سفارش تبلیغ
صبا ویژن

این وبلاگ در ستاد ساماندهی پایگاههای اینترنتی به آدرس www.samandehi.ir ثبت شده است .

سه احتمال قوی درباره مدفن حضرت زهرا(س)
نظرات ()

بر اساس روایات متعدد، خود حضرت فاطمه تصمیم گرفته بودند که قبرشان مخفی بماند و از همین رهگذر بود که علی بن ابی طالب ، حضرت را در تاریکی شب به خاک سپرد و قبرش را مخفی قرار داد و برای اینکه دشمنان نتوانند موضع حقیقی قبر را تشخیص دهند ، صورت چهل قبر تازه در مدینه احداث کرد تا کسی نتواند در این باره گمانه زنی کند.
عقیق: گر چه خود حضرت علی (ع) و فرزندان حضرت زهرا علیهاسلام،جایگاه دفن حضرت زهرا (س) را می دانستند ولی سفارش های فاطمه (س) در مورد اخفاء قبر به طوری جدی و مؤکد بود که هیچ یک از آنان حاضر نشدند آن را معرفی کنند حتی کاری نکردند که از آثار و قرائن موضع قبر شناخته شود. ائمه اطهار هم یقینا از موضع قبر مطلع بودند،  ولی اجازه نداشتند که این سر الهی را آشکار سازند.
 
ولی در عین حال،  اهل تحقیق از آن صرف نظر نکردند  و بعضی از نقاط را به عنوان محل دفن حضرت زهرا، با توجه به قرائن و شواهد معرفی کرده اند.
 
 
 
احتمال اول
 
بین خانه و منبر پیامبر
 
 
 
یکی از گزینه‌های قوی در خصوص موضع قبر حضرت فاطمه(س) بین منبر و خانه رسول خدا در مسجد النبی است که به روضه رسوال الله معروف است.
 
علامه مجلسی از محمد بن همام نقل کرده: «علی (ع) فاطمه را در روضه پیامبر مدفون ساخت ولی آثار قبر را بکلی از بین برد.»  و باز مجلسی از فضه کنیزه زهرا (س) روایت کرده که در روضه رسول خدا (ص) بر فاطمه نماز خواندند و همانجا مدفون شد.
 
شیخ طوسی در این باره می فرماید:« ظاهرا فاطمه (س) را در روضه پیغمبر دفن کرده اند و از جمله شواهدی که می توان برای این احتمال اقامه کرد ، حدیثی است که از رسول خدا (ص) نقل شده که فرمود:« بین قبر من و منبرم روضه ای است از روضه های بهشت.» در کتاب معانی الاخبار شیخ صدوق روایت مهمی در این خصوص ذکر شده است، در صفحه 267 این کتاب آمده:« از امام صادق سوال شد چرا پیامبر اکرم(ص) فرموده‌اند ما بین قبرو  منبرم باغی از باغ‌ها بهشت است؟ امام جواب دادند چون که قبر فاطمه (س) در این موضع قرار دارد، قبر مادر ما باغی از باغ‌های بهشت است و دری از بهشت به آن باز می‌‌شود.» با این حال مرحوم صدوق پس از نقل این روایت می‌نویسد:«این روایت فقط نقل شده و  قابل تایید نیست، من برای بیان منظورم آن را آورده‌ام.» ابن شهر اشوب نیز  از شیخ طوسى نقل کرده است: «آن حضرت را در روضه ى پیامبر صلى اللَّه علیه و آله زیارت مى کنى زیرا همانجا محل دفن حضرت زهراست».
 
 
 
احتمال دوم
 
خانه حضرت
 
دومین موضعی که احتمال می‌رود موضع دفن صدیقه طاهره باشد، خانه و اتاق حضرت است. در در جلد 43 بحارالانوار نیز روایتی در تایید این موضع قرار دارد که از امام رضا(ع) روایت شده است:«  احمد بن محمد بن ابى بصیر مى گوید: از امام رضا (ع) از محل دفن فاطمه ى زهرا علیهاالسلام پرسیدم، فرمود:« دُفِنتْ فى بیتها فلمّا زادتْ بنو اُمیّة فى المسجد صارت فىالمسجد/در خانه ى خود دفن است و هنگامى که بنى امیه مسجد را بزرگ کردند، در صحن مسجد قرار گرفت». شیخ صدوق نیز این گزینه را محتمل‌تر می داند، او در کتاب معانی الاخبار در این باره نوشته است:«نظر من در بابا محل دفن حضرت فاطمه، همان است که پدرم فرمود؛ اینکه روایت شده از امام رضا(ع)  که قبر حضرت در خانه‌اش قرار دارد. البته برخی مورخان دلایل غیر نقلی هم برای این ادعا آوردند. مثلا گفته اند که چون مولا علی قصد داشته قبر همسرش مخفی بماند، در همان خانه ایشان را دفن کرده و تا صبح مشغول حفر قبرهای خالی در بقیع شده که مدفن همسرش افشاء نشود. موضوع دیگرى که ظن انسان رادرباره این احتمال  قوى تر مى کند،  این است که امیر مؤمنان پس از پوشانیدن جسد فاطمه، رو به قبر شریف پیامبر کرد و گفت: اى رسول خدا ودیعه ى خود را به تو برگردانیدم ، او وارد به تو و مهمان تو مى شود. ..
 
