سفارش تبلیغ
صبا ویژن

این وبلاگ در ستاد ساماندهی پایگاههای اینترنتی به آدرس www.samandehi.ir ثبت شده است .

پنج نشانه از اینکه عمر سیستم شما به سر آمده!
نظرات ()

به هر حال آنچه همه می‌دانیم اینکه اسباب و وسایل الکترونیکی هم مانند هر چیز دیگر، ‌عمر مفیدی دارند و سرانجام روزی عمر آنها پایان می‌رسد. شاید شما نیز در گذشته رایانه یا لپ‌تاپی داشته اید که خود شاهد مرگ آن بودید؛ اما چگونه باید فهمید، یک رایانه یا لپ‌تاپ در حال مرگ است؟ در اینجا نگاهی به پنج نشانه اساسی از این مورد داریم.

به گزارش «تابناک»، هنگامی که سخن از عمر زیاد ‌یا آسیب‌دیدگی بخشی از سخت‌افزارهای سیستم می‌شود، معمولا رایانه‌ها خود نشانه‌هایی از این موضوع ‌بروز می‌دهند که به کاربران کمک زیادی در تشخیص پیر شدن سیستم می‌کند؛ البته اگر به درستی گوش کنید و ببینید!

برای نمونه، اگر در هدفون خود و هنگام پخش موزیک، صداهای مزاحم و یا نویز می‌شنوید، این امر می‌تواند به معنای آن باشد که کارت صدای شما یا Motherboard رایانه شما احتمالا دچار مشکل شده است. البته نشانه‌های دیگری نیز در این میان هستند که در تشخیص به سر آمدن عمر دستگاه شما یا یکی از سخت‌افزار‌ها کمک می‌کنند. پس بهتر است اگر با این نشانه‌ها روبه‌رو شدید، زود نسبت به تهیه نسخه پشتیبان از اطلاعات اساسی خود اقدام کنید.

پنج نشانه از اینکه عمر سیستم شما به سر آمده!

1 – اشکال در اجرای برنامه‌ها و مشکل فریز

یکی از نشانه‌های کلاسیک و عمومی در ضعف کارکرد رایانه‌ها و مشکل‌دار بودن آن‌ها بروز اشکالات مستمر در اجرا یا حین اجرای برنامه‌هاست. وقتی برنامه‌ها دچار مشکل ‌‌می‌شوند، این امر منجر به کاهش سرعت سیستم، فریز و Reset شدن سیستم و یا فرستادن پیغام‌های خطا می‌شود.

پنج نشانه از اینکه عمر سیستم شما به سر آمده!

البته در همه موارد اشکال در اجرا یا حین اجرای برنامه‌ها به معنای بیمار بودن سیستم نیست و نقص اجرای برنامه‌ها می‌تواند دلایل متعددی داشته باشد؛ اما اگر با این دست از مشکلات در بیشتر برنامه‌های خود روبه‌رو هستید، این امر می‌تواند نشانی از بیماری سیستم باشد.

در اینگونه موارد بهتر است با ابزارهایی نظیر CrystalDiskInfo – اینجا - داده های S.M.A.R.T دیسک سخت خود را بازبینی کنید تا در صورت بروز هرگونه اشکال، متوجه آن شوید. همچنین نرم افزارSpeedFan – اینجا - می‌تواند شما را از حرارت بالای سخت‌افزارها یا نوسان ولتاژ برق که می‌تواند آسیب سخت‌افزاری ‌به دنبال داشته باشد، آگاه سازد. هر دو‌ این نرم‌افزارها می‌توانند به شما بگویند، آیا سخت‌افزارهای شما به پایان عمر خود نزدیکند یا خیر.

2 – اشکال در کار سخت‌افزارها

آیا ماوس شما‌ اتفاقی برای مدت چند ثانیه از کار باز می‌ایستد‌ یا اینکه صفحه نمایش سیستم شما گاهی خاموش و روشن می‌شود و یا آنکه هنگامی ‌یک USB را به سیستم خود متصل می‌کند، شناسایی نمی‌شود؟‌

بگذارید پیش از آنکه اینها را نشانه‌هایی از مرگ سیستم بدانیم، بررسی کنیم که آیا سخت‌افزار‌ها نامبرده به درستی به سیستم متصل شده‌اند یا خیر. گاهی این مشکلات ناشی از اشتباه کاربران در اتصال سخت‌افزار‌ها به سیستم است. همچنین شاید سخت‌افزار شما ـ برای نمونه ماوس – دچار اشکال است. در این صورت باید با یک سخت‌افزار دیگر نیز شرایط مشابه را امتحان کنید.

اما اگر با وجود همه این‌ها مشکل هنوز پا‌برجا بود، ‌عمر سیستم شما رو به پایان است. این سقوط می‌تواند از Motherboard یا Power و یا کارت گرافیکی شما آغاز شده باشد. اگر تغییر هر یک از این‌ها منجر به نجات سیستم می‌شود، سریع‌ نسبت به جایگزین کردن آن‌ها اقدام کنید.

3 – صدای زیاد دیسک سخت یا فن سیستم

صداهای بلندی که از سیستم شما به گوش می‌رسد، به هیچ وجه نشانه‌های خوبی نیستند. اگر دیسک سخت شما صدای کلیک یا ساییدگی می‌دهد، قطعا دچار مشکل ‌شده است. همچنین صدای زیاد فن به این معناست که گرد و خاک و ضایعات بسیاری در سیستم شما وجود دارد که منجر به حرارت بیش از حد آن می‌شود. همچنین صدای زیاد فن می‌تواند نشانی از اشکال در کار یکی از سخت‌افزار‌ها همچون CPU باشد.

پنج نشانه از اینکه عمر سیستم شما به سر آمده!



اگر از یک سیستم دسکتاپ یا PC استفاده می‌کنید، این موضوع زیاد پیچیده نیست و خود می‌توانید با باز کردن Case نگاهی به وضعیت پاکیزگی آن داشته باشید. همچنین اگر مطمئن هستید که دیسک سخت شما به دلیل عمر زیاد یا آسیب‌دیدگی در حال از دست رفتن است، ‌می‌توانید به سرعت از داده‌های آن نسخه پشتیبان تهیه و با یک دیسک سخت جدید جایگزین کنید.

4 ـ اشکال اساسی در بوت شدن سیستم

آیا هنگام روشن کردن سیستم خود با پیغام‌های خطایی همچون disk boot failure روبه‌رو می‌شوید، یا آنکه پس از بوت شدن، سیستم شما فریز می‌شود و نیاز به Reboot کردن آن دارید؟

مشکل در بوت شدن سیستم، یکی از نشانه‌های مشکل دار بودن دیسک سخت است؛ البته اگر مشکل اولیه از سیستم عامل نباشد. این مشکل بسیار جدی است و می‌تواند منجر به از دست رفتن همه اطلاعات شما شود.

پنج نشانه از اینکه عمر سیستم شما به سر آمده!


اگر بارها به این مشکل برخورده‌اید و با نصب دوباره سیستم عامل نیز این مشکل برطرف نمی‌شود، چاره‌ای جز جایگزین کردن دیسک سخت خود ندارید.

5 ـ کارکرد بسیار ضعیف سیستم

بی‌ثباتی و کندی در عملکرد سیستم، یکی از مشکلات عمومی سخت‌افزار یا نرم‌افزار سیستم شماست و دلایل متعددی برای این موضوع وجود دارد. یکی از عمده دلایل آن وجود بد‌افزار بر ‌سیستم است و دلیل عمده دیگر اشکال در دیسک سخت. البته در این میان گاهی مشکلات اساسی‌تر سخت‌افزاری نیز می‌تواند علت اصلی باشد.

پنج نشانه از اینکه عمر سیستم شما به سر آمده!

در بیشتر موارد می‌توان با چند ترفند ساده، سرعت سیستم را افزایش داد و البته اگر مشکل از یک بد‌افزار باشد، با حذف آن حال عمومی سیستم قطعا بهتر خواهد بود؛ اما اگر همچنان مشکل کندی و بی‌ثباتی پابرجا باشد، باید به تدریج به فکر یک سیستم جدید باشید.

