سفارش تبلیغ
صبا ویژن

این وبلاگ در ستاد ساماندهی پایگاههای اینترنتی به آدرس www.samandehi.ir ثبت شده است .

رئیس جدید دستگاه اطلاعات اسرائیل کیست؟
نظرات ()

رئیس جدید "موساد" سمت های مختلفی را تجربه کرده و با نام مستعار "مدل" شناخته می‌شود.

 اخیرا "بنیامین نتانیاهو" نخست وزیر اسرائیل تصمیم گرفته تا فرد جدیدی را به عنوان ریاست دستگاه اطلاعات ("موساد") برگزیند. این شخص که با نام "یوسی کوهن" شناخته می‌شود در گذشته مشاور امنیت ملی نخست وزیر اسرائیل بوده است.

 

رئیس جدید

 


سایت اسرائیل اسپای (Israel Spy) درباره رئیس جدید دستگاه اطلاعات اسرائیل نوشت: او بیش از 30 سال است که در "موساد" بوده و عوامل خود را در کشورهای مختلف برگمارده و رهبر (منصب دار) واحدهای مختلف "موساد" بوده است.



**کوهن برنده جایزه امنیتی اسرائیل 

روزنامه جروزالم پست (Jerusalem Post) با اشاره به ویژگی‌ها و کارهایی که  "کوهن"  انجام داده، نوشت: "یوسی کوهن" برنده جایزه امنیتی اسرائیل از "موساد" است.


"رونن برگمن " یکی از ژورنالیست‌های غربی درباره "یوسی کوهن" رئیس جدید دستگاه اطلاعاتی اسرائیل  می‌نویسد: او یک رئیس سخت بوده و به زبان انگلیسی مسلط است  و البته عربی هم به خوبی می‌تواند صحبت کند.

رئیس جدید دستگاه اطلاعات اسرائیل دارای 4 فرزند بوده و در سرزمین های اشغالی او را با نام مستعار "مدل" می‌شناسند؛ البته او رابطه صمیمی و خوبی با مدیران دستگاه‌های اطلاعاتی منطقه دارد و از جمله این مدیران ، هاکان فیدان رئیس (سابق ) دستگاه اطلاعاتی ترکیه است. 

 

رئیس جدید



 روزنامه «تایمز آو اسرائیل» در گزارشی مدعی شد:  داعش و ایران که جایگاه آن در پی توافق هسته‌ای تقویت شده است، از جمله چالش‌هایی هستند که  "یوسی کوهن"، ‌ رئیس جدید  "موساد"  با آن روبرو خواهد بود. 

‌این روزنامه نوشت: "یوسی کوهن"، در سمت جدید خود به عنوان رئیس "موساد"، با‌‌ همان تهدید‌ها و دشمنانی که رؤسای قبلی "موساد" با آن مواجه بودند - یعنی ایران، حزب الله و یهودستیری جهانی- و تهدید‌ها و دشمنان جدید رو به رو خواهد بود. 
 
 در ادامه این گزارش آمده است: قابل توجه‌ترین چالش پیش روی وی داعش خواهد بود که تنها چند سال از پیدایش آن می‌گذرد، ‌ اما به سرعت در حال تبدیل شدن به یک قدرت در عرصه تروریسم بین المللی است. 
تایم آو اسرائیل در ادامه گزارش خود نوشت: در حالی که با توجه به تلاش کشورهای غربی برای نزدیک شدن به ایران به دنبال امضای توافقنامه هسته‌ای، ممکن است مبارزه با ایران کار دشواری باشد؛ کوهن از کمک و حمایت تقریباً همه کشورهای جهان برای شکست داعش و جلوگیری از حملات تروریستی برخوردار خواهد بود.



