق هسته‌ای تقویت شده است، از جمله چالش‌هایی هستند که  "یوسی کوهن"، ‌ رئیس جدید  "موساد"  با آن روبرو خواهد بود. 

‌این روزنامه نوشت: "یوسی کوهن"، در سمت جدید خود به عنوان رئیس "موساد"، با‌‌ همان تهدید‌ها و دشمنانی که رؤسای قبلی "موساد" با آن مواجه بودند - یعنی ایران، حزب الله و یهودستیری جهانی- و تهدید‌ها و دشمنان جدید رو به رو خواهد بود. 
 
 در ادامه این گزارش آمده است: قابل توجه‌ترین چالش پیش روی وی داعش خواهد بود که تنها چند سال از پیدایش آن می‌گذرد، ‌ اما به سرعت در حال تبدیل شدن به یک قدرت در عرصه تروریسم بین المللی است. 
تایم آو اسرائیل در ادامه گزارش خود نوشت: در حالی که با توجه به تلاش کشورهای غربی برای نزدیک شدن به ایران به دنبال امضای توافقنامه هسته‌ای، ممکن است مبارزه با ایران کار دشواری باشد؛ کوهن از کمک و حمایت تقریباً همه کشورهای جهان برای شکست داعش و جلوگیری از حملات تروریستی برخوردار خواهد بود.



**نظر  "یوسی کوهن" درباره برنامه هسته ای ایران

یوسی کوهن، رئیس جدید سازمان جاسوسی موساد، بیش از یک سال قبل تحرکات ایران را از نزدیک زیر نظر داشته و معتقد است برخورد با تهدید هسته‌ای ایران باید مهم‌ترین اولویت جامعه بین الملل باشد. وی گفته است از دیدگاه او امکان وقوع یک جنگ کلاسیک گسترده میان اسرائیل و کشورهای منطقه وجود ندارد


کوهن تصریح کرده است: «البته کشوری هم وجود ندارد که اسرائیل بتواند با آن جنگی تمام عیار را شروع کند و چیزی به نام ارتش سوریه دیگر در عمل وجود ندارد؛ اردنی‌ها نیز با ما نخواهند جنگید و حزب الله لبنان نیز تانک ندارد، ضمن آنکه با مصر هم توافق صلح امضا کرده‌ایم که امیدوارم به ثبات منجر شود؛ وی گفت اسرائیل باید در جنگ‌های نابرابر شرکت کند جنگ یک ارتش با دشمنانی که دولتی نیستند مانند سازمان‌های تروریستی.» 


رئیس جدید

 



**بیوگرافی "یوسی کوهن"

"یوسی کوهن"متولد 1961 در منطقه  "کاتامون" سرزمین های اشغالی بوده و از سال 1982 کار خود را به صورت رسمی در دستگاه اطلاعاتی اسرائیل آغاز کرده است. او مدتی رئیس بخش جذب "موساد" بوده و سمت های دیگری همچون رئیس بخش شعب در کشورهای اروپایی، معاون رئیس دستگاه اطلاعاتی اسرائیل و مشاور امنیت ملی نخست وزیر را تجربه کرده است.


البته باید گفت که رئیس جدید دستگاه اطلاعات اسرائیل بنا به دستور نخست وزیر برخی وظایفی دارد که از جمله آنها می‌توان به حمایت از تروریست‌های جبهه النصره و داعش، مقابله با گروه‌های مقاومت در منطقه غرب اسیا و افزایش توانایی رقابت پذیری در منطقه با جمهوری اسلامی ایران و رصد تحرکات فدراسیون روسیه در سوریه اشاره کرد.


جدا از اینکه رئیس پیشین دستگاه اطلاعاتی اسرائیل نتوانست از پس وظایف محوله بربیاید، پیش بینی می‌شود "یوسی کوهن" هم نتواند وظایف محوله را به خوبی انجام دهد و از هم اکنون شکست رئیس جدید دستگاه اطلاعات اسرائیل مشخص است؛ چون منطقه غرب آسیا با نفوذ و توانمندی جمهوری اسلامی ایران به نظر نمی‌رسد اجازه قدرتنمایی  را به  "موساد" و کوهن بدهد.  

 

منبع: باشگاه خبرنگاران




نویسنده : لبیک
تاریخ : دوشنبه 94/9/30
زمان : 9:58 صبح


.:: This Template By : Theme-Designer.Com ::.

Reba.ir

کد بارشی


رفتـــ 25
تحلیل آمار سایت و وبلاگ