با توجه به همه این موارد، نکته پایانی که از نظر ما بسیار اهمیت دارد، اینکه همواره و در فواصل زمانی مشخص، ‌نسخه پشتیبانی از اطلاعات خود‌ روی سیستم تهیه کنید. این موضوع از آن روی اهمیت دارد که حتی اگر شما یک فوق حرفه‌ای در تشخیص مشکلات رایانه‌ها باشید، هیچ‌ گاه مشخص نیست ‌یک رایانه در چه زمانی از کار خواهد افتاد!




نویسنده : لبیک
تاریخ : سه شنبه 93/6/25
زمان : 5:57 صبح
وقتی نبودید، چه کسی از سیستم شما استفاده کرده است؟
نظرات ()

قطعا شما نیز از سیستم خود برای انجام امور شخصی استفاده می‌کنید و حساب‌های کاربری شما ‌روی مرورگر‌هایتان ذخیره شده؛ آن هم برخی ‌حتی با گذرواژه‌های مربوطه. راستی با این همه اطلاعات ذخیره شده شخصی‌ روی سیستم خود، ‌از خود پرسیده‌اید چه کسی در غیاب شما از این سیستم استفاده می‌کند؟ ما پاسخ شما را می‌دهیم!

به گزارش «تابناک»، قطعا بهترین کار این است که با یک گذرواژه، سیستم خود را محافظت کنید؛ اما اگر افرادی از خانواده شما نیاز به استفاده از سیستم شما را داشته باشند، موضوع فرق می‌کند. در نتیجه این روش برای همه موارد چندان کارگر نیست. 

خوشبختانه شماری نرم‌افزار و ابزار وجود دارد که می‌توانید به وسیله آن‌ها متوجه شوید ‌در غیاب شما چه اتفاقی در سیستم افتاده‌ و چه کسی از آن استفاده کرده است.

هم‌اکنون ما در اینجا،‌ نمونه‌ای از بهترین این ابزار‌ها را به شما معرفی می‌کنیم.

وقتی نبودید، چه کسی از سیستم شما استفاده کرده است؟

شاید بهترین راه برای دریافتن اینکه در غیاب شما چه کسی پشت سیستم نشسته، این باشد که با سیستم خود،‌ عکاسی کنید‌. برای این کار، بهترین نرم‌افزار‌ قطعا iSpy  است؛ نرم افزاری رایگان و Open Source که می‌توانید آن را از وب‌سایت اصلی نرم افزار در اینجا دانلود کنید. این ابزار البته کاربردهای فراوانی دارد و برای نمونه، می‌توان از آن به عنوان یک دوربین مدار بسته برای چک کردن یک فضا نیز بهره برد.

وقتی نبودید، چه کسی از سیستم شما استفاده کرده است؟

همان گونه که حدس می‌زنید، iSpy از وب‌کم سیستم شما برای پاییدن اوضاع استفاده می‌کند، به ویژه آنکه قادر به تشخیص حرکت و عکاسی و فیلمبرداری خودکار نیز هست. اینها همه ‌سیستم رصدی کاملا خودکار و کارآمد از این ابزار ساخته ‌که می‌توانید یک بار آن را نصب کنید و بقیه کارها را به آن بسپارید.

وقتی نبودید، چه کسی از سیستم شما استفاده کرده است؟:

پس از نصب و اجرای برنامه از گوشه بالا و سمت چپ واسط کاربری، روی دکمه Add کلیک کرده ‌و سپس گزینه Local Camera را برگزینید. این کار منجر به باز شدن پنجره برای منبع ویدئو می‌شود که چند تب دارد. در تب Local Device یک منو‌ افتادنی وجود دارد که فهرستی از وب‌کم‌های موجود است. اکنون وب‌کم مورد نظر خود را انتخاب کنید و‌ تنظیمات مربوط به وضوح را در صورت لزوم انجام دهید. 

پس از آن پنجره ویرایش یا Edit نمایش داده می‌شود که تنظیمات بسیاری‌ دارد؛ اما شما با تعداد کمی از آن‌ها سر و کار دارید. نخست به تب Motion Detection بروید و دقت کنید که گزینه Use Detector بر روی Two Frames تنظیم شده باشد.

وقتی نبودید، چه کسی از سیستم شما استفاده کرده است؟

سپس به تب Image بروید و تیک گزینه Local saving enabled را بزنید. این کار باعث می‌شود ‌تصاویر گرفته شده بر روی سیستم شما ذخیره شود.

وقتی نبودید، چه کسی از سیستم شما استفاده کرده است؟

اما اگر می‌خواهید ‌کسی متوجه برنامه در حین کار نشود، بهتر است ‌یک بار از برنامه بیرون روید و با فایل اجرایی iSpay (Silent Start) دوباره وارد شوید.‌

وقتی نبودید، چه کسی از سیستم شما استفاده کرده است؟

 

حال همه چیز آماده است و فقط باید این نکته را در نظر داشته باشید که این نرم افزار را Minimize کنید تا در Tray سیستم قرار بگیرد و کسانی را که بی اجازه پشت سیستم شما نشسته‌اند، برای شما دستگیر کند!




نویسنده : لبیک
تاریخ : پنج شنبه 93/6/13
زمان : 3:49 عصر
سیستم شما کند شده است؟ با این ترفند تندش کنید!
نظرات ()

شاید به تازگی دریافته‌اید که سیستم شما کمی‌ کند‌ کار می‌کند. شاید به دلیل عمر بالای سیستم یا لپ‌تاپ و استهلاک این موضوع پیش آمده باشد. یا به دلیل وجود یک بد‌افزار ‌روی سیستم. در هر صورت هنگام کار با برخی برنامه‌ها، متوجه می‌شوید که سیستم به شدت کند شده است. حال چه باید کرد؟

به گزارش «تابناک»، شاید برای شما پیش آمده ‌که ‌به تازگی هنگام کار با برخی برنامه‌ها متوجه کندی کار سیستم می‌شوید یا اینکه گاهی‌ برای اجرای یک برنامه، ویندوز به شما پیغام می‌دهد‌، تم و شمای سیستم عامل به حالت ابتدایی تغییر می‌کند. 

این موضوع به ویژه هنگام اجرای برنامه‌های گرافیکی و سنگین همچون بازی‌ها رخ می‌دهد. در این حالت سیستم عامل مجبور است به دلیل ‌ناتوانی در اختصاص منابع لازم به برنامه مورد نظر خود منابع کمتری مصرف کند و به همین خاطر از ویژگی‌های گرافیکی خود می‌کاهد. 

البته مشکل کندی سیستم، ‌مشکلی اساسی است و اگر مربوط به پیر بودن سیستم نشود، قطعا علت اساسی دیگری همچون وجود یک بد‌افزار دارد. پس به دنبال چاره اساسی باشید! اما تا هنگامی که چاره اساسی را پیدا کنید، به شما روشی برای بهبود عملکرد سیستم در ویندوز آموزش می‌دهیم.
سیستم شما کند شده است؟ با این ترفند تندش کنید!

تغییر Scheme ویندوز به حالت ابتدایی یا Basic

فضای ویندوز 7 در نسخه‌های بالا‌تر از Home در حالت عادی با شمای گرافیکی با نام Aurora پوشیده شده است. این شما یا Scheme جلوه شیشه‌ای را که در ویندوز با آن آشنا هستیم، نمایش می‌دهد و در نتیجه بخشی از منابع سیستم به این موضوع اختصاص می‌یابد.

سیستم شما کند شده است؟ با این ترفند تندش کنید!
زمانی که منابع سیستم برای اختصاص به سایر برنامه‌ها و امور محدود باشد، سیستم عامل ‌خودکار Scheme را از Aurora به حالت Basic تغییر می‌دهد تا خود منابع کمتری مصرف کند. پس یکی از راه‌های بهبود عملکرد در یک سیستم کند می‌تواند همین ترفند باشد که ویندوز به ما یاد می‌دهد! 

روش نخست‌

برای تغییر Scheme ویندوز به حالت ابتدایی یا Basic نخست ‌روی آیکون Computer بر روی دسکتاپ کلیک راست کنید و گزینه Properties را برگزینید. سپس از پنل سمت چپ بر ‌گزینه Advanced System Settings کلیک کنید.