**نظر  "یوسی کوهن" درباره برنامه هسته ای ایران

یوسی کوهن، رئیس جدید سازمان جاسوسی موساد، بیش از یک سال قبل تحرکات ایران را از نزدیک زیر نظر داشته و معتقد است برخورد با تهدید هسته‌ای ایران باید مهم‌ترین اولویت جامعه بین الملل باشد. وی گفته است از دیدگاه او امکان وقوع یک جنگ کلاسیک گسترده میان اسرائیل و کشورهای منطقه وجود ندارد


کوهن تصریح کرده است: «البته کشوری هم وجود ندارد که اسرائیل بتواند با آن جنگی تمام عیار را شروع کند و چیزی به نام ارتش سوریه دیگر در عمل وجود ندارد؛ اردنی‌ها نیز با ما نخواهند جنگید و حزب الله لبنان نیز تانک ندارد، ضمن آنکه با مصر هم توافق صلح امضا کرده‌ایم که امیدوارم به ثبات منجر شود؛ وی گفت اسرائیل باید در جنگ‌های نابرابر شرکت کند جنگ یک ارتش با دشمنانی که دولتی نیستند مانند سازمان‌های تروریستی.» 


رئیس جدید

 



**بیوگرافی "یوسی کوهن"

"یوسی کوهن"متولد 1961 در منطقه  "کاتامون" سرزمین های اشغالی بوده و از سال 1982 کار خود را به صورت رسمی در دستگاه اطلاعاتی اسرائیل آغاز کرده است. او مدتی رئیس بخش جذب "موساد" بوده و سمت های دیگری همچون رئیس بخش شعب در کشورهای اروپایی، معاون رئیس دستگاه اطلاعاتی اسرائیل و مشاور امنیت ملی نخست وزیر را تجربه کرده است.


البته باید گفت که رئیس جدید دستگاه اطلاعات اسرائیل بنا به دستور نخست وزیر برخی وظایفی دارد که از جمله آنها می‌توان به حمایت از تروریست‌های جبهه النصره و داعش، مقابله با گروه‌های مقاومت در منطقه غرب اسیا و افزایش توانایی رقابت پذیری در منطقه با جمهوری اسلامی ایران و رصد تحرکات فدراسیون روسیه در سوریه اشاره کرد.


جدا از اینکه رئیس پیشین دستگاه اطلاعاتی اسرائیل نتوانست از پس وظایف محوله بربیاید، پیش بینی می‌شود "یوسی کوهن" هم نتواند وظایف محوله را به خوبی انجام دهد و از هم اکنون شکست رئیس جدید دستگاه اطلاعات اسرائیل مشخص است؛ چون منطقه غرب آسیا با نفوذ و توانمندی جمهوری اسلامی ایران به نظر نمی‌رسد اجازه قدرتنمایی  را به  "موساد" و کوهن بدهد.  

 

منبع: باشگاه خبرنگاران




نویسنده : لبیک
تاریخ : دوشنبه 94/9/30
زمان : 9:58 صبح
?? اختاپوس صدپا !!! ( شماره 7 )
نظرات ()

?? ثروتهای شاه خائن

?? تایپ : محمدرضا شیری - 09132165086

اراضی وسیعی بین گنبد قابوس و کلاته را علیرضا، برادر شاه به زور از مردم گرفته بود که اکنون در اختیار • سازمان کشاورزی علی پهلوی • قرار دارد ( پیام مجاهد اردیبهشت 55 )

غلامرضا برادر دیگر شاه در ده ° ارزو ° قطعه زمینی می خرد و سپس آب را بروی اراضی دیگر می بندد و صاحبان آنها را به واگذاری اراضی خود مجبور می کند . غلامرضا اینک از ° ارزو ° تا ° بلورد ° سیرجان را صاحب شده است . ( توفان آبان 51 )

منطقه وسیعی در آذربایجان شرقی، شکارگاه سلطنتی اعلام میشود و ساکنان دهات آن منطقه از جمله ° گل خرج °، ° میکرد °، ° شاه مار °، ° کلبه داغی °، ° مرکن °، ° سیاه باز °، ° شجاع باز ° - که بیش از 10 هزار نفر بودند از آنجا رانده می شوند . ( خبرنامه خارج از کشور، بهمن 49 ) .

ادامه دارد ... .




