سفارش تبلیغ
صبا ویژن

این وبلاگ در ستاد ساماندهی پایگاههای اینترنتی به آدرس www.samandehi.ir ثبت شده است .

از لابه لای اسناد/ آشکار و نهان گروهک تکفیری داعش(6)
نظرات ()

چه نوع رابطه‌ای میان رژیم تل‌آویو و داعش حاکم است؟/ دوستی با اسرائیل و لطیفه‌های فیس‌بوکی

فتوایی که داعش درباره عدم جنگ با رژیم صهیونیستی صادر کرد، بسیاری از تحلیلگران را به یاد توجیهی انداخت که دولت‌های مرتجع عربی از آن برای حمایت از صدام در دشمنی با انقلاب ایران مطرح کردند و دشمنی با اسرائیل را نادیده گرفتند.

خبرگزاری فارس: چه نوع رابطه‌ای میان رژیم تل‌آویو و داعش حاکم است؟/ دوستی با اسرائیل و لطیفه‌های فیس‌بوکی

اشاره:‌ تروریسم و بر اساس تعبیری که رسانه های غربی از آن یاد می کنند ، تروریسم اسلامی این روزها به یکی از شاخصه ها و مشکلات محوری منطقه خاور میانه تبدیل شده است .

امروز کمتر کشور عربی است که از این معضل رنج نبرد ، در حالیکه به راحتی می توان حضور سازمان های اطلاعاتی کشورهای مسلمان و غیر مسلمان را در سامان دهی و ترسیم خطوط کلی فعالیت های این گروه ها را مشاهده و لمس کرد.

گرچه دیرینه این فعالیت ها به دهه  هفتاد از قرن گذشته میلادی باز می گردد اما برهه کنونی را باید نقطه اوج یا حداقل بالاترین اوج گیری این فعالیت ها از تاریخ شکل گیری گروه های سلفی تکفیری توصیف  کرد.

حجم اقدامات جنایتکارانه و شنیع گروه های سلفی و در راس آنها داعش به حدی است که  افیخای ادرعی سخنگوی ارتش رژیم صهیونیستی را بر آن می دارد تا با انتشار بیلانی از میزان  قربانیان مسلمان در منطقه خاورمیانه اعلام کند طی 10 سال گذشته سهم اسرائیل از این اقدامات کمتر از 10 درصد بوده وبقیه این کشتارها در قالب برادرکشی وبه دست مسلمانان سلفی مدعی پیروی بی چون و چرا از سنت پیامبر اسلام انجام گرفته است مسئله ای که خود جای حرف و حدیث بسیاری دارد.

گرچه طی 40 سال و اندی فعالیت گروه های سلفی ـ تکفیری شاهد شکل گیری ساختارها و سازمان  های مختلف مبارزاتی بودیم اما به اعتقاد اکثر قریب به اتفاق کارشناسان ، پدیده ای به نام داعش بدترین ، وحشی ترین و در عین حال سرسپرده ترین گروه از این دست است که تا کنون منطقه اسلامی به خود دیده است.

به گفته این کارشناسان  اگر اسامه بن لادن و حتی ایمن الظواهری واسلافشان که در دوره های متفاوت به عنوان سرکردگان القاعده معروف ترین گروه تکفیری  شناخته می شدند ، گاه گداری اشاره ای به صهیونیستها و یهودیان کرده و ادعای تلاش برای مبارزه با آنها را هم مطرح می کردند (گرچه  بر اساس اسناد موثق این گروه ها حتی یک گلوله هم به سوی رژیم صهیونیستی شلیک نکرده اند ) اما گروه داعش رسما و علنا اعلام می کند مشکلی با رژیم صهیونیستی نداشته و اصولا وظیفه اصلی خود را  پاکسازی اسلام از مسلمانانی اعلام می کند که با این گروه  از لحاظ فکری اختلاف نظر دارند.

اداره کل بین الملل و سیاست خارجی خبرگزاری فارس با توجه به اقدام وقیحانه غرب در حمایت و سپس تعقیب این گروهک ضاله در نظر دارد در چند قسمت نگاهی هرچند کوتاه به این گروه،‌ جنایاتش،‌ آبشخورهای فکری ، حامیان پیدا و پنهان مالی،‌ سیاسی، ‌نظامی ، بازی های سیاسی منطقه ای و بین المللی برای به سطح آوردن این گروه،‌ و پارامترهای تاثیر پذیری و تاثیر گذاری اش در منطقه و جهان داشته باشد چرا که معتقد است پاسخ به این ابهام که چرا کشورهای غربی سه سال پیش با تصویب قوانینی در مجالس خود کمک به گروههای تروریستی در سوریه را مجاز و اینک قوانینی تصویب می کنند که نابودی آن را جایز می شمارند،  هنوز برای افکار عمومی جهان روشن نشده است.

