سفارش تبلیغ
صبا ویژن

این وبلاگ در ستاد ساماندهی پایگاههای اینترنتی به آدرس www.samandehi.ir ثبت شده است .

در اعتراض به ضیافت پر حاشیه ی همسر رییس جمهور در کاخ سعد آباد/
نظرات ()

تجمع بانوان در برابر نهاد ریاست جمهوری با شعار «انصراف از یارانه، ریخت و پاش شاهانه»

 

گروه سیاسی- رجانیوز: تعدادی از بانوان تهرانی به صورت خودجوش و در اعتراض به جشن اشرافی برپا شده از سوی همسر رئیس جمهور ظهر امروز در مقابل نهاد ریاست جمهوری تجمع اعتراض آمیز برگزار کردند.

به گزارش رجانیوز، بانوان تجمع‌کننده پس از اقامه نماز ظهر و عصر با سر دادن شعارهایی نظیر «دولت تدبیر و امید، تأسف، تأسف» و «انصراف از یارانه، ریخت و پاش شاهانه» اعتراض خود را به برگزاری جشن همسر رئیس‌جمهور ابراز کردند.
 
بر پایه خبری که فارس منتشر کرده است، یکی از بانوان حاضر در این تجمع  با تأکید بر خودجوش بودن این تجمع تصریح کرد: ما بانوان از قسمت‌های مختلف شهر به اینجا آمده‌ایم تا اعتراض خود را به شیوع اشرافی‌گری در جامعه و در میان دولتمردان اعلام کنیم.
 
 
بانوان معترض به جشن همسر رئیس‌جمهور همچنین پلاکاردهایی با عنوان «مسئول بی‌اراده، کو زندگی ساده» و «حذف یارانه‌ها اولویت دارد یا برگزاری جشن» اعتراض خود را ابراز کردند.
 
بنا بر این گزارش این بانوان در مسیر نهاد ریاست جمهوری تا میدان پاستور را با سر دادن شعارهایی به راهپیمایی پرداختند بیانیه اعتراض آمیز خود را به دفتر رئیس‌جمهور تحویل دادند. 
 
در پایان نیز بیاینه ای از سوی بانوان تجمع کننده قرائت شد که بخشی از آن آمده است: ‌«هنوز بیش از یک ماه از بیانات مقام معظم رهبری در نخستین روز سال جدید نگذشته و هنوز پیام حکیمانه معظم له در هشدار نسبت به مسائل فرهنگی در گوش ها طنین انداز است و دغدغه مسائل فرهنگی چیزی نیست که ایشان به تازگی نسبت به آن ابراز نگرانی فرموده باشند.
 
مسئله شبیخون فرهنگی نکته بسیار قابل تاملی است که ایشان با دقت نظری عمیق 15 سال قبل مطرح نمودند اما افسوس در این سال ها این هشدار و تیزبینی امام خامنه ای آن طور که می‌بایست جدی گرفته نشده حال پس از این سال ها شبیخون فرهنگی به قتل عام فرهنگی تبدیل شده است و به وضوح و آشکارا همه اقشار جامعه را به کام سیاه خویش فرو می کشد.»
 
در بخش دیگری از این بیانیه با اشاره به جشن برگزار شده از سوی همسر رئیس جمهور آمده:‌ «به خدا این گونه مسائل آن هم از دست همسران مسئولین و مقامات یک نظام اسلامی چیزی است که خواب را از چشم انسان مسلمان می رباید بدانید و آگاه باشید ما تا آخرین قطره خون در حمایت از آرمان های مقدس امام خمینی(ره) ایستادگی نموده و کوتاه نخواهیم آمد و شما اگر این گونه تسامح نمایید پاسخی در برابر امام و شهیدان در دادگاه عدل الهی نخواهید داشت.»



نویسنده : لبیک
تاریخ : پنج شنبه 93/2/4
زمان : 12:56 عصر
مروری بر برخی فرمایشات امام خمینی(ره) درباره اشرافیگری و کاخ نشی
نظرات ()

روزی که رئیس جمهور به کاخ‏نشینی توجه بکند روز انحطاط او و اطرافیانش است

 

رجانیوز: تذکر و هشدار نسبت به رفتارهایی که خلاف روح انقلاب اسلامی است و خطر انحراف و درون‌تهی شدن را متوجه جمهوری اسلامی می‌کند امری لازم و واجب است. امام خمینی(ره) که خود بنیانگذار این نظام بوده است همیشه در صد هشداردهنگان نسبت به این خطرات بوده و با صراحتی مثال زدنی این خطرات را گوشزد می‌کردند.

مذمت خوی کاخ نشینی و اشرافی‌گری یکی از این تهدیدات بوده است که سخنان امام پر است از هشدار نسبت به آن. حال که برخی اتفاقات و رفتارهای وابستگان دولتی(اینجا و اینجا  و اینجا را بخوانید) خبرساز شده است، لازم است یکبار دیگر گوشه‌ای از آن سخنان بازخوانی شود تا یادمان نرود بلای اشرافیت و کاخ‌نشینی چه تهدیداتی را متوجه این ملت و کشور می‌کند.

 

 

 

آنهایی که در کاخ‌ها هستند سعادتمند نیستند

ما وقتی که ملاحظه می‌‏کنیم و سعادت‌ها را سنجش می‌‏کنیم، می‌‏بینیم که سعادتمند‌ها آنهایی بودند که در کوخ‌ها بودند. آنهایی که در کاخ‌ها هستند سعادتمند نیستند. آن مقداری که برکات از کوخ‌ها در دنیا منتشر شده است هیچ در کاخ‌ها پیدا نمی‌‏شود. 

...طبع قضی? کاخ‏نشینی، توجه به عیش و عشرت و توجه به دنیا و توجه به مال و منال است و نمی‌‏تواند شهوت و شکم، این طبقه را مهلت بدهد که در یک امر تفکری وارد بشوند و فکر بکنند. آنهایی که اختراع کرده‏اند، آنهایی که زحمت کشیده‏اند و کتابهای ارزنده تحویل جامعه داده‏اند در هر رشته‏ای، این کوخ‏نشینان بوده‏اند. طبع کاخ‏نشینی منافات دارد با تربیت صحیح، منافات دارد با اختراع و تصنیف و تألیف و زحمت.( 01/01/1362)

 

