سفارش تبلیغ
صبا ویژن

این وبلاگ در ستاد ساماندهی پایگاههای اینترنتی به آدرس www.samandehi.ir ثبت شده است .

آیتالله جنتی در خطبههای نماز جمعه تهران
نظرات ()

رهبر معظم انقلاب سال جاری را «اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل» نام نهادند که در این زمینه توضیحات بسیار قرایی فرمودند. در جایی نیز فرمودند حوزه علمیه باید انقلابی باشد، همچنین در جمع اعضای خبرگان نیز فرمودند، اعضای خبرگان باید انقلابی باشند، این حرف بسیار به‌جا، مهم و ارزشمند است. در نتیجه اگر اقتصاد مقاومتی بخواهد موفق باشد، باید انقلابی باشد، یعنی این رویه عادی و معمولی اداری که تاکنون عمل شده، یا اثری ندارد و یا آن اثر مطلوب نیست.
رهبر معظم انقلاب سال جاری را «اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل» نام نهادند که در این زمینه توضیحات بسیار قرایی فرمودند. در جایی نیز فرمودند حوزه علمیه باید انقلابی باشد، همچنین در جمع اعضای خبرگان نیز فرمودند، اعضای خبرگان باید انقلابی باشند، این حرف بسیار به‌جا، مهم و ارزشمند است. در نتیجه اگر اقتصاد مقاومتی بخواهد موفق باشد، باید انقلابی باشد، یعنی این رویه عادی و معمولی اداری که تاکنون عمل شده، یا اثری ندارد و یا آن اثر مطلوب نیست.

گروه سیاسی-رجانیوز:آیت‌الله احمد جنتی خطیب موقت نماز جمعه عبادی ــ سیاسی این هفته تهران، ضمن تبریک روز ارتش اظهار داشت: واقعاً نیروی زمینی مبارکی داریم و با همه وجودمان فرا رسیدن این روز را تبریک می‌گوییم، ارتشی که این‌گونه انقلابی شد و یکی از شاهکارهای حضرت امام(ره) اثرگذاری روی ارتش بود که همه منقلب و عوض شدند و انقلابی شدند که یک نمونه آن امیر پوردستان بود که واقعاً از اظهاراتشان لذت بردم و خداوند ایشان و دیگر نیروهای مسلح را با حضرت علی(ع) محشور بفرماید.

به گزارش رجانیوز وی در ادامه خطبه دوم نماز جمعه این هفته تهران، با اشاره به نامگذاری سال 95 توسط رهبر معظم انقلاب، تأکید کرد: مقام معظم رهبری امسال را سال "اقتصاد مقاومتی؛ اقدام و عمل" نامگذاری فرمودند و در اول سال در مورد این نامگذاری توضیح دادند که ان‌شاءالله خداوند قوت‌شان را زیاد کند، ایشان فرمودند حوزه علمیه باید انقلابی باشد و درباره مجلس خبرگان رهبری نیز تأکید فرمودند باید انقلابی باشد که این حرف بسیار بجا و ارزشمند است.

آیت‌الله جنتی با ابراز اینکه اقتصاد مقاومتی باید انقلابی باشد، خاطرنشان کرد: اگر تحقق اقتصاد مقاومتی بخواهد موفق باشد با رویه معمولی اداری فعلی که تاکنون بوده اثری نداشته و در آینده هم نخواهد داشت. اقتصاد مقاومتی روحیه‌ای می‌خواهد که مقابل آمریکا و غرب بایستد و در حوزه اقتصادی تحول ایجاد کند که این موضوع با حرکت‌های اداری ممکن نیست.

خطیب موقت نماز جمعه عبادی ــ سیاسی این هفته تهران، بر همین اساس افزود: رهبر انقلاب فرمودند اقدام و عمل؛ یعنی تا به حال فقط روی زبان حرف بوده است. تحقق اقدام و عمل در حوزه اقتصاد به‌جز داشتن روحیه انقلابی ممکن نیست، کسی که روحیه انقلابی ندارد به فکر خودش است که کاری انجام بدهد، گزارشی بدهد و تمامش کند.

وی با بیان "باید کاری کنیم کارستان"، تصریح کرد: امکانات و نیروی انسانی خوبی داریم که دنیا در حسرت این نیروها است. نیروهای انقلابی جنگ را با پیروزی پایان بردند، سپاه و بسیج انقلابی بودند که هنوز هم همین افراد هستند.

آیت‌الله جنتی ادامه داد: در مسئله علم افراد انقلابی پیشرفت قابل توجهی کردند و چشم دنیا را خیره کردند. ما این امکانات را داریم. از نظر ذخایر معدنی حدود 85 درصد از این ذخایر هنوز استخراج نشده است.

وی تأکید کرد: 100 میلیارد دلار در حوزه انرژی اسراف می‌شود، اگر ما در مصرف انرژی اسراف نکنیم 100 میلیارد دلار صرفه‌جویی می‌شود که همین حالا برای یک و دو میلیارد دلار دارند چانه می‌زنند که پول بگیرند، این کار روحیه انقلابی می‌خواهد که جلوی این اسراف را بگیرند.

خطیب موقت نماز جمعه عبادی ــ سیاسی این هفته تهران، با اعلام "6 برابر دنیا مصرف انرژی داریم" اضافه کرد: امکانات وجود دارد و باید باورمان بیاید، آدم انقلابی می‌گوید نه تسلیم و نه تحریم، دشمنان می‌گویند "یا تسلیم بشوید یا تحریم می‌کنیم"، ما می‌توانیم مقابلشان بایستیم به‌شرط اینکه حرکت ما انقلابی باشد.

آیت‌الله جنتی با هشدار نسبت به برخی مسائل در داخل کشور، خاطرنشان کرد: عده‌ای در سطح‌های بالای مملکت ثروت‌های کشور را به اندونزی، امارات، ترکیه و اروپا می‌برند، چرا این‌طور می‌کنند؟ باید با اینها برخورد شود، این افراد واحد محاسباتشان میلیاردی است.

وی با تصریح به اینکه باید با عوامل نفوذی برخورد انقلابی کرد، گفت: رهبری فرمودند افرادی در فکر نفوذ هستند و نفوذ کرده‌اند و می‌کنند که باید این خط را بشناسیم.

خطیب موقت نماز جمعه عبادی ــ سیاسی این هفته تهران، اضافه کرد: وقتی قرار شد نورچشمی برخی مقامات کشور در اروپا تحصیل کنند، آمریکا از این طریق روی آنها نفوذ می‌کند و به آنها می‌گوید "به پدرتان بگویید این کار را انجام بدهد و یا انجام نده" که باید این عوامل را بشناسیم.

آیت‌الله جنتی با بیان "می‌توانیم وابستگی به نفت را قطع کنیم" تصریح کرد: دشمنان یک‌مرتبه نفت 100دلاری را 30 دلار می‌کنند که این حربه است و می‌توانیم با آن مقابله کنیم، باید قدرتی داشته باشیم که این تکانه‌ها ما را تکان ندهد.

وی با یادآوری "باید باور کنیم که توانایی داریم" ابراز داشت: روحیه انقلابی باور می‌کند که می‌توانیم، آنها که روحیه انقلابی ندارند از ضعف و ناتوانی حرف می‌زنند و بعد دشمن به انقلابی‌ها می‌گوید افراطی هستند، انقلابی‌ها را باید کنار زد و آدم‌های عقلانی بر سر کار بیایند یعنی کسانی که می‌خواهند با آمریکا بسازند عقلانی هستند و دیگران افراطی.

خطیب موقت نماز جمعه عبادی ــ سیاسی این هفته تهران، ادامه داد: حضرت آقا فرمودند که خبرگان باید انقلابی باشد یعنی در‌ آینده انقلابی تصمیم بگیرد.

آیت‌الله جنتی با اعلام اینکه کسانی 37 سال این مملکت را سرپا نگه داشتند تصریح کرد: این افراد در برابر همه دشمنی‌ها ایستاده‌اند و دست رد به دشمن زده‌اند که همین انقلابی‌ها بوده‌اند که این اقدامات را انجام دادند و اگر نبودند فاتحه مملکت خوانده شده بود، چرا از این افراد قدردانی نکنیم؟ سپاه خار چشم عده‌ای است که نیش خودشان را هم در صحبت‌هایشان می‌زنند. اگر سپاه و بسیج نباشد چه‌کسی می‌خواهد مملکت را حفظ کند؟ باید انقلابی و ضدانقلاب شناس باشیم.

وی با اشاره به بیانات رهبر معظم انقلاب درباره انقلابی بودن حوزه علمیه، گفت: تعبیر سخنان رهبری این است که اگر استاد حوزه، شاگرد و طلبه دلشان خوش باشد که فقه و اصول بخوانند، مجتهد شوند و بعد استاد و مرجع شوند این روحیه انقلابی نیست. اگر این‌طور باشد این حوزه در خدمت جمهوری اسلامی نمی‌تواند باشد.

خطیب موقت نماز جمعه عبادی ــ سیاسی این هفته تهران، در ادامه با بیان اینکه انتخابات برگزار شد و هرچه  بود گذشت تصریح کرد: خدا به مردم خیر بدهد که شرکت کردند و نزدیک به 70 میلیون رأی با آزادی و امنیت به صندوق ریخته شد و خونی از دماغ کسی بیرون نیامد که این الگو است، در انتخابات آمریکا 40 درصد مشارکت وجود دارد اما ما 62 درصد مشارکت داشتیم.