نویسنده : لبیک
تاریخ : یکشنبه 94/3/10
زمان : 6:25 عصر
?? اختاپوس صدپا !!! ( شماره 8 )
نظرات ()

?? ثروتهای شاه خائن

?? تایپ : محمدرضا شیری - 09132165086

منبع دیگر ثروت شاه و خانواده شاه خزانه دولتی است . به نظر شاه درآمدهای شرکت نفت، خزانه بانک ملی و غیره همه ملک شخصی اوست .و به راستی هم او هر قدر بخواهد از آنها می گیرد و به هر کس که خواست بذل و بخشش می کند . چندین سال پیش به علت تضادهای درونی هیات حاکمه اسنادی فاش شد که مجله ° نیش ° در تاریخ 12 آوریل 1965 آنرا مبنای مقاله ای تحت عنوان ° راز بیلیون دلار ° قرار داد . ما در زیر برخی از دریافت ها و پرداخت هایی را که از حساب شماره 214895-20-HCPTC$ بنیاد پهلوی در اتحادیه بانک سوئیس-- ژنو استخراج شده اند و در مقاله فوق الذکر با ذکر تاریخ صدور چک، درج شده می آوریم : 

دریافتهای بنیاد پهلوی از :

شرکت ملی نفت ایران. 20 میلیون دلار

سازمان برنامه 10 میلیون دلار

وزارت دارایی. 25 میلیون دلار

وزارت جنگ. 6 میلیون دلار

سازمان ورزشی شاهنشاهی. 9 میلیون دلار

بانک مرکزی. 12 میلیون دلار

پرداختهای بنیاد پهلوی به :

فرح پهلوی 33 میلیون دلار

محمدرضا پهلوی. 5/5 میلیون دلار

اشرف پهلوی. 6 میلیون دلار

دیگر پهلوی ها 15 میلیون دلار

چند ایرانی. 4/5 میلیون دلار

چند خارجی. 17/6 میلیون دلار

در وجه حامل. 8 میلیون دلار

ناگفته نماند این مقادیر تنها در2 سال و اندی ( 1960 تا 1963 ) و فقط به یک شماره حساب بنیاد پهلوی واریز و از آن برداشته شده اند . 

 

ادامه دارد ... .




نویسنده : لبیک
تاریخ : یکشنبه 94/3/10
زمان : 6:25 عصر
?? اختاپوس صدپا !!! ( شماره 5 )
نظرات ()

?? ثروتهای شاه خائن

?? تایپ : محمدرضا شیری - 09132165086

در برنامه اصلاحات ارضی، هنگامی که شاه دید کشاورزی در این برنامه نابود شده و سودی نصیب او نخواهد شد و نیز برای اجرای نقشه آمریکایی ها در مورد فروش زمین به دهقانان و اشاعه مناسبات سرمایه داری در ده، به فروش قسمتی از املاک خود ادامه داد . به قول دکتر ولیان 517 ده به مساحت 200 هزار هکتار، به دهقانان - و البته به بهای گزاف - فروخته شد . دهقانان مجبور بودند مجموعا 120 میلیون تومان به بانک عمران، که مامور جمع آوری اقساط زمین بود بپردازند .

ناگفته نماند که امروزه فقط سود ویژه سالینه یک شرکت درباری، شرکت سیمان فارس و خوزستان، از رقم 88 میلیون ریال فوق، فراتر می رود . این شرکت در سالهای 1353 و 1354 به ترتیب 1632 و 1279 میلیون ریال سود ویژه داشت . این مقدار حتی با احتساب نرخ تورم ریال هم از آن مبلغ بیشتر است .




نویسنده : لبیک
تاریخ : یکشنبه 94/3/10
زمان : 6:24 عصر
?? اختاپوس صدپا !!! ( شماره 6 )
نظرات ()

?? ثروتهای شاه خائن

?? تایپ : محمدرضا شیری - 09142165086

به هر رو در فروردین ماه 1341 فروش املاک سلطنتی به دهقانان خاتمه یافته اعلام شد . ولی در سال 1345 روزنامه اطلاعات خبر از واگذاری 589 ده و مزرعه از املاک سلطنتی به سازمان اصلاحات ارضی برای فروش و پرداخت بهای آنها به بنیاد پهلوی داد ( 19 دی 45 ) و معلوم شد که اعلام خاتمه فروش املاک سلطنتی یاوه ای بیش نبوده است .