کاخ نشینی خوی کاخ نشینی می‌آورد

ما باید کوشش کنیم که اخلاق کاخ‏نشینی را از این ملت بزداییم. اگر بخواهید ملت شما جاوید بماند و اسلام را به آن طوری که خدای تبارک و تعالی می‌‏خواهد، در جامع? ما تحقق پیدا کند، مردم را از آن خوی کاخ‏نشینی به پایین بکشید، خود کاخ‏نشینی این خوی را می‌‏آورد، ممکن است که در بین آن‌ها هم کسی پیدا بشود لکن نادر است. توجه کنید که این ملتی که الآن کوخ‏نشینانش مشغول فعالیت هستند و مشغول به زحمت هستند در جبهه‏‌ها و پشت جبهه‏‌ها، این کوخ‏نشینان را زحمت بکشید که به همین حال خوی کوخ‏نشینی و خوی اینکه توجه به کاخ‌ها نداشته باشند نگه دارید تا بتوانید ادامه بدهید زندگی صحیح اسلامی را. آن خوی کاخ‏نشینی مضر است، خودش مضر نیست، خُویَش مضر است، لکن خود او، این خوی را دنبال دارد.( 01/01/1362)

 

روزی که رئیس جمهور به کاخ‏نشینی توجه بکند روز انحطاط او و اطرافیانش است

آن روزی که دولت ما توجه به کاخ پیدا کرد، آن روز است که باید ما فاتح? دولت و ملت را بخوانیم. آن روزی که رئیس جمهور ما خدای نخواسته، از آن خوی کوخ‏نشینی بیرون برود و به کاخ‏نشینی توجه بکند، آن روز است که انحطاط برای خود و برای کسانی که با او تماس دارند پیدا می‌‏شود. آن روزی که مجلسیان خویکاخ‏نشینی پیدا کنند خدای نخواسته، و از این خوی ارزند? کوخ‏نشینی بیرون بروند، آن روز است که ما برای این کشور باید فاتحه بخوانیم. ( 01/01/1362)

 

 

یک موی شما کوخ نشینان بر همه کاخ نشینان ترجیح دارد

من شما طبق? گودنشینان را از آن کاخ‏نشینان بالا‌تر می‌‏دانم؛ اگر آن‌ها لایق این باشند که با شما مقایسه بشوند. من وقتی که در انقلاب می‌‏دیدم که یک پیرمردی از آن گودنشین‌ها از آن منزل محقر خرابه بیرون می‌‏آمد و می‌‏گفت که ما با بچه‏‌هایمان صبح که می‌‏شود می‌‏رویم برای تظاهرات، [مباهات می‌‏کردم]. یک موی شما بر هم? آن کاخ‏نشین‌ها و آنهایی که در این انقلاب هیچ فعالیتی نداشتند، بلکه کارشکنی هم تا آن اندازه که می‌‏توانستند می‌‏کردند و الآن هم هر مقدار که بتوانند می‌‏کنند، یک موی شما بر هم? آن‌ها ترجیح دارد؛ بلکه مقایس? یک موی شما با آن‌ها نباید صحیح باشد.(سخنرانی در حسینیه جماران)

 

تو که می‌‏گویی من مسلمان هستم، چکاره هستی؟

ملت عدالت می‌‏خواهد، اتاق بزرگ نمی‌‏خواهد. ملت وزارتخانه می‌‏خواهد، وزارتخان? اسلامی، نه آن وزارتخان? کاخ دادگستری، کاخ نخست‏وزیری، کاخ وزارتِ مالی، هی کاخ! کاخ مال ملت است. این تزییناتی که الآن در این کاخ‌ها موجود است، علاوه بر اینکه بسیاری‏اش یا بعضی‏اش از محرّمات است و حتماً باید دولت توجه کند به آن، دولتی که می‌‏گوید دولت اسلامی است ـ و هستند ـ نباید تحت تأثیر واقع بشود و هر طوری سابق بوده‌‌ همان طوری که در زمان محمدرضاشاه خان بوده است حالا هم‌‌ همان فرم باشد. پس شما چکاره‏اید! تو که می‌‏گویی من مسلمان هستم، چکاره هستی؟ ما یکی‏یکی باید بگوییم؟ دانه‏دانه باید بسپاریم؟ این‌ها باید اصلاح بشود و شما‌ها ـ من می‌‏دانم ـ مسلمانید ـ من هم? افراد این‌ها را بعضی‏شان را می‌‏شناسم، بعضی‏شان را هم معرفی کرده‏اند به من ـ این‌ها همه متعهدند، همه مسلمانند، لکن ضعیف‏النفسند! می‌‏ترسند که مبادا یک وقت میهمانی از اجانب بیاید در کاخ دادگستری یا در کاخ نخست‏وزیری و آنجا ببیند که یک [محیط] محقری است؛ باید حتماً به فرم غرب باشد؟!(15/12/1357)

 

 

تعدیل کنید خودتان را!

دولت‌ها بفهمند که قدرت به این نیست که ظرف طلا باشد و ظرف نقره باشد، قدرت به این نیست که پرده‏های کذا باشد، بزرگی و عظمت به این نیست که پرده‏های کذا باشد و مبلهای کذا باشد از مال این ملت ضعیف! خود ملت توی این غار‌ها زندگی بکند و شما در کاخهای دادگستری و در کاخهای نخست‏وزیری؟! تعدیل کنید خودتان را؛ اگر از خودتان شروع نکنید نمی‌‏توانید اصلاح کنید. (15/12/1357)

 

روحانیت متعهد، به خون سرمایه‏داران زالو صفت تشنه

روحانیت متعهد، به خون سرمایه‏داران زالو صفت تشنه است و هرگز با آنان سرآشتی نداشته و نخواهد داشت. آن‌ها با زهد و تقوا و ریاضت درس خوانده‏اند و پس از کسب مقامات علمی و معنوی نیز به‌‌ همان شیو? زاهدانه و با فقر و تهیدستی و عدم تعلق به تجملات دنیا زندگی کرده‏اند و هرگز زیر بار منت و ذلت نرفته‏اند. دقت و مطالعه در زندگی علمای سلف، حکایت از فقر و نهایتاً روح پرفتوت آنان برای کسب معارف می‌‏کند که چگونه در پرتو نور شمع و شعاع قمر تحصیل کرده‏اند و با قناعت و بزرگواری زیستند. (منشور روحانیت)

 