آیت‌الله جنتی با طرح این موضوع که افرادی که رأی نیاوردند با نجابت نتیجه را قبول کردند، خاطرنشان کرد: حالا آقای نماینده که رأی آورده‌ای می‌خواهی چه‌کار کنی؟ فقط می‌خواهی روی کرسی مجلس بنشینی و بلند شوی و تمام؟ اگر مجلس انقلابی نباشد نمی‌تواند به وظایف خود عمل کند، نمایندگان باید درد جامعه را بشناسند، موضوع بیکاری اولویت اصلی نمایندگان است.

وی با طرح این پرسش "چرا آمار طلاق بالا می‌رود؟"، گفت: چرا جوانان علاقه‌ای به ازدواج ندارند. این موارد درد است و باید اولویت باشد و نمایندگان رسیدگی کنند.

خطیب موقت نماز جمعه عبادی ــ سیاسی این هفته تهران، یکی دیگر از اولویت‌های مجلس دهم را مقابله با توطئه دشمنان دانست و تصریح کرد: یک نماینده باید بصیرت داشته باشد که دشمنان چه نقشه‌هایی دارند و این نقشه‌ها را خنثی کند.

آیت‌الله جنتی در پایان تأکید کرد: مقام معظم رهبری یک رهبر انقلابی است و هر کسی که ولایت ایشان را قبول دارد باید انقلابی عمل کند.




نویسنده : لبیک
تاریخ : شنبه 95/1/28
زمان : 8:23 صبح
مدل جدید پهپاد سپاه به سامانه «ارتباط ماهوارهای» مجهز شد
نظرات ()

مدل جدید پهپاد سپاه به سامانه «ارتباط ماهواره‌ای» مجهز شد/ افزایش 100 کیلوگرمی حمل سلاح در پهپاد «شاهد129»

 خبرگزاری فارس: مدل جدید پهپاد سپاه به سامانه «ارتباط ماهواره‌ای» مجهز شد/ افزایش 100 کیلوگرمی حمل سلاح در پهپاد «شاهد129»

فرمانده نیروی هوافضای سپاه اعلام کرد: دوربردترین پهپاد سپاه پاسداران ( شاهد 129) مجهز به سامانه ارتباط ماهواره‌ای و افزایش 100 کیلویی حمل سلاح شد.

 

سردار امیرعلی حاجی‌زاده فرمانده نیروی هوافضای سپاه در گفت‌وگو با خبرنگار دفاعی خبرگزاری فارس، علت ایجاد تغییر در دماغه پهپاد دوربُرد «شاهد 129» را افزودن قابلیت امکان ارتباط ماهواره‌ای در این پهپاد عنوان کرد.

مدل جدید پهپاد شاهد 129

حاجی‌زاده تاکید کرد: در مدل جدید، توان حمل محموله نیز 100 کیلوگرم افزایش یافته است.

فرمانده نیروی هوافضای سپاه تصریح کرد: این پهپاد هم اکنون عملیاتی شده و در خدمت سپاه است.

به گزارش فارس، هواپیمای بدون سرنشین رزمی نیروی هوافضای سپاه با نام «شاهد 129» (مدل اولیه) در سال 92 به تولید انبوه رسید.

نمونه اول پهپاد شاهد 129

این پهپاد رزمی پیش از این برای دفاع از مرزهای آبی، خاکی و هوایی کشور توانایی حمل همزمان 8 بمب یا موشک هوشمند «سدید»، ساخت سپاه پاسداران انقلاب اسلامی را داشت که می‌تواند علیه اهداف ثابت و متحرک وارد عمل شود.

دقت در هدف گیری با برد عملیاتی 3هزار کیلومتر و 24 ساعت مداومت پروازی با یک بار سوختگیری از ویژگی‌های این هواپیمای بدون سرنشین رزمی ایرانی است و هر فرودگاهی می‌تواند محل نشست و برخاست آن باشد.

سقف پروازی این پهپاد 24 هزار پاست که تا پیش از این فقط با ایستگاه‌های کنترل قابل حمل زمینی در ارتباط بوده ولی در مدل جدید امکان هدایت ماهواره‌ای نیز میسر شده است.

«شاهد 129» (طبق اعلام اولیه) قدرت مراقبت از شعاع 200 کیلومتری خود را دارد و می توان از این پرنده بدون سرنشین در مقابله با اشرار و تروریست ها، کشف و شناسایی در مرزهای آبی و خاکی، مسائل زیست محیطی، نقشه برداری و تهیه عکس های هوایی نیز استفاده کرد.

مدل جدید پهپاد «شاهد 129» در جریان راهپیمایی 22 بهمن امسال برای اولین بار به نمایش درآمد.




نویسنده : لبیک
تاریخ : دوشنبه 94/12/24
زمان : 2:21 عصر
دیپلماسی آکادمیک یا دروازه نفوذ؟
نظرات ()

 این برنامه مبتنی بر کمک‌های مالی است که برای تبادل آموزشی دانشجویان، دانشگاهیان، معلمان، دانشمندان، هنرمندان و... ارائه می‌شود. بنابراین و براساس این مدل، نتیجه و هدف دیپلماسی آموزشی آمریکایی‌ها از طریق IIE و در قالب برنامه فولبرایت، ایجاد یک شبکه همکاری با حضور دانشجویان، اساتید دانشگاه، پژوهشگران، معلمان و هنرمندان است!
این برنامه مبتنی بر کمک‌های مالی است که برای تبادل آموزشی دانشجویان، دانشگاهیان، معلمان، دانشمندان، هنرمندان و... ارائه می‌شود. بنابراین و براساس این مدل، نتیجه و هدف دیپلماسی آموزشی آمریکایی‌ها از طریق IIE و در قالب برنامه فولبرایت، ایجاد یک شبکه همکاری با حضور دانشجویان، اساتید دانشگاه، پژوهشگران، معلمان و هنرمندان است!

گروه سیاسی - رجانیوز: پروژه نفوذ در ایران با قدرت دنبال می‌شود و این در حالی است که حامیان دولت بویژه چهره‌های جریان اصلاحات با تمسخر و تحقیر این موضوع، دانسته یا ندانسته، یک چتر حمایتی برای عوامل نفوذ ایجاد می‌کنند.

به گزارش «وطن امروز»، اگرچه مورد جیسون رضائیان و شبکه گسترده‌ای که او سرپل آن در ایران بود، کمک‌های بسیاری به سیستم امنیتی و اطلاعاتی ایران کرد تا بر این شبکه احاطه داشته باشند اما به مرور برای کارشناسان امنیتی ایران فاش شد عملیات نفوذ تنها از طریق شبکه جیسون دنبال نمی‌شد بلکه شاهراه نفوذ در ایران، نه از حوزه سیاست و فرهنگ، بلکه از دروازه‌های گشاد اقتصاد و همکاری‌های به ظاهر علمی و پژوهشی نیز می‌گذرد.

دستگیری یکی از عوامل سرشناس پروژه نفوذ به نام «سیامک-ن» و اطلاعاتی که از او به دست آمده نشان می‌دهد پروژه نفوذ به سرعت و با قدرت در حال اجراست. از سوی دیگر برخی اظهارنظرهای مقامات مطلع در ایران نشان می‌دهد سازمان‌های امنیتی احاطه قابل قبولی بر این عملیات نفوذ دارند.

روز گذشته محسن رضایی، دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام به بخشی از این عملیات نفوذ در ایران اشاره کرد. سرلشکر محسن رضایی گفت مسؤول پروژه نفوذ در ایران در سازمان سیا، خردادماه امسال به ایران آمد و از دانشگاه‌ها نیز بازدید کرد. سرلشکر محسن رضایی در چهارمین همایش سراسری علوم و مهندسی دفاعی در سپاه که صبح روز سه‌شنبه در دانشگاه افسری و تربیت پاسداری امام حسین(ع) برگزار شد، به توطئه دشمنان در انتخابات اشاره کرد و گفت: دشمن در انتخابات اخیر جنگ نرمی را علیه ما به راه انداخت و چنان با امکانات سایبری و نرم‌افزاری به صحنه آمد که بسیار عجیب بود.رضایی ادامه داد: این طرف لیستی را معرفی می‌کند و دشمن با تهدیدسازی حساب‌شده اذهان مردم را تغییر می‌دهد و این تغییر به‌ گونه‌ای است که حتی صداوسیما نیز حریف آن نمی‌شود، به‌عنوان مثال امکانات نرم‌افزاری که در تهران وجود دارد قطعاً در شهرستان‌ها نیست و دشمن از این موضوع بهره برد تا بتواند به اهداف خود برسد.وی افزود: یکی از عوامل سازمان CIA که مسؤول نفوذ در ایران شده و در آینده اسناد زیادی را از وی افشا خواهیم کرد، خردادماه به تهران آمده و از تمام دانشگاه‌ها بازدید کرده است. ایشان اولین کسی است که در فضای باز شوروی به آنجا رفت و بعد از برجام نیز به ایران آمده است. دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام تصریح کرد: جنگ امروز ما از دروازه‌های دمشق آغاز شده و تا کوچه‌ خیابان‌های تهران ادامه دارد، آنجا نبرد است و اینجا مقاومت. به گزارش «وطن امروز»، اظهارات محسن رضایی درباره حضور مسؤول پروژه نفوذ به ایران در سازمان سیا چند کلیدواژه مشخص دارد.اول اینکه این حضور در خرداد ماه امسال صورت گرفته است یعنی تاریخ و بازه زمانی آن مشخص است، از سوی دیگر کلیدواژه مهم این ماجرا «دانشگاه» است.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام گفته است مسؤول پروژه نفوذ به ایران در CIA از دانشگاه‌ها بازدید کرده است. همین 2 گزاره کافی است تا پوشش حضور مامور ارشد سازمان سیا در ایران مشخص شود. مامور ارشد سیا در پروژه نفوذ به ایران در پوشش «علمی» وارد کشور شده است. اما این فرد کیست؟ و اطلاعات مربوط به سفر او به ایران چیست؟