درباره فروش این املاک، دیگر هیچگونه اطلاعی منتشر نشد ولی اگر فرض بر این باشد که این 589 ده و مزرعه هم به فروش رسیده اند، باز شاه مالک حدود 1000 ده از همان املاک غصب شده ی رضاخانی است که محمدرضا شاه به زور کودتا مجددا غصب کرده است .

ناگفته نماند که برخی از دهات به اصطلاح فروخته شده به دهقانان، در واقع به خواهران و برادران شاه داده شده بود . فی المثل واگذاری حدود 3700 هکتار زمینهای دشت ناز در 20 کیلومتری شمال شرق ساری و به فاصله 18 کیلومتری دریا به عبدالرضا پهلوی ( تهران اکونومیست 21 مرداد 51 ) البته این شاه زاده ای که یک اقتصاددان، دانشمند، یک شکارچی کم نظیر و یک کشاورز زحمتکش و نمونه یک انسان کامل است ( همانجا ) مدعی می شود که این زمینها، که بین دو رودخانه نکا و تجن قرار دارند، مخروبه، تیغزار و باتلاقی بوده و به درد استفاده کشاورزی نمی خورند البته او کاری به اینگونه زمینها نداشت و فقط بهترین زمینها را غصب می کرد . ولی خوب این نمونه یک انسان کامل هم می تواند اشتباه کند . 

بااین تفاصیل روشن است دربار هنوز هم بزرگترین مالک زمینهای مزروعی در ایران می باشد . بی آنکه این موروثه غصب شده ی رضاخانی اشتهای غصب زمینهای باز هم بیشتری را لگام زده باشد، آنها در هر فرصت، زمینها را املاک دیگری راهم غصب کرده اند و اینهم نمونه هایی در این باره :

 

ادامه دارد ...




نویسنده : لبیک
تاریخ : یکشنبه 94/3/10
زمان : 6:24 عصر
?? اختاپوس صدپا !!! ( شماره 4 )
نظرات ()

?? ثروتهای شا خائن

تایپ : محمدرضا شیری - 09132165086

اوائل ثروت شاه و خانواده اش را املاک و مستقلاتش تشکیل می دادند که رضا خان قزاق به زور سرنیزه، دوز و کلک و زورگوئی از طریق غصب املاک شخصی یا دهات خالصه به مالکیت خود درآورده بود .

هرچند که این املاک پس از سقوط خاندان به مالکیت دولت درآمد و تعدادی از آنها به صاحبان اولیه شان بازگردانده شد، ولی دیری نپائید که محمدرضا شاه، پس از سرکوبی جنبش آزادی خواهانه و ضد استعماری مردم در سال 1328 ماده واحده ای را از مجلس گذراند که این املاک را مجددا به خانواده ی کثیفش باز می گرداند .

وی برای سرپوش گذاردن بر این دزدی مجدد به موقوفه ای درست کرد و به اصطلاح املاک را وقف امور خیریه نمود . در سال 1329 در دوران اوج گیری مجدد جنبش ضد استبدادی و ضد استعماری، شاه کوشید تا این املاک را بفروشد و به همین منظور بانک عمران را دخیل داد . ناگفته نماند که سرمایه ی یک میلیون دلاری بانک، از طریق پانصد هزار دلار. ، دویست و پنجاه هزار دلار کمک کمپانی فورد و دویست و پنجاه هزار دلار از قسمت اداره ی املاک تامین گشت .

دولت دکتر مصدق این نقشه ی دربار را خنثی نمود و املاک را به دولت منتقل ساخت ولی در همین حال قرار شد که سالیانه مبلغ 60 میلیون ریال به دولت بپردازد .