این قبر باید نزدیک به آنها باشد، پس بعید نیست که حضرت در خانه اش دفن شده باشد که امروز موضع دفن رسول الله شده است.
 
 
 
احتمال سوم
 
قبرستان بقیع
 
 
 
برخی مورخان و محدثان نیز معتقدند که قبر حضرت فاطمه در قبرستان بقیع و به احتمال قوی در جوار قبور ائمه اطهار قرار دارد که تا چند سال پیش مسجدی در آن قرار داشت.  شیخ طوسى  در جلد 6 کتاب شریف التهذیب به اختلاف علماى شیعه در اینباره اشاره می‌کند و می‌گوید: «علماى ما در محل دفن فاطمه ى زهرا علیهاالسلام اختلاف کرده اند؛  بعضى از آنها گفته اند در قبرستان بقیع دفن شده و بعضى گفته اند در روضه ى پیامبر و برخى دیگر گفته اند در خانه ى خود مدفون است . به نظر من بهتر است آن حضرت را در دو محل (مسجد پیامبر و قبرستان بقیع) زیارت کرد».  مسعودى  نیز در کتاب مروج الذهب ، آنجا که از محل دفن امام صادق (ع)سخن به میان آورده، گفته است: «آن حضرت در جوار قبر پدرش و جدش در بقیع دفن شده روى قبر آنها سنگ مرمرى است که در آن نوشته شده است: بسم اللَّهِ الرَّحمنِ الرَّحِیمَ. الحمدُ للَّهِ مُبید الأُمم و مُحیى الرّمم هذا قبر فاطمة بنت رسول الله صلى اللَّه علیه و آله سیدة نساء العالمین و قبر الحسن بن على بن ابى طالب و على بن الحسین بن على بن ابیطالب و محمد بن على و جعفر بن محمد رَضى اللَّهُ عَنه. »  بدین ترتیب مسعودى محل دفن فاطمه ى زهرا را در بقیع مى داند.
 
صاحب کتاب عمدة الأخبار نیز گفته است: «قبر فاطمه دختر رسول خدا داخل مقبره ى عباس- عموى پیغمبر- و در کنار قبر او و قبر پسرش امام حسن مجتبى علیه السلام است،  امام حسن   هنگامى که نزدیکى رحلت خود را احساس کرد، فرمود: ادفنونى جنبَ اُمّى فاطمة و ذلک بعد أن منع مِن عند جدّه صلى اللَّه علیه و آله/  اگر از دفن جنازه ى من در روضه ى پیامبر مانع شدند، در کنار قبر مادرم فاطمه دفن کنید .»  البته در اینجا معلوم نیست منظورش فاطمه دختر رسول خدا و یا فاطمه بنت اسد مادر امیر مؤمنان است،  زیرا هر دو مادر امام حسن هستند. 
 
 علامه ى شیخ سراج الدین،  مؤلف «تاریخ الإسلام والرجال» مى گوید: گفته شده قبر فاطمه دختر پیامبر در بقیع در آن مسجدى است که به خود او منسوب است و آن به «بیت الأحزان» معروف است .»



نویسنده : لبیک
تاریخ : چهارشنبه 93/12/13
زمان : 7:56 صبح
تفسیر کلمه «فاطمه» چیست+پاسخ امام صادق(ع)
نظرات ()

امام صادق(ع) سؤال فرمود: آیا می‌دانید تفسیر کلمه «فاطمه» چیست؟ سپس فرمود: یعنی که شر و بدی در وجود او راهی ندارد و اگر برای همسری این بزرگوار علی نبود تا قیامت کسی همشأن ایشان نمی‌شد.