دیپلماسی آکادمیک یا دروازه نفوذ؟

خردادماه امسال یک هیات آمریکایی تحت عنوان هیات علمی، به ایران آمد و از 13 دانشگاه ایران بازدید کرد.  به گزارش «وطن امروز»، اعضای این هیات آمریکایی عبارت بودند از آلن گودمن رئیس و مدیرعامل اجرایی موسسه آموزش بین‌المللی (IIE (Institute of International Education، آنتونی بایلی، نایب رئیس ابداعات جهانی دانشگاه کالیفرنیای جنوبی، میشائیل بالک مشاور نایب رئیس برنامه‌های بین‌المللی دانشگاه پیتزر، کلاره بانکس دستیار رئیس مرکز مشارکت‌های بین‌المللی، احمد فیض‌الدین، مشاور نایب رئیس برنامه‌های بین‌المللی و توسعه آموزشی دانشگاه ایالتی واین، کنت هولاند مدیر مرکز توسعه بین‌المللی دانشگاه ایالتی بال، دانیل ابست معاون نایب رئیس مشارکت‌های بین‌المللی و جوانا رگولسکا نایب رئیس مراکز پیشرفت جهانی و امور بین‌المللی دانشگاه راتگرز ایالت نیوجرسی. این افراد در قالب همکاری‌های علمی میان آمریکا و ایران و تحت حمایت موسسه IIE بیش از یک هفته در ایران حضور داشتند و همانگونه که گفته شد از 13 دانشگاه کشور نیز بازدید کردند. خبرگزاری دولتی ایرنا همان زمان در خبری، حضور گودمن و همکارانش در ایران را یک فرصت برای بروز و ظهور دیپلماسی علمی میان ایران و آمریکا دانست.  این خبرگزاری نوشت: سفر یک هفته‌ای هیات بلندپایه دانشگاهی آمریکا به ایران به ریاست آلن گودمن، مدیر موسسه آموزش بین‌المللی نشان از اهتمام دانشگاهیان آمریکا به توسعه دیپلماسی علمی و تقویت علوم دانش بنیان با مراکز علمی ایران دارد. هیات علمی آمریکایی در مدت حضور خود علاوه بر دیدار با محمود‌ نیلی‌احمد‌آبادی رئیس دانشگاه تهران با نمایندگانی از 13 دانشگاه و موسسه علمی کشورمان با هدف توسعه راه‌های مشترک همکاری دیدار و گفت‌وگو کردند.

یکی از برنامه‌های مهم این گروه که 26 خرداد ماه به پایان رسید، دیدار با رئیس دانشگاه تهران بود، آنها در این دیدار توسعه دیپلماسی علمی و مبتنی بر مسائل آموزشی را بر دیپلماسی سیاسی ارجح دانسته و یادآور شدند که ارتباطات علمی مسیر تحکیم سایر شیوه‌های تعاملی را نیز ارتقا داده و تحکیم می‌بخشد. رئیس دانشگاه تهران نیز ضمن معرفی این دانشگاه و جایگاه علمی آن در منطقه و جهان بر اهمیت همکاری‌های بین‌المللی دانشگاهی تأکید کرد و با اشاره به برنامه‌های همکاری قبلی بین دانشگاه تهران و دانشگاه‌های آمریکا، آمادگی خود را جهت توسعه همکاری‌های مشترک اعلام کرد.

این هیات در ادامه بازدیدها با حضور در دانشکده کارآفرینی با محمدرضا زالی، رئیس و استادان این دانشکده دیدار و در زمینه برگزاری کنفرانس‌های مشترک علمی، دیدارهای متقابل علمی، عضویت در هیات تحریریه نشریات علمی، ارائه تجربیات کارآفرینی و نیز حضور در کنفرانس آتی کارآفرینی در دانشگاه تهران گفت‌وگو و تبادل‌نظر کردند.

دیپلماسی آموزشی همزمان با مذاکرات هسته‌ای!

موسسه آموزش بین‌المللی (IIE) یکی از مراکزی است که تحت عنوان دیپلماسی آموزشی در آمریکا دایر شد. موضوع دیپلماسی آموزشی یکی از کار ویژه‌های «دیپلماسی عمومی» در وزارت خارجه آمریکا است. در پورتال وزارت خارجه آمریکا وظایف و کارکرد‌های دیپلماسی آموزشی تشریح شده است. اما دیپلماسی آموزشی چه می‌کند؟ براساس بررسی‌ها، مهم‌ترین بخش پروژه دیپلماسی آموزشی که از طریق موسسه IIE پیگیری می‌شود، برنامه فولبرایت است. در واقع برنامه فولبرایت هسته اصلی دیپلماسی آموزشی است. این برنامه مبتنی بر کمک‌های مالی است که برای تبادل آموزشی دانشجویان، دانشگاهیان، معلمان، دانشمندان، هنرمندان و... ارائه می‌شود. بنابراین و براساس این مدل، نتیجه و هدف دیپلماسی آموزشی آمریکایی‌ها از طریق IIE و در قالب برنامه فولبرایت، ایجاد یک شبکه همکاری با حضور دانشجویان، اساتید دانشگاه، پژوهشگران، معلمان و هنرمندان است! سفر هیات آمریکایی که در بحبوحه مذاکرات هسته‌ای صورت گرفت نیز در راستای ایجاد چنین شبکه‌ای در ایران بوده است. آنها البته در ایران به نتیجه رسیدند و بر سر طرحی به نام «طرح آموزش عالی ایران» برای گسترش گفت‌وگوی علمی بین ایران و آمریکا با مقامات وزارت علوم دولت یازدهم به توافق رسیدند. گودمن پس از پایان سفر به ایران طی بیانیه‌ای نوشت: «دیپلماسی آموزشی در صدر تلاش‌ها برای باز کردن باب گفت‌وگو میان دو کشور، حتی قبل از احیای کامل روابط دیپلماتیک قرار دارد».

گودمن دم خروس فولبرایت!

شاید در وهله اول حضور هیات علمی آمریکایی در ایران و تمایل برای توسعه همکاری‌های علمی و ایجاد شبکه‌ای از دانشگاهیان و هنرمندان برای همکاری مشترک، موضوع پیچیده‌ای نباشد اما سفر آمریکایی‌ها به ایران زمانی قابل تامل شد که پیشینه آلن گودمن، رئیس هیات آمریکایی و نیز رئیس موسسه آموزش بین‌المللی IIE مورد بررسی قرار گرفت.  آلن ئی گودمن که مدیریت سفر گروه علمی مؤسسه آموزش بین‌المللی به ایران را برعهده داشت، در حال حاضر رئیس  مؤسسه آموزش بین‌المللی IIE و مقام ارشد معاونت تبادل علمی و فرهنگی سازمان سیا است؛ مؤسسه آموزش بین‌المللی مؤسسه‌‌ای است که در حوزه تبادل آموزش بین‌المللی کار می‌کند و اداره برنامه فولبرایت را تحت حمایت وزارت خارجه آمریکا برعهده دارد. گودمن پیش از برعهده گرفتن این سمت، رئیس مدرسه سرویس خارجی در دانشگاه جورج تاون و استاد این دانشگاه بود، دانشگاهی که محل تربیت بسیاری از مقامات و دیپلمات‌های آمریکا و یکی از مهم‌ترین بازوهای سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا (سیا) برای تربیت نیرو محسوب می‌شود.  نکته بسیار مهم در سوابق وی این است که به نوشته سایت دانشگاه ایالتی پنسیلوانیا، سال 1975 [تا 1980] به‌عنوان هماهنگ‌کننده دستور کار ریاست‌جمهوری برای مدیر اطلاعات مرکزی، به استخدام سیا درآمد. علاوه بر اینها او مشاور بنیاد فورد، بنیاد ملی وودرو ویلسون و آژانس اطلاعات ایالات متحده است و مهم‌تر از همه، عضو شورای روابط خارجی است که تقریبا تمام اعضای آن روزی در وزارت خارجه آمریکا کار کرده‌اند.  گودمن که مدرک دکترا از دانشگاه هاروارد دارد، کتاب‌ها و مقالات زیادی در حوزه روابط بین‌الملل نوشته که از جمله آنها کتاب «اطلاعات استراتژیک برای امنیت ملی آمریکا»ست که با همکاری «بروس‌ای برکوویتز» نوشته است. گودمن البته حساب ویژه‌ای بر نظرات حسن روحانی، رئیس‌جمهور ایران درباره همکاری‌های آموزشی میان 2 کشور باز کرده است. او فتح باب روابط آکادمیک با ایران را سخنرانی حسن روحانی در سال 2013 در انجمن آسیا که روی آموزش جهانی در قاره آسیا تمرکز دارد همچنین ابراز علاقه روحانی به افزایش همکاری بین‌المللی با آمریکا می‌داند.  در همین راستا در مصاحبه با پایگاه خبری پی‌آی‌ای که تمرکز خبری روی آموزش بین‌المللی دارد، می‌گوید: «اینکه آنها از کجا هستند و اینکه ما با این کشور روابط دیپلماتیک داشته باشیم یا نه، مهم نیست، زمانی که رئیس‌جمهور کشوری درباره تبادلات مردم و تبادل آموزشی سخن می‌گوید، ما دوست داریم برای ایجاد آنچه ممکن است تلاش کنیم».