با کودتای 28 مرداد ورق عوض شد . همزمان با الغاء بسیاری از دیت آوردهای مصدق املاک نیز مجددا به شاه تعلق یافت . در این میان املاک سلطنتی عبارت بود از 1277 ده تمام، و 706 ده که قسمتی متعلق به شاه بود و به اضافه 1975 مرتع و مشاعا 2381 قطعه مستقلات، این املاک بطور عمده در کنار بحر خزر، قسمتی در کرمانشاه و قسمتی در خراسان قرار داشتند و درآمد سالیانه ی آنها 88 میلیون ریال تخمین زده میشد .

 

نقل از کتاب : اصلاحات ارضی در ایران ( صفحه 54 و 55 )




نویسنده : لبیک
تاریخ : یکشنبه 94/3/10
زمان : 6:23 عصر
??اختاپوس صدپا !!! ( شماره 3 )
نظرات ()

??ثروتهای شاه خائن

جمع آوری و تایپ : محمدرضا شیری - 09132165086

بعرض همایونی رساندم که البته جسارت سئوال از پیشگاه شاهنشاه را نمی کنم ولی آیا شاهنشاه با بخشش تمام ثروت شخصی خویش فکر زندگی خودشان را هم فرموده اند .

اسدالله علم در نطقی به مناسبت وقف کاخ مرر

این شیرینکاری جناب علم، وزیر مردار شده دربار، مثل بسیاری شیرینکاری های دیگر ایشان در آنزمان موحب پوزخند شد و هنوز هم می شود. لکن هنوز که هنوز است تبلیغات چیان رژیم، بر همین طبل می کوبند .

از بنیاد پهلوی یا سخنی به میان نمی آید یا اگر هم می آید در رابطه با تعداد دانشجویانی است که از این بنیاد بورس تحصیلی به «وام » گرفته اند .

هرچند که در پس این وامها هم نقشه ای شیطانی نهفته است و قصد، چیزی حز پرورش کادرهای دست آموز نیست . از فرح و عیاشی ها و زندگی تجملی اش سخنی نیست و آنچه هست به رخ کشیدن کارهای به اصطلاح خیریه ای اوست .

اشرف، بنیادی با سرمایه ی ده میلیون ریال درست می کند و بناگاه در بوق تبلیغات می دمند که « والاحضرت تمام ثروت خودشان را بخشیدند » عبدارضا پهلوی صرفا برای پیشبرد کشاورزی است که زحمت مالکیت هزاران هکتار زمین را متحمل می شود و ...

لکن این عوامفریبی ها تغییری در این واقعیت نمی دهد، که محمدرضاشاه و خواهران و برادرانش از طریق غارت و چپاول منابع ملی، زورگوئی، قساوت، رشوه خواری و به میمنت استبداد درباری گوی سبقت از پدر غارتگرشان رضاخان قزاق نیز ربوده اند . رضا خان از قزاقی شروع کرد و یکی از بزرآگترین فئودالهای ایران شد و شاه از بزرگترین فئودال ایران شروع کرد و به یکی از بزرگترین و ثروتمندترین سرمایع دا ان جهان بدل گشت . برادران و خواهران متعددش هم دست کمی از او ندارند .

از همینروستکه ما انتظار برقراری جمهوری اسلامی را داریم تا در آن محاکمه و مجازات خانواده ی پهلوی و کلیه ی کسانی که طی حکومت چند ده ستله ی این دودمان جنایتکار به حقوق و ثروت مردم ایران تجاوز کرده اند انجام گیرد و کلیه ی اموال آنان به نفع زحمتکشان ایران مصادره شود .

و البته مجازات این خانواده ی جنایتکار در زمینه ی کشتار مردم مسلمان ایران، مردمی که هدفی جز برقراری حکومت اسلامی و نابودی رژیم سفاک پهلوی ندارند امری است که ان شاالله تعالی هر چه زودتر تحقق خواهد یافت . در اینجا برای استدلال این خواست خود می کوشیم فهرستی هر چند ناقص از دارائی های این دودمان که به دست ما رسیده در سطح گسترده تری انتشار یابد .