سیستم شما کند شده است؟ با این ترفند تندش کنید!

در پنجره‌ای که باز می‌شود، در تب Advanced از ذیل بخش Performance ‌روی دکمه Settings کلیک کرده و در پنجره بعدی در تب Visual Effects گزینه Adjust for best performance را انتخاب ‌و ‌روی دکمه Apply کلیک کنید؛ مطابق شکل زیر‌:

سیستم شما کند شده است؟ با این ترفند تندش کنید!

در این حالت احتمالا ‌خواهید دید که نمای ویندوز و واسط کاربری آن به دوران ویندوز 2000 باز‌می‌گردد، زیرا سییستم عامل همه جلوه‌های بصری را غیر‌فعال می‌کند. برای آنکه کمی از این حالت خشک و کهنه بکاهید، ‌روی گزینه Custom کلیک کنید و سپس در انتهای فهرست زیر آن تیک گزینه Use visual styles on windows… و Enable transparent Glass را بزنید.

سیستم شما کند شده است؟ با این ترفند تندش کنید!
اگر با خواندن متن‌ها به دلیل تغییر فونت‌ها مشکل دارید، می‌توانید گزینه Enable Desktop Composition را نیز فعال ‌کنید. به همین ترتیب، هر کدام از گزینه‌های دیگری را که می‌خواهید فعال غیر فعال کنید. 

روش دوم‌ 

اما شما می‌توانید این کار را نه در حالت کلی، بلکه در هنگام کار با یک برنامه خاص که نیازمند منابع زیاد است، انجام دهید. برای این کار ‌روی آیکون برنامه مورد نظر کلیک راست ‌و گزینه Properties را انتخاب کنید. پس‌ از باز شدن پنجره مربوطه به تب Compatibility بروید و تیک گزینه Disable Desktop Composition را بزنید.
سیستم شما کند شده است؟ با این ترفند تندش کنید!

این کار باعث می‌شود به هنگام اجرای این برنامه، سرویس Desktop Window Manager Session غیر فعال شود که کمک شایانی به آزاد شدن منابع سیستم می‌کند. 

با توجه به امکان تعیین این قابلیت برای هر برنامه به شکل جداگانه، پیشنهاد ما به شما استفاده از روش دوم است. 

آیا این ترفند برای شما سودمند بود؟ آیا کمکی به افزایش سرعت سیستم عامل و دستگاه شما می‌کند؟ شما چه روش یا نرم‌افزاری برای بهبود عملکرد سیستم‌های کند می‌شناسید؟ تجربیات خود را با ما در بخش نظرات در میان بگذارید.




نویسنده : لبیک
تاریخ : شنبه 93/6/8
زمان : 6:35 صبح
پنج دلیل برای Shut Down شدن اتفاقی لپتاپ شما
نظرات ()

آیا رایانه یا لپتاپ شما این روزها به شکل اتفاقی خاموش میشود؟ شاید برای این اتفاقات دلایل بسیاری در ذهن شما باشد. شاید اقدام به از نو نصب کردن سیستم عامل کرده اید اما مشکل همچنان پابرجا است! تا زمانی که دلیل این اتفاق را نمیدانید، دست نگه دارید و دستگاه خود را به تعمیرگاه نبرید! شاید یک از این پنج دلیل منجر به خاموشی اتفاقی لپتاپ شما میشود.

به گزارش «تابناک» خاموشی اتفاقی PC یا لپتاپ برای هر کاربری یک اتفاق تشویش آور و نگران کننده است. بسیاری از کاربران این مورد را ناشی از جریان برق یا خرابی سیستم عامل تصور میکنند. البته شاید این یکی از دلایل این موضوع باشد و این کاربران درس حدس زده باشند. اما همیشه اینگونه نیست.

نکته اساسی در اینجا است که رایانه ها چیز های شگفت انگیز تر از آن هستند که ما اغلب اوقات فکر میکنیم. یکی از این شگفتی ها مربوط به سیستم «خود صیانتی» یا Self-Protecting آنها میشود که در مواقع حساس و بحرانی سیستم را به کلی خاموش یا Shut Down میکنند. در واقع در اینگونه مواقع باید از خاموش شدن دستگاه خود خوشحال باشید.

اما چه چیز منجر به فعال شدن ساز و کار خود صیانتی در رایانه و لپتاپ میشود؟ مثل همیشه همراه ما باشید تا پنج دلیل اصلی این موضوع را برای شما افشا کنیم!

پنج دلیل برای Shut Down شدن اتفاقی لپتاپ شما

1 – درجه حرارت بالا تر از حد معمول سیستم

یکی از اولین و بارز ترین دلایل خاموشی اتفاقی سیستم به ویژه در هنگام انجام فعالیت های گرافیکی مانند بازی، حرارت بیش از معمول یا به اصطلاح Over-Heating سیستم است. این موضوع به ویژه در خصوص لپتاپ بیشتر صدق میکند و معمولا گرفتگی منافذ سیستم یا ضعف فن از دلایل عمده و اصلی آن است:

پنج دلیل برای Shut Down شدن اتفاقی لپتاپ شما

موضوع حرارت بیش از حد به قدری برای سیستم خطر ساز است که اکنون تقریبا تمامی دستگاه ها مکانیزم خاموشی خودکار را برای مقابله با این موضوع در اختیار دارند. برای حل این معضل ابتدا باید دلیل اصلی آن را بدانید، شاید فن دستگاه به خوبی عمل نمیکند یا منافذ دستگاه برای ورود و خروج هوا با انواع و اقسام اجرام گرفته شده. اگر این موضوع صحت دارد، هم منافذ و هم فن دستگاه را در صورت دسترسی به خوبی و با دقت پاکسازی کنید:

2 – نقص فنی یکی از سخت افزارها

یکی دیگر از دلایل عمده خاموشی اتفاقی دستگاه، مربوط به نقص سخت افزاری است. بنابر این اگر اخیرا اقدام به نصب سخت افزاری جدید کرده اید، این امر میتواند دلیل اصلی خاموشی اتفاقی دستگاه باشد. این سخت افزار را بیرون کشیده و آن را بیش ریخ صاحبش بگذارید:

پنج دلیل برای Shut Down شدن اتفاقی لپتاپ شما

سخت افزارهای اصلی که در این مورد باید مد نظر داشته باشید عبارتند از: RAM، CPU، Mainboard و کارت گرافیکی. همچنین گاهی این موضوع مربوط به Power دستگاه نیز میتواند باشد.

3 – ولتاژ نامناسب شارژر

اگر بر روی لپتاپ خود با موضوع خاموشی اتفاقی روبرو هستید این امر میتواند ناشی از ولتاژ نامناسب شارژر شما باشد. به ویژه زمانی که به بازی میپردازید، این نکته را باید مد نظر داشته باشید که برخی از بازی های رایانه ای به ولتاژ بالاتری از حد معمول نیاز دارند. 

پنج دلیل برای Shut Down شدن اتفاقی لپتاپ شما

بازی ها از آنجایی که سخت افزارهای اصلی سیستم را به شدت به کار میگیرند برق قوی تر و با ثبات تری را نیاز دارند. به ویژه آنکه این بازی ها سرعت گردش فن را نیز به حداکثر میرسانند. اما اگر در مواردی غیر از هنگام بازی با خاموشی اتفاقی روبرو میشوید، باز هم خرابی شارژر یا ولتاژ نامناسب آن میتواند یکی از دلایل اصلی باشد.

4 – خرابی یا از کار افتادن درایور گرافیک یا Display

نصب سیستم عامل جدید و تغییر درایور کارت گرافیک یا Display نیز میتواند از جمله دلایل اصلی خاموشی بی مورد باشد. به ویژه اگر کمی هم با تنظیمات BIOS سر و کله زده باشید:

پنج دلیل برای Shut Down شدن اتفاقی لپتاپ شما

برای فهمیدن اینکه مشکل از درایور است یا نه، یک راه این است که به دنبال فایل های dump در سیستم و بعد از خاموشی اتفاقی بگردید. این فایل ها چیز های زیادی برای گفتن به شما دارند.