 

به این امید که نظرات شما خوانندگان نیز بتواند در ارائه زوایای ناگفته و چهره روشن تری از این گروه تروریستی به ما کمک کند بخش ششم این پژوهش را برای پاسخ به این سوال که « آیا رابطه ای میان رژیم صهیونیستی و داعش وجود دارد؟ و اگر این رابطه وجود دارد چگونه است ؟ » منتشر می شود.

 

آیا رابطه ای میان رژیم صهیونیستی و داعش وجود دارد؟ و اگر این رابطه وجود دارد چگونه است ؟

 

... گروه داعش خطاب به اسرائیلی ها : اسلام بیاورید تا بتوانیم با شما بجنگیم!!

به گزارش خبرگزاری فارس، این لطیفه ای است که در زمان جنگ 51 روزه وخونین رژیم صهیونیستی علیه نوار غزه  بین کاربران شبکه اجتماعی رد وبدل می شد.

بی تردید صدور فتوای داعش مبنی بر عدم لزوم جنگ با رژیم صهیونیستی نقطه عطفی در روند فعالیت علنی گروه های سلفی ـ تکفیری محسوب می شود به خصوص که داعش برای اولین بار در تاریخ گفتمان گروه های سلفی رژیم اشغالگر قدس را از دایره گروه های دشمن خارج کرد.

در مقابل به وضوح می توان دید که به نوعی با دور شدن (حداقل رسانه ای ) آمریکا ازحمایت داعش وبه ویژه حمله به مواضع این گروه در عراق ، به تدریج رژیم صهیونیستی به این گروه نزدیک می شود.

با نگاهی به نقشه جغرافیایی محل حضور وفعالیت گروه داعش آشکارا مشخص می شود اکنون داعش در کشورهایی دست به اقدامات تخریبی می زند که از پتانسیل جنگ و مقابله با رژیم صهیونیستی برخوردار بوده وسابقه انجام چنین امری را داشته اند.

ارتش سوریه به عنوان یکی از ارتش هایی که سالها برای مقابله با ارتش صهیونیستی تجهیز می شد امروز در جنگ فرسایشی بزرگی با مخالفان از جمله داعش قرار دارد ، ارتش عراق نیز که به عنوان یکی از قدرتمندترین ارتش های عربی لقب گرفته بود وپیشینه حضور در جنگ با رژیم صهیونیستی را در سال 1967 داشت هم نه تنها دچار از هم پاشیدگی شده بلکه  امروز مجبور است با داشته های ناچیز خود (اگر وجود داشته باشد ) به تلاش برای دور کردن کشور از لبه پرتگاه تجزیه اقدام کند.

این در حالی است که منطقه کردنشین شمال عراق که به گفته رسانه های غربی یکی از مهمترین جولانگاه های سازمان های اطلاعاتی رژیم صهیونیستی بوده وبه هرشکل همکاری های دو طرف بایکدیگر امری غیر قابل انکار است ، به جز چند درگیری رسانه ای داعش با پیشمرگه های کرد عراقی این مناطق کاملا در امنیت قرار داشته وحتی نزدیک شدن داعش به این منطقه بهانه ی مناسبی برای  فراهم شدن زمینه تقویت نظامی هرچه بیشتر نیروهای نظامی منطقه کردستان از سوی کشورهای مختلف جهان گردید مسئله ای که در آینده می تواند کفه معادلات قدرت نظامی بین ارتش دولت مرکزی وساختار نظامی منطقه کرد نشین را به نفع کردها تغییر دهد ، منطقه ای که داعیه تجزیه طلبی به هر نحو ممکن را داشته ورژیم صهیونیستی هم اولین طرفی است که اعلام کرده در صورت شکل گیری دولت کردستان آنرا به رسمیت خواهد شناخت.

این مسئله را رهبران رژیم صهیونیستی هم تایید می کنند ، شبکه 2 تلویزیون رژیم صهیونیستی هفته گذشته  به نقل از موشه یعلون وزیر جنگ رژیم صهیونیستی اعلام کرد : دیگر خطری از سوی ارتش های عربی مارا تهدید نمی کند ، سوری ها گرفتار جنگ داخلی خویش هستند وارتش عراق دیگر وجود خارجی ندارد ، پس باید هم وغم خود را برای مبارزه با حزب الله و گروه های مقاومت فلسطینی قرار دهیم.