خبرگزاری فارس: تفسیر کلمه «فاطمه» چیست+پاسخ امام صادق(ع)

به گزارش خبرنگار آیین و اندیشه خبرگزاری فارس، فضایل و کمالات حضرت زهرا(س)، مانند فضایل سایر معصومان است، چون آن حضرت دختر خاتم پیامبران است که برای تولدش رسول خدا چنین بشارت داده شد: «انا اعطیناک الکوثر»، ما برای تو خیر فراوان عطا کردیم، برای درک مقام معنوی و فضایل آن حضرت کافی است که روایات رسیده از پیامبر اکرم(ص) را از خاطر بگذرانیم، فاطمه بهترین زنان دو عالم است، افضل از همه بانوان جهان از مقام عصمت کبری برخوردار بود و از هر حیث نسبت به بانوان جهان برتری و الگوی زنان بعد از خود است، «فاطمه سرور زنان عالم است».

گروه کلام مرکز مطالعات و پاسخگویی به شبهات درباره مقام علمی حضرت فاطمه زهرا(س) این چنین می‌نویسد: چنانکه در روایات فراوان آمده است، حضرت زهرا(س) تنها بانویی بود که در شأن همسری امیرمؤمنان(ع) بود و اگر علی(ع) نبود برای زهرا(س) کفوی نبود، این روایت و روایت‌های دیگری که در منابع حدیثی درباره مقام و فضیلت حضرت زهرا آمده، همه نشانگر این است که این بانو فضایل و مقام معنوی و علمی بسیار بالایی داشت.

از نظر علمی در حدّی بود که سایر ائمه در آن درجه قرار داشتند، آن بانو هم‌کفوی غیر از علی نداشت، این حقیقت بیانگر عظمت علمی حضرت زهرا(س) است. از امام صادق(ع) نقل شده که سؤال فرمود: آیا می‌دانید تفسیر کلمه «فاطمه» چیست؟ راوی گوید: خیر! مولایم مرا به تفسیر آن آگاه فرمایید، فرمود: یعنی که شرّ و بدی در وجود او راهی ندارد و اگر برای همسری این بزرگوار علی نبود تا قیامت کسی همشأن ایشان نمی‌شد.(1)

مقام علمی آن حضرت نیز چونان علی(ع) بعد از پیامبر(ص) سرآمد تمام بشریت است، اگر چه عرصه را به آن حضرت به قدری تنگ نمودند که اندکی پس از پدر مهربانش دنیا را ترک کرد و با پهلوی شکسته به حضور پدرش شتافت.

«الله لقد فطمها الله تبارک و تعالی بالعلم و عن الطمث بالمیثاق»(2) ؛ خداوند آن با نور را از علم مملو ساخت و از ناپاکی‌های زنان در عالم در منع و مبرا کرد.

«به خدا سوگند خداوند متعال آن حضرت را به قدری در علم وسعت و ظرفیت داد که از علم بشری بی‌نیاز نمود و هرگز نیازی به آموختن از دیگران نداشته باشد، زیرا پدرش اولین معلم اسلام است و آخرین پیامبر است که خداوند او را با دین کامل و کتاب آسمانیش به سوی بشریت فرستاد».(3)

هم چنان که علی می‌فرمود: بپرسید از من از هر چیزی که نمی‌دانید و از هر چیزی که می‌خواهید زیرا که در این سینه من علومی انباشته شده که از پیامبر فراگرفته‌ام و همواره دنبال مردمی هستم که لیاقت داشته باشد تا آن را به آن‌ها بیاموزم، فاطمه نیز از این مقام رفیع علمی برخوردار بود، چون هم‌شأن با علی در تمام فضایل معنوی و علمی بود، اگر ما به خطبه آن حضرت که درباره دفاع از ولایت که در مسجد ایراد فرمود خوب تأمل کنیم، خطبه‌اش را همسنگ خطبه‌های امیرمؤمنان(ع) خواهیم یافت.(4)

مرحوم مجلسی درباره تفسیر حدیث امام باقر(ع) که فرمود: «...فطمها الله بالعلم...»؛ یعنی به سیب کثرت علم از جهل بریده شد و به قدری علم دارد که جهالت هرگز در آن راه ندارد و از آغاز آفرینش برخوردار از علوم ربانی شده(5) بنابراین با توجه به اینکه آن حضرت تنها دختر پیامبر اکرم(ص) بوده است که فرزندانش امامان معصومی چون حسن و حسین هستند که هر یک معدن و مخرن علوم الهی بودند و در حضور آن بانو تعلیم و تربیت دیده بودند.

