سفارش تبلیغ
صبا ویژن

این وبلاگ در ستاد ساماندهی پایگاههای اینترنتی به آدرس www.samandehi.ir ثبت شده است .

کارگاه یک روزه بررسی اختلالات جنسی و درمان آن
نویسنده : لبیک
تاریخ : سه شنبه 94/2/15
زمان : 11:57 صبح
همایش سالیانه اخلاق حوزه علمیه اصفهان
نویسنده : لبیک
تاریخ : سه شنبه 94/2/15
زمان : 11:57 صبح
سه شنبه بازاری محل
نظرات ()

با توجه به نبود مغازه فروش لوازم خانگی و چینی و بلور صبحهای سه شنبه دو نفر جوان در محله جنب منزل حاج آقا نوا اقدام به پهن نمودن بساط کرده که لازم است از زحمات این دو بزرگوار قدردانی کرد .




نویسنده : لبیک
تاریخ : چهارشنبه 93/9/19
زمان : 3:47 عصر
شروع عملیات ساخت کنار گذر ایمن برای عبور و مرور محلی
نویسنده : لبیک
تاریخ : چهارشنبه 93/9/19
زمان : 3:44 عصر
ایمن سازی فضای بازی کودکان در پارک محله
نظرات ()

به همت دهیاری و شورای محل فضای بازی کودکان در پارک محل ایمن سازی گردید .




نویسنده : لبیک
تاریخ : چهارشنبه 93/9/19
زمان : 3:42 عصر
نصب سایه بان بر روی پل عابر پیاده محل
نظرات ()

به گفته مجری این طرح تا پایان هفته پل عابر پیاده جنب خیابان امام خمینی ره مجهز به سایبان خواهد شد .

 




نویسنده : لبیک
تاریخ : چهارشنبه 93/9/19
زمان : 3:17 عصر
آخرین وضعیت گیتی پسند
نظرات ()

 رویش نیوز- سرویس گفتگو: گروه صنعتی گیتی پسند بعد از پشت سرگذاشتن سه سال بحرانی و کابوس وار، اکنون تا حدودی توانسته به اوضاع مسلط شود و برای شروعی دوباره خود را آماده کند. تلاش برای جذب هرچه سریع تر سرمایه در گردش، اطلاع رسانی به افکار عمومی درباره مشکلات پیش آمده برای شرکت و دلایل آن و همچنین تلاش برای مشخص کردن وضعیت مطلبات مردمی به شیوه هایی نظیر بورس، از آخرین اقدامات این گروه صنعتی است. ازآخرین مصاحبه ای که در اوج بحران به صورت رسمی با یکی از مسئولان این شرکت داشتیم، در حدود دو سال می گذرد و اکنون می توان گفت شرکت توانسته است تا حدودی به مشکلات پیش آمده فائق آید، خبر جذب نیرو که چند روز گذشته منتشر شد، نشانه ایست بر بهتر شدن اوضاع. در این میان نباید از نقش رسانه های عمومی در تغییر شرایط غافل شد و البته اشاره به اینکه اوضاع این شرکت رو به بهبود است به این معنی نیست که اتفاقات گذشته و همچنین سرگردانی مردم که تا کنون هم ادامه دارد فراموش شده و یا شرکت نسبت به آن ها بی تفاوت است. همانطور که در ادامه خواهید دید، گیتی پسند نسبت به ضعف خود در اتفاقاتی که رخ داده است آگاه است و قصد انکار اشتباهات گذشته را ندارد.

در ادامه مصاحبه رویش نیوز با محمد گیوی مدیر روابط عمومی و امور بین‌الملل گروه صنایع گیتی پسند را می خوانید:

 

- در شروع مصاحبه، به عنوان سوال اول، وضعیت کنونی صنایع گیتی پسند بخصوص بعد از برنامه تلویزیونی پایش به چه صورت است:

*** در درجه اول، من به خاطر پیگیری ها و مشی این سایت خبری از رویش نیوز تشکر می کنم. در شرایطی که گیتی پسند داشت، برخورد رویش نیوز با این موضوع  از سایر رسانه ها بسیار متفاوت بود، البته سایر رسانه ها هم بعد از اینکه متوجه شدند مشکل چیست و واقعیت برایشان موشکافی شد الحق و الانصاف خیلی همراهی کردند که جای تشکر بسیار دارد.

بحث برنامه پایش یک نقطه عطفی در رفتار گیتی پسند با مسئولین ذی صلاح در این زمینه بود. قبل از برنامه پایش مشی آقای وعیدی و مجموعه مدیریتی ارشد گیتی پسند این بود که به دلیل امکان سوء استفاده بیگانگان از شرح و بازگو کردن اتفاقات رخ داده در مورد گیتی پسند، تا آنجایی که امکان پذیر است موضوع در جلسات و کمیته های دوایر ذی صلاح پیگیری و حل و فصل بشود و از رسانه ای کردن موضوع به شکل گسترده استقبال نمی کردند؛ صرفاً به خاطر اینکه آقای وعیدی اعتقاد داشت که ما به هر حال بخشی از بدنه حاکمیت هستیم و اگر موضوع باز بشود مورد سوء استفاده بیگانگان قرار خواهد گرفت. این نجابت و مظلومیت ادامه داشت اما شرایط به گونه ای پیش رفت که ما تا آخرین دقایق حاکمیت دولت دهم هیچ گونه برخورد مناسب و عملی از دولت قبلی برای حل مشکل گیتی پسند ندیدیم. استقرار دولت جدید یک فرصتی را فراهم آورد که در واقع گیتی پسند بتواند برای تبیین مشکلی که برایش به وجود آمده است، اقدام کند. البته به دلیل حجم زیاد مشکلاتی که دولت جدید با آن روبرو بود به این قضیه خیلی اولویت داده نمی شد.alt