ملت آن‌ها را سر جای خودشان بنشاند

ملت ما متوجه باشند که وقتی که مجلسشان یک مجلسی است که از طبق? متوسط است و توی این مجلس آن «دوله»‌ها و «سلطنه»‌ها و «سلطنتی»‌ها را نداریم و در دولت هم آنطور دولتهایی که افراد مرفه سرمایه‏دار کذا باشند نداریم، در ارتش هم آن افراد سپهبد و کذایی که املاک بی‏اندازه داشتند و آپارتمانهای چندین طبقه داشتند نداریم، این مملکت محفوظ می‌‏ماند. آن روزی که هر یک از شما‌ها را ملت دید که دارید از مرتب? متوسط می‌‏غلتید به طرف مرفه و دنبال این هستند که یا قدرت پیدا بکنید یا تمکن پیدا کنید، مردم باید توجه داشته باشند و اینطور افرادی که بتدریج ممکن است یک وقتی خدای نخواسته پیدا بشود، آن‌ها را سر جای خودشان بنشاند. اگر ملت می‌‏خواهد که این پیروزی تا آخر برسد و به منتهای پیروزی که آمال همه است برسد، باید مواظب آنهایی که دولت را تشکیل می‌‏دهند، آنکه رئیس جمهور است، آنکه مجلس هست، مجلسی هست، هم? این‌ها را توجه بکنند که مبادا یک وقتی از طبق? متوسط به طبق? بالا و به اصطلاح خودشان مرفه به آن طبقه برسد. (سخنرانی در حسینیه جماران)

 

مسئولین از طبقه مرفه نباشند

ملت در سرتاسر کشور در کارهایى که محول به اوست برطبق ضوابط اسلامى و قانون اساسى انجام دهد؛ و در تعیین رئیس جمهور و وکلاى مجلس با طبق? تحصیلکرد? متعهد و روشنفکر با اطلاع از مجارى امور و غیروابسته به کشورهاى قدرتمند استثمارگر و اشتهار به تقوا و تعهد به اسلام و جمهورى اسلامى مشورت کرده، و با علما و روحانیون با تقوا و متعهد به جمهورى اسلامى نیز مشورت نموده؛ و توجه داشته باشند رئیس جمهور و وکلاى مجلس از طبقه‏اى باشند؛ که محرومیت و مظلومیت مستضعفان و محرومان جامعه را لمس نموده و در فکر رفاه آنان باشند، نه از سرمایه‏داران و زمینخواران و صدرنشینان مرفه و غرق در لذات و شهوات که تلخى محرومیت و رنج گرسنگان و پابرهنگان را نمى‏توانند بفه‌مند. (بخشی از وصیت نامه)

 

سرچشم? هم? مصیبتهایی که ملت‌ها می‌‏کشند این است که متصدیان امورشان از قشر اشراف باشد

سرچشم? هم? مصیبتهایی که ملت‌ها می‌‏کشند این است که متصدیان امورشان از قشر مرفه و از اشراف و اعیان ـ به اصطلاح خودشان ـ از آن‌ها باشد. و آن‌ها این طور هستند، اشراف و اعیان این طور هستند که تمام ارزش‌ها را به این می‌‏دانند که آنجایی که زندگی می‌‏کنند بهتر از دیگران باشد، آن رفتاری که مردم با آن‌ها می‌‏کنند، رفتار عبید با موالی باشد؛ تمام افکارشان متوجه به این مسائل است. باید حتماً چند تا پارک داشته باشد، چند تا باغ داشته باشد در شمیران، در تهران، در کجا، تا اینکه بشود یک نفر آدم ـ عرض می‌‏کنم که ـ نخست وزیر یا یک نفر آدم وزیر کذا. و این‌ها وضع روحیشان، به حسب نوع، وضع روحیشان این طور بود که چون قدرت را، تمام ارزش‌ها را به قدرت می‌‏دانستند، تمام ارزش‌ها را به قدرت مالی می‌‏دانستند، به قدرتهای دیگر می‌‏دانستند، در مقابل قدرت بالا‌تر از خودشان خاضع و عَبد بودند، در مقابل ضعفایی که قدرت ندارند، فرمانفرما و حکومت بودند.

این وضع طبیعی این است که یک قشر اشراف و اعیان ـ به اصطلاح خودشان ـ و مرفه به یک کشوری حکومت کنند و قابل اجتناب نیست این. وقتی حکومت آن طور شد، دیگر نمی‌‏شود این را کسی خیال کند که قابل این است که این با مردم چه جور باشد، از آن‏ور با دولتهای خارجی چه جور باشد. مقابل آن‌ها، از باب اینکه می‌‏دیدند آن‌ها قدرتشان بیشتر است، خاضع بودند. هر جایی که توهّم می‌‏کردند که به قدرتشان یک قدرت بالاتری یک صدمه‏ای بزند، مقابل او لنگ می‌‏انداختند و همه جور تواضعی می‌‏کردند؛ برای اینکه آنجا را به دست داشته باشند. به مردم هر چه گذشت، گذشت و هرچه خواستند، بکنند با مردم.( 07/06/1361)




نویسنده : لبیک
تاریخ : پنج شنبه 93/2/4
زمان : 12:55 عصر
60درصد ثبت نام کنندگان گفتهاند کمتر از 600هزارتومان درآمد دارند
نظرات ()

60درصد ثبت نام کنندگان گفته‌اند کمتر از 600هزارتومان درآمد دارند/بیش از 70میلیون نفر تقاضای دریافت یارانه دارند

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه طبق پیش‌بینی‌ها درصد ناچیزی از مردم از دریافت یارانه نقدی انصراف دادند، گفت که باید ارقام برای مردم به صورت شفاف بیان می‌شد.

خبرگزاری فارس: 60درصد ثبت نام کنندگان گفته‌اند کمتر از 600هزارتومان درآمد دارند/بیش از 70میلیون نفر تقاضای دریافت یارانه دارند
عزت‌الله یوسفیان‌ملا نماینده مردم آمل در مجلس شورای اسلامی و عضو کمیسیون برنامه و بودجه خانه ملت در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری فارس، با بیان اینکه طبق پیش‌بینی‌ها درصد ناچیزی از مردم از دریافت یارانه نقدی انصراف دادند، گفت: در زمان آقای احمدی‌نژاد از مردم خواستند که انصراف دهند و فقط 954 نفر انصراف دادند، اکنون نیز شاهد انصراف کمی بودیم.

وی با تأکید بر اینکه باید ارقام برای مردم به صورت شفاف بیان می‌شد، تصریح کرد: نباید مردم را برای انصراف از دریافت یارانه نقدی تهدید کرد. طبق قانون می‌توان به هر کس که واجد شرایط بود یارانه داد و به هر کس نیز شرایط را دارا نیست یارانه‌ای نداد.

رئیس کمیسیون تدوین آئین‌نامه داخلی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه رقم انصراف‌دهندگان ناچیز است، خاطر نشان کرد: بالای 70 میلیون ثبت‌نام کردند و بیش از 60 درصد ثبت‌نام کنندگان اعلام کردند که درآمدشان در ماه کمتر از 600 هزار تومان است که اگر این واقعیت داشته باشد بسیار ناگوار است اما می‌توان به این نکته هم توجه کرد که مردم را به صورت عمدی وادار به کتمان حقیقت می‌کنند.