نویسنده : لبیک
تاریخ : یکشنبه 94/3/10
زمان : 6:22 عصر
اختاپوس صدپا (2)
نظرات ()

« به نام ِ خداوند ِدرهم کوبند? ستمگران

وَ نُریدُ أن نمُنَّ علیَ الذینَ استُضعفوا فی الأرض، وَ نَجعَلهُم ائمّة و نَجعَلَهُمُ الوارثین.

و چنین اراده کرده ایم که مستضعفین ِزمین را، امامان و وارثین ِخویش بر روی ِزمین کنیم.

(سور? مبارک? قصص ، آی? شریف?5)

شاه ِ ایران درحالیکه آخرین نفسهای ِ عمرش را، می کشد و در این اواخر نیز ،خوشبختانه به اختلال ِحواس، مبتلا گردیده است، همچنان به آدم کشی هایش، در کوچه و خیابان ، شهر و روستا ادامه می دهد. و متأسفانه عاملین ِ چنین جنایاتی، افرادی از خود ِملّت بنام ِ"ارتشی" می باشند که ناخودآگاه در مسیر ِ اهداف ِ ضدّ انسانی و ضدّ اسلامی ِشاه قرار گرفته اند و تصور می کنند که او، مقام ِ خداگونه دارد و با پیروی از او، و قتل ِ عام  جوانان و مردم ِبیگناه ، عملی صحیح انجام می دهند.

ما ، ضمن ِ ابراز ِ تأسف و انزجار ِ خویش، از این عمل ِغیر ِانسانی، برای اینکه افراد ِارتشی با ایمان ولی ناآگاه ، متوجّه شوند که این کشتار ِ آنها، به نفع ِ چه کسانی تمام می شود و به ضرر ِ چه کسانی؟ ،جُزو? حاضر را که بدستمان رسیده است، انتشار می دهیم.

باشد تا کلید ِ فهمی برای ِ هم? آن کسانی که واقعیّات ِپشت ِپرده را، هنوز درک نکرده اند باشد و آنگاه با پیوستن ِبرادران ِ ارتشی به صفوف ِمردم ِ ایران، هرچه زودتر رژیم ِ سفّاک ِ پهلوی نابود و  جمهوری ِاسلامی ایران برقرار گردد.

امّا قبل از بیان ِ این واقعیّات، لازم است به اطلاع ِ همگی برسانیم که طبق? حاکمه یعنی خاندان ِپهلوی و اطرافیانشان، از طریق ِ طرح ِ انواعِ و اقسام ِ حیله ها و نیرنگ ها، از قبیل ِ زیارت رفتن، خواب نما شدن، سخن از شعائر ِمذهبی راندن ، قرآن چاپ کردن و.....، درصدد برآمده اند تا ملّت ِمسلمان ِ ایران را فریب داده و اموال و ذخایر ِ ارزشمندی مثل ِنفت ِ آنها را، به تاراج و یغما ببرند و چون در این اواخر بخصوص، با روش ِ مذکور، ادام? غارت ِ خویش را، ممکن نمی دیدند ، لذا به روش ِ دیگری بنام ِ استبداد و قتل ِعام ِ مردم، متوسّل شده اند. و چه کسی است که نداند در این سالهای گذشته و بخصوص در این یک سال ِ اخیر، چه جوانان ِ برومند و با ایمانی از این مرز و بوم، بدستور ِ مستقیم ِشاه ،کشته و شهید شده اند؟ و کدام خانواده است که فرد یا افرادی از اعضایش شهید نشده باشند؟

اما همه می دانیم که وعد? خداوند جام? عمل خواهد پوشید و دیر یا زود جمهوری اسلامی ایجاد خواهد گردید و آن وقت است که ملت ِمسلمان ِایران_طبق? مستضعف_ انتقام ِ هم? جنایاتی را که در این پنجاه سال اخیر  صورت گرفته است، از خاندان ملعون ِ پهلوی و نوکران ِ بله قربان گویش خواهد گرفت  وکلی? اموال و ثروتهای ِ آنها در داخل و خارج ، به نفع ِ دولت ِ اسلامی ، یعنی در مسیر ِ اهداف ِهم? مردم ِایران، مصادره خواهد نمود.