از طرفی بخشی از مدیریت مجموعه هم بر این باور بودند که ما از پتانسیل رسانه و کمک افکار عمومی در این زمینه استفاده نکرده ایم. لذا از آنجایی که تهیه کننده پایش در زمان اوج گیتی پسند به عنوان کارآفرین موفق، آقایان وعیدی و جنتی را می شناخت و از آن ها برای حضور در برنامه پایش دعوت کرده بود، مسرّ شد که بفهمد بر سر کارآفرین موفق سال 89 چه آمده است؟ این انگیزه ای شد برای  دوستان پایش و بر اساس همین انگیزه آمدند جلو و ما هم با توجه به رسالت و وظیفه ای که احساس کردیم در این زمینه برای حمایت از نه فقط گیتی پسند، بلکه تولید ملی داریم، هر آنچه که مستند متقن بود تبادل کردیم و در اختیار دوستان قرار دادیم. بدین ترتیب چالش گیتی پسند به عنوان یک باور قابل مطرح و مستند برای دست اندرکاران پایش درآمد. یک فعالیت سه چهار ماهه در رابطه با طرح این چالش انجام شد و خوشبختانه از آنجایی که این تهیه کننده از کسانی است که با این نوع رفتار با تولید کنندگان آشنا است، با همت ایستاد تا به هر شکلی که هست این بحث انجام شود و یک مکانیزمی را برای مطالبه عمومی فراهم کند. همانطور که اشاره شد، دغدغه ما در این کار تولید ملی بود و نه فقط گیتی پسند. گیتی پسند به عنوان بهانه ای قرار گرفت برای بررسی عملکرد مکانیزم بانکداری در ایران و نوع نگاه به تولید. بعد از آن خوشبختانه ما واکنش های بیشتر مثبتی را از طرف مسئولین داشتیم. اما آنچه که قابل گزارش به شما و مخاطبینتان باشد، بحثی که عملیاتی شده باشد؛ هنوز هیچ فعالیت عملیاتی شده ای که منجر به جذب سرمایه در گردش - که مشکل عمده شرکت هست- انجام نشده است. ولی خوشبختانه مکانیزمی در حال پیگیری است. از طرف دفتر معاون اقتصادی معاون اول رئیس جمهور، موضوع در حال پیگیری است. آخرین خبری هم که هست این است که وزارت صنعت، معدن و تجارت نامه ای را برای طرح موضوع در هیئت وزیران زده است؛ که کمک به گیتی پسند با پرداخت وام های تسهیلی برای تامین سرمایه در گردش به مصوبه ای در هیأت وزیران تبدیل بشود.

در مورد مسئولین استانی هم ما این طور به قضیه نگاه می کنیم که بعد از برنامه پایش، مشغول بحث اسیدپاشی بودند و فرصتی برای پیگیری بحث گیتی پسند نداشته اند. نمایندگان محترم مجلس مخصوصاً درگیر این مسئله بودند و در این زمینه پیگیری های مجدانه ای را داشته اند که از همین جا از این دوستان هم تشکر می کنیم.

 

- برای پرداخت تسهیلات به شما مصوبه ای وجود دارد؟

*** مصوبه ای مربوط به دولت دهم داریم که به دلیل یک سری موانع اداری هنوز پرداخت نشده است. برای همین به دنبال مصوبه هیأت وزیران در دولت جدید هستیم که این موانع برداشته و به بانک مرکزی و بانک های عامل ابلاغ بشود تا این مبلغ وام به ما پرداخت شود. البته باید توجه داشت که این مبلغ وام به این صورت نیست که وام دریافتی مستقیماً به مردم پرداخت شود. بلکه به صورت اعتباری برای سرمایه در گردش است که ما با آن تنها مجاز به خرید مواد اولیه هستیم، در نتیجه می توانیم تولید شرکت را از بیست الی سی درصد ظرفیت که وضعیت کنونی ماست، به پنجاه درصد برسانیم و از محل آن و فروش محصولات درکوتاه ترین زمان به مطالبات مردم رسیدگی کنیم. راه دومی که پیش بینی کرده ایم برای اینکه مردم هر چه زودتر از این محاصره تزلزل فکری در زمینه سرمایه گذاری شان نجات پیدا کنند، باز با همراهی مسئولین محترمی استانی، از جمله استاندار محترم، معاون استاندار، فعالین اقتصادی که در اتاق بازرگانی هستند و نمایندگان خود مردم در مجلس، تدبیر واگذاری یا نقل و انتقال سهام به سرمایه گذاران است، که این یک تغییر روش چند سرمایه ای است که غالباً شرکت های خصوصی از چنین روش ها استفاده می کنند.

 

- الان مشکل اصلی گیتی پسند، سرمایه در گردش است؟

*** از سال 91 که این چالش ظهور و بروز بیرونی پیدا کرد، عمده پیگیری مدیران مجموعه در همین راستا بود که مردم و مسئولین را نسبت به مشکل پیش آمده و نبود سرمایه در گردش متقاعد کنند. بعد از آن شکایت کذایی که دربرنامه پایش هم موضوعش مطرح شد، حتی حساب های ما را بستند، خدمات بیمه ای را به شدت محدود کردند و بستند و ما به هیچ نوعی هیچ تراکنش مالی در سیستم بانکی نمی توانستیم انجام دهیم. بسیاری از تسهیلات بانکی که هنوز سر رسید آنها نبود زودتر از  تمام شدن از حساب ما برداشت شد و مسائلی از این باب. امیدواریم که در آینده رفتاری که با تولید این کشور انجام می شود به نحو مطلوبی باشد.

 

- نسبت به پرداخت این تسهیلات خوشبین هستید؟

*** دلیلی وجود ندارد که ما بدبین باشیم. نکته این است که ما همه مان باید دست به دست هم بدهیم برای انجام یک فعالیت درست و منطقی و رسیدن به یک نتیجه درست و منطقی. اگر رسانه در موقعیت خودش به این باور برسد که ما حقمان ضایع شده است باید کمک بدهد و از مسئولین ذی ربط در این زمینه مطالبه گری کند. در واقع بخواهد که این مشکل حل بشود. باید توجه کرد که مشکل، مشکل گیتی پسند نیست مشکلی است که مربوط به چندهزار نفر سرمایه گذار در این مجموعه و بالاتر از آن مشکل خدشه دار شدن اعتماد به تولید است. سؤالی که همیشه برای ما مطرح بود این بود که آیا واقعاً اگر یک نفر یک پروانه های کارآفرینی و کسب و کار نداشته باشد، با مکانیسم های رایج – بانک و... - هم نخواهد سرمایه گذاری کند و مستقیماً بخواهد برای کمک به تولید ملی و اقتصاد مقاومتی اقدام کند به کجا باید مراجعه بکند؟ مسئولین موظفند نسبت به این سؤالات پاسخ بدهند، مسئولیتشان ایجاب می کند که در این زمینه کار کنند و راهکار ارائه دهند. متأسفانه چنین پاسخگویی هایی در مکانیسم های ما وجود ندارد و لذا با توجه به این شرایط می بینیم که همچنان مسائل و مشکلات باقی است. تولید این کشور نیاز به صد و پنجاه هزار میلیارد تومان سرمایه در گردش دارد، این درحالی است که ما ششصد هزار میلیارد تومان نقدیندگی سرگردان در کشور داریم. اگر حاکمیت و مکانیسم های پولی کشور هنر جمع آوری یک چهارم از این نقدینگی سرگردان به سمت تولید را نداشته باشند، واقعا چه پاسخی در قبال مسئولیتشان دارند؟