یوسفیان با بیان اینکه آقایان اگر به دنبال تحول اقتصادی هستند باید انتخابات را فراموش کنند، گفت: اینکه بخواهند پای هر کار اقتصادی، رأی هم داشته باشند جواب نمی‌دهد؛ یا باید تحول اقتصادی کرد و یا کار انتخاباتی.




نویسنده : لبیک
تاریخ : سه شنبه 93/2/2
زمان : 7:53 عصر
تذکر 11 نماینده مجلس به روحانی درباره میهمانی اشرافی کاخ سعدآباد
نظرات ()

در صحن علنی قرائت شد
تذکر 11 نماینده مجلس به روحانی درباره میهمانی اشرافی کاخ سعدآباد

11 نفر از نمایندگان مجلس درباره میهمانی اشرافی کاخ سعدآباد که به مناسبت روز زن توسط همسر رئیس‌جمهور برگزار شده بود، به روحانی تذکر دادند.

خبرگزاری فارس: تذکر 11 نماینده مجلس به روحانی درباره میهمانی اشرافی کاخ سعدآباد
? گزارش تصویری مرتبط

-------------------------------
به گزارش خبرنگار پارلمانی خبرگزاری فارس، ضرغام صادقی عضو هیأت رئیسه مجلس شورای اسلامی پیش از پایان جلسه علنی صبح امروز تذکرات کتبی وکلای ملت به مسئولان اجرایی کشور را قرائت کرد.

بر این اساس، علی مطهری، ایرج عبدی، هروی، مسعود پزشکیان، شمس‌الله شریعت‌نژاد، حسین‌زاده، محمدرضا تابش، حسینی، و علیرضا محجوب نمایندگان تهران، خرم‌آباد؛ تبریز، قائم‌شهر و تهران به حجت‌الاسلام مصطفی پورمحمدی وزیر دادگستری در زمینه ضرورت رسیدگی به موضوع ضرب و شتم زندانیان سیاسی بند 350 زندان اوین تذکر دادند.

همچنین زهره طبیب‌زاده، نیره اخوان، سکینه عمرانی، فاطمه آلیا، احمد سالک، اسماعیل کوثری، محمدحسن آصفری، سیدناصر موسوی لارگانی، سیدسعید حیدری طیب، امیرحسین قاضی‌زاده هاشمی و علیرضا خسروی نمایندگان تهران،‌اصفهان، سمیرم، سیستان، تهران، اصفهان، تهران، اراک، فلاورجان، کرمانشاه، مشهد و سمنان نیز به حسن روحانی رئیس‌جمهور تذکر دادند مبنی بر اینکه آیا می‌توان شعار صرفه‌جویی در مصرف و پیشنهاد انصراف از دریافت یارانه نقدی به مردم را داد و در کاخ سعدآباد به عنوان روز زن میهمانی اشرافی گرفت و از بیت‌المال هزینه کرد؟!




نویسنده : لبیک
تاریخ : سه شنبه 93/2/2
زمان : 2:21 عصر
حجتالاسلام حسینیان در نطق میان دستور:
نظرات ()

نگران بازگشت علیاءحضرت‏‌ها هستیم/ همسر رئیس‌‎جمهور می‌خواهند جشن بگیرند در خانه خود که الحمدالله هم بزرگ است و هم جادار، جشن بگیرند،نه در کاخ‌های متعلق به ملت

 

گروه سیاسی - رجانیوز:حجت‌الاسلام روح‌الله حسینیان نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی پیش از ظهر امروز (سه‌شنبه) در نطق میان‌ دستور خود در صحن علنی اظهار داشت: بعضی از دوستان به ما انتقاد می‌کنند که چرا در دولت سابق سکوت کرده بودید و سخن نمی‌گفتید، اما اکنون در هر موردی انتقاد می‌کنید.

به گزارش رجانیوز، وی افزود: در پاسخ به دوستان عرض می‌کنم که این سؤال درست و در مورد شما صادق است، چرا با کوچک‌ترین بهانه‌ای سؤال و استیضاح می‌کردید، حتی در مورد اظهارنظر رئیس‌ جمهور و وابستگان وی، از شخص رئیس ‌جمهور سؤال می‌کردید، اما امروز در مقابل بدعت‌ها، سخن‌های ناسنجیده، ولخرجی‌ها و تخلفات قانونی سکوت کرده‌اید و حتی بی‌توجه به همه اصول، به توجیه آن می‌پردازید و بالاتر حتی اجازه نقد به دیگران را نمی‌دهید و با طرح سؤال مخالفت می‌کنید و داد و فریاد به راه می‌اندازید، در حالی که این برداشت، تهمتی بیش نیست، زیرا ما در هر جا که دولت قبل خلاف اصول حرکت می‌کرد، سخت انتقاد می‌کردیم.

حسینیان خطاب به رئیس‌ جمهور گفت: آقای رئیس‌ جمهور شما قرار بود که در مدت 100 روز تحول اساسی در اقتصاد به وجود آورید، شما قول دادید در اقتصاد، قانونی رفتار کنید، شما در تحلیل خود 20 درصد مشکلات اقتصادی را به تحریم‌ها ربط می‌دادید و 80 درصد آن را به بی‌برنامگی‌ها و بی‌درایتی‌ها.
 
عضو کمیسیون اصل 90 مجلس خاطرنشان کرد: آقای رئیس‌ جمهور بیش از 9 ماه از مسئولیت حضرتعالی می‌گذرد، چه تحول اساسی رخ داده است، گرانی مایحتاج مردم در حال ادامه است، کارخانه‌ها در حال تعطیلی هستند، بیکاری همچنان دندان نشان می‌دهد، اکنون مدعی هستید که شما دولت تدبیر را تشکیل داده‌اید و تحریم‌ها ترک برداشته است.
 
وی ادامه داد: وزیر نفت جنابعالی مدعی است که فروش نفت 2 برابر شده است و وزیر اقتصاد هم می‌گوید درآمدهای مالیاتی اضافه شده است، پس علی‌القاعده باید مشکلات اقتصادی بهبود می‌یافت، اما اولین اثر تدبیر، شکست تحریم‌ها و افزایش درآمد دولت در گرانی ارز آشکار شد.
 
نماینده تهران اضافه کرد: برخلاف قانون، هنوز ارزی از ارزهای بلوکه شده به حساب مرکزی واریز نشده بود که دولت به بانک مرکزی دستور داد تا مبلغ 1/4 میلیارد دلار را که هنوز وصول نشده بود را وصول شده تلقی کند و برای جابه‌جایی با حساب‌های قابل مصرف اقدام کنند.
 
وی در ادامه تصریح کرد: من از دیوان محاسبات کشور تعجب می‌کنم، در دولت قبل یک میلیارد دلار که دادستان دیوان کشور آن را تکذیب کرد، از پشت همین تریبون اعلام شد و اکنون این تخلف آشکار مالی که جز تورم چیزی به دنبال ندارد را به صورت سری اعلام می‌کنند.
 