نویسنده : لبیک
تاریخ : پنج شنبه 94/2/31
زمان : 12:32 صبح
?? اختاپوس صدپا !!! ( شماره 1 )
نظرات ()

??ثروتهای شاه خائن

جمع آوری و تایپ : محمدرضا شیری

نیویورک - خبرگزاری فرانسه - روزنامه آمریکایی نیویورک تایمز در آخرین شماره خود گزارشی بر پایه استعلامهای بانکی آژانسهای معاملات املاک و کارشناسان امور مالی و پولی و نیز منابع مخالفان و همچنین اسناد منتشر شده انتشار داده و نوشته است شاه ایران با داشتن بیش از یک میلیارد دلار ثروت یکی از ثروتمندترین افراد جهان به شمار می رود .

نیویورک تایمز می نویسد : میزان کلی و دقیق ثروت خانواده شاه ایران نامعلوم است؛ اما با اطمینان می توان گفت که ثروت پهلوی در خاورمیانه فقط با دارائی ثروتمندان عربستان و خانواده الصباح در کویت قابل قیاس است .

نیویورک تایمز اضافه می کند : بانکداران آمریکایی اظهار می دارند بخش اعظم 2 تا 4 هزار میلیون دلار پول که طی دو سال اخیر از ایران به آمریکا منتقل شده به خانواده سلطنتی ایران تعلق دارد .

نیویورک تایمز می نویسد : بنیاد پهلوی بنا به گفته منابع آگاه ثروت خصوصی شاه را تشکیل می دهد .

روزنامه آمریکایی در این زمینه به لیستی اشاره کرده که توسط مخالفان تهیه شده اما صحت آن مورد تایید کارشناسان و خبرنگاران آمریکایی قرار نگرفته است .

در این لیست جزئیات ثروت و دارایی خاندان پهلوی ترسیم و اعلام شده است .

به موجب این لیست خانواده پهلوی در ایران 17 بانک و کمپانی بیمه - 25 کارخانه فلزکاری - 8 کمپانی مربوط به امور معدنی - 10 کارخانه سازنده مواد ساختمانی - 45 شرکت خدمات عمومی - 43 کارخانه سازنده مواد غذایی و 26 فقره سرمایه گذاریهای مختلف بازرگانی را در تصاحب دارند .

نیویورک تایمز در پایان از قول یک منبع جداگانه می نویسد بعلاوه خاندان پهلوی 70 درصد سهام کلیه هتل های موجود در ایران را در اختیار دارد .

منبع : روزنامه اطلاعات، شنبه 23 دی ماه 1357، برابر با 13 ژانویه 1979، شماره 15758




نویسنده : لبیک
تاریخ : پنج شنبه 94/2/31
زمان : 12:28 صبح
وزیر اسرائیل:وایبر پاسخی به جنبش تحریم کالای اسرائیل بود!
نظرات ()

وزیر اسرائیل:وایبر پاسخی به جنبش تحریم کالای اسرائیل بود!

برای کنجکاوی کلیک کنید.

تب «وایبر» خیلی سریع بالا گرفته و اکثر کاربران تلفن‌های همراه هوشمند را با خود همراه کرده است؛ موجی که به دلیل رایگان و جذاب بودن این نرم‌افزار ایجاد شده و توانسته در مدت کوتاهی، بخش زیادی از ایرانیان را نیز به استفاده از این نرم‌افزار ترغیب کند.
به گزارش فتن به نقل از رجانیوز، اما واقعیت این برنامه کاربردی به ظاهر دوست داشتنی چیست؟ پاسخ به این سوال را باید از وزیر اقتصاد رژیم صهیونیستی شنید.


وزیر اسرائیل:وایبر پاسخی به جنبش تحریم کالای اسرائیل بود!