لذا در این شرایط نقش رسانه ها در این زمینه نقشی کلیدی و محوری است. گیتی پسند یکی از آن راهکارها را در طول این مدت انجام داده و مدلی کاربردی برای این موضوع دارد. کافی است که مسئولین این مدل را باور کنند و در واقع اهرم های نظارتی بر این مدل را هم حل بکنند. ما گرفتاری که داریم این است که مسئولین به یک روش های تجربه شده چسبیده اند و بر نمی تابند که روش های جدیدی که در دنیا هم سابقه و پیشینه دارد را به کار گیرند. روش های مختلف سرمایه گذاری وجود دارد اما چرا در کشور ما تعداد انگشت شماری روش سرمایه گذاری تعریف شده و مسئولین هم حاضر نیستند که از این چند روش سرمایه گذاری پا را فراتر بگذارند؟ این سوالی است که برای مجموعه ما به عنوان یک سؤال مطرح است. شما نگاه کنید اگر میزان اشتغالی که گیتی پسند در سال 90 ایجاد کرده بود، اتفاق نیفتاده بود، بزهکاری اجتماعی و بیکاری چقدر گریبان این دولت و دولت های قبل را می گرفت؟ آیا واقعا جواب گیتی پسند این مشکلات است؟

 

- آیا گیتی پسند تا کنون به سمت تعدیل نیرو هم رفته است؟

*** مشی گیتی پسند اخراج کارگر نبوده است. مگر اینکه کارگری یا بر اساس مصوبه قانون کار خلافی را مرتکب شده باشد که قطعاً قانون در این شرایط حقی را برای کارفرما تعیین کرده و یا اینکه خود نیروی سازمان، فضای کاری بهتری برایش فراهم آمده است و در وضعیت متعادل و نامتعادل کشور درخواست جدایی از سازمان را داده باشد. اما این نبوده است که ما به دلیل مشکلاتی که برای گیتی پسند، چالش بوجود آورد بگوییم که از فردا هزار نفر یا پانصد نفر دیگر سر کار نیایند. نه چنین چیزی نبوده است.

 

- برسیم به بحث واگذاری سهام. درباره این واگذاری و نحوه آن بفرمایید که چگونه است.

*** تبدیل قراردادهای مضاربه به سهام بر اساس خواسته عمومی سرمایه گذاران و همچنین بدنه حاکمیت بود. با توجه به اینکه یک تزلزل فکری در سرمایه گذاران بود که می گفتند بالاخره سرمایه شان که در این مجموعه است، چه می شود؟ قراردادها تاریخ هایش گذشته است، بخشی از چک ها قابل وصول نیست و... . راهکاری که پیش بینی شد این بود که واگذاری سهام در دستور کار قرار بگیرد. از طرفی به صورت کاملاً عامیانه بین مردم و سرمایه گذاران مطرح می شود که چرا گیتی پسند دارایی هایش را نمی فروشد. یکی از روش های فروش شرکت های حقوقی واگذاری سهام است. خوب لازم بود یک مقدماتی انجام بشود، اولین مقدمه برای فروش سهام و واگذاری و نقل و انتقال سهام بحث ارزش گذاری بود. اینکه ما اصلا چه داریم؟ چه چیزهایی قابل فروش است؟ دو مکانیسم برای ارزش گذاری پیش بینی شد که در سال 91 و 92 اتفاق افتاد. 91 بر اساس شایعه ای که پیچیده شد و نامه ای که رد و بدل شد، مسئولان گفتند اصلاً ببینیم گیتی پسند چیزی دارد یا ندارد؟ این پول ها را کجا برده است؟ این  اتفاق سال 91 افتاد. 30 نفر از کارشناسان رسمی دادگستری این کار را کلید زدند و بر اساس ارزش گذاری که توسط آن ها انجام شد، دارایی های گیتی پسند، مازاد بر بدهی های هایش برآورد شد. مکانیسم دوم بر اساس همین موضوع تبدیل سرمایه ها به سهام بود که در شهریور ماه 92 خروجی اش به دست آمد. ارزش گذاری کارشناسان هشتصد و چهل و هشت میلیارد تومان بود که البته میدانید قیمت کف فروش را اعلام کردند. بعد از این، شرکت با توجه به این شرایط که احساس کرد یک مقداری حق همین سرمایه  گذاران در این ارزش گذاری ممکن است ضایع شده باشد، شرکتی را که معتمد سازمان بورس و اوراق بهادار بود برای ارزش گذاری مأمور کرد. ارزش گذاری که آن شرکت انجام داد، مبلغ دو برابر ارزش پایه ای بود که کارشناسان برای آن در نظر گرفته بودند.

شرکت با توجه به این شرایط پیش بینی می کرد که ما دو دسته هواخواه یا متقاضی سهام خواهیم داشت. یکی اینکه سهام "شرکت سهامی خاص گیتی پسند" به طور مشخص به سرمایه گذارانی که پول در این مجموعه دارند واگذار شود، این را بر اساس قیمت پایه ای کارشناسان رسمی دادگستری تقسیم بندی می کنیم. اما اگر من به عنوان یک کسی که از بیرون می دانم که گیتی پسند چه پتانسیلی دارد و می خواهم سهامش را بخرم خواستم مراجعه کنم، قبلاً هم هیچ پولی در این مجموعه نداشته ام، باید بر اساس ارزشی که شرکت امین انجام داده خریداری بکنم.

 

- تفاوت این دو نوع قیمت گذاری را بیشتر شرح می دهید؟

*** مثلاً من پنجاه میلیون تومان در این مجموعه پول دارم وقتی که من بیایم و بگویم بر اساس هر سهمی با ارزش گذاری پایه، طلبم تبدیل به سهام شود، به دلیل اینکه قیمت سهام پایین تر در نظر گرفته شده است، تعداد سهام بیشتری به دست می آورم نسبت به زمانی که من پولی در شرکت نداشته باشم و بخواهم سهام شرکت را خریداری کنم. چرا که در آن صورت بدلیل ارزش بیشتر هر سهم، من با همان 50 میلیون تومان قدرت خرید سهم کمتری را دارم.

 

- تفاوت سهام با قرداد مضاربه در چیست؟

*** در قرار دادهای مضاربه ای، سرمایه گذار صرفاً در فروش شرکت سهم می برد اما وقتی که سهام دار می شود در ارزش دارایی ها و ارزش افزوده دارایی ها مثل یک شریک سهیم می شود. مثالی که می توان زد این است که فرض کنید من یک مغازه ای را اجاره می کنم و در آن جنس می گذارم و شروع به فروش می کنم. از محل فروش جنس پولی نصیب من می شود اما از مالکیت این مغازه و ارزش افزوده این مغازه چیزی نصیب من نمی شود بلکه نصیب مالکش می شود. ولی یک وقت است که این مغازه را خودم می خرم، دراین صورت علاوه بر سودی که از فروش اجناس این مغازه می برم، از ارزش افزوده این مغازه یا سرقفلی این مغازه هم که روز به روز در حال افزایش است سود می برم، فرق سرمایه گذار با سهام دار یک چنین مکانیسمی است.