منبع: وطن امروز




نویسنده : لبیک
تاریخ : چهارشنبه 94/12/12
زمان : 2:4 عصر
لیست نهایی اصولگرایان در تهران مشخص شد+اسامی
نظرات ()

غلامعلی حدادعادل سخنگوی ائتلاف اصولگرایان اعلام کرد: نهمین جلسه شورای ائتلاف به ریاست آیت الله موحدی برگزار شد.

وی اضافه کرد: در این جلسه گزارش نهایی کارگروه نامزدهای اصولگرای تهران برای مجلس دهم به اطلاع اعضاء رسید و اعضا با در نطرگرفتن ملاحظات مختلف بااجماع پیشنهادکارگروه راتایید کردند.

مرتضی آقاتهرانی

یحیی آل‌اسحاق

فاطمه آلیا

سیدمحمدحسن ابوترابی‌فرد

لاله افتخاری

زهره الهیان

مهرداد بذرپاش

احمد توکلی

محمدنبی حبیبی

غلامعلی حدادعادل

پرویز داوودی

مجتبی رحماندوست

فاطمه رهبر

علیرضا زاکانی

محمد سلیمانی

زهره طبیب‌زاده نوری

محمدجواد عامری شهرابی

حجت‌الله عبدالملکی

لطف‌الله فروزنده

سیدعلی قریشی

اسماعیل کوثری

غلامرضا مصباحی مقدم

حسین مظفر

سیدمسعود میرکاظمی

الیاس نادران

محمد ناظمی اردکانی

سیدمحمود نبویان

بیژن نوباوه وطن

مرضیه وحیددستجردی

مهدی وکیل‌پور




نویسنده : لبیک
تاریخ : دوشنبه 94/11/19
زمان : 1:55 عصر
دستاورهای بادکنکی ابزارجریان خاص برای ورود به مجلس
نظرات ()

مدیرمسئول موسسه کیهان گفت: راه و روش اصولگرایان روشن است و مواضع آن‌ها در مقابل ستمگران برای همگان آشکار شده بنا بر این ایجاد گروه‌هایی به عناوین اصولگرایی معتدلانه بی‌معناست.

گروه سیاسی- رجانیوز: حسین شریعتمداری یکشنبه شب در جشن دهه فجر که به همت مجمع اصولگرایان استان قم در مسجد چهارمردان برگزار شد، گفت: آمریکا دیگر به اندازه گذشته، در پی براندازی نظام نیست بلکه می‌خواهد با حفظ ظاهر جمهوری اسلامی، درونش را تغییر دهد.

 

وی با اشاره به طرح پلکانی آمریکا ابراز کرد: دولت آمریکا می‌خواهد نخست در رفتار و سپس در ساختار ایران تغییر ایجاد کند، به همین دلیل مقام معظم رهبری تاکید داشتند که تغییر رفتار همان تغییر ساختار است.

مدیر مسئول موسسه کیهان افزود: مشکلی که غرب برای ایجاد تغییر در حکومت ایران با آن مواجه است، شناخته شده بودن خط امام میان مردم و فریب نخوردن متولی این حکومت است.

وی بیان کرد: خط امام و اهداف ایشان کاملا روشن و مشخص‌ است بنابراین اگر دیدید کسی در داخل کشور از تعابیری استفاده کرد که با تعابیر امام متفاوت بودند در ارتباط با او احتیاط کنید.

شریعتمداری با بیان اینکه استکبارستیزی ذات اسلام است، گفت: امروز در داخل کشور با جریان خاصی روبه‌رو هستیم که نمی‌داند اگر ما در برابر دشمن یک گام کوتاه بیاییم او 10 قدم جلوتر می‌آید چون می‌خواهد ایران را به کشوری ضعیف، فقیر، عقب‌افتاده و توسری‌خور تبدیل کند.

مدیرمسئول موسسه کیهان ادامه داد: این جریان ثابت کرده که استکبارستیز نیست و برای حفظ قدرت خود حاضر است اصول را زیر پا بگذارد که البته آمریکا هم از آن صرفاً استفاده‌ ابزاری می‌کند و پس از اتمام تاریخ مصرفش رهایش می‌کند.

وی با بیان اینکه این جریان با نادیده گرفتن توان داخلی، به حریف دل می‌بندد، گفت: اگر این جریان در کانون‌های تصمیم‌ساز مملکت قرار بگیرد به دشمن باج می‌دهد و با تحقیر خودی‌ها، مهربانانه با دشمن برخورد می‌کند.

شریعتمداری ادامه داد: کسانی که می‌گویند باید مدیر از خارج وارد کنیم، توان ما در حد ساخت آبگوشت است و آمریکا با یک بمب می‌تواند تمام سیستم دفاعی ما را از کار بیندازد، اگر در کانون‌های تصمیم‌ساز کشور قرار گیرند به مملکت چوب حراج می‌زنند بنابراین ما چگونه آن‌ها را به مجلس بفرستیم؟

مدیر مسئول موسسه کیهان اضافه کرد: این جریان برای ورود به مجلس از چند ابزار تبلیغاتی استفاده می‌کند که یکی از آن‌ها خوب نشان دادن سابقه‌ ایشان است که البته این یکی ممکن نیست چون هنوز تاریخ زیادی از آن نگذشته است.

شریعتمداری افزود: یکی دیگر از ترفندهای آن‌ها حمله به دروازه و دروازه‌بان است به همین دلیل با نادیده گرفتن سخنان امام، به تخریب شورای نگهبان روی آورده‌اند.

مدیر مسئول موسسه کیهان تاکید کرد: امام خمینی (ره) فقط در موارد کمی با صراحت و نهیب شدید سخن می‌گفتند که یکی از آن‌ها مسئله احترام به شورای نگهبان بود به همین دلیل ما جمله «صلاحیت خودتان را چه کسی تایید کرده» را حمله به اصول می‌دانیم.

وی ارائه دستاورهای بادکنکی را دیگر ابزار این جریان برای ورود به مجلس دانست و گفت: این‌ها با ارائه دستاورهای بادکنکی که شیرینی آدامسی دارد در پی محبوب کردن خود نزد مردم هستند. به عنوان مثال می‌گویند ما سایه شوم جنگ را از سر ملت برداشتیم یا می‌گویند ما به همه وعده‌هایمان عمل کردیم در حالی که اوضاع در واقعیت به‌گونه دیگری است.

مدیر مسئول موسسه کیهان افزود: این‌ جریان، با تعریف و تمجید فراوان برخی از کارهایش همچون برجام را به عنوان دستاورد معرفی می‌کند در حالی این دستاوردها همگی پوچ و توخالی هستند.

وی تاکید کرد: این‌ها برجام را فتح‌الفتوح، معجزه و بی‌نظیر در تاریخ توصیف می‌کنند و با این کار در تلاش‌ هستند این تلقی را در مردم ایجاد کنند که باز هم به آن‌ها رأی بدهند.

مدیر مسئول موسسه کیهان با اشاره به نامه مقام معظم رهبری به رئیس جمهور گفت: وقتی ایشان در این نامه می‌فرمایند برجام هزینه سنگینی داشت یعنی فتح‌الفتوحی رخ نداده است.

وی افزود: البته ما نمی‌گوییم که برجام هیچ دستاوردی نداشت اما سخن ما اینجاست که دستاورهای آن به اندازه ادعاها و بزرگ‌نمایی‌های دولت نبود.

شریعتمداری با انتقاد از افراطی خواندن نیرو‌های انقلابی گفت: حزب‌اللهی‌ها همیشه در بزنگاه‌ها و روزهای حادثه حضور دارند و شما مدیون آنان هستید پس چرا برچسب تندرو و افراطی به آن‌ها می‌زنید.

وی حزب‌اللهی‌ها را توده عمومی مردم دانست و گفت: تعداد ما زیاد است اما نباید این زیاد بودن را فقط در راهپیمایی‌ها و انتخابات‌ها نشان دهیم بلکه باید همیشه به روشنگری درباره انقلاب و اسلام بپردازیم تا مشخص شود که انقلابیون ایران افراد معدودی که در مسجد گوشه‌نشین می‌شوند، نیستند.

مدیر مسئول موسسه کیهان ضمن بیان اینکه نباید به زاویه‌داران با نظام رأی دهیم، گفت: چنین افرادی قطعا دلسوز نظام جمهوری اسلامی نخواهند بود اما در مجموع احساس می‌کنیم که مجلس آینده مجلس مطلوبی خواهد بود.

