سفارش تبلیغ
صبا ویژن

این وبلاگ در ستاد ساماندهی پایگاههای اینترنتی به آدرس www.samandehi.ir ثبت شده است .

آیا ایران «اوکراین» بعدی است؟!
نظرات ()

- نشریه آمریکایی «فوربز» در تحلیلی به قلم "اندرو دیونپورت"، با مشابه سازی حوادث اخیر اوکراین با تحریم های وضع شده علیه ایران نوشت: «تمام چشم‌ها به سمت معترضان شجاع میدان استقلال کیف دوخته شده و می‌توان مطمئن بود که مقامات جمهوری اسلامی هم احتمال رخداد چنین حوادثی در ایران را می‌دهند.»!


بنابر رصد "دیدبان خیبر"؛ دیونپورت ادامه می دهد: «رقابت شرکت‌ها و علاقه‌شان به ایران می‌تواند سودمند باشد. همان‌طور که پرزیدنت یانوکوویچ [رئیس جمهور مخلوع] فهمیده بود، قدرت زیادی در امیدواری و انتظارات مردم نهفته است. علاقه این شرکت‌ها و پیروزی‌های زودهنگام پرزیدنت روحانی، آینده خوبی برای مردم رنج‌کشیده ایران ایجاد کرده است. آن‌ها می‌توانند میلیاردها دلار را در اقتصاد و سرمایه‌گذاری‌های مالی ببینند. اگر توافق به دست نیاید و این شرکت‌ها به خانه فرستاده شوند، امید مردم ایران در آخرین لحظه از بین خواهد رفت.»!

جالب ترین بخش این تحلیل جهت دار اما آنجایی است که نویسنده سعی دارد خوانندگان را مجاب نماید تا تنها راه رهایی کشورهایی چون اوکراین و بالاخص ایران از معضلات اقتصادی در نوکری هر دو کشور از اتحادیه اروپا و ایالات متحده است و تأکید می دارد: «مردم اوکراین هم دچار چنین تجربه‌ای شدند و در آن‌ها روح انقلابی پدید آمد. پس از سال‌ها مراوده نیم بند با اتحادیه اروپا درباره همکاری‌ و ایجاد تغییر، سرانجام یانوکوویچ پس از یازده ساعت تصمیم گرفت که از اروپا دور و به مسکو نزدیک شود. انتظارات برای آینده‌ای روشن‌تر زیاد شده بود و مردم می‌خواستند ارتباط نزدیک‌تری با جهان داشته باشند و از وابستگی خود به روسیه کم کنند. با این تصمیم، به مردم اوکراین خیانت شد و حالا آن‌ها چیزهای خیلی بیشتری می‌خواهند. ایران باید با دقت تحولات اوکراین را تحت نظر داشته باشد. به ایران میلیارد‌ها دلار سرمایه‌گذاری زیربنایی، قراردادها، وام‌های جدید و دیگر فرصت‌های اقتصادی پیشنهاد شده که لازمه همه این‌ها موفقیت در مذاکرات است. پریزیدنت روحانی و رهبر عالی ایران باید این رویدادها را مشاهده و درس بگیرند. حالا که ایرانی‌ها به آینده امید دارند، دلشان نمی‌خواهد به روزهای سیاه گذشته که سال‌ها در آن زندگی کرده‌اند بازگردند.»!

ترغیب نویسنده مقاله فوق به عبرت گیری مقامات جمهوری اسلامی از وقایع کنونی اوکراین در حالی صورت می گیرد که ابلاغ اخیر سیاست های اقتصاد مقاومتی از سوی امام خامنه ای، خود نشان از تفاوت های اساسی و بی شباهتی بیش از پیش روحیات ایرانیان و اوکراینی ها دارد.

لازم به ذکر آنکه پیشتر، علیرغم هزینه های گزاف بلوک غرب در تلاش جهت به ثمر نشاندن مدل سبز رنگ انقلاب نارنجی اوکراین در جمهوری اسلامی، اما ایرانیان نشان دادند که برنامه ریزان صهیونیست و مستکبرین غربی می باید آرزوی تغییر حاکمیت در ایران را با خود به گور ببرند چه آنکه مردم ایران می دانند که ریشه همه تحریم ها و تهدیدها کجاست و به همین جهت، هرچه بر فشار بیرونی افزوده می شود، انسجام درونی و مقاومت پای ارزش های انقلاب اسلامی هم قویتر شده و خواهد شد.




نویسنده : لبیک
تاریخ : سه شنبه 93/1/19
زمان : 10:35 عصر


.:: This Template By : Theme-Designer.Com ::.

Reba.ir

کد بارشی


رفتـــ 25
تحلیل آمار سایت و وبلاگ