5 – و مثل همیشه: بدافزارها

یکی دیگر از دلایل اصلی اما نادر خاموشی اتفاقی میتواند وجود یک بد افزار بر روی سیستم باشد. برخی از این بد افزارها اقدام به خاموش و روشن کردن دستگاه میکنند:

پنج دلیل برای Shut Down شدن اتفاقی لپتاپ شما

این موضوع معمولا در مواردی رخ میدهد که کلید خاصی را فشار دهید یا برنامه ای خاص را اجرا نمایید. در این شرایط بد افزار برای حفاظت از خود یا انجام عملی خاص، سیستم را خاموش میکند. راه چاره تنها اتکا به یک نرم افزار امنیتی قوی و قابل اعتماد است.




نویسنده : لبیک
تاریخ : دوشنبه 93/6/3
زمان : 6:57 صبح
نرمافزاری فوق سریع برای کپی کردن فایلها در ویندوز
نظرات ()

کپی کردن داده‌ها و فایل‌ها از یک مکان به مکانی دیگر، همواره ‌فرایندی وقت‌گیر و زمان‌بر بوده است، به ویژه زمانی که حجم و میزان داده‌ها و فایل‌هایی که باید منتقل شوند، بسیار ‌باشد. در این صورت، نظر شما در مورد یک نرم‌افزار فوق سریع برای انتقال داده‌ها در ویندوز چیست؟

به گزارش «تابناک»، پیش از این در چند گزارش به نرم‌افزار‌های انتقال و کپی داده‌ها در ویندوز همچون TeraCopy اشاره کرده و آن‌ها را به تفصیل شرح و بسط داده‌ایم، ولی به تازگی به نرم‌افزاری برخورده‌ایم که هرچند در‌‌ همان حوزه و دامنه تعریف و طبقه‌بندی می‌شود، از جهاتی ‌با آن‌ها متفاوت است.

امروز می‌خواهیم شما را با نرم افزار Fast File Copy آشنا کنیم.

نرم افزاری فوق سریع برای کپی کردن فایلها در ویندوز

‌‌‌
این نرم افزار رایگان‌‌ همان گونه که از نام آن پیداست، نرم‌افزاری برای انتقال دادن سریع داده‌ها در ویندوز 7 و 8 است. Fast File Copy به شما کمک می‌کند تا حد زیادی در وقت و زمان خود برای کپی داده‌ها صرفهجویی کنید.

برای دانلود و نصب این نرم‌افزار به اینجا مراجعه کرده یا از لینک مستیم پایان مطلب استفاده کنید. پس از نصب آن خواهید دید که واسط کاربری نرم‌افزار به قدری ساده است که هیچ نیازی به کارهای اضافی برای انجام عمل مورد نظر خود در آن ندارید.

ویژگی‌ها و امکانات اساسی این نرم‌افزار عبارتند از؛

ـ انتقال داده‌ها با سرعت بسیار بالا

ـ قابلیت Pause، Resume و Cancel کردن فرایند انتقال

ـ واسط کاربری بسیار ساده و قابل درک

ـ استفاده حداقل از منابع سیستم

ـ قابلیت مستقیم به Explorer از داخل برنامه

واسط کاربری برنامه را در تصویر زیر می‌توانید ببینید. این واسط کاربری از دو پنل جداگانه تشکیل شده است:

نرم افزاری فوق سریع برای کپی کردن فایلها در ویندوز

از پنل سمت چپ مبدأ داده‌های مورد نظر برای انتقال را انتخاب و در پنل سمت راست نیز مقصد انتقال داده‌ها را مشخص کنید.

نرم افزاری فوق سریع برای کپی کردن فایلها در ویندوز

سپس ‌روی دکمه Copy from source to destination folder کلیک کنید تا فرایند انتقال داد‌ه‌ها آغاز شود.

نرم افزاری فوق سریع برای کپی کردن فایلها در ویندوز

طی فرایند انتقال داده‌ها، امکان توقف یا مکث در روند انتقال برای شما فراهم می شود.

نرم افزاری فوق سریع برای کپی کردن فایلها در ویندوز

شاید در آغاز ‌به کار برنامه، شاهد کمی کندی در اجرای آن باشید، ولی پس از آنکه برنامه ‌کامل اجرا شد، هیچ گونه وقفه‌ای در کار آن نخواهید دید و عملیات انتقال داده‌ها نیز به سرعت انجام می‌پذیرد. 

این نرم‌افزار، نرم‌‌افزاری ساده با امکانات اولیه و مبنایی برای انتقال داده‌ها با سرعت بالاست. مسلما این ابزار در قیاس با ‌ابزارهای پیشرفته دیگر با همین منظور، ‌امکانات کمتری‌ دارد، ولی همین منجر به آن شده ‌که این ابزار با استفاده حداقل از منابع سیستمی فرایند انتقال را با سرعتی بالا انجام دهد. 

شما چه نرم افزار دیگری در این خصوص می‌شناسید؟ آیا تجربه کار با سایر نرم‌افزارهای مشابه را دارید؟ اگر پاسخ مثبت است، ما و دیگر کاربران را با دیدگاه‌های تخصصی خود در این موضوع راهنمایی کنید.

دانلود نرم افزار با لینک مستقیم




نویسنده : لبیک
تاریخ : چهارشنبه 93/5/29
زمان : 10:39 صبح
اپلیکیشنی برای بایکوت اسرائیل
نظرات ()

 مجله مهرعطیه همتی : «آیا تا به حال از خود پرسیده اید سود حاصل از فروش محصولی که استفاده می کنید، در چه راهی مصرف می‌شود؟» این سوالی است که اپلیکیشنی به نام بایکوت (boycott) از مردم جهان پرسید. سال گذشته فردی به نام « ایوان پاردو» نرم افزاری به نام بایکوت را طراحی کرد. این نرم افزار  این امکان را به کاربران می دهد تا با قرار دادن بارکد محصول جلوی دوربین تلفن همراهشان، نام کارخانه و شرکت های مرتبط با آن را بفهمند و اگر سیاست های آن کارخانه و مدیرانش مغایر با اعتقاداتشان بود از خرید آن محصول اجتناب کنند.

محبوب‌ترین در خاورمیانه

در این نرم افزار می توان گروه هایی به منظور خاص و یا تحریم یک کالای خاص ایجاد کرد. اوایل ورود این نرم افزار، کاربران آن تصمیم گرفتند با ساختن کمپینی، صنایع برادران کخ ( چارلز و دیوید) را تحریم کنند و از ریختن پولهایشان در جیب این دو برادر ثروتمند جلوگیری کنند. دیگر مبارزات مردمی که از طریق این نرم افزار انجام شد راه اندازی گروه دیگری برای تحریم 36 شرکت بود. دلیل این مخالفت کمک مالی این 36 شرکت به مخالفان نزدن برچسب روی محصولاتی است که تغییر ژنتیکی پیدا کرده اند. در حال حاضر بیش از یک سال از ساخت این اپلیکیشن می گذرد و کمپین‌های زیادی برای تحریم انواع کالاها تشکیل شده است. از جمله کمپین‌هایی که مخالف اسرائیل و حامی فلسطین است. نرم افزار بایکوت به کاربران آن ها کمک می کند تا از این طریق، محصولاتی که به اسرائیل کمک می کنند را شناسایی و از خرید آن اجتناب کنند.

ایوان پاردو سازنده اپلیکیشن بایکوت که تاکنون سهم زیادی در تحریم های جهانی علیه اسرائیل داشته است

 

ایوان پاردو سازنده این اپلیکیشن حدود دوماه پیش در گفت‌وگو با فوربس گفت: «سه هفته پیش متوجه یک ترافیک سنگین در سیستم شدم. بعد متوجه شدم اپلیکیشین بایکوت جزء 10 برنامه اول در بریتانیا و هلند و برنامه اول در بعضی از کشورهای خاورمیانه شده است.»