وی با اشاره به استفاده دولت از ترفند مارپیچ سکوت ابراز کرد: دولت با این ترفند در پی ساکت کردن مخالفان خود است تا با راحتی و بدون دغدغه بابت اعتراض‌های گوناگون به کار خود بپردازد.

شریعتمداری اصول‌گرایی معتدلانه را بی‌ارزش توصیف کرد و گفت: راه و روش اصولگرایان روشن است و مواضع آن‌ها در برابر ستمگران برای همگان آشکار شده بنا بر این ایجاد گروه‌هایی به عناوین اصولگرایی معتدلانه بی‌معناست.

وی مسئله شکست لیست اصولگرایان را شایعه عنوان کرد و گفت: اینکه این روزها در فضای مجازی خبر از به توافق نرسیدن اصولگرایان بر سر لیست می‌دهند شایعه است و تا این زمان هنوز این اتفاق رخ نداده است.

مدیر مسئول موسسه کیهان قرارداد خرید هواپیما از فرانسه را مورد توجه قرار داد و گفت: طبق متن برجام تحریم‌های هواپیمایی برداشته شده‌اند و شرکت ایرباس موظف است هواپیماهای درخواستی ایران را تحویل دهد اما می‌گویند تا آمریکا اجازه ندهد، چنین کاری نخواهند کرد.




نویسنده : لبیک
تاریخ : دوشنبه 94/11/19
زمان : 1:52 عصر
انتشارلیست وکیلالدولهها برای تقلیل مجلس
نظرات ()

مهرداد بذرپاش نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با  تسنیم، با بیان اینکه دولت به دنبال "مجلسی در اختیار" است، گفت: به تعبیر عامیانه، دولت به دنبال مجلس وکیل‌الدوله است.

وی گفت: لیستی که روزهای آتی منتشر خواهد شد نیز با کارکرد وکیل‌الدوله بودن بسته می‌شود؛ وکیل الدولگی برازنده یک مجلس آزاده نیست؛ ما نگرانیم وکیل‌الدوله‌ها به محض ورود به مجلس پولی کردن مدارس را برای خوش خدمتی به دولت تصویب کنند. نگرانیم در شرایط کنونی که مردم از رکورد و تورم رنج می‌برند با مصوبه وکیل‌الدوله‌ها یارانه‌ها مردم حذف شود تا دولت را به قول خودشان از مصیبت پرداخت یارانه نجات پیدا کند.

عضو هیئت رئیسه مجلس با تاکید بر اینکه، کارشناسان و تحلیل‌گران معتقدند که رقابت 7 اسفند رقابت مجلس مطلوب دولت با مجلس مطلوب ملت است، تاکید کرد: وکیل الدوله‌ها برای اینکه از اتهام وکیل‌الدولگی مبرا شوند به دیگران اتهام تندروی می زنند تا وکیل الدولگی آنها در اذهان کمتر آشکار شود.

بذرپاش گفت: برخی می‌‌خواهند مجلس را تبلور دموکراسی است به نهادی در حد معاونت رئیس‌جمهور تقلیل دهند تا همانطور که رئیس‌جمهور به معاونت خود دستور می‌هد، به خانه ملت هم دستور دهد و مجلس به دستور دولت اقدامی چون حذف یارانه‌‌ها و پولی کردن مدارس را فورا تصویب کند.




نویسنده : لبیک
تاریخ : یکشنبه 94/11/18
زمان : 1:21 عصر
اداره کشوربا نفت 20 دلار عوامفریبی است
نظرات ()

فارس: حجت‌الاسلام والمسلمین مجتبی ذوالنور شب گذشته در جمع نمازگزاران مسجد امام رضا(ع) قم با اشاره به حضور فرزند فیدل کاسترو در مراسم سالگرد حضرت امام(ره) گفت: وی وقتی با بیت حضرت امام روبه‌رو شد و خانه کوچک ایشان را مشاهده کرد اشک می‌ریخت و می‌گفت ما 30 صفت برای رهبران بزرگ دنیا احصا کرده‌ایم که این صفات در مقابل شما هیچ است و پدر من باید درس انسانیت از ایشان بیاموزد.


وی با اشاره به اینکه برای امام خمینی(ره) در تهران ابتدا ساختمانی سه طبقه اجاره شد، گفت:‌ طبقه بالا امام و خانواده ایشان حضور داشتند، طبقه دوم مربوط به امور اداری و طبقه پایین هم مختص محافظان بود.

مشاور نماینده ولی فقیه در سپاه بیان کرد: آقای رسولی محلاتی می‌گفت امام همان روزهای اول فرمودند که این خانه در شان من نیست و خانه‌ای در شان من پیدا کنید و تلقی ما این بود که برای ایشان به عنوان رهبر خانه‌ای بهتر باید تهیه شود.

وی با اشاره به تلاش‌های صورت گرفته برای مشخص کردن چند خانه بزرگتر برای استقرار امام گفت: امام فرمود مثل اینکه در باغ نیستید، بنده یک طلبه هستم و خانه‌ای به این بزرگی نمی‌خواهم و شما رفتید کاخ برای من انتخاب کرده‌اید.

ذوالنور گفت: حجت‌الاسلام محلاتی از ایشان پرسیده بودند چه خانه‌ای می‌خواهید که امام فرمود مانند خانه پدرت در محلات و در نهایت خانه در کنار حسینیه جماران انتخاب شد.

وی ادامه داد: حالا ما می‌رویم مرقد امام(ره) را به گونه‌ای می‌سازیم و از تزئیناتی استفاده می‌کنیم که در هیچ کدام از کاخ‌های پادشاهی پیدا نمی‌شود.

مشاور نماینده ولی فقیه در سپاه در ادامه بیان کرد: همسر مقام معظم رهبری نزد پزشک رفته‌ بودند و جراحی برای ایشان تجویز شده و ایشان خدمت آقا مسئله را مطرح کردند و آقا فرمودند که اگر متخصص گفته است باید گوش کرد ولی بهتر است که به بیمارستان بقیة‌الله سپاه بروید که محیط آن بهتر است.

وی افزود: همسر مقام معظم رهبری مانند دیگر مراجعین چهار ساعت در نوبت ایستاده بودند تا پذیرش شوند و تا وقتی که حضرت آقا به صورت سرزده برای عیادت از همسرشان به بیمارستان نیامده بودند کسی مسئله را نمی‌دانست؛ این اتفاق در ایام نبرد 22 روزه غزه بود و ایشان همچنین از مجروحان غزه نیز سرکشی کرده بودند.

ذوالنور تاکید کرد: مقام معظم رهبری اگر به مسئولان توصیه می‌کنند و با صدای رسا هم توصیه می‌کنند به دلیل این است که زندگی ایشان مانند مردم است.

وی خاطرنشان کرد: برخی از مسئولان، آقازاده‌هایشان بیت‌المال را غارت می‌کنند و وقتی قانون می‌خواهد اجرا شود جیغ و فریاد برمی‌آورند که مسلمانی نیست؛ چون بیت‌المال را مال‌البیت تلقی می‌کنند.

مشاور نماینده ولی فقیه در سپاه اظهار کرد: چرا برخی از خواص دچار ریزش می‌شوند و مقابل بیّنات امام و انقلاب می‌ایستند؟ چرا در فتنه آتش‌بیار معرکه شده و ستون خیمه ضد انقلاب و با سکوت خود موجب تردید در دل مردم می‌شوند. چرا حرف‌هایی می‌گویند که ما آن را از رادیو اسرائیل هم نمی‌شنویم؟

وی گفت: در دولت گذشته می‌گفتند که 20 درصد مشکلات مربوط به تحریم‌ها بوده و 80 درصد نتیجه سوء مدیریت است الان که دولت عوض شد باید 80 درصد مشکلات حل می‌شد؛ 80 درصد پیشکش، هیچ مشکلی حل نشد.

ذوالنور تصریح کرد: چرا رک به مردم نمی‌گوییم اقتصاد ما بیمار است و زیرساخت‌های اقتصاد اشکال دارد؟ نسخه حل مشکلات ما در بخش اقتصاد، اقتصاد مقاومتی است که رهبر انقلاب آن را ابلاغ کردند.

وی با بیان اینکه هنوز در خصوص اقتصاد مقاومتی خشت روی خشت گذاشته نشده است، گفت: در بعد اقتصادی هیچ راه درمانی جز اجرای اقتصاد مقاومتی وجود ندارد.

مشاور نماینده ولی فقیه در سپاه اظهار کرد: آقایان قیافه می‌گیرند که کشور را با نفت 20 دلار اداره می‌کنند در حالی که این سخن عوام‌فریبی است، نفت 20 دلار که قرارداد می‌بندید یک سال و نیم دیگر زمان تحویل است و اکنون کشور با قیمت نفت یک سال و نیم گذشته اداره می‌شود.