از طرفی آن بانو تنها هم‌شأن امیرمؤمنان(ع) بود و از هر جهت خصوصاً از جهت علمی و همچنین یازده امام معصوم که وارث علم الهی هستند، فرزندان آن حضرت هستند و تمام آنها به فضائل آن حضرت تصریح کرده‌اند و آن حضرت در تمام فضائل با آن‌ها شریک است(6) و آن‌ها وارث علم فاطمه (س) هستند که مصحف فاطمه به آنها رسید.

 

*پی‌نوشت‌ها:

1. موسوی، محمدکاظم، فاطمه از مهد تا لحد، نشر آقاق، چاپ چهارم، 1371، ص65.

2. مجلسی، بحارالانوار، ج43، ص14، 15، و رحمانی همدانی، فاطمه الزهرا و بهجة قلب المصطفی، تهران، مرضیه، چاپ دوم، 1372ش، ص149.

3. موسوی، محمدکاظم، «پیشین»، ص 64.

4. ر.ک: خطابة فدک، عزالدین زنجانی، شرح خطبه حضرت زهرا، مشهد، چاپ اول، ص40.

5. مجلسی «پیشین» ج 43، ص65، 101. و ر.ک: رحمانی همدانی، پیشین، ج43، ص14.

6. ر.ک: رحمانی همدانی، پیشین، ص37، 60 و ص9، 13. (فضائل حضرت زهرا از زبان فرزندانش).




نویسنده : لبیک
تاریخ : چهارشنبه 93/12/13
زمان : 7:52 صبح
عکس: سعید جلیلی و قالیباف در کربلا
نظرات ()

محمد باقر قالیباف و سعید جلیلی در حسینیه خراسانی ها در کربلای معلی در روز اربعین




نویسنده : لبیک
تاریخ : دوشنبه 93/9/24
زمان : 6:32 صبح
عکس: پیادهروی اربعین 44سال قبل
نظرات ()

 تصویر مربوط به حدود 44سال پیش می‌باشد که مراسم پیاده‌روی اربعین حسینی به سمت کربلای معلی می‌باشد.




نویسنده : لبیک
تاریخ : سه شنبه 93/9/4
زمان : 6:55 صبح
سخنرانی استاد رحیمپور ازغدی در واکنش به فضاسازیهای اخیر تشیع لند
نظرات ()

تشیع لندنی به اندازه وهابیت خطرناک و هدفش احمق نشان دادن شیعه است/ اگر مداح‌ها نبودند، قضیه کربلا فراموش می‌شد

 

گروه سیاسی - رجانیوز: عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی گفت: تشیع لندنی به اندازه وهابیت خطرناک است. امروز اینها شبکه‌های ماهواره‌ای راه انداخته‌اند و در مشهد و قم و اصفهان و نجف در حال تربیت طلبه‌اند.

به گزارش رجانیوز، حسن رحیم پور ازغدی در سخنرانی پیش از خطبه‌های نمازجمعه امروز درباره شیعیان حقیقی و کسانی که ادعای شیعه بودن دارند سخن گفته است. وی در این سخنان به نکات زیر اشاره کرده است:
 
 
به گزارش مهر، روایات اهل بیت در توصیف شیعیان دو گونه است؛ یک دسته روایاتی که می‌گویند شیعیان چه کسانی هستند و دسته دیگر روایاتی که می‌گویند چه کسانی شیعه نیستند. کسانی که به حسین بن علی(ع) نامه نوشتند و او را دعوت کردند ادعای شیعه بودن داشتند.
 
* حرف‌هایی را بنده زدم که عده‌ای جاهل و عده‌ای که اسلام‌شان اسلام آمریکایی و تشیع لندنی است درباره آن جنجال به راه انداختند. به جای آن که حرف‌ها را به طور کامل از صداوسیما پیگیری کنند تکه‌های گزینش شده‌ای از آن حرف ها را در شبکه‌های ماهواره ای پخش کردند. البته باید گفت 90 درصد هیأت ها برای خدا و عشق امام حسین(ع) خدمت می‌کنند و اگر مداح ها نبودند قضیه کربلا فراموش می‌شد.. اما مجالسی هست که آبروی شیعه را می برد که ان شاالله ریشه این هیأت ها خشک شود.
 