حسینیان گفت: برادرم! ظاهرا کلید چوبی به قفل آهنین می‌زنید یا کلید را وارونه می‌چرخانید، آقای رئیس‌ جمهور قرار بود هم چرخ زندگی مردم بچرخد و هم سانتریفیوژها که البته چرخ زندگی می‌چرخد نه بهتر از قبل بلکه بدتر یا لااقل مطابق گذشته می‌چرخد، ولی آنچه لنگ‌لنگان می‌چرخد و منتظر فرمان توقف است، سانتریفیوژ است و آنچه کمتر می‌چرخد، لبنیات و مایحتاج اولیه زندگی مردم بر سر سفره مستضعفان است.
 
عضو کمیسیون اصل 90 مجلس بیان داشت: آقای رئیس ‌جمهور قرار بود پاسپورت ایرانی در خارج از کشور محترم شمرده شود، ولی امروز به دلیل کوتاه آمدن‌ها، حتی پاسپورت سیاسی مسئولان جمهوری اسلامی هم از احترام افتاده و آمریکایی‌ها گستاخانه و برخلاف قوانین بین‌المللی نماینده دولت را هم در مقر سازمان ملل راه نمی‌دهد و این یک بی‌احترامی بی‌سابقه است.
 
حسینیان افزود: آقای رئیس‌ جمهور قرار بود، کرامت مردم ایران حفظ شود، پرداخت یارانه‌ها را گداپروری می‌نامیدید، ولی برای گرفتن یک سبد، مردم را به صف قرار دادید، دوباره آنها را به ثبت‌نام مجدد یارانه مورد منت قرار دادید و اعلام کردید که به حساب‌های آنها سرک می‌کشید، آیا بهتر نیست به جای سخت‌گیری بر مردم، جلوی ولخرجی‌ها را بگیرید، بی‌سونا و استخر هم می‌شود برای مردم کار کرد.
 
وی خاطرنشان کرد: آنچه بیش از هر چیز امروز سبب نگرانی بنده شده است، دخالت همسران و خانواده مسئولان در امور کشور و بیت‌المال است، همسر رئیس‌ جمهور می‌خواهد جشن بگیرید در خانه خود که الحمدالله هم بزرگ است و هم جادار، جشن بگیرد، در مسجد یا حسینیه جشن بگیرد نه در کاخ‌های متعلق به ملت، فاطمه زهرا (س) دارای شئونی است و با آواز و رقص و امثال اینها تناسب ندارد، بدعتی نگذارید که خدای ناخواسته دوباره اولیا حضرت‌ها به کشور بازگردند.
 
حسینیان ادامه داد: البته در یکی از دولت‌های سابق تلاش شد که والاحضرت‌ها دوباره ظهور کنند، اما ملت در پای صندوق رأی پاسخ این بدعت‌ها را محکم داد.
 
وی گفت: جشن هنر شیراز از ابتدا با هرزگی آغاز نشد و قرار بود موسیقی سنتی ایران احیا شود، اما سر از ناکجاآباد در آورد، بنده از رئیس‌ جمهور می‌خواهم تا جلوی این بدعت‌ها را بگیرد و اجازه ندهد همسر وی با استفاده از اماکن دولتی بار دیگر سنت‌های جاهلی و رژیم شاهنشاهی را احیا کند، این فریاد امام علی (ع) است که در رواق تاریخ می‌پیچید کجا رفتند آنهایی که سنت ستمکاران پیشین را احیا کردند.



نویسنده : لبیک
تاریخ : سه شنبه 93/2/2
زمان : 2:15 عصر
اینجا زندان «اوین» است یا پاساژ علاءالدین؟
نظرات ()

یک منبع آگاه با اشاره به موضوع بازرسی از بند 350 زندان اوین گفت: در بازرسی انجام شده تعداد زیادی سیمکارت تلفن‌همراه،USB، mp3، باتری و مموری موبایل و... کشف شد.
خبرگزاری فارس: اینجا زندان «اوین» است یا پاساژ علاءالدین؟
به گزارش سرویس فضای مجازی خبرگزاری فارس، روزنامه وطن امروز نوشت: یک منبع آگاه با اشاره به موضوع بازرسی از بند 350 زندان اوین گفت: در بازرسی انجام شده تعداد زیادی سیمکارت تلفن‌همراه،USB، mp3، باتری و مموری موبایل و... کشف شد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران، در حالی روز گذشته کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی موضوع بازرسی از بند 350 زندان اوین را با حضور رئیس سازمان زندان‌ها بررسی کرد که نتیجه این نشست توانست به تکذیب شانتاژهای سازمان‌یافته رسانه‌ای و شفاف‌سازی ماهیت ماجرا کمک کند.

اما یک منبع آگاه در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران زوایای دیگر این موضوع را تشریح کرد.

وی گفت: طبق آیین‌نامه زندان‌ها، بازرسی از زندان اوین به‌صورت مستمر و قانونی انجام می‌شود.

این منبع آگاه تاکید کرد: البته بازرسی از زندان اوین توسط نیروهای کادر سازمان زندان‌ها صورت می‌گیرد و بازدید اخیر نیز به همین منوال انجام شده است.

وی ادامه داد: در جریان بازرسی اخیر زندان اوین نیز صرفا افراد 2 اتاق ممانعت کرده و قصد داشتند به‌صورت حرفه‌ای در روند بازرسی اختلال ایجاد کنند به طوری که هدف آنها ایجاد درگیری بود که خوشبختانه با سعه‌صدر ماموران حاضر در بازرسی این اقدام پیش‌بینی شده آنها، ناکام ماند.

این منبع آگاه ادامه داد: این افراد از طریق تیزی ساخته‌شده از اجزای تختخواب‌ها بنا داشتند به ماموران حمله کنند تا آنها را وادار به واکنش کرده و اهداف خود را پیاده کنند اما این مساله نیز ناکام ماند.

وی مجددا تاکید کرد: این اتفاقات صرفا در 2 اتاق بوده و زندانیان این اتاق‌‌ها نیز از عناصر فتنه، نفاق و جاسوسهای محکوم شده بودند.

این منبع آگاه در ادامه به اشیای کشف‌شده بویژه از این اتاق‌ها اشاره کرد و گفت: در بازرسی انجام شده از این 2 اتاق تعداد زیادی سیمکارت تلفن همراه، USB، mp3، باتری، مموری، شارژر موبایل و... کشف شد.