نویسنده : لبیک
تاریخ : یکشنبه 94/11/18
زمان : 1:20 عصر
افزایش 1500 نفری تأیید صلاحیتشدگان انتخابات مجلس
نظرات ()

افزایش 1500 نفری تأیید صلاحیت‌شدگان انتخابات مجلس/ تعداد داوطلبان به 6300 نفر رسید/ رقابت 20 نفر برای هر کرسی مجلس

سخنگوی هیأت مرکزی نظارت بر انتخابات از افزایش 1500 نفری تأیید صلاحیت‌شدگان انتخابات مجلس خبر داد و گفت: تعداد داوطلبان انتخابات مجلس به 6300 نفر افزایش یافت و بیش از 20 نفر برای هر کرسی مجلس رقابت خواهند کرد.

خبرگزاری فارس: افزایش 1500 نفری تأیید صلاحیت‌شدگان انتخابات مجلس/ تعداد داوطلبان به 6300 نفر رسید/ رقابت 20 نفر برای هر کرسی مجلس

سیامک ره‌پیک سخنگوی هیأت مرکزی نظارت بر انتخابات در گفت‌وگویی اظهار داشت: با بررسی شکایات داوطلبان در شورای نگهبان، تعداد 1500 داوطلب به آمار 40 درصدی تائید صلاحیت‌شدگان انتخابات مجلس دهم اضافه شد و اسامی تائید صلاحیت‌شدگان ساعت 4 بامداد امروز به وزارت کشور ارسال شده است.

وی افزود: پیش‌تر 40 درصد داوطلبان انتخابات مجلس شورای اسلامی در هیأت‌های نظارت استان‌ها تائید صلاحیت شده بودند که با بررسی‌های شورای نگهبان 15 درصد دیگر (1500 نفر) به احراز صلاحیت‌شده‌ها افزوده شد که در مجموع تائید صلاحیت‌شدگان داوطلبان انتخابات مجلس به 55 درصد افزایش یافت.

سخنگوی هیأت مرکزی نظارت بر انتخابات تأکید کرد: با تائید صلاحیت 15 درصدی داوطلبانی که شکایت کرده بودند مجموع تائید صلاحیت شدگان به 55 درصد افزایش یافت که در مقایسه با دوره‌های پیشین انتخابات، رکوردی چشمگیر است.

وی همچنین یادآور شد: با تأیید صلاحیت 1500 داوطلب دیگر، تعداد داوطلبان تأیید صلاحیت شده مجلس شورای اسلامی به 6300 نفر افزایش یافت.

سیامک ره‌پیک متذکر شد: با افزایش تعداد داوطلبان تائید صلاحیت‌شده، رقابت برای هر کرسی مجلس از بین 16 داوطلب به بیش از 20 داوطلب افزایش یافت.

وی با بیان اینکه تعداد کل داوطلبان انتخابات مجلس نهم اعم از تائید، رد و عدم احراز صلاحیت‌شده، 5300 نفر بود، گفت: فقط تعداد داوطلبان تائید صلاحیت شده مجلس دهم از کل داوطلبان مجلس نهم بیشتر است.

سخنگوی هیأت مرکزی نظارت بر انتخابات اظهار داشت: تعداد داوطلبان تائید صلاحیت‌شده در هیأت مرکزی نظارت بر انتخابات، 40 درصد بود که این رقم در شورای نگهبان به 55 درصد افزایش یافت.

وی ادامه داد: در هیچ دوره‌ای از انتخابات مجلس این تعداد داوطلب تائید صلاحیت شده نداشتیم، البته بخشی از این افزایش ناشی از افزایش داوطلبان مجلس و بخشی هم ناشی از افزایش تعداد تائید صلاحیت‌شده‌هاست.

ره‌پیک در بخش دیگری از این گفت‌وگو تصریح کرد: وضعیت داوطلبان مجلس اعم از تائید و یا ردّصلاحیت شده در هر حوزه انتخابیه و استانی به صورت تفکیکی در آخرین ساعات شب گذشته در اختیار وزارت کشور قرار گرفت.

وی همچنین به روند اعتراض داوطلبانی که از سوی شورای نگهبان ردّ صلاحیت شده‌اند، اشاره کرد و گفت: این افراد 2 گروه هستند؛ گروه نخست کسانی هستند که توسط هیأت مرکزی نظارت بر انتخابات تائید صلاحیت شده بودند، اما از سوی شورای نگهبان رد شدند و گروه دیگر کسانی هستند که صلاحیت آنها از سوی هیأت مرکزی نظارت هم رد شده بودند.

ره‌پیک ادامه داد: گروه نخست که به آنها «ردّ ابتدایی» هم گفته می‌شود، می‌توانند بر اساس اطلاعیه صادر شده ظرف 3 روز شکایت خود را اعلام کنند و شورای نگهبان هم به مدت یک هفته این شکایات را بررسی می‌کند.

وی افزود: گروه دوم از آنجایی که از سوی هیأت مرکزی نظارت ردّ صلاحیت شده و شکایت هم کردند و به شکایت آنها رسیدگی نیز شده است، مجاز به شکایت مجدد نیستند.

سخنگوی هیأت مرکزی نظارت بر انتخابات در ادامه به آخرین وضعیت داوطلبان انتخابات مجلس خبرگان رهبری اشاره و تصریح کرد: هم‌اکنون در حال بررسی و تجدیدنظر پرونده داوطلبان مجلس خبرگان رهبری قرار داریم و نتیجه بررسی صلاحیت‌ها 21 بهمن‌ماه مشخص می‌شود.

 

ره‌پیک در پایان ابراز امیدواری کرد که دستگاه‌های اجرایی، نظارتی، گروه‌ها، احزاب و شخصیت‌ها در چارچوب قانون فعالیت کنند و اعلام مواضع و اقدامات آنها با رعایت قانون باشد تا انتخاباتی با آرامش، امنیت و با مشارکت بالا داشته باشیم.




نویسنده : لبیک
تاریخ : شنبه 94/11/17
زمان : 1:18 عصر
روایت شریعتمداری از ابعاد نفوذ و سناریوهای جدید دشمن علیه ایران
نظرات ()

«نفوذ» دشمن به ایران به روش«جوجیتسو»/وزیری که دنبال ‌مدیر خارجی است توانایی ایستادگی و دفاع از منافع ملی ندارد/ واقعیات‌ برجام را نمی‌گویند

مدیرمسئول روزنامه کیهان با بیان اینکه کنگره آمریکا را از روی مجلس ششم کپی‌ کرده‌اند که هر روز یک مصوبه علیه نظام اسلامی ایران دارد تاکید کرد: باید مراقب بود و افراد اصلح را برای نمایندگی مجلس انتخاب کنیم.

خبرگزاری فارس: «نفوذ» دشمن به ایران به روش«جوجیتسو»/وزیری که دنبال ‌مدیر خارجی است توانایی ایستادگی و دفاع از منافع ملی ندارد/ واقعیات‌ برجام را نمی‌گویند

به گزارش خبرگزاری فارس از همدان، حسین شریعتمداری شامگاه چهارشنبه در نخستین یادواره صد و هشتاد و یک شهید مناطق حصار امام، کوی کوثر و اسلامشهر در همدان با تبریک دهه فجر، از برکات و اثرات انقلاب اسلامی سخن راند و اظهار کرد: مقام معظم رهبری از انقلاب اسلامی به عنوان «بعثت دوباره» یاد کرد که این دیدگاه، به عنوان یک تعبیر زیبا و دقیق دارای پیام‌هایی با مضامین عالی است.

وی با اشاره به این مطلب که بیعت با انقلاب و ولایت به معنای بیعت با رسول خداست، طی طریق در این مسیر را در گرو شناخت آن دانست و ادامه داد: تا زمانی که ندانیم در کجا ایستاده‌ایم و چه رسالتی را بر عهده داریم، قادر به پیمودن مسیر آن طور که باید و شاید، نیستیم.

مدیر مسئول روزنامه کیهان با تأکید بر لزوم داشتن نقشه راه برای گریز از گمراهی گفت: به طور حتم حرکت در مسیر اسلام، ولایت و شهدا، عامل سعادت جامعه خواهد بود.

*خبر خوش آزادسازی دو شهرک شیعه‌نشین

وی در ادامه سخنانش خبر خوش آزادسازی دو شهرک شیعه‌نشین «و الزهرا» را داد و گفت: این دو منطقه به مدت چهار سال بود که در محاصره تروریست‌ها قرار داشتند اما با مجاهدت نیروهای حزب‌الله و جریان مقاومت آزاد شدند.

شریعتمداری با بیان اینکه حاج قاسم سلیمانی در جریان این مجاهدت به بچه‌های خط‌شکن گفته بود که «شما در خیبر را بعد از چهار سال شکستید»، افزود: قرار است نماز جمعه این هفته در این دو شهرک خوانده شود که این موفقیت یکی از دستاوردهای بیداری اسلامی ناشی از جوشش انقلاب اسلامی است.

وی با بیان اینکه باید در راستای ترویج آموزه‌های حیات‎بخش انقلاب اسلامی در جهان تلاش کرد، تحقق این مهم را در گرو ایستادگی و اقتدار ملت ایران دانست و ادامه داد: ما در حال عبور از عقبه پرشیبی هستیم، موقعیتی بسیار خطیر که البته به هیچ وجه خطرناک نیست.

مدیرمسئول روزنامه کیهان ادامه داد: برای دستیابی به دستاوردهای بزرگ، باید به فراخنایی برسیم که طبیعی است در ذات خود تنش و سختی‌هایی را نیز با خود به همراه دارد.