 
 
* برخی از مداحان برای یک دهه عزاداری سی، چهل میلیون پول می‌گیرند. اینها اگر روز عاشورا بودند به صحنه نمی‌آمدند. اینهایی که در مجالس‌شان می گویند من رقاصه عباسم هیچکدام حاضر نیستند با داعش بجنگند. امام حسین(ع) فرمود الناس عبید الدنیا و الدین لعق علی السنتهم... فاذا محصوا بالبلاء قل الدیانون. هنگامی که باید از جان و آبرو بگذرند فرار می‌کنند. آن کسانی به اباعبدالله(ع) و حضرت محسن ارادت واقعی داشتند که در بدر و خیبر و زیر آتش و بمباران ایستادگی کردند و جنگیدند نه شما شیعه‌های انگلیسی که کمک می کنید به وهابیت و فیلم عزاداری‌های‌تان را در شبکه های ماهواره‌ای پخش می‌کنند. شماها طرفدار حضرت محسن نیستید. کاسب اید.
 
* هدف دشمن و وهابیت این است که نشان دهند شیعه احمق است و جنگ داخلی راه بیندازند. بنده این افتخار را دارم که توسط وهابیت تهدید به ترور شدم و احتمالاً توسط این شیعه‌های انگلیسی نوکر لندن نیز این افتخار نصیبم خواهد شد.
 
* چندی پیش هم 2 تن از مراجع ما گفتند که آن چه به ما رسیده دهه عزاداری اباعبدالله الحسین(ع) است و اگر بخواهید دهه های عزاداری دیگری درست کنید عزاداری عاشورا تحت الشعاع قرار می گیرد. ما باید 365 روز سال تابع و محب اهل بیت باشیم ولی نباید عزاداری اهل بیت عادی شود و رغبت به آن از بین برود. به همان مراجع هم حمله کردند و آنها را مراجع بی ولایت نامیدند.
 
* ما پرسیدیم چرا به معارف اهل بیت کار ندارید بعد دروغ بستند و گفتند فلانی گفته است که اصلاً حضرت محسن نبوده است و گفته است عزاداری برای حضرت محسن بدعت است. چرا دروغ می گویید؟ این حرف هایی که می گویند محبت کافی است این حرف های مسیحی ها و بودایی هاست. یک عده شیعیان واقعی اند و عده ای شیعیان قالتاق که ربا می خورند و گران فروشی می کنند و دروغ می گویند. اینها امام خمینی(ره) و شهید مطهری را هم لعن می کنند.
 
* شیعیان لندنی به اندازه وهابیت خطرناک هستند. امروز اینها شبکه های ماهواره ای راه انداخته اند و در حال تربیت طلبه اند. اینها همان هایی هستند که وقتی 15 خرداد شد امام گفت ما عزاداریم و امسال جشن نیمه شعبان نمی گیریم گفتند خمینی(ره) سیاسی است و ما نیمه شعبان را رها نمی کنیم.
 
* به آنهایی که به ما گفتند به کوری چشم مراجعی که اهل ولایت نیستند ما دهه محسنیه و اصلاً شهر محسنیه می گیریم گفتم یک روایت از حضرت زهرا(س) بخوانید بلد نبودند. اینها شاه و صدام و داعش را می پذیرند ولی با خمینی و خامنه ای و مطهری درگیر می شوند. اینها به انقلابیون با بغض نگاه می کنند. کینه ای که به امام خمینی داشتند به شاه نداشتند. اصلاً کینه ای نسبت به شاه نداشتند.
 
* یک کلمه رهبری گفت که لخت نشوید چه سروصداهایی به راه انداختند. از اول جمادی الاولی تا 20 جمادی الثانی 50 روز عزاداری می کنید و یک روز تولد می گیرید ولی چیزی از معارف حضرت زهرا نمی دانید. رهبری یک جلسه فرمودند این که نیم ساعت می گویید "حسین وای" چه فایده ای دارد؟ روایات اباعبدالله(ع) را بخوانید.
 
* الان آهنگ های مبتذل و لهوی در برخی هیأت ها خوانده می شود و آهنگ های جاز و رپ و راک در برخی هیأت ها راه انداخته اند. قلاده به گردن می اندازند و عوعو می کنند. در همین مشهد این کار را کردند. می خواندند : کنم عوعو دهم دست ولایت و جمعیت دو دقیقه عوعو می کنند. می خوانند که یک تکه استخوان امشب بس است ما را. ذکر اباعبدالله(ع) وسط صدای سگ. در هیأت های لخت می شوند و تلوتلو می خورند و می خوانند: ما گر ز سر بریده می ترسیدیم/ در محفل عشاق نمی رقصیدیم. رقص خون در بدر و خیبر بود. رقص خون شهادت عباس (ع) بود که فرمود : والله ان قطعتموا یمینی انی احامی ابداً عن دینی. شما اصلاً درد دین ندارید.
 