انکار ارتباط با اسرائیل برای سود بیشتر

بعد از شروع جنگ سوم غزه، عضویت کاربران این اپلیکیشن در گروه های ضد اسرائیلی شدت گرفت. کاربران بیشتر به گروههایی با نام «زنده باد فلسطین، بایکوت اسرائیل (Long live Palestine boycott Israel)» و  «اجتناب از تولیدات شهرک نشینان اسرائیل (Avoid Israel settlement products)» پیوستند. در این کمپین ها به 49 شرکت تولیدی صهیونیستی اشاره شده و از کاربران خواسته اند که برای مبارزه با رژیم صهیونیستی از خرید محصولات این شرکت ها خودداری کنند.

 این تصویر یکی از نمادهای نرم افزار بایکوت است

 

روزنامه اسرائیلی هاآرتص هم روز دوشنبه درباره این اپلیکیشن نوشت: «فضای اینترنت و رسانه های اجتماعی از اخباری پر شده است که در آنها شرکت ها عجولانه ارتباطشان را با اسرائیل انکار می کنند. جنگ غزه زندگی جدیدی به مبارزات و تحریم های جهانی علیه اسرائیل بخشید.» هاآرتص در ادامه از تحریم شرکت های کوکاکو و مک دونالد در ترکیه و مالزی خبرداده و گفته: «مردم به گمان حمایت این شرکت ها از اسرائیل آنها را تحریم کرده اند.» یک روزنامه هندی نیز نوشت که در بمبئی بیش از 1000 هتل نوشابه کوکاکولا و پپسی را تحریم کرده اند. گفته می شود بعضی محصولات اسرائیلی با کاهش فروش مواجه شده اند به طوری که دو فروشگاه زنجیره ای در انگلستان عرضه محصولات شرکت اسرائیلی «sodastream»  را متوقف کرده‎اند.

این تصویر  QR code اپلیکشن بایکوت است. اگر شما هم خواهان نصب این برنامه در تلفن همراهتان هستید، وارد برنامه بارکد خوان تلفن همراهتان شوید و لنز دوربین را مقابل این تصویر قرار دهید. بعد از شناسایی برنامه را دانلود و نصب کنید.




نویسنده : لبیک
تاریخ : یکشنبه 93/5/26
زمان : 2:45 عصر
هشدار در مورد هک تلویزیونهای هوشمند
نظرات ()

رئیس مرکز تشخیص و پیشگیری پلیس فتا ناجا اظهار کرد: تلویزیونهای هوشمند همان رایانه‌های شخصی هستند با این تفاوت که صفحه نمایشگر بزرگتری دارند، بنابراین این Smart TVها نیز همانند رایانه‌ها در خطر آلودگی به انواع ویرو‌سها و تروجانها قرار می‌گیرند و امکان هک شدن توسط سودجویان فضای سایبری را دارند.
به گزارش ایسنا، سرهنگ نیک نفس گفت: عصر فناوری اطلاعات و ارتباطات، وجود وسایل و تجهیزات هوشمند را در زندگی انسان به امری عادی و غیر قابل انکار تبدیل کرده است؛ یکی از ابزاری که اخیراً به خانه‌های ما وارد شده تلویزون‌های هوشمند است که به گفته برخی از محققان تهدیدی جدید از سوی هکرها به شمار می‌رود.
 
به گفته وی، با توجه به روند افزایشی استفاده از این نوع تلویزیون‌ها و قابلیت دریافت و ارسال اطلاعات، بعد از تلفن‌های همراه هوشمند، تلویزیون های هوشمند، هدف بعدی ویروسها و هکرهای رایانه‌ای هستند.
 
وی افزود : اتصال Smart TV به اینترنت این امکان را به ویروس‌های کامپیوتری می‌دهد تا به محض دانلود یک برنامه از اینترنت خود را به سیستم ما دعوت کنند و میهمانانی ناخوانده باشند؛ میهمانی که هدفی جز آلوده سازی و سرقت اطلاعات ندارد.
 
رییس مرکز تشخیص و پیشگیری پلیس فتا ناجا با اشاره به اینکه هر سال چندین میلیون‌ حمله به سیستم عامل ویندوز، هزاران حمله به سیستم عامل های تلفن های هوشمند(اندروید، ios و...) صورت می گیرد، بیان کرد: تلویزیونهای هوشمند نیز دارای سیستم عامل اندروید و چیپ ستهای حافظه و امکان اتصال به اینترنت هستند؛پس از این حمله در امان نیستند که در نهایت کاربران و استفاده کنندگان از این تلویزیونها مجبور خواهند شد نرم افزارهای آنتی ویروس بیشتری خریداری کنند تا با خطر حمله سایبری مقابله کنند.
 
نیک نفس افزود: دسترسی به دوربین و میکروفن‌های داخلی این تلویزیون‌ها باعث می‌شود که هکرها برای دیدن و شنیدن هر آنچه در زندگی شما اتفاق می‌افتد کار چندان سختی نداشته باشند؛ آنها با ارسال بدافزاری در جهت دسترسی به "root" این تلویزیونها، کنترل دوربین و میکروفن دستگاه را بدست آورده و فایل‌های ذخیره شده در دستگاه را به سرقت می‌برند.
 
وی ضمن بیان این مطلب با اشاره به اینکه احتمال چنین آسیب‌پذیری‌هایی با افزایش تعداد مشتریان دستگاه‌های الکترونیکی مجهز به حسگر، دوربین و میکروفن نگران کننده است، اظهار کرد: آنچه اهمیت دارد استفاده از آنتی ویروس‌های مناسب و اورجینال و بالا بردن دانش مشتری نسبت به چنین دستگاهی است که خریداری می‌کند.




نویسنده : لبیک
تاریخ : جمعه 93/5/24
زمان : 12:58 صبح
آفلاین هم باشید، جاسوسی می شوید
نظرات ()

پیمانکار سابق اطلاعاتی آمریکا تاکید کرده است که تیمی از هکرهای سازمان امنیت ملی آمریکا به مدت دو سال حتی از فعالیت‌های سایبری آفلاین کاربران سوری نیز جاسوسی می‌کرده‌اند.
به گزارش تسنیم، ادوارد اسنودن پیمانکار سابق سازمان امنیت ملی آمریکا در تازه ترین اظهارات خود در گفت‌وگو با وایرد فاش کرده است که گروهی از هکرهای سازمان امنیت ملی آمریکا در طول دو سالی که درگیری های شدید داخلی در سوریه ادامه داشته از فعالیت‌های سایبری آفلاین در سراسر سوریه جاسوسی کرده‌اند.
 
بر اساس این گزارش افشاگری های اسنودن از این بابت اهمیت زیادی دارد که بسیاری از ناظران بر این باور بودند که افراد و گروه های دیگری از جمله دولت سوریه، هکرهای وابسته به دولت دمشق یا اسرائیل مسئول اصلی جاسوسی از فعالیت های سایبری آفلاین در این کشور بوده‌اند.
 
اسنودن تصریح کرد: گروهی از هکرهای سازمان امنیت ملی آمریکا سعی کرده اند تا به بزرگترین تامین کننده سرویس اینترنت در سوریه نفوذ کرده و به آن دسترسی پیدا کنند. سوریه تنها یک آی اس پی بزرگ یعنی تامین کننده سرویس اینترنت در اختیار داشته است.
 
اسنودن در این باره گفت: روزی یکی از افسران اطلاعاتی به وی گفته است که بخش هکرهای سازمان امنیت ملی آمریکا در سال 2012 میلادی سعی کرده است تا به سرویس تامین کننده اینترنت در سوریه نفوذ کند. این مساله به سازمان امنیت ملی آمریکا این اجازه را می داده تا به ایمیل ها و سایر فعالیت های اینترنتی در بخش های زیادی از سوریه دسترسی داشته باشد.
 
نفوذ به این سیستم موجب قطع ناگهانی اینترنت در سراسر سوریه شده است و این در شرایطی است که عموم مردم سوریه نمی‌دانستند که عامل اصلی فطع اینترنت دولت آمریکا بوده است.