 

- این واگذاری سهام به چه نحوی است؟

با توجه به این شرایط و تمایل سرمایه گذاران برای تبدیل شدن سرمایه شان به سهام، برای تشریح این موضوعات دفتر سهام شکل گرفت و الان سرمایه گذاران دارند می آیند، برایشان توضیح داده می شود و بر اساس تصمیمی که می گیرند ما هم امکان تبدیل مضاربه به سهام را برایشان قرار می دهیم و هم امکان نگه داشتن مطالبات. البته ما با صداقت کامل عرض می کنیم اگر سرمایه گذاران، متقاضی دریافت کل مطالبات خودشان باشند، این اتفاق در شرایط فعلی امکان پذیر نیست و چون همه پارامترهایی که برای این کار باید دست به دست هم بدهد، دست شرکت نیست؛ نمی توانیم زمان مشخصی هم برای آن اعلام کنیم. اما تمام تلاش شرکت بر این هست که هر چه زودتر این مطالبات را پرداخت کند چرا که علاوه بر نگرانی که برای سرمایه مردم وجود دارد، این مطالبات روزانه برای شرکت هزینه ایجاد می کند و بدهی آن را بالا می برد. سهامی که واگذار خواهد شد بر اساس میزان سهامی است که آقایان وعیدی و برادران جنتی در صنایع گیتی پسند دارند. قرار دادهای مضاربه ای به نام این اشخاص است و با توجه به این موضوع، سهام این افراد منتقل می شود. بنابراین موضوع کاملاً شفاف است و ما در این دفاتر تلاش می کنیم این شفافیت را هم با مردم در میان بگذاریم. در اینجا لازم است که از مردم تشکر کنم که واقعاً با یک نجابت و یک دلسوزی خاصی دارند همراهی می کنند و درک بسیار بالایی از شرایط گیتی پسند دارد و امید داریم که ما هم بتوانیم پاسخگوی این نجابت باشیم.

 

- ارزش هر سهم چه مقدار است؟

برای هر سهمی یک ارزش اسمی داریم و یک ارزش معاملاتی. برای ارزش اسمی، طبق قانون ما هر سهم را صد تومان در نظر می گیریم. اما ارزش معاملاتی الان قابل شهود نیست. دلیل آن هم این است باید معامله انجام شود تا ارزش معاملاتی آن مشخص بشود و هنوز  معامله ای انجام نشده است. در مورد عرضه سهام هر شرکتی دو حالت دارد یا به صورت غیر بازار بورس، یا در تالار بورس. ما الان شرایط ورود به بورس را نداریم ولی مکانیزم مدیریتی شرکت بر این هست که این فرآیندها و مراحل را طی کنیم تا انشاءالله در کوتاه ترین زمان بعد از طی مراحل قانونی کار بتوانیم حتی در فرابورس هم شرکت را مطرح کنیم. اما در خارج از بورس، مثل خیلی از شرکت هایی که در بورس نیستند، قیمت سهام، یعنی ارزش معاملاتی آن در قالب دفاتر سهام، توسط خریدار و فروشنده تعیین می شود. تعیین قیمت هم بر اساس عرضه و تقاضاست. بنابراین، من الان نمی توانم بگویم ارزش معاملاتی شرکت سهامی خاص گیتی پسند چه میزان است. آنچه که ارزش گذاری کارشناسان مالی یک شرکتی که معتمد بورس است، نشان میدهد ارزش شرکت هزار و پانصد میلیارد تومان برآورد شده است اما حقیقت بر اساس پیش بینی و برآوردی که در عالم خارج اتفاق می افتد، انجام می شود.

 

- الان واگذاری سهام شروع شده است و اینکه این واگذاری توسط خود شرکت انجام می شود؟

*** فعلاً با توجه به شرایط نامتعادل شرکت، هیأت مدیره تصویب کرد که با راه اندازی دفتر و در صورت استقبال دفاتر سهام، این مکانیزم را به پیش برود. در این دفاتر فعلاً بحث تبیین و توضیح و شرح مسأله در مورد تبدیل سرمایه به سهام است. این که چه مزیت هایی دارد. چه فرآیندهایی و چه نقاط ضعفی دارد. همه این مسائل را با مردم مطرح می کنیم و خوشبختانه این چند روزی که این کار انجام شده است به دلیل بزرگ بینی مردم و اشرافیتشان به مسأله و اعتمادی که از قبل به گیتی پسند داشته اند و اینکه مجموعه مدیریتی شرکت هم چیزی را برای خودش نخواسته است، استقبال خوبی هم صورت گرفته است.

 

- اشکالی که به این نوع عرضه سهام وارد می کنند، این است که پس از واگذاری سهام، مجدداً سهام دار اصلی شرکت خود صاحبان آن  می شوند، چرا که بخشی از سهام به دست این هاست و بخش دیگریش بین بسیاری از مردم پخش شده است و عملاً تصمیم گیر نهایی باز هم صاحبان کنونی گیتی پسند هستند. این باعث می شود که شائبه ای بوجود آید که در آینده منفعت صاحبان مقدم بر منفعت مردم قرار خواهد گرفت.

*** بخشی از صحبت شما بحث قانونی است. وقتی که ما می پذیریم در قالب یک شرکت سهامی بشویم و سرمایه گذاری کنیم باید تمام الزامات قانونی آن را هم بپذیریم، نکته دوم این که این طور نیست که شما در شرکت سهامی خاص گیتی پسند این رفتار را ببینید و در سایر شرکت های مشابه این رفتار را نبینید. اما ویژگی که گیتی پسند دارد با توجه به نگرش و منش مدیران مجموعه هر آنچه که تا به حال می خواسته اند برای مردم می خواسته اند. دلیلش هم عملکردی است که تا قبل از این بحران داشتند. این مجموعه اگر آدم هایی بودند که نمی خواستند منفعتی به مردم برسد مازاد بر نرخ تورم و سود بانکی به مردم چیزی نمی دادند. پس یکی از دلایلی که این ادعا را ثابت می کند این است که مدیران مجموعه گیتی پسند نگرش مادی گرایانه ندارند و رفتارشان تا قبل از این بحران این را نشان میدهد. نکته دیگری که در بحث سهام مطرح است این است که میزان سهمی که دارد واگذار می شود، اگر مردم از آن استقبال کنند، می تواند مردم را سهام دار عمده شرکت کند. در نظر داشته باشید که این سهامی که به مردم منتقل می شود از سهم آقایان وعیدی و جنتی است. این ها حدود هفتاد درصد سهام کل گیتی پسند را دارند. حالا ممکن است این آقایان با توجه به استقبال مردم در اقلیت قرار بگیرند و مردم در اکثریت قرار بگیرند. در حالی که همانطور که قبلاً هم گفتم، مشی این آقایان این نیست که اگر خودشان در سیستم مدیریتی قرار بگیرند حق مردم را پایمال کنند. جالب است که بدانید این آقایان در جلسات مکرر اذعان و اصرار دارند که دو آرزو داریم، یکی پرداخت طلب مردم و دیگری اینکه حتی یک کارگر هم از این مجموعه جدا نشده و چرخ تولید آن بچرخد. شما برای کسانی که با چنین نگرشی کار می کنند و الان هم علی رغم همه تهدیدهایی که کم و بیش برایشان وجود داشته این دو سه ساله مانده اند و پا داری کرده اند آیا انگیزه ای غیر از مردم می بینید؟