* می گویند امام(ره) باید آن دنیا جواب دهد چون گفته است با قاتلان حضرت زهرا(س) اتحاد کنید. بروید به مناطق اهل سنت ببینید آیا این برادران ما قاتلان فاطمه زهرا هستند؟ برخی از آنها برای اهل بیت عزاداری می کنند. چرا زیر دیگ وهابیت هیزم می گذارید و می خواهید ایران را به سوریه و عراق تبدیل کنید؟
 
* یک عده از اینها در حوزه ریشه دارند. بروید منشور روحانیت امام را بخوانید. امام در منشور روحانیت می گوید: استعمار در فرهنگ حوزه های ما نفوذ کرده است و اولین القای شان جدایی دین از سیاست است. در حالی که جریان عاشورا یک جریان سیاسی است ولی اینها میخواهند با امام حسین و عاشورا حال کنند. ظهور منجی و برپایی عدالت جهانی یک مسأله سیاسی است. امام(ره) می گوید: اول مبارزه اگر میخواستی بگویی شاه خائن است، می گفتند شاه شیعه است. اگر این وضعیت ادامه پیدا می کرد حوزه های ما هم دچار وضعیت کلیسای قرون وسطی می شد که به برکت انقلاب اسلامی این اتفاق نیفتاد.




نویسنده : لبیک
تاریخ : شنبه 93/8/24
زمان : 10:47 عصر
شعری برای حضرت معصومه(ع)
نظرات ()

طلوع نو بهار تو، مبارک باد بر هستی/تو ای معصومه زهرا! جهان بادا گل افشانت

رضا اسماعیلی از شاعران کشورمان به انگیزه فرا رسیدن سال‌روز تولد حضرت فاطمه معصومه کریمه اهل بیت علیهم السلام شعری سروده است.

خبرگزاری فارس: طلوع نو بهار تو، مبارک باد بر هستی/تو ای معصومه زهرا! جهان بادا گل افشانت

 

به گزارش خبرنگار کتاب وادبیات فارس‌، رضا اسماعیلی از شاعران کشورمان به انگیزه فرا رسیدن سالروز تولد حضرت فاطمه معصومه کریمه اهل بیت علیهم السلام شعری سروده است. این شعر به شرح زیر است:

هدایت می‌وزد از مکتب توحید چشمانت

خدا را شکر بانو، گشته ام امشب مسلمانت

بشارت می‌رسد بر من، طلوعی می‌کند روشن

سحر از مشرق آیینه‌ها، خورشید چشمانت

ترنم می‌کنم امشب، تبسم‌های نورت را

به شوق وصف نور تو، شدم بانو غزل‌خوانت

تو نور عصمت هفتم، گواه هشتمین مهری

زمین آیینه عشقت، فلک آیینه گردانت

اگر معصومه مهرت، بخندد بر شب هستی

چو قلب قم شود بانو! دل خلقت چراغانت

تبسم کن به زیبایی، که مهری عالم آرایی

بُود نورت اهورایی، دل آیینه حیرانت

نسیم کوثر فطرت، سحاب رحمت عصمت!

مرا خیس کرامت کن، شبی در زیر بارانت

قسم بر لیلة القدری، که قرآن تو نازل شد

تو نوری از خدا هستی، خدا باشد ثنا خوانت

شمیم جلوه زار «هو»، تو هستی از خدا گل‌بو

شبی می‌آیم ای بانو ! به گلگشت گلستانت

زیارت می‌کنم عاشق، کرامات نگاهت را

دو رکعت نور می‌خوانم، سحر در صحن چشمانت

ز دنیا من نمی‌خواهم، به جز سرمایه مهرت

نظر هرگز نمی‌دوزم، مگر بر دست احسانت

نخواهم کرد من بیعت، مگر با ضامن نورت

مُرید کس نخواهم شد، مگر پیر خراسانت

طلوع نو بهار تو، مبارک باد بر هستی

تو ای معصومه زهرا! جهان بادا گل افشانت




نویسنده : لبیک
تاریخ : چهارشنبه 93/6/5
زمان : 2:56 عصر
دخیلِ چادرت
نظرات ()