 

  




نویسنده : لبیک
تاریخ : جمعه 93/5/24
زمان : 12:57 صبح
نتیجه مذاکره با امریکا؛ تحریم بیشتر و لحن اهانت آمیزتر
نظرات ()

رهبرانقلاب در دیدار وزیر امور خارجه و سفیران :
نتیجه مذاکره با امریکا؛ تحریم بیشتر و لحن اهانت آمیزتر/ ضرر مذاکره با امریکا متهم شدن جمهوری اسلامی به تذبذب است/ دیپلماسی فعال و هوشمندانه برای جایگاه ایران در نظم جدید جهانی تعیین کننده است

 

گروه سیاسی- رجانیوز: حضرت آیت الله خامنه ای رهبر معظم انقلاب اسلامی صبح امروز (چهارشنبه) در دیدار وزیر امور خارجه، سفیران و مسئولان نمایندگیهای ایران در خارج از کشور، دستگاه دیپلماسی کشور را مدافعان خط مقدم دفاع از اهداف، منافع ملی و سرمایه ملی ایرانیان خواندند و ضمن تبیین ویژگی های دیپلماسی ایرانی و ضرورت دیپلماسی فعال و هوشمند در دوران بسیار مهم گذر به نظم جدید جهانی سخنان مهمی را در بی فایده بودن تعامل با امریکا بیان کردند.

به گزارش رجانیوز، ایشان در تبیین اهمیت کار دیپلماسی افزودند: یک دیپلماسی هوشمندانه و فعال می تواند دستاوردهای بسیار مهم سیاسی، اقتصادی، انسانی و اجتماعی به همراه بیاورد که با هیچ حرکتی از جمله جنگهای پرهزینه و پرخطر نیز حاصل نمی شود و این واقعیت نشان دهنده وزن و جایگاه دستگاه دیپلماسی در مجموعه مدیریت یک کشور است.

حضرت آیت الله خامنه ای رویدادهای چندین سال اخیر در منطقه را نشان دهنده واقعیت یاد شده خواندند و خاطرنشان کردند: قدرتهایی تلاش کردند با زور و اسلحه منافع خود را تأمین کنند که ناکام ماندند اما کسانی با ظرافت، هوشمندی و تحرک، توانستند منافع خود را بخوبی تأمین کنند.

رهبر انقلاب، وزارت خارجه را ارتش منظم دیپلماسی کشور خواندند و افزودند: در مسئله سیاست خارجی، دستگاههای دیگری هم مؤثرند اما وزارت خارجه به عنوان یک سازمان موظف و ارتش منظم، مسئولیت اصلی را بر عهده دارد.

ایشان در تشریح شروط و لوازم یک دیپلماسی موفق، بر ضرورت تعیین دقیق و صریح هدفها تأکید کردند و افزودند: برخی اهداف آرمانهای بزرگ و ملی هستند، برخی راهبردی و منطقه ای به شمار می روند و بعضی دیگر مقطعی و موضعی هستند که این اهداف در همه سطوح باید دقیقاً مشخص باشد تا همه ی عناصر فعال در دیپلماسی در ستاد و صف، وظایف خود را بخوبی بدانند.

حضرت آیت الله خامنه ای «سازماندهی مناسب» را شرط دوم دیپلماسی موفق برشمردند و افزودند: این سازماندهی باید با نگاه به اهداف و با توجه به قابلیتها انجام شود.

رهبر انقلاب برخورداری از عناصر با صلاحیت را شرط دیگر یک دیپلماسی موفق دانستند.

ایشان در تبیین مفهوم «صلاحیت های دیپلماتیک»، عناصری همچون «هوش و مهارت دیپلماتیک»، «انعطاف در جای لازم»، «نفوذ ناپذیری در مواقع ضروری»، و «پایبندی صادقانه و عمیق به اهداف» را مورد اشاره قرار دادند.

رهبر انقلاب در تبیین هوش دیپلماتیک افزودند: این ویژگی انسان را قادر می سازد اهداف و حرکات طرفهای مقابل را در مذاکرات و تعاملات پیش بینی کند و حرکات خود را با توجه به آنها، برنامه ریزی و عملیاتی سازد.

حضرت آیت الله خامنه ای «مهارت دیپلماتیک» را استفاده به موقع و به جا از انعطاف و اقتدار معنا کردند و افزودند: معنای دیگر این ویژگی نرمش قهرمانانه است که صلح امام حسن مجتبی (ع) پرشکوه ترین نمونه تاریخی آن به شمار می رود.

ایشان افزودند: نرمش قهرمانانه برخلاف برخی تفاسیر، معنای واضحی دارد که نمونه ی آن در مسابقه کشتی نمایان است در این مسابقه که هدف آن شکست دادن حریف است اگر کسی قدرت داشته باشد اما انعطاف لازم را در جای خود بکار نگیرد قطعاً شکست می خورد اما اگر انعطاف و قدرت را به موقع مورد استفاده قرار دهد پشت حریف را بخاک می نشاند.

رهبر انقلاب همچنین در بیان «پایبندی  عمیق و صادقانه به آرمانها و اهداف» خاطرنشان کردند: اگر کسی بدون ایمان و باور عمیق به اهداف، در عرصه دیپلماسی فعال باشد قطعاً نمی تواند موفق شود.

حضرت آیت الله خامنه ای با تشبیه عرصه دیپلماسی به میدان جنگ افزودند: واقعیت این است که میدان دیپلماسی عرصه پنجه انداختن است و اگر کسی بدون اعتقاد راسخ به هدف، به این کار اقدام کند یا در همان موقعیت و یا در نهایت شکست خواهد خورد.

تحرک فراوان و بی وقفه شرط دیگری بود که رهبر انقلاب در تشریح لوازم دیپلماسی موفق به آن پرداختند.

ایشان افزودند: تحرک بالا لازمه لاینفک دیپلماسی است و باید مورد توجه جدی قرار داشته باشد.

حضرت آیت الله خامنه ای در ادامه سخنانشان در جمع وزیر خارجه و فعالان عرصه دیپلماسی کشور، دوران فعلی را دوران گذر به یک نظم جدید جهانی ارزیابی و خاطرنشان کردند: در کنار بازیگران سنتی، بازیگران جدیدی در آسیا، افریقا و امریکای لاتین وارد عرصه شده اند و در تلاشند جایگاه خود را در نظم جدید پیش رو، تثبیت کنند.

رهبر انقلاب تأکید کردند: در این دوران، دیپلماسی قوی و کارآمد اهمیت مضاعفی می یابد و به همین علت، امروز کار وزارت خارجه از گذشته حساس تر است.

ایشان افزودند: اگر در مقطع فعلی دستگاه دیپلماسی بتواند حضور فعال، هوشمندانه و مقتدرانه داشته باشد، جایگاه و استحکام جمهوری اسلامی در چندین ده سال آینده و در نظم جدید جهانی به عنوان جایگاهی برجسته تثبیت می شود وگرنه، در جهان پیش رو، از موقعیت لازم برخوردار نخواهیم بود.

«شکار فرصتها و استفاده صحیح از آنها»، نکته دیگری بود که رهبر انقلاب به مسئولان دیپلماسی کشور خاطرنشان کردند.

ایشان افزودند: تحولات منطقه ای و جهانی، بسیار سریع است و باید بطور آنی، آنها را رصد کرد و با تحرک بالا، هر حادثه و رویدادی را بلافاصله تحلیل کرد و با درک نسبت آن با اهداف و آرمانها، موضع خود را در قبال آن مشخص نمود.

سخنان رهبر انقلاب در جمع مسئولان دستگاه دیپلماسی با تمرکز بر اهداف و سیاستهای کلانی ادامه یافت که باید بطور دائم مد نظر مسئولان سیاست خارجی باشد.

ایشان در همین زمینه، «به کرسی نشاندن منطق جمهوری اسلامی» یعنی مردمسالاری دینی را هدفی بزرگ برشمردند و تأکید کردند: در این مسئله بدون انفعال وارد شوید چرا که این هدف بخصوص در منطقه اسلامی، کاملاً قابل تحقق است.

رهبر انقلاب برجسته کردن ویژگی ها و ممیزات دیپلماسی ایرانی در جهان را از دیگر اهداف مهم دست اندرکاران سیاست خارجی برشمردند.