وی همچنین خاطرنشان کرد: به هنگام بازرسی از همه اتاق‌ها یک نماینده از هر اتاق (نماینده زندانی‌ها) در جریان بازرسی حضور دارد که نمایندگان این اتاقها نیز پای همه کشفیات را امضا کرده‌اند یعنی سند اشیای کشف شده از این اتاق‌ها موجود است.

این منبع آگاه ادامه داد: فیلم مستند لحظه به لحظه بازرسی‌ها و همه شرح این اتفاق‌ها در حال تدوین است.

وی در ادامه با اشاره به انتشار اخبار دروغ توسط بی‌بی‌سی فارسی و سپس دیگر رسانه‌‌های ضدانقلاب  مبنی بر  ضرب و شتم زندانیان این اتاق‌ها گفت: در جریان بازرسی از زندان اوین کوچک‌ترین توهینی به هیچ‌کدام از زندانیان صورت نگرفته است هرچند برخی زندانیان 2 اتاق‌ مذکور قصد مجروح‌کردن خود را داشتند و یک نفر از آنان نیز اقدام به شکستن شیشه اتاق کرد که در این باره هم آسیب قابل‌توجهی به وی وارد نشده است و خبرسازی صورت گرفته بویژه توسط بی‌بی‌سی فارسی به دلیل ضربه وسیعی بوده که به باند و شبکه خبرسازی جعلی داخل زندان وارد شده است.

این منبع آگاه در پایان به موضوع مهمی اشاره کرد و اظهار داشت: با کشف و ضبط سیمکارت‌های تلفن همراه و پرینتی که از مکالمات آنها گرفته شده مشخص شد این سیمکارت‌ها اصولا برای ارتباط‌گیری خانواده‌های زندانیان نبوده و عمدتا به‌منظور ارتباط‌ با عوامل ضدانقلاب خارج از کشور، شبکه‌های نفاق و از جمله BBC فارسی بوده است و به دلایل گفته شده بالا وظیفه بازرسی‌ها از این پس با قوت و قدرت بیشتری تداوم پیدا خواهد کرد.

تعداد سیمکارت‌ها و گوشی‌های تلفن‌همراه کشف‌شده در بازرسی از بند 350 آنقدر زیاد بوده که این پرسش را به ذهن متبادر می‌کند که اوین زندان است یا پاساژ علاءالدین؟!

   کشف مشروبات الکلی در بند 350

خبرنگار «وطن‌امروز» نیز در این رابطه به اطلاعات جالبی دست یافته است ازجمله اینکه 7 بطری مشروب الکلی دست‌ساز نیز در بازرسی از بند 350 زندان اوین کشف شده است که نمایندگان اتاق‌هایی که این مشروبات در آنها یافت شده، صورتجلسه آن را امضا کرده‌اند. این بطری‌ها در اتاق‌هایی کشف شده است که میان زندانیان فتنه، تکفیری و نفاق مشترک بوده است.




نویسنده : لبیک
تاریخ : سه شنبه 93/2/2
زمان : 11:20 صبح
آیا قرار است خاطرات اشرافیت دوران سازندگی در دولت یازدهم احیاء ش
نظرات ()

ضیافت اشرافی و خصوصی زنان دولتی‌ها در کاخ سعدآباد، همراه با شوی لباس و رقص لزگی/ ترک مراسم به نشانه اعتراض توسط همسر صالحی

 

 گروه سیاسی- رجانیوز: در حالی که در نخستین روزهای سال «اقتصاد و فرهنگ با عزم ملی و مدیریت جهادی» خبر حضور رییس جمهور در شمال کشور و پس از آن به کیش منتشر شد و باعث حیرت افکار عمومی گشت، در آخرین روز فروردین ماه سال جاری، انتشار خبر دیگری توسط رسانه ها باعث تعجب و تاسف شده است.

به گزارش رجانیوز، شب گذشته همزمان با شب میلاد حضرت زهرا سلام الله علیها جشنی به مناسبت بزرگداشت مقام زن در تالار حافظیه کاخ سعدآباد برگزار شد، مراسمی که پیش از این شهیندخت مولاوردی معاون امور زنان رئیس جمهور از برگزاری آن خبر داده بود.

بر پایه گزارشی که خبرگزاری فارس منتشر کرده است، این جشن زنانه و اشرافی در فضای کاخ سعدآباد که فاصله طبقاتی زنان دولتمردان و مسئولان زن دولتی را به رخ عموم زنان جامعه می‌کشید برگزار شد و تمام مدعوین زن این ضیافت، از قبل دعوت شده و و هیچ امکانی برای ورود افراد عادی به این مراسم وجود نداشت. همچنین عالیه صاحبی همسر  رییس جمهور نیز در این مراسم حضور داشت.

در این مراسم با ورود هر میهمان، تشریفات او را تا محل تحویل لوازم شخصی، لباس‌ها، تلفن همراه و دوربین عکاسی همراهی می‌کرد و جای هر فردی از پیش مشخص شده بود.

 این جشن بزرگداشت مقام زن که با بی حجاب شدن میهمانان آن بیشتر شبیه یک دور همی زنانه شده بود از بخش‌های مختلفی غیر از دولت نیز میهمانانی داشت، فعالان امور زنان، بازیگر، کارگردان و نویسنده زن.

 رقص لزگی 6 دختر، کنسرت موسیقی زنان و برگزاری شوی لباس زنان بخشی از ویژه برنامه‌های این ضیافت بود.

 اما برپایی مراسمی به بهانه ولادت بانوی مکرمه اسلام حضرت فاطمه (س) حرمت‌ها و اقتضائاتی دارد که می‌توان آن را در فضایی بی تکلف و خارج از محیط اشرافی یک کاخ آن را برگزار کرد.

 از سوی دیگر اگر قرار است جشنی برای ولادت حضرت زهرا (س) از سوی دولتمردان با حضور خدمتگزاران عرصه زنان برگزار شود بهتر است که در محیطی که عموم زنان جامعه امکان حضور در آن را داشته باشند برپا شود تا شادی برای روز زن ، انحصاری نشود.

در همین باره، جهان نیوز هم نوشت: آنچه پررنگ تر عنوان این مراسم بود، برگزاری شوی لباس ایرانی و اسلامی و همچنین رقص دختران نوجوان در بخشی از آن بود، طوری که به دلیل شرایط نامناسب برنامه، همسر علی اکبر صالحی، رئیس سازمان انرژی اتمی به نشانه اعتراض سالن حافظیه را ترک کرد.

گفته می شود مدیریت این مراسم را همسر حسین فریدون، برادر و دستیار ویژه رئیس جمهور، برعهده داشته است.