یا لطیف


قلم به دست گرفتم برای تو بانو

تمام دار و ندارم فدای تو بانو


بده تو رخصت پرواز در حریم حرم

که باز کرده دلِ من هوای تو بانو


اجازه ده که بگردد کبوتر جانم

به گرد گنبد و گلدسته های تو بانو


کویر نه ! که بهشت است شهر قم دیگر

به یمن خاک شفابخش پای تو بانو


مزار دخت نبی گرچه مخفی از نظر است

حریم فاطمه صحن و سرای تو بانو


یگانه دختر موسی بن جعفری و شدم

دخیلِ چادر مشکل گشای تو بانو


بگو به شاه خراسان دل مرا بخرد

بود رضای رضا در رضای تو بانو


م . ناصری مرداد93




نویسنده : لبیک
تاریخ : چهارشنبه 93/6/5
زمان : 2:49 عصر
گلوله ای که به دستورات داعش عمل نکرد +عکس
نظرات ()

این گلوله توپ از طرف تکفیری های به سمت حرم شلیک شده بود که پس ازاصابت به قبه منفجر نشد و تولیت انجا به عنوان یکی دیگر از نصرت های خداوند در مقابل دیدگان زائران سامرا به نمایش در امده است?.

این گلوله توپ از طرف تکفیری های به سمت حرمین عسکریین شلیک شده بود که پس ازاصابت به قبه منفجر نشد و پس از ان توسط تولیت انجا به عنوان یکی دیگر از نصرت های خداوند در مقابل دیدگان زایران و مجاهدین سامرا به نمایش در امده است?.

قسمت زرد رنگ روی گلوله توپ اثر برخورد و خراشیدگی کاشی های طلای گنبد حرمین عسکریین می باشد که به وضوح بر روی گلوله منجفر نشده فوق ? قابل مشاهده است .

 




نویسنده : لبیک
تاریخ : یکشنبه 93/5/26
زمان : 3:11 عصر
عکس/ محمدعلیکلیدرحرمامامحسینعلیهالسلام
نظرات ()

به گزارش گروه فضای مجازی« خبرگزاری دانشجو»، پایگاه خبری نون عراق روز سه شنبه تصویری نادر از تشرف «محمدعلی کلی» مشهور‌ترین بوکسور سنگین‌وزن و مسلمان آمریکایی به حرم مطهر حضرت امام حسین (ع) منتشر کرد. این عکس در سال 1990 میلادی گرفته شده است.




نویسنده : لبیک
تاریخ : شنبه 93/5/25
زمان : 2:13 عصر
قبور ائمه بقیع چگونه و چند بار تخریب شد؟
نظرات ()

به گزارش پایـگاه جوان انقلابی ؛ در کمتر کشوری به اندازه سرزمین حجاز، آثار مربوط به قرون نخستین اسلام وجود داشته است؛ چرا که زادگاه اصلی اسلام آن‌جاست و آثار گرانبهایی از پیشوایان اسلام در جای جای این سرزمین دیده می‌شود. ولی متأسفانه، متعصّبان خشک مغز وهّابی، بیشتر این آثار ارزشمند را به بهانه واهی آثار شرک، از میان برده‌اند و کمتر چیزی از این آثار پرارزش باقی مانده است. نمونه بارز آن، قبرستان بقیع است. این قبرستان، مهم‌ترین قبرستان در اسلام است که بخش مهمی از تاریخ اسلام را در خود جای داده و کتاب بزرگ و گویایی از تاریخ مسلمانان به شمار می‌آید.

ـ

وضعیت بقیع قبل از تخریب

تا پیش از تخریب و ویرانی قبور مطهر بقیع توسط وهابیت متعصب که براساس معتقدات خود، به تخریب بسیاری از آثار تاریخی پرداختند، بر روی قبور پیشوایان و سایر بزرگان اسلام که در مدینه مدفون بودند گنبدها و بناهایی قرار داشت. ائمه بقیع در بقعه بزرگی که به‏ طور هشت ضلعی ساخته شده بود و اندرون و گنبد آن سفیدکاری شده بود مدفون بودند. پس از تسلط وهابیون بر مدینه آن‌ها ضمن تخریب قبور، آثاری که بر روی قبور قرار داشت را نیز از بین بردند. در جریان این واقعه بارگاه امام حسن مجتبی (ع)، امام سجاد (ع)، امام محمدباقر (ع) و امام جعفر صادق(ع) ویران شد. آنان اضافه بر قبور مطهر ائمه معصومین (ع)، دیگر قبور را هم تخریب کردند که عبارتند از: قبر منسوب به فاطمه زهرا (س)، عبدالله بن عبدالمطلب و آمنه پدر و مادر پیامبر اسلام، قبر مطهر فاطمه بنت‌اسد (ع) مادر امیرالمومنین (ع)، قبر مطهر حضرت ام‌البنین (ع)، قبرعباس عموی پیامبر، ابراهیم پسر پیامبر (ع)، قبر اسماعیل فرزند حضرت صادق (ع)، قبر دختر خواندگان پیامبر (ع)، قبر حلیمه سعدیه مرضعه پیامبر (ع) و قبور شهدای زمان پیامبر (ع).