وی موقعیت کنونی کشور را از آن جهت خطیر دانست که در موقعیت حساسی قرار داریم و در ادامه گفت: اینکه موقعیت ما خطرناک نیست از این نظر است که به اعتقاد بنده این «تنش» نشانه «زایش» است نه «زوال»!

*شاید میدان‎های درگیری دشمن عوض شود، اما اصل درگیری پابرجاست

شریعتمداری با اشاره به انواع و اقسام حربه‌های دشمنان برای مقابله با نظام جمهوری اسلامی تصریح کرد: از آن جا که اختلاف نظام مقدس جمهوری اسلامی و نظام استکباری بر سر مسائل ماهوی و بنیادین است، در ذات خود نیز درگیری و تنش امری همیشگی خواهد بود.

وی با تأکید بر اینکه شاید میدان‎های درگیری عوض شود، اما اصل درگیری پابرجا خواهد بود، خاطر نشان کرد: دشمن بعد از تجربه راه‌های مختلف برای براندازی نظام و عدم موفقیت در این راه، به سناریوی «نفوذ» روی آورده است.

مدیرمسئول روزنامه کیهان از «نفوذ» به مانند ورزش رزمی «جوجیتسو» یاد کرد که از توانمندی حریف علیه خودش استفاده می‌شود، گفت: رهبر معظم انقلاب بارها و به ویژه در طی چند ماه گذشته بر سناریوی نفوذ دشمن گوشزد کرده و مسئولان و مردم را به خطر آن آگاه کرده‌اند.

*هدف اصلی دشمن؛ «نفوذ در کانون‌های تصمیم‎گیر و تصمیم‌ساز»

وی هدف اصلی دشمن را «نفوذ در کانون‌های تصمیم‎گیر و تصمیم‌ساز» خواند و خاطر نشان کرد: دشمن از این طریق از امکانات و توانمندی‌های داخل کشور علیه خود نظام استفاده می‌کند بدون اینکه هزینه زیادی را بپردازد.

شریعتمداری «انتخابات» را یکی از روزنه‌های نفوذ دشمن عنوان کرد و با هشدار به ملت ایران در این زمینه، ضمن اینکه از آنها خواست در انتخاب افراد اصلح نهایت دقت را داشته باشند، گفت: رهبر معظم انقلاب اسلامی معیارهای اصلی انتخاب اصلح را مشخص کرده‌اند.

*«استفاده از میانجی و واسطه‌ها»، ترفند نفوذ است

مدیر مسئول روزنامه کیهان با اشاره به احصاء 18 مورد از مصادیق بیرونی نفوذ، به تبیین چند مورد مهم از آن پرداخت و «استفاده از میانجی و واسطه‌ها» را یکی از آنها برشمرد.

وی در تشریح این مطلب گفت: دشمن برای بهره‌گیری از این بخش به دنبال افرادی است که در نظام سابقه مسئولیتی مثبت داشته باشند و این سابقه نیز برای مردم شناخته شده باشد، اما از آرمان‎های انقلاب فاصله گرفته باشند.

شریعتمداری با بیان اینکه چنین شخصی آماده شکار شدن از سوی دشمن است، خاطر نشان کرد: این افراد وقتی شکار شدند، سابقه مثبت خود را در جامعه نشان می‌دهند در صورتی که مواضع آنها همسو با دشمن است، پس باید مراقب این گونه شخصیت‌ها بود.

وی با اشاره به فرموده امام راحل مبنی بر اینکه «دشمن نظرات خود را از زبان افراد موجه مطرح می‌کند پس باید هوشیار بود»، گفت: این افراد با تابلوی خودی در بین مردم ظاهر می‌شوند اما در واقع زبان دشمن هستند.

مدیر مسئول روزنامه کیهان با بیان اینکه شناخت این افراد نیاز به بصیرت دارد، خاطر نشان کرد: از آن جا که این شخصیت‌ها برای نفوذ در کانون‌های تصمیم‌گیر و تصمیم‎ساز تلاش می‌کنند بنابراین مجبور هستند بخش‌هایی از منویات خود را بروز دهند.

وی با بیان اینکه باید مواضع افراد را با مبانی انقلاب اسلامی و ولایت فقیه مقایسه کرد، افزود: در صورتی که زاویه‌ای با این مواضع مشاهده شود، این افراد قابل اعتماد نبوده و باید به صداقت آنها به دیده تردید نگریست.

شریعتمداری ادامه داد: اگر افراد بدسابقه تابلوی جدیدی را بلند کردند باید به آنها نیز شک کرد، البته قضیه کسی که توبه کرده جداست، هرچند این نکته نیز باید مد نظر باشد که این افراد هم نباید وارد کانون‎های تصمیم‎ساز و تصمیم‎گیر شوند زیرا حساسیت کار در این حوزه‎ها بالاست.

*فتنه‌گری و خروج از حاکمیت، در مجلس ششم انجام شد

وی با اشاره به فرمایش بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی مبنی بر اینکه «میزان، حال فعلی افراد است»، گفت: این فرمول کارگشا در مورد کسانی است که قبلاً سابقه خوب و درخشانی داشتند اما در حال حاضر از مسیر انقلاب دور شده‌اند، پس باید این فرمایش را چراغ راه خود قرار دهیم.

مدیرمسئول روزنامه کیهان با گریزی به وضعیت مجلس ششم به عنوان یکی از کانون‌های تصمیم‌ساز کشور افزود: فتنه‌گری و خروج از حاکمیت، اقدامی بود که در این مجلس انجام شد، نمایندگان این مجلس تابلویی با زبان انگلیسی بالای سرشان گذاشته و تحصن کردند، همان ایام در روزنامه کیهان یادداشتی نوشتیم مبنی بر اینکه چرا باید با تابلوی انگلیس تحصن انجام شود؟!

وی با بیان اینکه انگار کنگره آمریکا را از روی مجلس ششم کپی‌برداری کردند که هر روز یک مصوبه علیه نظام ایران اسلامی دارد، گفت: چندین تن از اعضای اصلی مجلس ششم در آمریکا، اسرائیل و فرانسه هستند.

شریعتمداری ادامه داد: اوایل چالش هسته‌ای، ما در روزنامه کیهان پیش‌بینی کرده بودیم که پرونده ما را به شورای امنیت می‌برند چون معتقد بودیم مشکل آنها فقط با ایران هسته‌ای نیست، پیشنهاد دادیم با استناد به ماده 10 NPT از این پیمان خارج شویم.

*کسانی که برای دشمن فرش قرمز پهن می‌کنند قابل اعتماد نیستند

مدیرمسئول روزنامه کیهان با طرح این سئوال که حال اگر این افراد تابلوی خود را تغییر دهند قابل اعتماد خواهند بود؟ ضمن پاسخ منفی به این پرسش ادامه داد: کسانی که ملت را تحقیر می‌کنند و وقتی با دشمن روبه‌رو می‌شوند برایش فرش قرمز پهن می‌کنند قابل اعتماد نبوده و نیستند.

وی با بیان اینکه اینها اگر وارد کانون‌های تصمیم‎گیر و تصمیم‎ساز شوند مملکت را می‌فروشند، گفت: این افراد همان‎هایی بودند که در جریان فتنه دست به وطن‌فروشی زدند که رهبر معظم انقلاب نیز فرمودند «کسانی که دلشان با آمریکاست ممکن است کشور را بفروشند».

شریعتمداری ادامه داد: کسانی که توانمندی‌های داخلی را باور ندارند، برای اداره کشور مملکت دنبال مدیر خارجی هستند یا می‌گویند آخر استعداد کشور پخت آبگوشت بزباش است و یا اینکه اگر حریف، یک بمب بیندازد تمام قدرت ما از بین می‌رود، نباید وارد کانون‌های تصمیم‎ساز شوند.

وی با بیان اینکه من نمی‌‎گویم اینها می‌خواهند خیانت کنند، گفت: به طور حتم این افراد اهل ایستادگی و دفاع از منافع ملی هم نیستند و همین موضوع برای آینده نظام و ملت بسیار خطرناک است.

مدیرمسئول روزنامه کیهان استکبارستیزی را یک اصل مهم در نظام مقدس جمهوری اسلامی برشمرد و با اشاره به این اصل مهم در اسلام ادامه داد: «ناکثین»، علی(ع) را بدون عدالت می‌خواستند، «مارقین» عدالت، را بدون علی(ع) می‌خواستند و اما «قاسطین» نه عدالت را می‌خواستند و نه علی(ع) را.

*پشت صحنه تمام جریانات منافق براندازی نظام است

وی با بیان اینکه «مارقین» و «ناکثین» نهایتاً تحت مدیریت «قاسطین» درمی‌آیند، گفت: جریانات منافق در ظاهر با هم درگیر هستند اما در پشت صحنه دست در دست هم یک هدف را دنبال می‌کنند.

شریعتمداری از دشمنی همیشگی آمریکا با ایران سخن راند و با اشاره به وضعیت نامناسب این کشور در مباحث مختلف اقتصادی، فرهنگی، سیاسی و... گفت: این در حالی است که برخی در داخل چنان کشور پیشرفته و بدون مشکلی را از آمریکا به تصویر می‌کشند که جای تعجب دارد.