ایشان افزودند: پایبندی به موازین شرع در رفتارهای فردی و اجتماعی و در محافل دیپلماتیک، و نترسیدن از هیبت و تشر قدرتهای بزرگ از جمله امریکا، ویژگی خاص دیپلماسی ایرانی است و باید مورد توجه جدی باشد.

رهبر انقلاب خاطرنشان کردند: نهراسیدن از قدرتهای سلطه گر، بعد از انقلاب، به خصوصیت بارز سیاست خارجی جمهوری اسلامی تبدیل شده که این ویژگی هم در دل ملتها جاذبه ایجاد کرده و هم سیاستمداران دنیا را چه بگویند و چه پنهان کنند به تعظیم و تجلیل وا داشته است.

حضرت آیت الله خامنه ای، «دفاع صریح، قاطع و واقعی از مظلوم» را از دیگر ویژگی های دیپلماسی ایرانی معرفی کردند و افزودند: این خصوصیت در تمام سالهای بعد از انقلاب، در دفاع از ملت و مبارزین فلسطینی و لبنانی و موارد مشابه دیگر، جلوه داشته است.

رهبر انقلاب، «مخالفت جدی با نظام سلطه» را از خصوصیات آشکار سیاست خارجی جمهوری اسلامی برشمردند و افزودند: مسئولان ما با شهامت و بدون رودربایستی با حضور سلطه گران و بویژه امریکا در هر جای جهان، مقتدرانه مخالفت کرده و می کنند.

حضرت آیت الله خامنه ای «تأمین منافع ملی» را از اهداف مشترک همه دستگاههای دیپلماسی جهان خواندند و افزودند: در دیپلماسی ایرانی، علاوه بر تلاش برای تأمین منافع ملی، «حفظ سرمایه ملی»، بسیار مهم است، چرا که اگر سرمایه ملی از دست برود دستگاه دیپلماسی بدون پشتوانه می شود و منافع ملی نیز قابل تأمین نخواهد بود.

رهبر انقلاب «هویت ملی، اسلامی، انقلابی و تاریخی» را سرمایه ملی ایرانیان خواندند و خاطرنشان کردند: استقلال برآمده از انقلاب اسلامی، دین، ملت مؤمن، جوانان انقلابی، سخن قاطع در مقابل زیاده خواهان، دانشمندان، نخبگان و فعالیتهای علمی از جمله عناصر سرمایه ملی هستند که باید در عرصه دیپلماسی حفظ شوند تا منافع ملی هم تأمین شود.

حضرت آیت الله خامنه ای بخش پایانی سخنانشان را در این دیدار به موضوع تعامل با جهان اختصاص دادند.

ایشان با تأیید سخنان دو روز قبل رئیس جمهور در جمع سفیران و کارداران درخصوص تعامل با همه دنیا افزودند: در این میان دو استثنا وجود دارد رژیم صهیونیستی و امریکا.

حضرت آیت الله خامنه ای با بیان چند دلیل و استدلال درباره نفی تعامل با امریکا تأکید کردند: رابطه با امریکا و مذاکره با این کشور به جز در موارد خاصی برای جمهوری اسلامی نه تنها هیچ نفعی ندارد بلکه ضرر هم دارد و کدام عاقلی است که دنبال کار بی منفعت برود؟!

ایشان افزودند: عده ای اینجور وانمود می کردند که اگر با امریکایی ها دور میز مذاکره بنشینیم بسیاری از مشکلات حل می شود، البته ما می دانستیم اینجور نیست اما قضایای یک سال اخیر برای چندمین بار این واقعیت را اثبات کرد.

رهبر انقلاب خاطرنشان کردند: در گذشته میان مسئولان ما و مسئولان امریکا هیچ ارتباطی نبود اما در یک سال اخیر بخاطر مسائل حساس هسته ای و تجربه ای که مطرح شد انجام بشود، بنا شد مسئولان تا سطح وزارت خارجه تماسها، نشستها و مذاکراتی داشته باشند اما از این ارتباطات نه تنها فایده ای عاید نشد بلکه لحن امریکایی ها تندتر و اهانت آمیزتر شد و توقعات طلبکارانه بیشتری را در جلسات مذاکرات و در تریبونهای عمومی بیان کردند.

رهبر انقلاب افزودند: البته مسئولان ما در نشستها در جواب طلبکاری آنها، جوابهای قوی تر و گاهی گزنده تر دادند، اما در مجموع معلوم شد مذاکره برخلاف تصورات برخی ها، به هیچ چیز کمک نمی کند.

رهبر انقلاب در همین زمینه، افزایش تحریم ها را مورد اشاره قرار دادند و گفتند: امریکایی ها نه تنها دشمنی ها را کم نکردند بلکه تحریم ها را هم افزایش دادند! البته می گویند این تحریم ها، جدید نیست اما در واقع جدید است و مذاکره در زمینه ی تحریم هم، فایده ای نداشته است.

ایشان افزودند: البته در زمینه ادامه مذاکرات هسته ای، منع نمی کنیم و کاری که دکتر ظریف و دوستانشان شروع کردند و تا امروز هم خوب پیش رفتند دنبال می شود اما این، یک تجربه ذیقیمت دیگر برای همه بود که متوجه شویم نشست و برخاست و حرف زدن با امریکایی ها، مطلقاً تأثیری در کم کردن دشمنی آنها ندارد و بدون فایده است.

رهبر انقلاب در تبیین ضررهای ناشی از مذاکره با امریکایی ها افزودند: این کار ما را در افکار عمومی ملتها و دولتها به تذبذب متهم می کند و غربی ها با تبلیغات عظیم خودشان، جمهوری اسلامی را دچار انفعال و دو گانگی جلوه می دهند.

ایشان همچنین ضرر دیگر نشست و برخاست با امریکا را ایجاد زمینه برای طرح توقعات جدید از سوی آنها دانستند.

رهبر انقلاب در جمع بندی این بخش از سخنانشان، تعامل با رژیم صهیونیستی را موضوعاً منتفی خواندند و درباره امریکایی ها هم گفتند: تا وقتی وضع کنونی یعنی دشمنی امریکا و اظهارات خصمانه دولت و کنگره امریکا درباره ایران ادامه دارد تعامل با آنها نیز هیچ وجهی ندارد.

رهبر انقلاب به افزایش نفرت ملتها از امریکا بخاطر هم دستی با جنایات صهیونیستها در غزه اشاره کردند و افزودند: هیچ کس در دنیا نیست که امریکایی ها را از مشارکت با جنایات و نسل کشی رژیم «غاصب، گرگ صفت، قاتل، کافر و ظالم صهیونیست» در غزه مبرا بداند، بنابراین امریکایی ها اکنون در موضع ضعف بیشتری قرار دارند.

رهبر انقلاب در اشاره به اوضاع این روزهای مردم مظلوم غزه تأکید کردند: منطق فلسطینی ها در قضیه آتش بس درست است. آنها می گویند قبول آتش بس به معنای این است که رژیم خونخوار و درنده صهیونیست هر فاجعه ای خواست بیافریند و بعد بدون هیچ تاوانی، اوضاع به روز قبل از حمله یعنی محاصره شدید و ادامه فشارها برگردد.

حضرت آیت الله خامنه ای افزودند: همانگونه که فلسطینی ها می گویند، برای این همه جنایت، باید تاوانی وجود داشته باشد که پایان محاصره غزه است و هیچ انسان منصفی نمی تواند این خواسته بر حق را نفی کند.

حضرت آیت الله خامنه ای در پایان سخنانشان درباره اوضاع عراق هم گفتند: انشاءالله با تعیین نخست وزیر جدید عراق، گره کارها باز و دولت تشکیل می شود تا بتواند کار کند و به کسانی که قصد فتنه در عراق داشته و دارند درس خوبی بدهد.

ایشان همچنین با آرزوی توفیق برای مسئولان و فعالان دستگاه دیپلماسی افزودند: بطور دائم از خداوند متعال برای وزیر خارجه عزیز و همکارانشان طلب توفیق می کنم.