ـ

javanenghelabi - madineh

javanenghelabi - madineh 3

javanenghelabi - madineh 2

javanenghelabi - madineh 5

javanenghelabi - madineh 6

javanenghelabi - madineh 8ـ

نخستین تخریب قبور ائمه بقیع

نخستین تخریب قبور مطهر ائمه‌ بقیع به دست وهابیون سعودی در سال 1220 هجری یعنی زمان سقوط دولت اول سعودی‌‌ها توسط حکومت عثمانی روی‌ داد، پس از این واقعه‌ تاریخی – اسلامی با سرمایه‌گذاری مسلمانان شیعه و به‌ کار بردن امکانات ویژه‌ای، مراقد تخریب‌ شده به زیباترین شکل بازسازی‌ شد و با ساخت گنبد و مسجد، بقیع به یکی از زیباترین مراقد زیارتی و در واقع مکان زیارتی – سیاحتی مسلمانان تبدیل‌ شد.

ـ

دومین تخریب بقیع

دومین و در واقع دردناک‌ترین حادثه تاریخی – اسلامی معاصر به هشتم شوال سال 1344 و پس از روی‌ کار آمدن سومین حکومت وهابی عربستان مربوط ‌می‌شود؛ سالی که وهابیون به فتوای سران خود مبنی بر اهانت و تحقیر مقدسات شیعه، مراقد مطهر ائمه و اهل‌بیت ‌پیامبر(ص) را مورد دومین هجوم وحشیانه‌ خود قراردادند و بقیع را به مقبره‌‌ای ویران‌ شده و در واقع مهجور و ناشناخته تبدیل‌ کردند.

ـ

تخریب قبور در مکه، مدینه، جده و کربلا

وهابیون در سال 1343 هجری قمری در مکه گنبدهای قبر حضرت عبدالمطلب (ع)، ابی‌طالب (ع)، خدیجه (ع) و زادگاه پیامبر (ع) و فاطمه زهرا (ع) و “خیزران” عبادتگاه سری پیامبر (ع) را با خاک یکسان کردند و در جده نیز قبر “حوا” و دیگر قبور را تخریب کردند. در مدینه نیز گنبد منور نبوی را به توپ بستند، ولی از ترس مسلمانان، قبر شریف نبوی را تخریب نکردند آن‌ها همچنین در شوال 1343 با تخریب قبور مطهر ائمه بقیع (ع) اشیاء نفیس و با ارزش آن قبور مطهر را به یغما بردند و قبر حضرت حمزه (ع) و شهدای احد را با خاک یکسان و گنبد و مرقد حضرت عبدالله و آمنه پدر و مادر پیامبر (ع) و دیگر قبور را هم خراب کردند.

وهابیون متعصب در همان سال به کربلای معلی حمله کردند و ضریح مطهرحضرت امام حسین(ع) را کندند و جواهرات و اشیاء نفیس حرم مطهر را که اکثرا از هدایای سلاطین و بسیار ارزشمند و گرانبها بود، غارت کردند و قریب به 7000 نفر از علما، فضلا و سادات و مردم را کشتند. سپس به سمت نجف رفتند که موفق به غارت نشدند و شکست خورده برگشتند.

ـ

javanenghelabi - madineh 7

javanenghelabi - madineh 9

ـ

ـ
منابع : 
ناصر مکارم شیرازی، وهابیت بر سر دوراهی 
جعفر سبحانی، آیین وهابیت 
اصغر قائدان، تاریخ و آثار اسلامی مکه مکرمه و مدینه منوره 
علی اصغر رضوانی، شیعه شناسی و پاسخ به شبهات




نویسنده : لبیک
تاریخ : جمعه 93/5/17
زمان : 6:28 صبح




.:: This Template By : Theme-Designer.Com ::.

Reba.ir

کد بارشی


رفتـــ 25
تحلیل آمار سایت و وبلاگ