سفارش تبلیغ
صبا ویژن

این وبلاگ در ستاد ساماندهی پایگاههای اینترنتی به آدرس www.samandehi.ir ثبت شده است .

در حضور فرجیدانا صورت گرفت
نظرات ()

حرکات نامتعارف دانشجویان دختر در افتتاحیه المپیاد ورزشی/ نگذارید بی‌اخلاقی به ورزش دانشگاهی هم رخنه کند+ تصاویر

لازم است تا از فرصت‌ها استفاده کرد و ورزش و فرهنگ را در کنار هم به عنوان دو مقوله مهم در دستور کار قرار داد تا حداقل در شرایطی که ورزش کشور از بی فرهنگی و بی‌اخلاقی رنج می‌برد، ورزش دانشجویی فرهنگی باشد.

به گزارش خبرنگار ورزشی «خبرگزاری دانشجو»، دوازدهمین جشنواره فرهنگی ورزشی دانشجویان دختر سراسر کشور روز گذشته با حضور 1800 دانشجو در دانشگاه شهید بهشتی افتتاح شد.

 

افتتاحیه این جشنواره که در این دوره نیز با استقبال دانشجویان همراه بود، نسبت به ادوار گذشته با کیفیت و نظم بیشتری برگزار شد و مسئولان سعی داشتند تا این مراسم را متناسب با شان و جایگاه دانشجویان برگزار کنند اما برخی حواشی باعث شد تا فرهنگی بودن این جشنواره زیر سوال برود و برخی از دانشجویان با دلخوری محل را ترک کنند.

 

پخش موسیقی در افتتاحیه در کنار حرکات موزون برخی از دانشجویانی که از قضا با پوششی نامناسب و آرایش‌های تند در محل حاضر بودند، باعث شد تا دانشجویان محجبه از عملکرد مسئولان برگزاری مراسم ابراز نارضایتی کنند.

 

به علاوه رفتار خارج از عرف برخی از دانشجویان پس از پایان مراسم و حرکات موزون آنها به بهانه گرفتن عکس یادگاری نیز از نکات قابل تامل این مراسم بود.

 

نکته جالب اینجاست که در این مراسم که برای افتتاح المپیاد دانشجویان دختر بود، حضور مردان به عنوان عوامل اجرایی جای تاسف دارد و از همه مهم‌تر اینکه وزرای علوم و ورزش و جوانان نیز از نزدیک شاهد این اتفاقات در مراسم بودند.

 

باید به یاد داشت که شادی و هیجان بخشی جدا ناشدنی از ورزش است اما برپایی مراسمی با عنوان فرهنگی ورزشی آن هم برای قشر دانشجو باید در قالب چارچوب‌ها باشد و لازم است تا توجه مسئولان فرهنگی کشور به این موضوع بیشتر باشد.

 

در شرایطی که در این دوره استقبال دانشجویان برای حضور در میادین ورزشی افزایش یافته است لازم است تا از فرصت‌ها استفاده کرد و ورزش و فرهنگ را در کنار هم به عنوان دو مقوله مهم در دستور کار قرار داد تا حداقل در شرایطی که  ورزش کشور از بی فرهنگی و بی‌اخلاقی رنج می‌برد، ورزش دانشجویی فرهنگی باشد تا لازم نباشد در آینده‌ای نزدیک این بار به دنبال راه‌حل برای حل معضلات فرهنگی و اخلاقی در ورزش دانشگاهی باشیم و حداقل این ورزش نوپا در کشور را از پایه و اساس برمبنای اخلاق و موازین دینی بنا کنیم.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 




نویسنده : لبیک
تاریخ : یکشنبه 93/5/19
زمان : 6:49 صبح


.:: This Template By : Theme-Designer.Com ::.

Reba.ir

کد بارشی


رفتـــ 25
تحلیل آمار سایت و وبلاگ