*واقعیت آمریکا را باید در جنبش وال استریت و محله‌های فقیرنشین دید

وی ادامه داد: اینکه در فیلم‌های هالیوودی می‌بینیم دو هلیکوپتر امداد برای رهایی یک گربه به پرواز درمی‌آیند، فقط در حد یک تخیل است وگرنه واقعیت آمریکا را باید در جنبش وال استریت، محله‌های فقیرنشین این کشور، در یمن، غزه و... دید.

مدیرمسئول روزنامه کیهان با تأکید بر اینکه آمریکا به دنبال ایرانی ضعیف، فقیر، فاقد امنیت و وابسته است، گفت: جریان نفوذ با فضاسازی و زیاد جلوه دادن اقلیت خود، در پی پیاده‎سازی سناریوی مد نظرش است.

وی با اشاره به قاعده «مارپیچ سکوت» افزود: طبق این قاعده به طور کلی اگر کسی احساس کند نظرش در یک اقلیت قرار دارد ترجیح می‌دهد آن را مطرح نکند؛ هرچند ما معتقدیم این نظر در مورد بچه‌های ولایی و بسیجی تأثیری ندارد و آنها نظرات خود را در دفاع از اسلام و انقلاب مطرح می‌کنند.

*ترس ساختگی سایه شوم جنگ بر سر کشور

شریعتمداری ایجاد رعب و ترساندن مردم از یک موضوع موهوم را دیگر ترفند این جریان دانست و ادامه داد: اینکه با برجام سایه شوم جنگ از سر کشور برداشته شد، تنها یک موضوع برای ایجاد ترس بود وگرنه از این خبرها نبوده و نیست.

وی با اشاره به سخنرانی‌های اوباما و ادعاهایش مبنی بر اینکه گزینه نظامی علیه ایران روی میز است، تأکید کرد: رهبر فرزانه انقلاب خطاب به آمریکا فرمودند: «اینکه ایران را تهدید می‌کنید به ضرر خودتان است اما اگر دست به حماقت بزنید 10 برابر ضرر متحمل می‌شوید».

مدیرمسئول روزنامه کیهان ادامه داد: بعد از فرمایشات رهبری، اوباما حرف‌های خود را پس گرفت و گفت منظور من این نبود که گزینه نظامی روی میز است! یک روز خبرنگار CNN با من تماس گرفت و در این خصوص که نظر اوباما این نبوده حرف زد، به او گفتم «به ایشان بگویید ما که یادمان هست این حرف را زده، ولی نگاهی به زیر میز بکند شاید آنجا افتاده باشد!».

وی با بیان اینکه شاید آمریکا بخواهد در حمله به ایران حماقت کند، اما طبق فرموده رهبر انقلاب شک نکند که 10 برابر ضرر متحمل می‌شود، گفت: نیروهای حزب‌الله ایران ثابت کرده‌اند تابع فرمایشات رهبری هستند.

*آن آقایی که نامه بدون بسم‎الله نوشت و تهدید کرد، نمیدانست حزب‌الله آتش‌نشان است

شریعتمداری در ادامه تأکید کرد: آن آقایی که نامه بدون بسم‎الله نوشت و تهدید به آتشفشان کرد، نمیدانست حزب‌الله آتش‌نشان است و علاوه بر این که آتش را خاموش می‌کند آتش‌افروز را هم تنبیه کرده است.

وی یکی دیگر از راهکارهای نفوذ را ارائه الگوی تقلبی و یا غیر واقعی دانست و افزود: در این شیوه عامل نفوذی از دور وارد ساختار می‌شود که به اصطلاح به آن «نفوذ فاصله‌دار» می‌گویند.

مدیرمسئول روزنامه کیهان با اشاره به اینکه این رویه بیشتر در مورد قراردادها و توافق‌نامه‎هاست، تأکید کرد: اگر حریف بتواند در این توافق‌نامه منافع بیشتری را به سوی خود هدایت کند در این راه موفق بوده است.

وی با اشاره به موضوع برجام، از هزینه سنگینی که برای آن داده شده سخن به میان آورد و ادامه داد: برخی مدام از برجام به عنوان یک الگوی مناسب برای حل و فصل مسائل یاد می‌کنند به طوری که بعضی از آنها نیز آرزوی اجرایی شدن برجام 2 را می‌کنند.

*برجام فتح‌الفتوح نیست

شریعتمداری با بیان اینکه در این مجال به دنبال بحث بر سر خوب و یا بد بودن برجام نیستم، گفت: عمده بحث من این است که نباید از آن به عنوان فتح‌الفتوح و یا مواردی از این دست یاد کرد چون چنین خبری نیست.

وی با بیان اینکه زمانی می‌توانستیم از برجام به عنوان یک الگوی خوب بهره بگیریم که بیشترین دستاورد را نصیب کشور کرده باشد ولی به واقع چنین نیست، تصریح کرد: کسانی که واقعیت‌های برجام را برای مردم نمی‌گویند، با مردم صادقانه برخورد نمی‌کنند و چنین جلوه می‌کنند که برجام تمام مشکلات کشور را حل کرده، می‌خواهند برای خود رأی بخرند!

 

شریعتمداری در پایان سخنانش از خطر ابعاد نفوذ سخن راند و از مردم خواست در انتخاب فرد اصلح برای مجلس شورای اسلامی و خبرگان رهبری تحقق و تفحص کنند.




نویسنده : لبیک
تاریخ : پنج شنبه 94/11/15
زمان : 10:2 صبح
فعالیت 198 شبکه فارسی زبان ماهوارهای علیه ایران
نظرات ()

معاون روابط عمومی سازمان بسیج مستضعفین هشدار داد

فعالیت 198 شبکه فارسی زبان ماهواره‌ای علیه ایران

مسئول روابط عمومی سازمان بسیج مستضعفین گفت: دشمن با راه‌اندازی 198 شبکه فارسی زبان ماهواره‌ای، 80 شبکه رادیویی و میلیون‌ها سایت و وبلاگ تلاش دارد تا ملت ایران را از واقعیت‌ها دور نگاه دارند.

خبرگزاری فارس: فعالیت 198 شبکه فارسی زبان ماهواره‌ای علیه ایران

به گزارش خبرگزاری فارس از زاهدان به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی سپاه سلمان، ‌‌دوره آموزشی خبرنگاران بسیج در سه حوزه مقدماتی، حضوری و غیرحضوری به دو شکل عکس و خبر به همت خبرگزاری بسیج در زاهدان برگزار شد.

‌‌اسماعیل احمدی معاون روابط عمومی سازمان بسیج مستضعفین در حاشیه برگزاری این کارگاه آموزشی ‌با اشاره به برگزاری همایش خبرنگاران افتخاری بسیج در استان اظهار داشت: با توجه به اینکه دشمنان با تهدیدات، توطئه‌های خود و مطالبی که در سایت‌ها و رسانه‌ها منتشر می‌کنند به دنبال جوسازی و جریان‌سازی‌هایی علیه نظام هستند این باشگاه به همت خبرگزاری بسیج از یک ماه قبل افتتاح شد که طی سه ماه گذشته نیز آغاز به ثبت نام از 7 هزار نفر بسیجی و علاقه‌مند به حرفه خبرنگاری در سطح کشور از طریق سامانه خبرگزاری کرده است.

وی گفت: در کارگاه 250 نفری خبرنگاران افتخاری بسیج سیستان و بلوچستان بیش از 40 درصد شرکت‌کنندگان را برادران اهل سنت تشکیل داده‌اند.

احمدی افزود: دوره آموزشی خبرنگاران بسیج در سه حوزه مقدماتی، حضوری و غیرحضوری به دو شکل عکس و خبر برگزار می‌شود.

این مسئول بیان داشت: تقویت کادر رسانه‌ای از رسالت‌های مهم رسانه‌ها در جامعه امروزی محسوب می‌شود چرا که در دوران دفاع مقدس نیز رسالت ما آموزش سلاح به بسیجیان بود.

احمدی با توجه به اینکه در شرایط جنگ سخت در مقابل دشمنان ما پیروز میدان جنگ شدیم، گفت: امروز هم که در جنگ نرم دشمن قرار داریم لذا با راه‌اندازی این باشگاه در استان‌های مختلف با قومیت‌ها و مذاهب گوناگون در پی ارائه دروه‌های آموزشی به بسیجیان هستیم تا بتوانیم در جنگ نرم دشمن نیز پیروز میدان باشیم.

وی بیان داشت: دشمن با راه‌اندازی 198 شبکه فارسی زبان ماهواره‌ای، 80 شبکه رادیویی و میلیون‌ها سایت و وبلاگ تلاش دارد تا ملت ایران را از واقعیت‌ها دور نگاه دارند.

 

مسئول روابط عمومی سازمان بسیج مستضعفین ‌در پایان خاطر‌نشان کرد: این باشگاه با این شعار راه اندازی شد که "یک بسیجی یک خبرنگار باشد" از این رو به امید روزی هستیم که هر جوان ایرانی یک خبرنگار شود و الگوی نمونه در سطح جامعه به شمار آید.




نویسنده : لبیک
تاریخ : پنج شنبه 94/11/15
زمان : 10:2 صبح




.:: This Template By : Theme-Designer.Com ::.

Reba.ir

کد بارشی


رفتـــ 25
تحلیل آمار سایت و وبلاگ