 

- نکته دیگری که در این زمینه وجود دارد، این است که با توجه به شرایط، ممکن است ارزش معاملاتی سهام گیتی پسند زیر ارزش اسمی آن بیاید و باعث متضرر شدن مردم بشود. آیا تضمینی برای حفظ ارزش سهام هست؟

*** نیت و مشی مدیریتی مجموعه این است که منافع مردم حفظ شود اما اینکه شما در این زمینه از من جواب متقن و صریحی بخواهید، امکانش نیست. حوزه کسب و کار و تجارت ریسک خودش را دارد، شما هیچ تاجری را سراغ ندارید اعم از حقوقی و حقیقی که بتواند نسبت به اعطای سود عملیاتی اش پیشاپیش حرفی بزند، حتی شرکت هایی که دارای پیشنیه های بسیار قوی  و دولتی هستند. شرکت های بزرگ زیادی بوده اند که در بورس شرکت داشته اند، اما ضرر کرده اند. اگر آدم بخواهد یک منفعت خاصی را ببرد باید برود کارمند شرکتی بشود و بداند که آخر ماه یک حقوق ثابتی دارد اما وقتی این ریسک را می پذیرد که بیاید و سرمایه گذاری کند حالا چه در قالب سهام چه در قالب قراردادهای مشارکت یا هر گونه قالب دیگری باید بداند که امکان ضرر هم هست. نه تنها در ایران، در دنیا چنین است. گاهی وقت ها چون رفتار تجاری را بلد نیستیم، انتظاراتی را برای خودمان تعریف می کنیم. پیشاپیش در این زمینه فقط سود را می بینیم و بر آن اساس هم انتظاراتمان را تعریف می کنیم و مطالبه گری می کنیم. نقش رسانه در اینجا مشخص می شود که باید رفتار تجاری را تبیین کنند، کارشناسان و اساتید دانشگاه در این زمینه آگاهی بخشی کنند تا شرکت های اینچنینی درگیر انتظارات غیرتجاری نشوند.

 

- بحث شما از لحاظ منطقی و قواعد بازار صحیح است. اما واقعاً می توان به مردمی که تا کنون سرمایه شان در گیتی پسند بوده و اکنون مدتی است که مطالباتشان را دریافت نکرده اند و سرمایه خود را از دست رفته می دانند، گفت شما سهامی را بخرید که ممکن است فردا ارزش آن کمتر هم بشود و هیچ تضمینی نیست. یعنی اگر الان  تومان طلب دارید، با خرید سهام ممکن است در آینده بشود N-1؟

*** نکته ای که باید به آن توجه کرد این است که این جمله من که هیچ تاجری نسبت به شرکای خودش تضمین پیشاپیش نمی تواند داشته باشد، به این معنی نیست که حتما ضرری اتفاق می افتد. توجه داشته باشید که شرکت گیتی پسند زیرساخت هایی را سرمایه گذاری کرده است که این زیرساخت های بسیار ارزش افزوده خوبی داشته و دارد. خیلی از دوستان و فعالین اقتصادی بر این اعتقاد بودند که مگر می شود در تولید سودی بالاتر از بیست درصد را اختصاص داد؟ این سؤالی بود که واقعا مطرح بود. گیتی پسند نشان داد که بله، می شود. اگر ظرفیت مناسبی را برای سرمایه گذاری انتخاب کنی، طمع مادی کمتری نسبت به این سرمایه گذاری برای خودت داشته باشی و همان طور که پول را از مردم دریافت کرده ای، مردم را هدف قرار دهی؛ با این نگاه می شود سود بالاتر از بیست درصد هم داد. شما مستحضر هستید که ما منابع زیرزمینی فراوانی داریم. گازی که در سر چاه های نفت بود هدر می رفت. خوب دولت سازندگی یک سرمایه گذاری عظیمی را در این زمینه انجام داد، و در واقع ارزش گاز که می سوخت یا به صورت خام صادر می شد، تبدیل شد به پتروشیمی ها و یک ارزش افزوده ای پیدا کرد. گیتی پسند در صنایع پایین دستی پتروشیمی سرمایه گذاری کرد. چطور؟ گاز و میعانات گازی توسط پتروشیمی ها تبدیل می شد به یک P.P. گیتی پسند آمد این P.Pرا از پتروشیمی گرفت و با فرمول ابداعی و اختراعی خودش پکس تولید کرد. یعنی بر اساس دانش بنیانی تحقیقات خودش این کار را انجام داد. هر کسی که در کشور بخواهد لوله پنج لایه یا کلاً قطعات پلیمری پکس تولید کند، باید موادش را از خارج از کشور تأمین کند. اما ما خودمان تأمین می کنیم. چرا چون فرمولش را بچه های خودمان اختراع کرده اند، یک چنین مزیتی را رقیب من در کشور ندارد. نکته دوم اینکه ما هزینه حمل و نقل را نداشتیم. کارخانه تولید پکس مان آن طرف خیابان بود و این طرف تولید کننده لوله مان. پس ما هزینه حمل و نقل هم نداشتیم. یعنی قیمت تمام شده مان پایین می آمد و اینطور شد که گیتی پسند در تولید لوله های تک لایه و پنج لایه رهبر بازار شد. به نحوی که رقبا تا گیتی پسند قیمت های خودش را اعلام نمی کرد، قیمت خودشان را اعلام نمی کردند. و این تنها کاربردش در لوله نبود، ما در قطعات پلیمری ماشین، در کابل سازی و انواع و اقسام صنایع، این مواد را تولید می کنیم. جالب است بدانید که کیمیا جاوید که یکی از شرکت های گیتی پسند است، مواد اولیه سیصد شرکت در کشور را تأمین می کند. این ادعا نیست بلکه واقعیت است. این فقط یکی از محصولات گیتی پسند است و ما از این جنس محصولات بیست محصول داریم. ما بیست محصول با چنین مزیت های رقابتی ای داریم. گیتی پسند کشور را از شرایط تبدیل میعانات گازی به P.Pیک قدم به جلو برد. 120 میلیون متر در سال که ظرفیت تولید اسمی یکی از شرکت های گیتی پسند در تولید لوله پنج لایه است، عدد کمی نیست. این بر می گردد به افق دید مدیران و کارآفرینان.