رون بن یشای تحلیلگر روزنامه صهیونیستی یدیعوت احرانوت در مقاله ای که در روز 11 جولای منتشر کرد، مدعی شد بعد از سوریه ، عراق و لبنان احتمال ورود  داعش به سینا بسیار زیاد است .

به اعتقاد بسیاری از کارشناسان این  پیش بینی هم اکنون به تحقق انجامیده است اما به جای هدف قرار گرفتن توریست های اسرائیلی موجود در این منطقه (که قبلا انجام می گرفت) این نظامیان ارتش مصر هستند که قربانی حملات تروریستی این گروه قرار می گیرند که آخرین آن کشته شدن 8 نظامی مصری در رفح به دست این گروه وزیر شاخه آن بود.

بن یشای در بخش دیگری از مقاله خود پیش بینی کرد ، سقوط موصل زمینه ساز تجزیه کشورهای زیادی در منطقه خواهد بود تا از این پس دیگر توافقنامه سایکس پیکو را کان لم یکن تلقی کرده وشاهد هرج ومرج وجنگ های زیادی طی سال های آینده در منطقه باشیم جنگ هایی که رژیم صهیونیستی می تواند زیر سایه آن فارغ البال به یهودی سازی کامل فلسطین ادامه داده و دولت قومی یهودی را در فلسطین اشغالی تحقق بخشد.

عاموس یادلین رئیس سابق سازمان ضد اطلاعات ارتش رژیم صهیونیستی و رئیس فعلی موسسه پژوهش های امنیت ملی این رژیم در مقاله ای که چند روز پیش توسط این موسسه منتشر شد تاکید کرد: مطمئن باشید خطری از سوی داعش ما را تهدید نمی کند  کانون اصلی خطرات علیه ما از سوی ایران است باید توجه ویژه خود را به این خطر معطوف و در این راستا متمرکز شویم.

این حقیقت به وضوح در عملکرد داعش هویداست ، در هر نقطه از خاور میانه که رژیم صهیونیستی حضور داشته باشد ، داعش حضور نیافته و فعالیتی در آن مشاهده نمی شود اما هر جا زمینه ای برای مبارزه علیه رژیم صهیونیستی به چشم بخورد ، داعش باقدرت هرچه بیشتر به برهم زدن امنیت وانجام عملیات تروریستی همت می گمارد.

سیر رخدادها به ویژه در نزدیکی منطقه اشغالی جولان سوریه نشان می دهد با وجود آنکه جنگ ودرگیری در نزدیکی این منطقه مدتهاست که ادامه دارد وبا وجود آنکه جسته وگریخته چند گلوله هم به داخل مناطق تحت اشغال صهیونیستها افتاده (که عامل آن هم هرگز مشخص نشده ) اما گروه های سلفی هرگز سعی نکردند وارد این بخش از خاک سوریه شوند و چالشی با نظامیان صهیونیست در این منطقه داشته باشند.

یوزی دایان رئیس سابق شورای امنیت ملی رژیم صهیونیستی در مقاله ای در روزنامه  عبری زبان " اسرائیل هیوم" نوشته است : رویکرد اسرائیل باید بر پایه دو اصل استوار گردد: خود را براساس وسطح توانمندی های دشمن و نه قصد واهدافش تجهیز کن و دوم مجدانه تلاش کن تا همواره از گنج های استراتژیک خود از جمله داشتن مرزهای امن محافظت کنی.

ماموریت این محافظت ظاهرا در منطقه جولان سوریه  تا صحرای سینا در مصر به عهده گروه داعش قرار گرفته است.

در حالیکه در منطقه شمال عراق هم شاهد آن هستیم با وجود آنکه داعشی ها تا نزدیکی مرز منطقه خودمختار کردستان هم پیش رفتند وبه اشغال منطقه سنجار نیز پرداختند اما هرگز تلاشی برای حمله به نقاط دیگر از خود نشان ندادند این در حالی است که منطقه ای همچون تکریت یا شهرهای بسیار کوچک در الرمادی بارها بین ارتش عراق وگروه داعش دست به دست گشته است وبا وجود شکست های مکرر داعش بازهم به این مناطق حمله کرده وحتی برای چند ساعت هم که شده این شهرها را به اشغال خود در آوردند.

یک افسر بلند پایه اطلاعاتی رژیم صهیونیستی در گفتگو با شبکه 10 تلویزیون این رژیم فاش کرد که پیروزی های داعش در عراق حاصل همکاری مستقیم وسطح بالای ریاض وتل آویو است .