دیگر نکته تامل برانگیز این مراسم، حجاب مانکن‌های زن دعوت شده به مراسم بود. با وجود اینکه وضعیت پوشش مانکن‌ها هنگام ورود به ساختمان حافظیه نامناسب بود اما این پوشش در پایان مراسم و هنگام خروج از این ساختمان وضعیت زننده تری پیدا کرد؛ به طوری که مسئولین تشریفات نهاد ریاست جمهوری برای جلوگیری از جولان مانکن ها در محوطه، مجبور شدند آنان را از درب ساختمان حافظیه تا محل توقف خودروهایشان، با آژانس هدایت کنند.

گفتنی است که در پایان مراسم به هر یک از مدعوین ایرانی و خارجی، تعداد 5 سکه تمام بهار اهدا شد.

لازم به ذکر است، با و جود حضور خبرنگار رجانیوز برای پوشش این برنامه، با توجه به چهره و پوشش نامناسب بسیاری از افراد دعوت شده در این مراسم پرحاشیه، به خبرنگاران و عکاسان حتی اجازه نزدیک شدن به محیط کاخ سعد آباد نیز داده نمی شد تا این جشن خصوصی زنانه دولتی ها،  انعکاسی در رسانه ها نداشته باشد.




نویسنده : لبیک
تاریخ : دوشنبه 93/2/1
زمان : 12:46 عصر
خاتمی: با همه وجود از جمهوریت نظام دفاع می کنیم!
نظرات ()

آقای خاتمی! نیاز به دفاع شما از جمهوریت نظام نیست/ به جای کودتا علیه رای مردم نتیجه همه انتخابات ها را بپذیرید

 

گروه سیاسی- رجانیوز: طنز روزگار است که در ایران همواره مدعیان جمهوریت، دموکراسی، حقوق بشر، جامعه مدنی و ... بزرگترین دشمنان آن بوده اند و علیرغم کارنامه سیاه شان در این باره تلاش دارند تا خود را به عنوان یگانه پرچمدار آن معرفی کرده و منتقدان خود را از صحنه به در کنند.

به گزارش رجانیوز، دراین باره اگر از شعار دموکراسی و آزادی توسط مشروطه خواهان در صد سال قبل بگذریم که با این شعارها، اولین مخالف خود یعنی شیخ فضل الله نوری را به دار کشیدند، نمی توان از اظهارات اخیر محمد خاتمی در  هفتاد‌ و پنجمین نشست ماهانه «بنیاد باران» به سادگی عبور کرد که ضمن دفاع از مفهوم «جمهوریت» گفته است: «ما به‌عنوان کسانی که دلبسته به این انقلاب و اسلام هستیم با همه وجود از جمهوریت نظام دفاع می‌کنیم؛ با همه لوازمی که جمهوریت دارد.»

این اظهارات وی در حالی بیان می شود که نگاهی به عملکرد مفتضحانه وی و هفمکرانش طی سالهای گذشته در قبال رای مردم به خوبی روشن می سازد طی سه دهه بعد از پیروزی انقلاب اسلامی بزرگترین آفت و تهدید جمهوریت نظام، جریان اصلاحات بوده است که در بسیاری از مواقع با نپذیرفتن رای مردم و تحقیر خواسته ی ملت، در صدد اجرای خواسته های خود به نام دموکراسی بوده است.

شاید بزرگترین مصداق این مساله، انتخابات سال 88 و 92 ریاست جمهوری باشد که اصلاح طلبان و محمد خاتمی با پذیرش نتیجه یکی و رد نتیجه دیگری، التزام خود به جمهوریت و رای مردم را به خوبی نشان دادند.

همچنین اردوکشی های خیابانی سال 88 و ایجاد اهرم فشار برای ابطال رای 25 میلیونی محمود احمدی نژاد در حالی از سوی خاتمی و همفکرانش انجام شد که همچنان بعد از گذشت 5 سال از آن برهه هیچ سندی مبنی بر تقلب در انتخابات از سوی اصلاح طلبان منتشر نشده است و در مقابل بسیاری از آنها از جمله موسوی لاری وزیر کشور خاتمی اعلام کردند که اساسا در ساختار انتخاباتی ایران امکان تقلب در شمارش آرا آن هم با 11 میلیون رای اختلاف وجود ندارد.

اما انتخابات سال 92 نیز برگ دیگری از فضاحت جریان اصلاحات در مقابله با رای مردم را به نمایش گذاشت چرا که در این رقابت، حسن روحانی کاندیدای مورد حمایت آنها تنها به خاطر 260 رای بیشتر، به عنوان رییس جمهور ایران معرفی شد و در حالی که این امکان وجود داشت شورای نگهبان و وزارت کشور با قرائت نکردن تنها 7 دهم درصد رای روحانی، انتخابات را به دور دوم بکشانند و در پی آن، مقدمات پیروزی کاندیدای دیگر به جز حسن روحانی را فراهم سازند، هیچ گاه چنین نکرده و با دقت و صحت کامل، ضمن شمارش آرای تمام کاندیداها پیروزی دکتر حسن روحانی در این رقابت حساس را اعلام کردند.

اما نکته جالب توجه این بود که در این دور از انتخابات، محمد خاتمی و بسیاری دیگر از همفکرانش نه تنها اعتراضی به نتیجه انتخاباتی که همان شورای نگهبان و وزارت کشور 4 سال قبل برگزار کردند نداشتند بلکه با جشن و پایکوبی، رای شکننده و لب مرزی 50.7% خود را پیروزی قاطع خود اعلام کردند.

با این حال مشخص نیست که امروز خاتمی به عنوان یکی از سران فتنه سال 88 با چه انگیزه و هدفی بیان می دارد که از جمهوریت نظام دفاع می کند، بدون آنکه توضیح دهد کارنامه سیاه خود وهمفکرانش در مقابله با رای مردم و کودتا در برابر آن چگونه قابل توضیح است؟




نویسنده : لبیک
تاریخ : دوشنبه 93/2/1
زمان : 12:46 عصر
رونمایی از جدیدترین شاهکار در سال «فرهنگ و مدیریت جهادی» ( تکرار
نظرات ()

ضیافت شبانه و خصوصی زنان دولتی ها در کاخ سعدآباد، همراه با شوی لباس، کنسرت و رقص لزگی/ ترک مراسم به نشانه اعتراض توسط همسر صالحی

 

 

گروه سیاسی- رجانیوز: در حالی که در نخستین روزهای سال «اقتصاد و فرهنگ با عزم ملی و مدیریت جهادی» خبر حضور رییس جمهور در شمال کشور و پس از آن به کیش منتشر شد و باعث حیرت افکار عمومی گشت، در آخرین روز فروردین ماه سال جاری، انتشار خبر دیگری توسط رسانه ها باعث تعجب و تاسف شده است.