«نفتالی بنت» اخیرا در یک مصاحبه اعلام کرده است که «Viber» توانسته پاسخ مناسبی به جنبش تحریم کالاهای اسرائیلی در اروپا موسوم به  بایکوت اسرائیل در سراسر جهان باشد. بر اساس خبری که نشریه «جروزالم پست» منتشر کرده، او با اعتراض به اظهارات برخی از مقامات اروپایی علیه جنایات اسرائیل و تلاش برای بایکوت اقتصادی این رژیم، تاکید کرده است: «به جای تحریم و بایکوت اسرائیل، بیایید خلاقیت را به مبارزه بگذاریم. وایبر بهترین پاسخ به بایکوت اسرائیل است.»

این مساله را باید در کنار این خبر تحلیل کرد که وایبر اکنون به یکی از پنج برند برتر تجاری تولید رژیم صهیونیستی تبدیل شده است و توانسته علاوه ایجاد یک شبکه اقتصادی قوی برای تل آویو، یک بانک اطلاعاتی قدرتمند جهانی نیز برای این رژیم فراهم کند.

این در حالی است که بر اساس یک بررسی که اخیرا انجام پذیرفته است، در میان نرم افزارهای ارتباطی، وایبر بیشترین سطح دسترسی به اطلاعات شخصی تلفن های شخصی را در اختیار داشته است.

جالب است بدانید که در همین راستا، ارتش مصر استفاده سربازان از نرم افزار «وایبر» را به علت سوء استفاده جاسوسی رژیم صهیونیستی از آن، ممنوع کرده است. مطبوعات مصر تأکید کردند ارتش این کشور استفاده سربازان از برنامه رایگان تماس‌های تلفنی (وایبر) را ممنوع کرده است؛ زیرا هدف این شرکت صهیونیستی از راه اندازی این نرم افزار رایگان سودآوری یا آگهی نیست، بلکه جاسوسی از کاربران است.
«عرب تایمز» به نقل از مطبوعات مصر نوشت: «سیاست این شرکت، جمع‌آوری و استفاده از اطلاعات است ولی معمولا کاربران بدون اینکه جزئیات فرم درخواست عضویت را به دقت بخوانند، آن را تایید می‌کنند. این شرکت در فرم عضویت نوشته است نرم افزار وایبر فایل صوتی مفصلی از مکالمه هر تماسی از همه تلفن‌ها و شبکه‌ها بدست می‌آورد تا درک بهتری از عملکرد شبکه و جزئیات آن از نظر تعداد مکالمه‌های کاربران و مکان‌های تماس و زمان مکالمه‌ها و نوع شبکه استفاده شده، داشته باشد.»

وزیر اسرائیل:وایبر پاسخی به جنبش تحریم کالای اسرائیل بود!


این شرکت این اقدام را اینگونه توجیه کرده است که به دنبال اطلاع از هر مشکل فنی و بهبود خدمات یا دلایل امنیتی عمومی است؛ ولی این شرکت فایل مکالمه‌های ضبط شده را به مدت سی ماه نگه داشته و در اختیار منابع اطلاعاتی خاص قرار می‌دهد.
گفتنی است، وایبر توسط یک تیم اسرائیلی طراحی و تولید شده که مدت ها در بخش های نظامی این کشور فعالیت داشته است. رهبر این تیم حرفه ای، “تالمون مارکو” هنوز هم مدیریت اجرایی شرکت Viber Media را در دست دارد. شبکه های اجتماعی اینترنتی iMesh و Bandoo که در گذشته موفقیت نسبی در جذب کاربران داشتند نیز توسط “تالمون مارکو” طراحی شدند.
بعدها شرکت “وایبر مدیا” به دلیل آنچه توجیه اقتصادی و ارزان بودن نیروی کار خوانده شد، سازمان مرکزی خود را از اسراییل به کشور بلاروس منتقل کرد و به قیمت 900 میلیون دلار توسط یک شرکت ژاپنی به نام Rakuten، خریداری شد.




نویسنده : لبیک
تاریخ : یکشنبه 93/9/9
زمان : 6:44 صبح




.:: This Template By : Theme-Designer.Com ::.

Reba.ir

کد بارشی


رفتـــ 25
تحلیل آمار سایت و وبلاگ