 

-  یعنی اگر مشکل سرمایه در گردش گیتی پسند حل بشود، با توجه به ظرفیت ها گیتی پسند، مزیت های رقابتی آن و همچنین طرح های توسعه ای آن، به روزهای خوب و سود ده خود بازخواهد گشت.

*** دقیقاً. ما تمرکزمان را از دست دادیم و یا اینکه نمی توانیم از تمام ظرفیت تولیدمان استفاده کنیم، وگرنه از لحاظ زیرساختی گیتی پسند هنوز بودن رقیب است. من دارم می گویم، آقایان دولتی ها، زیرساخت اشتغال به صورت کامل در گیتی پسند فراهم است فقط کافیست توجهی در جهت سرمایه در گردش این شرکت انجام شود. ما نقشه راه داریم. در برنامه پایش آقای وعیدی فرصت نکردند که نقشه راهشان را نشان دهند، فرصت هم نبود. ولی واقعاً ما برنامه داریم، آقایان برنامه اشتغال برای پنجاه هزار نفر را طراحی کرده اند. بزرگترین بخش خصوصی کشور گیتی پسند است. آن وقت خیلی جالب است که خیلی از مسئولین از این ظرفیت گیتی پسند اصلاً خبر ندارند. اینها همه اش درد است. و مردم وقتی می آیند و این مباحث را می شنوند واکنش هایی که نشان می دهند بسیار منطقی تر از مسئولین است و درد را خیلی بهتر می فهمند.

 

- شما به مردم چه پیشنهادی می کنید؟ تیدیل طلب به سهام و یا نگه داشتن طلب؟

*** من به خودم این اجازه را نمی دهم که به جای مردم تصمیم بگیرم. اما اگر خواستم برای خودم تصمیم بگیرم، خوب اطلاعات کسب می کنم، خوب تجزیه و تحلیل می کنم، دنبال حرف های عوامانه و شایعات هم نمی روم، می آیم مستندات را می بینم جلساتی می گذارم، صحبت می کنم و در نهایت برای خودم به آن باور می رسم که آیا با گیتی پسند در آن مسیری که قدم گذاشته است همراه شوم یا خیر. هم از نظر اقتصادی هم از نظر کمک به تولید ملی و این شعار نیست. گیتی پسند می تواند یک مورد موفقی باشد برای بازیابی اعتماد مردم به تولید، ما حرکت قشنگی که در مردم شاهد هستیم این است که خیلی ها می گویند ما اعتقاد داریم که به دلیل اینکه فرصت اشتغال برای جوانمان ایجاد شد و شرکت در مسیر تولید است، پولمان را درست سرمایه گذاری کرده ایم. ببینید مردم به چه بلوغ فکری رسیده اند، می گویند برای اینکه جوان خودش سر کار باشد از مادیات خودش سرمایه گذاری کند و در این راستا واکنش هایی که بعد از برنامه پایش داشتیم از طرف مردم بسیار قابل توجه بود. مردم می گفتند ما واقعاً نمی دانستیم که شما این چنین مشکل داشتید. ما – گیتی پسند- هم معذوریت داشتیم که بسیاری حرف ها را بزنیم و تلاش داشتیم که در شرایط مقبولی فرآیندهای اداری و قانونی طی شود. اما در این زمینه ها مردم تحت فشار بودند و اذیت شدند. صمیمانه از تک تک مردم که در این مجموعه سرمایه گذاری داشتند و تحمل مرارت ها و رنج های زیادی را داشتند عذرخواهی می کنیم ان شاء الله در آینده بتوانیم پاسخگوی این محبت ها باشیم.

 

- برای آگاه کردن هرچه بیشتر مسئولان از شرایط گیتی پسند و همچنین ظرفیت های اقتصادی آن، چه برنامه ای دارید؟

*** آنچه که در حوزه مسئولیتی ما است ارتباط گرفتن با مسئولین است، دعوت کردن از آنان که بیایند توانمندی ها را ببینند. حتی از نقطه نظراتشان ما استفاده می کنیم، هر دیکته ای ممکن است که غلط هایی داشته باشد این بازدیدها و اظهار نظرها قطعاً ما را به سمت پویایی پیش می برد. مسئولین تکلیفشان با خودشان روشن شود و متوجه می شوند که دارند چه می کنند؟ فقط من از جانب مدیران مجموعه گیتی پسند به ضرس قاطع می گویم این ها جز پرداخت دیون مردم و اشتغال زایی برای جوان ها هیچ تکلیف دیگری ندارند و هیچ حقوق دیگری هم برای خودشان قائل نیستند. ما خبط های زیادی در برخورد با مردم داشتیم، مثلاً در طرز برخورد با مردم در دفتر شریعتی که از همین جا عذرخواهی می کنیم. همه اش به دلیل عدم تمرکز شرکت بر روی این قضیه بوده است و نه گستاخی. بعد از برنامه پایش کمی فضا برایمان بازتر شده و توانسته ایم یک تکانی به خودمان بدهیم. شما نگاه کنید همه علیه این شرکت در حال مصاحبه و صحبت بودند و هستند. به نظر شما، ما می توانستیم تمرکز داشته باشیم؟ که خوب این ها همه باعث می شود که تولید عقب بیفتد، حقوق عقب بیفتد و در کل صنعت می خوابد. ما از تحویل دارهای بانک ها فهمیدیم که گیتی پسند ورشکست شده است، هیچ ابلاغی برای ما نیامد که ما را متهم کند و ما بتوانیم از خودمان دفاع کنیم، بالاخره هر چیزی تعریف دارد. وقتی که مردم به یکباره مراجعه کنند و پولشان را بخواهند، به نظر شما چه چیزی برای شرکت باقی می ماند؟

 

- صحبت پایانی:

*** تشکر از مردم، تشکر از مسئولین، که همراهی می کنند، نمایندگان محترم مجلس، اصحاب رسانه. خدا شاهد است بعد از بحث پایش و حتی قبل از آن، خبرگزاری ها و روزنامه ها به شدت همراهی کردند. وقتی که موضوع را متوجه می شدند حس مسئولیتشان تقویت می شد که ما چکار می توانیم برایتان بکنیم؟ صمیمانه تشکر می کنم و انتظارمان این است که نه فقط برای گیتی پسند برای مظلومیت تولید داخلی، برای چرخه تولید این کشور و برای اشتغال جوانان هر کمکی که از دستشان بر می آید انجام دهند.