به گزارش رجانیوز، شب گذشته همزمان با شب میلاد حضرت زهرا سلام الله علیها جشنی به مناسبت بزرگداشت مقام زن در تالار حافظیه کاخ سعدآباد برگزار شد، مراسمی که پیش از این شهیندخت مولاوردی معاون امور زنان رئیس جمهور از برگزاری آن خبر داده بود.

بر پایه خبری که فارس منتشر کرده است، این جشن زنانه و اشرافی در فضای کاخ سعدآباد که فاصله طبقاتی زنان دولتمردان و مسئولان زن دولتی را به رخ عموم زنان جامعه می‌کشید برگزار شد و تمام مدعوین زن این ضیافت، از قبل دعوت شده و و هیچ امکانی برای ورود افراد عادی به این مراسم وجود نداشت. همچنین عالیه صاحبی همسر  رییس جمهور نیز در این مراسم حضور داشت.

در این مراسم با ورود هر میهمان، تشریفات او را تا محل تحویل لوازم شخصی، لباس‌ها، تلفن همراه و دوربین عکاسی همراهی می‌کرد و جای هر فردی از پیش مشخص شده بود.

 این جشن بزرگداشت مقام زن که با بی حجاب شدن میهمانان آن بیشتر شبیه یک دور همی زنانه شده بود از بخش‌های مختلفی غیر از دولت نیز میهمانانی داشت، فعالان امور زنان، بازیگر، کارگردان و نویسنده زن.

 رقص لزگی 6 دختر، کنسرت موسیقی زنان و برگزاری شوی لباس زنان بخشی از ویژه برنامه‌های این ضیافت بود.

 اما برپایی مراسمی به بهانه ولادت بانوی مکرمه اسلام حضرت فاطمه (س) حرمت‌ها و اقتضائاتی دارد که می‌توان آن را در فضایی بی تکلف و خارج از محیط اشرافی یک کاخ آن را برگزار کرد.

 از سوی دیگر اگر قرار است جشنی برای ولادت حضرت زهرا (س) از سوی دولتمردان با حضور خدمتگزاران عرصه زنان برگزار شود بهتر است که در محیطی که عموم زنان جامعه امکان حضور در آن را داشته باشند برپا شود تا شادی برای روز زن ، انحصاری نشود.

در همین باره، جهان نیوز هم نوشت: آنچه پررنگ تر عنوان این مراسم بود، برگزاری شوی لباس ایرانی و اسلامی و همچنین رقص دختران نوجوان در بخشی از آن بود، طوری که به دلیل شرایط نامناسب برنامه، همسر علی اکبر صالحی، رئیس سازمان انرژی اتمی به نشانه اعتراض سالن حافظیه را ترک کرد.

گفته می شود مدیریت این مراسم را همسر حسین فریدون، برادر و دستیار ویژه رئیس جمهور، برعهده داشته است.

دیگر نکته تامل برانگیز این مراسم، حجاب مانکن‌های زن دعوت شده به مراسم بود. با وجود اینکه وضعیت پوشش مانکن‌ها هنگام ورود به ساختمان حافظیه نامناسب بود اما این پوشش در پایان مراسم و هنگام خروج از این ساختمان وضعیت زننده تری پیدا کرد؛ به طوری که مسئولین تشریفات نهاد ریاست جمهوری برای جلوگیری از جولان مانکن ها در محوطه، مجبور شدند آنان را از درب ساختمان حافظیه تا محل توقف خودروهایشان، با آژانس هدایت کنند.

گفتنی است که در پایان مراسم به هر یک از مدعوین ایرانی و خارجی، تعداد 5 سکه تمام بهار اهدا شد.

لازم به ذکر است، با توجه به چهره و پوشش نامناسب بسیاری از افراد دعوت شده در این مراسم پرحاشیه، به خبرنگاران و عکاسان حتی اجازه نزدیک شدن به محیط کاخ سعد آباد نیز داده نمی شد تا این جشن خصوصی زنانه دولتی ها،  انعکاسی در رسانه ها نداشته باشد.




نویسنده : لبیک
تاریخ : یکشنبه 93/1/31
زمان : 5:30 عصر
ضیافت همسر رئیسجمهور برای زنان دولت در کاخ
نظرات ()

تالار حافظیه کاخ سعدآباد شب گذشته محل برپایی جشن همسر رئیس‌جمهور برای همسران وزرا، سفرا و زنان دولت بود؛ مهمانی زنانه‌ای همراه با رقص و شوی لباس.
خبرگزاری فارس: ضیافت همسر رئیس‌جمهور برای زنان دولت در کاخ
به گزارش خبرنگار جامعه فارس، جشن همسر رئیس جمهور دولت یازدهم برای بزرگداشت مقام زن شب گذشته در تالار حافظیه کاخ سعدآباد برگزار شد، مراسمی که خبر برپایی آن را پیش از این مولاوردی، معاون امور زنان رئیس جمهور وعده داده بود.

جشنی زنانه و اشرافی در فضای کاخ سعدآباد که فاصله طبقاتی زنان دولتمردان و مسئولان زن دولتی را به رخ عموم زنان جامعه می‌کشید. تمام زنانی که به این ضیافت دعوت شده بودند از پیش تعیین شده بودند و هیچ امکانی برای ورود افراد عادی نبود.

با ورود هر میهمان، تشریفات او را تا محل تحویل لوازم شخصی، لباس‌ها، تلفن همراه و دوربین عکاسی همراهی می‌کرد و جای هر فردی از پیش مشخص شده بود.

این جشن بزرگداشت مقام زن که با بی حجاب شدن میهمانان آن بیشتر شبیه یک دور همی زنانه شده بود از بخش‌های مختلفی غیر از دولت نیز میهمانانی داشت، فعالان امور زنان، بازیگر، کارگردان و نویسنده زن.

رقص لزگی 6 دختر، کنسرت موسیقی زنان و برگزاری شوی لباس زنان بخشی از ویژه برنامه‌های این ضیافت بود.

اما برپایی مراسمی به بهانه ولادت بانوی مکرمه اسلام حضرت فاطمه (س) حرمت‌ها و اقتضائاتی دارد که می‌توان آن را در فضایی بی تکلف و خارج از محیط اشرافی یک کاخ آن را برگزار کرد.

 

از سوی دیگر اگر قرار است جشنی برای ولادت حضرت زهرا (س) از سوی دولتمردان با حضور خدمتگزاران عرصه زنان برگزار شود بهتر است که در محیطی که عموم زنان جامعه امکان حضور در آن را داشته باشند برپا شود تا شادی برای روز زن ، انحصاری نشود.




نویسنده : لبیک
تاریخ : یکشنبه 93/1/31
زمان : 5:24 عصر




.:: This Template By : Theme-Designer.Com ::.

Reba.ir

کد بارشی


رفتـــ 25
تحلیل آمار سایت و وبلاگ