روزنامه کویتی السیاسه  در شماره 27 اوت گذشته خود بااشاره به این همکاری تاکید کرد که برخی ازکشورهای عربی با اسرائیل برای بقای داعش  همکاری می کنند.

به نوشته السیاسیه : آنچه که داعش هم اکنون در کشورهای هدف خود انجام می دهد دقیقا همان برنامه هایی است که اسرائیل طی چند ده سال به دنبال تحقق آن بود تا ادامه بقای خود را به عنوان یک دولت توجیه کند.

براساس اطلاعاتی که این روزنامه کویتی منتشرکرد : اکنون برخی از کشورهای عربی به همراه اسرائیل تمامی تلاش خود را برای جلوگیری از محاصره وشکست این گروه به کار بسته اند  وبا تزریق کمک های مالی وفراهم کردن تریبون رسانه ای برای این گروه به دنبال بسط افکار افراطی وانحرافی آنها می باشند.

در این مقاله که به قلم سردبیر روزنامه به چاپ رسیده تاکید شده است ، صهیونیستها تنها زمانی می توانند در این منطقه ادامه حیات داشته باشند که تنوع ساختاری آنرا از بین ببرند ، ودر این راستا اولین طرفی بودند که طرح اخراج مسیحیان از کشورهای عربی را به اجرا گذارده واز آن حمایت کردند ولی به هر شکل این نقشه در آن زمان با شکست مواجه شد تا امروز به دست داعش به شکل کاملی به اجرا در آید.

در بخش دیگری از مقاله نیز تاکید شده است : تعجب آور نیست که اقدامات وعملیات داعش علیه فاکتورهای اصلی  تشکیل دهنده جوامع منطقه در زمانی انجام  شود که صهیونیستها خود را برای اعلام اسرائیل به عنوان دولت خالص یهودی آماده می کنند وبرنامه اخراج  پیروان بقیه ادیان را از این سرزمین در دستور کار خود قرار داده اند، آنها حتی قوانین نژادپرستانه ای را نیز دراین راستا در کنیست به تصویب رسانده اند ودر شرایطی که جهان عرب در حمام خون غوطه ور است گام به گام به دنبال شکل دادن به این پروژه خود هستند.

سردبیر روزنامه السیاسه در پایان به کشورهای عربی هشدار می دهد با حمایت خود از داعش به ابزاری در دست رژیم صهیونیستی تبدیل نشوند.

همچنین نباید فراموش کرد عملیات تروریستی به وقوع پیوسته در عراق ، سوریه ، مصر وچندین وچند کشور عربی دیگر باعث شد تا نگاه ها از برنامه ها ونقشه های رژیم صهیونیستی در منطقه به سوی گروه های تروریست سلفی ودر راس آنها داعش معطوف شود.

یک پایگاه اینترنتی مصری  روز 13 جولای 2014 وهمزمان با سقوط موصل به دست داعش وانتشار اخباری مبنی بر پیشروی این گروه به سوی بغداد در گزارشی  تحلیلی خبر داد بیشترین توجه واستقبال نسبت به این پیشروی ها از سوی کابینه رژیم صهیونیستی مشاهده شده است.

مروه محمد نویسنده این گزارش با اشاره به کمک های پنهان وآشکار رژیم صهیونیستی از داعش تاکید می کند یکی از اهداف بلند مدت اسرائیل  فرسوده کردن ارتش های منطقه از جمله ارتش مصر است تا کشوری همچون مصر روی آرامش وثبات را نبینند  واین مسئله دقیقا با اهداف اعلام شده داعش در رابطه با انتقال بخشی از عملیات خود به داخل سینا کاملا همخوانی ومطابقت دارد.

وی همچنین به نقل از گزارش کمیسیون امنیت ودفاع پارلمان عراق هم نوشت : از میان سلاح های به غنیمت گرفته شده از  جنگجویان داعش مقادیر قابل توجهی تسلیحات اسرائیلی هم به چشم می خورد مسئله ای که بیانگر نقش غیر قابل اغماض اسرائیل در حمایت از تروریسم وبه ویژه داعش دارد.

اشاره می شود طی چند سال گذشته رسانه های دولتی سوریه وبی طرف بارها تصاویری از تسلیحات ساخت اسرائیل که از جنگجویان مخالف فعال در این کشور به غنیمت گرفته شده است را پخش کرده اند.

قاسم الاعرجی عضو  پارلمان عراق هم در مصاحبه ای که در جولای گذشته انجام گرفت تاکیدکرد ، گروه داعش از تسلیحات ساخت اسرائیل برای جنگ با نظامیان عراقی استفاده می کند واین تسلیحات از طریق خاک سوریه به داخل عراق منتقل ودر اختیار جنگجویان داعش قرار می گیرند.