نویسنده : لبیک
تاریخ : یکشنبه 93/9/9
زمان : 6:54 صبح
دروغپردازی فرقه شیرازیها درمورد اسیدپاشی
نظرات ()

پس از حاشیه سازی های اخیر پیرامون حادثه اسید پاشی در اصفهان یکی از رسانه های حامی فرقه شیرازی دست به شایعه سازی عجیبی زده است.
به گزارش رویش نیوز، یکی از رسانه های حامی یک فرقه تندرو و افراطی در پی حوادث اسیدپاشی اصفهان اقدام به دروغ پراکنی عجیب و پخش شایعات بی پایه و اساس کرده اند. به طوری که در یکی از سایت های حامی این جریان، مسئولیت حادثه اسید پاشی را به یک گروه مذهبی در اصفهان نسبت داد. این سایت گروه انصار حزب الله شاخه اصفهان را به عنوان مسئول این کار قلمداد کرده و جالب تر اینکه از قول این گروه حتی بیانیه ای نیز درباره دلایل ورود آن ها به این موضوع منتشر کرده است.
 
البته اقدامات چنین رسانه هایی که بر پایه هیچ و پوچ قصد ایجاد نفرت نسبت به جامعه شیعی و حزب اللهی و تفرقه بین مردم اصفهان و ایران دارد دیگر اثری ندارد. این گروه برای این که به هدفش برسد و به این صورت جامعه را در تشویش فرو برد از هیچ فعالیتی دریغ نمی کند و همه هم و غمش را بر این موضوع استوار کرده است. این جریان به ظاهر شیعی مخالف نظام دستش برای ایرانی ها و به خصوص اصفهانی ها رو شده و حنایش دیگر برای مردم رنگی ندارد.
 
 
گفتنی است این جریان و شبکه های ماهواره ای و مجازی حامی آن سابقه توهین به مراجع عظام تقلید ( همچون حضرت آیت الله بهجت) و تفرقه افکنی بین مسلمانان را در کارنامه دارند و با توهین عجیب و غریب سعی در تضعیف جمهوری اسلامی ایران داشته و دارند. با این حال و با روشنگری های یک ساله اخیر رسانه های ارزشی از محبوبیت این جریان به شدت کاسته شده است و این واکنش های عصبی رسانه های آنها حکایت از همین ضعف دارد.




نویسنده : لبیک
تاریخ : پنج شنبه 93/8/1
زمان : 1:25 صبح
کشف سرنخهایی از عاملان اسیدپاشی
نظرات ()

فرمانده نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران با بیان کشف سرنخ‌هایی از عاملان اسیدپاشی در اصفهان گفت: نیروی انتظامی با جدیت پیگیر شناسایی عاملان اسیدپاشی اصفهان بوده و دستگاه قضایی شدیدترین برخوردها را با عاملان این حادثه خواهد داشت.
به گزارش خبرگزاری فارس، سرتیپ پاسدار اسماعیل احمدی‌مقدم صبح امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: اسیدپاشی عملی زشت، شنیع و چندش‌آور است، شاید قتل قابل پذیرش‌تر باشد، ولی این عمل جنایتکارانه و بسیار وقیح است.
 
وی تصریح کرد: در ماه‌های اخیر هفت یا هشت مورد اسیدپاشی در اصفهان رخ داده که طی صحبت‌هایی که با قربانیان این حادثه شده سرنخ‌هایی به دست آمده و تعدادی فرد مظنون نیز شناسایی شدند، ولی هنوز انگیزه فرد یا افراد معلوم نیست.
 
فرمانده نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران ادامه داد: بر اساس اظهارات قربانیان در چند روز اخیر به نظر می‌رسد ضارب یک نفر بوده که پیگیری نیروی انتظامی برای شناسایی ضارب ادامه دارد.
 
احمدی‌مقدم تاکید کرد: تاکنون انگیزه عامل اسید پاشی مشخص نشده است، ولی بعضا رسانه‌های خارجی و مغرضین سعی دارند این موضوع را به حجاب و عفاف ربط دهند، که این واقعیت ندارد و خانواده قربانیان از خانواده‌های مومن و مقیدی هستند.
 
وی ادامه داد: چه بسا دستانی بخواهند به این موضوع دامن زده و این حادثه را به موضوع حجاب و عفاف و فساد و فحشا ربط دهند، اما نیروی انتظامی در پیگیری این موضوع مصمم است و دستگاه قضایی شدیدترین برخوردها را خواهد داشت.
 
فرمانده ناجا همچنین با اشاره به شهادت تعدادی از مرزبانان کشور گفت: در مرزهای شرقی کشور طی چند سال گذشته با سرعت عملیات انسداد مرزها آغاز شده و بخشی از مرزها که در حوزه سراوان بوده و پیش از این حد و مرزی برای آن وجود نداشته و جزو مناطق صعب‌العبور محسوب می‌شده است، با همت یگان‌های مهندسی سپاه و نیروی انتظامی کار انسداد مرزها و استقرار واحدهای مرزی سرعت گرفته و دولت هم قول داده اعتبارات خود را در این حوزه به صورت کامل واگذار کند.
 
احمدی‌مقدم تاکید کرد: انسداد راه‌های مرزی و استقرار واحدهای مرزی در بخش‌های مانده در امسال کامل می‌شود و در صورتی که مجلس اعتبارات خوبی لحاظ کند، برای سال آینده به پایان خواهد رسید.
 
وی با اشاره به اینکه اقدامات تروریستی در مناطق مرزی تمرکز دارد، گفت: قطعا با سرعت گرفتن کار انسداد و استقرار واحدهای مرزی مشکلات کمتر و اقدامات تروریستی کاهش می‌یابد.
 
فرمانده نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به برنامه ناجا پیرامون عزاداری‌های سنتی و مقابله با بدعت‌ها خاطر نشان ساخت: ستاد شئون مناسبت‌های مذهبی تابع شورای فرهنگی است و مسئولیت این امر را بر عهده دارد و جلسات خود را در ستاد مربوطه تشکیل داده است، نیروی انتظامی دو وظیفه انتظامی امنیتی و ترافیکی مراسم عزاداری در ماه محرم را بر عهده دارد و مابقی بر عهده ستاد شئون است.
 
احمدی مقدم افزود: نیروی انتظامی در ماه محرم همراه و خادم مردم در چارچوب تصمیمات عمل کرده و حافظ امنیت و روان کننده ترافیک خواهد بود، مردم نیز خود مراقب باشند انحرافات وارد عزاداری‌ها نشود و مراسم عزاداری با شور و شعور حسینی برگزار شود.
 
وی همچنین با اشاره به قانون حمایت از آمران امر به معروف و ناهیان از منکر خاطر نشان کرد: اصل این قانون بسیار خوب است چرا که مسائل مربوط به امر به معروف و نهی از منکر را ضابطه‌مند می‌کند.
 