پیش از سخنان رهبر انقلاب، دکتر محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه کشورمان با بیان گزارشی از همایش سفرا و روسای نمایندگی های جمهوری اسلامی ایران در خارج از کشور، هدف از برگزاری این همایش را تبادل نظر و همفکری، تنظیم سیاست خارجی بر اساس اسناد بالادستی، و بهره جویی از رهنمودهای رهبر معظم انقلاب اعلام کرد.

وی با قدردانی از حمایت های رهبر معظم انقلاب اسلامی، مقطع کنونی را پیچ ویژه تاریخی خواند و گفت: سیال بودن صحنه ی بین الملل، متکثر شدن منابع قدرت و امکان تاثیرگذاری بازیگران جدید از جمله ویژگی های کنونی جهان و منطقه است.

آقای ظریف، وظیفه دستگاه سیاست خارجی را استفاده از فرصت های استثنایی پیش آمده در داخل و خارج توصیف و تاکید کرد: قدرت معنایی جمهوری اسلامی در حال حاضر بر اساس گفتمان امام و رهبری، مردم سالاری دینی و آرمانگرایی واقع بینانه، ایران را به ثبات داخلی رسانده و با تبدیل جمهوری اسلامی به قدرت منطقه ای، از سرمایه مقاومت و گسترش اسلام خواهی در منطقه بهره مند کرده است.

وی با اشاره به وظیفه وزارت امور خارجه به عنوان دیده بان نظام، خاطرنشان کرد: ما مصمم هستیم سیاست خارجی طراحی شده از سوی رهبر معظم انقلاب را به بهترین وجه اجرا کنیم و در اجرای آن، به قدرت لایزال و برتر الهی اعتماد داریم، و هیچ قدرتی را ابرقدرت نمی دانیم.

آقای ظریف همچنین گفت: به قدرت ملی و توان کارشناسی خود باور داریم و بر اساس این باور در مقابل قدرتهای ظاهری مغلوب نخواهیم شد.




نویسنده : لبیک
تاریخ : چهارشنبه 93/5/22
زمان : 4:23 عصر
معنای پیغامهای خطا HTTP در اتصال به وب و اینترنت چیست؟
نظرات ()

شاید شما نیز در برخی ‌موارد که سعی در باز کردن یک صفحه وب می‌کنید، با برخی از پیغام‌های خطا در مرورگر روبه‌رو ‌شوید؛ پیغام‌هایی که معمولا با یک عدد در ابتدا آغاز می‌شوند: Error 404 یا Error 501 و مانند آن. فهمیدن و درک این خطا‌ها و آنچه به شما می‌گویند تا حد زیادی در حل مشکل ارتباطی شما مؤثر است.

به گزارش «تابناک»، یکی از مسائلی که معمولا کاربران کمترین توجهی به آن ندارند، معنا و مفهوم خطاهایی است که در دنیای رایانه رخ می‌دهد و معمولا هم کسی به دنبال معنا و مفهوم آن‌ها نمی‌گردد. بیشتر ما عادت داریم‌، وقتی با پیغام خطایی روبه‌رو می‌شویم، به سادگی از کنار آن بگذریم و جالب آنکه معمولا عملیات منجر به خطا را تکرار هم می‌کنیم! 

این مورد به ویژه در ارتباط با اینترنت و اتصال به وب بیشتر بروز می‌کند. در بسیاری از موارد در هنگام باز کردن صفحات وب با پیغام‌های خطایی می‌بینیم که در مرورگر نمایش داده می‌شوند و با یک شماره در ابتدای خود آغاز شده‌اند. این پیغام‌های خطا، معمولا با یک توضیح کوتاه نیز همراه هستند. 

اما معنای این خطاهای HTTP چیست و چگونه می‌تواند در درک مشکل به کاربران کمک کند؟ در اینجا شما را با مهم‌ترین این خطا‌ها و علل وقوع آن‌ها آشنا می‌سازیم:
معنای پیغامهای خطا HTTP در اتصال به وب و اینترنت چیست؟
این خطا‌ها در واقع کد‌های پاسخ پروتکل HTTP هستند و هر یک از آنها‌ با یک عدد مشخص می‌شوند. این عدد نشان‌دهنده حوزه‌ای است که خطا در آن واقع شده است. پیغام‌هایی که با عدد دامنه 100 نمایش داده می‌شوند، پیغام‌های اطلاعاتی هستند و آن دسته که در دامنه 200 قرار دارند، پیغام‌های موفقیت عملیات، دامنه 300 مربوط به تعیین مسیر دوباره ـ Redirecting ـ دامنه 400 خطاهای رخ داده از سوی کاربر و دامنه 500 خطاهای رخ داده در سرور هستند.

مهم‌ترین این پیغام‌ها به شرح زیر است؛ 

101 ـ Switching Protocol

این پیغام به این معناست که درخواست کننده فرمان سوییچ کردن پروتکل را صادر کرده است و سرور پیغام می‌دهد ‌این درخواست را درک کرده و در حال انجام است. 

204 ـ No Content

درخواست از سوی سرور با موفقیت پردازش شده اما هیچ محتوایی برای نمایش وجود ندارد. 

301 ـ Moved Permanently

لینک مورد نظر منتقل شده است و همه درخواست‌ها باید به URL جدید انتقال یابد. 

305 ـ Use Proxy

لینک مورد درخواست تنها با یک پراکسی قابل بازدید است. 

400 ـ Bad Request

درخواست برای بازدید از لینک مورد نظر ‌انجام شدنی نیست که دلیل آن وارد کردن اشتباه لینک یا اشتباه گرامری ـ Syntax ـ است. 

403 ـ Forbidden

درخواست معتبر است اما سرور از پاسخ ‌به آن خودداری می‌کند. خطای 401 نیز مشابه همین خطاست، ولی با قرار دادن www در ابتدای آدرس حل و رفع می‌شود؛ اما در خطای 403 قرار دادن www هیچ تفاوتی ایجاد نمی‌کند. 

404 ـ Not Found

هم‌اکنون آدرس مورد نظر یافت نمی‌شود؛ اما شاید در آینده‌ روی همین آدرس موجود باشد. 

408 ـ Request Timeout

زمان سرور برای انتظار درخواست کاربر تمام شده است.‌ کاربر هنگامی که سرور آماده دریافت درخواست کاربر بوده‌، هیچ درخواستی نفرستاده است. 

429 ـ Too many Requests

کاربر در یک زمان مشخص، تعداد زیاد و بیش از اندازه‌ای از درخواست‌ها را به سرور فرستاده ‌و سرور از پاسخگویی معذور است. 

500 ـ Internal Server Error

زمانی نمایش داده می‌شود که سرور با یک خطای داخلی روبه‌رو شده است و اطلاعات دقیقی در خصوص خطا وجود ندارد. 

502 ـ Bad Gateway

سرور به عنوان یک پراکسی یا Gateway عمل کرده و با یک درخواست نا‌معتبر از سرور بالا‌دستی مواجه شده است. 

503 ـ Service Unavailable

هم‌اکنون سرور‌ در دسترس نیست. این مشکل معمولا موقتی است. 

504 - Gateway Timeout

سرور در حکم ‌یک پراکسی یا Gateway عمل می‌کند؛ اما از سرور بالا‌دستی در زمان مناسب درخواستی دریافت نکرده است. 

522 - Connection timed out

این خطا البته یک خطای تعریف شده نیست؛ اما معنای اصلی آن این است که زمان اتصال سرور پایان یافته ‌و‌ پاسخ به درخواست مقدور نیست. 

البته شمار خطاهای تعریف شده در RFC یا Request of Comments بسیار بیش‌ از این است؛ اما این‌ها همه خطاهای شایعی است که بیشتر احتمال برخورد با آن‌ها برای کاربران عادی وجود دارد. همان گونه که می‌بینید، درک و فهم توضیح و معنای این خطا‌ها کمک زیادی می‌کند که مشکل پیش آمده در اتصال به صفحه وب را درک و با آن تعامل کنید.




نویسنده : لبیک
تاریخ : سه شنبه 93/5/21
زمان : 7:48 عصر




.:: This Template By : Theme-Designer.Com ::.

Reba.ir

کد بارشی


رفتـــ 25
تحلیل آمار سایت و وبلاگ