وی تصریح کرد اسرائیل  وگروه داعش همکاری تنگاتنگی با یکدیگر داشته ورسانه های رژیم صهیونیستی از معالجه دست کم  700 جنگجوی مجروح داعش در بیمارستان های اسرائیلی سخن می گویند.

یکی دیگر از دست آوردهای اسرائیل از جنایات داعش ابقای تسلط خود بر مناطقی همچون دره اردن است .

به هر شکل صرف تهدید اردن توسط داعش می تواند بهانه ی خوبی برای ارتش رژیم صهیونیستی جهت ادامه بقا وابقای اشغال این منطقه محسوب شود.

همچنین کشتارهای انجام گرفته توسط داعش بهانه خوبی برای سرپوش نهادن وحتی توجیه کشتارهای رژیم صهیونیستی تبدیل شده است ، افیخای ادرعی سخنگوی ارتش رژیم صهیونیستی با انتشار نموداری  از آمار مسلمانان کشته شده در مناطق مختلف جهان اسلام ادعا کرد اکثر این مسلمانان به دست خود مسلمانان از پای در آمده اند وسهم رژیمش از این کشتارها چند درصد بیشتر نیست این در حالی است که همگان تل آویو را به قتل عام مسلمانان متهم می کنند!!

این دست آورد داعش برای رژیم صهیونیستی مورد توجه برخی از تحلیلگران عرب هم بوده است ، انطوان الحایک  در تحلیلی در این مورد در یک پایگاه اینترنیتی  لبنانی می نویسد:  امروز هرج ومرج سازنده ای تمامی  کشورهای اطراف فلسطین اشغالی را در بر گرفته است ، مسئله ای که معادلات قدرت حاکم بر این منطقه را به شکل قابل توجهی دچار تغییر می کند ، امروز داعش موفق شده است شرایط جنگ اسلامی ـ اسلامی لجام گسیخته وغیر قابل کنترلی را بر مساحت وسیعی از جهان عرب واسلام حاکم کند ، کشورهای هدف این گروه امروز نه تنها در معرض جنگ نظامی سختی هستند بلکه شاهد جنگ های اقتصادی ، امنیتی واطلاعاتی هم در این کشورها می باشیم به ویژه که بعد از شکست روند سازش امروز شاهد شکل گیری ساختاری مبتنی بر اصل تحقق همکاری در چارچوب منافع حیاتی متقابل به جای اصل زمین در برابر صلح وحتی صلح در برابر صلح هستیم.

اگر تمامی تحلیل های گذشته با استناد به شواهد وقراین تدوین شده باشند ، اما بعد از جنگ غزه وبیانیه یا همان فتوای رسمی داعش مبنی بر عدم جواز جنگ با رژیم صهیونیستی به رغم کشتار مسلمانان اهل تسنن در نوار غزه دیگر هیچ شک وشبهه ای را در رابطه با همسویی وهمکاری این دو با یکدیگر باقی نگذاشت.

در پی درخواست برخی از جنگجویان داعش ونیز پرسش برخی از فعالان در فضای مجازی در مورد چرایی عدم رویارویی داعش با رژیم صهیونیستی این گروه سلفی در بیانیه ای که در شبکه های مجازی ازجمله تویتر وفیسبوک قرار داده شد مدعی شد با استناد به نص صریح قران کریم جنگ با دشمن نزدیک تر را در اولویت قرار می دهد از اینرو از بین بردن رافضه (شیعیان) بر آزادی قدس ارجحیت دارد.

ارجحیتی که ما را به یاد گفتمان اوایل انقلاب برخی از کشورهای عربی وبه ویژه رژیم صدام حسین  علیه جمهوری اسلامی ایران می اندازد ، وقتی که برای مقابله با شکل گیری حکومت اسلامی در  ایران  شورای همکاری خلیج فارس تشکیل دادند در حالیکه چند دهه از شکل گیری رژیم صهیونیستی می گذشت اما آنها چنین واکنشی را نسبت به آن نداشتند.

به گزارش اداره کل بین الملل و سیاست خارجی در باره  تعامل کشورهای حوزه جنوبی خلیج فارس ونیز حزب بعث با گروه داعش را در شماره بعد خواهیم پرداخت.




نویسنده : لبیک
تاریخ : جمعه 93/6/21
زمان : 12:35 عصر


.:: This Template By : Theme-Designer.Com ::.

Reba.ir

کد بارشی


رفتـــ 25
تحلیل آمار سایت و وبلاگ