فرمانده نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران در ادامه با اشاره به قانون حریم خصوصی که در مجلس در حال پیگیری است، گفت: هر چه که این ابهامات بیشتر مشخص شده، صراحت وجود داشته باشد و مردم با حقوق خود آشنا شوند، ماموران نیروی انتظامی و آمران و ناهیان از منکر نیز بهتر عمل می‌کنند.
 
احمدی‌مقدم در رابطه با عملکرد نیروی انتظامی در استان مرکزی نیز اظهار کرد: استان مرکزی با حمایت استاندار عملکرد بسیار خوبی داشته و با تشکیل قرارگاه سرقت امسال روند نزولی سرقت را در این استان شاهد بودیم.
 
وی تصریح کرد: همچنین کاهش کشته‌های ناشی از حوادث و سوانح رانندگی استان مرکزی بهترین عملکرد را در بین استان‌های دیگر داشته است و بر اساس نظرسنجی تیم‌های دانشگاهی و بازرسی که تاکنون از هشت استان انجام شده، استان مرکزی بالاترین سطح رضایت مردمی را به خود اختصاص داده است.
 
فرمانده نیروی انتظامی ایران مواد مخدر و سرقت را شایع‌ترین جرم نسبت به جرایم دیگر در کشور عنوان کرد و بیان داشت: همه جرایم جنایی از جمله قتل، گروگان گیری، آدم ربایی، سرقت مسلحانه، تجاوز به عنف و ... سالانه حدود پنج هزار فقره ثبت می‌شود، این در حالی است که میزان ثبت وقوع سرقت روزانه هزار و 800 تا دو هزار فقره است.
 
وی گفت: اعتیاد پایه همه جرایم است و شایع‌ترین جرایم وابسته به اعتیاد هستند که بهبود شرایط اقتصادی موجب کاهش سرقت خواهد شد.




نویسنده : لبیک
تاریخ : پنج شنبه 93/8/1
زمان : 1:23 صبح
وزارت کشور: براساس یافتههای اطلاعاتی اسیدپاشیهای اصفهان کار یک ن
نظرات ()

معاون امنیتی و انتظامی وزارت کشور با تاکید براینکه قربانیان حادثه اسیدپاشی اصفهان 4 نفر هستند، گفت: بر‌اساس یافته‌های اطلاعاتی، اسیدپاشی‌های اخیر کار یک نفر بوده است.

به گزارش خبرگزاری تسنیم ، سردار حسین ذوالفقاری در نشست خبری با اصحاب رسانه، با اشاره به حادثه اسیدپاشی اصفهان، اظهار کرد: از سوی شورای امنیت کشور مامور رسیدگی به اسید‌پاشی‌های اخیر اصفهان شدم.

وی با بیان اینکه ستاد ویژه‌ای برای این پرونده در دادگستری اصفهان تشکیل و بازپرس ویژه‌ای برای این کار در نظر گرفته شده است، تصریح کرد: برای هماهنگی کارها قرارگاه بررسی حادثه در اصفهان تشکیل شده و با اعلام رئیس‌کل دادگستری استان برای متهم یا متهمان در کوتاه‌ترین زمان، حکم قطعی صادر می‌شود.

فرضیه سازمان یافته بودن اسیدپاشی صحت ندارد

معاون امنیتی و انتظامی وزارت کشور بیان کرد: به طور قطع می‌توان اعلام کرد که این فرضیه که اسیدپاشی‌های اخیر سازمان یافته است، رد می‌شود، در مجموع و بر‌اساس یافته‌های اطلاعاتی، می‌توان گفت که اسیدپاشی‌های اخیر کار یک نفر بوده و البته ممکن است در رسیدگی‌های بعدی مشخص شود که افراد دیگری نیز با وی همکاری داشته باشند.

وی با اشاره به اینکه برخی معتقدند اسیدپاشی‌ها کار اتباع خارجی است، افزود: این فرضیه کاملا رد می‌شود و آخرین اسیدپاشی در 23 مهر اتفاق افتاده است، در مجموع تعداد قربانیان آن 4 نفر هستند و شایعات گسترش‌یافته در این زمینه رد می‌شود؛ با صراحت اعلام می‌کنم که قربانیان این حادثه 4 نفر هستند.

مردم و رسانه‌ها فشار را کاهش دهند

ذوالفقاری خاطرنشان کرد: مردم و رسانه‌ها باید فشار روانی کمتری بر مسئولان وارد کنند تا این تحقیقات در فضایی بدون تنش به نتیجه برسد و از مردم می‌خواهیم که در این زمینه تنها به گزارشات رسمی توجه کنند و به منظور اطلاع رسانی در این مورد نیز کمیته اطلاع رسانی در شورای تامین استان تشکیل شده تا با اطلاع دقیق از نشر شایعات جلوگیری شود.

وی با اشاره به تجمع امروز مردم در مقابل دادگستری، گفت: عده‌ معدودی قصد داشتند این تجمع را به سمت خاصی هدایت کرده که با رصد عوامل اطلاعاتی شناسایی شدند.

معاون امنیتی و انتظامی وزارت کشور پیرامون شایعه تعطیلی روز شنبه در اصفهان، اظهار کرد: هیچ مرجع رسمی روز شنبه را تعطیل نکرده است.

برخی در صدد بهره‌برداری سیاسی از این حادثه هستند

وی نسبت دادن اسیدپاشی به نیروهای مذهبی را به‌منظور بهره‌برداری سیاسی و ناامن کردن کشور دانست و تصریح کرد: در گذشته اسیدپاشی‌ها جنبه انتقامی داشت.

ذوالفقاری در بخش پایانی سخنان خود با بیان اینکه گروه‌های خاص در افعانستان و پاکستان و داعش از مهم‌ترین تهدیدات امنیتی کشور هستند، خاطرنشان کرد: داعش در جاهایی حضور پیدا می‌کند که بستر اجتماعی آن فراهم باشد، درحالی که باید مدنظر داشت اهل تسنن در استان‌های مرزی ایران به هیچ‌وجه پذیرشی نسبت به تفکرات داعش نداشته و مواضع شدیدی علیه آن‌ها دارند.

معاون امنیتی و انتظامی وزارت کشور تاکید کرد: به برکت مقام معظم رهبری به عنوان محور اصلی نظام جمهوری اسلامی و تلاش نیروهای نظامی و انتظامی و اطلاعاتی و امنیت کشور در حد بسیار خوبی است.




نویسنده : لبیک
تاریخ : پنج شنبه 93/8/1
زمان : 1:22 صبح




.:: This Template By : Theme-Designer.Com ::.

Reba.ir

کد بارشی


رفتـــ 25
تحلیل آمار سایت و وبلاگ