سفارش تبلیغ
صبا ویژن

این وبلاگ در ستاد ساماندهی پایگاههای اینترنتی به آدرس www.samandehi.ir ثبت شده است .

بازی عربستان در یمن
نظرات ()

بر اساس گزارش العربیه، 185 جنگنده در حمله به یمن مشارکت دارند که 100 فروند آن سعودی است. همچنین 30 جنگنده اماراتی، 15 جنگنده بحرینی، 15 جنگنده کویتی و 10 جنگنده قطری و 6 جنگنده مغربی است.
بر اساس گزارش العربیه، 185 جنگنده در حمله به یمن مشارکت دارند که 100 فروند آن سعودی است. همچنین 30 جنگنده اماراتی، 15 جنگنده بحرینی، 15 جنگنده کویتی و 10 جنگنده قطری و 6 جنگنده مغربی است.

گروه بین الملل – رجانیوز : پادشاه 80 ساله عربستان فرمان جنگ علیه مردم یمن را صادر کرد و حال باید شاهد بود تجربه شکست عربستان از جنبش انصار الله بار دیگر تکرار می شود؟    

به گزارش رجانیوز، عربستان سعودی بامداد پنج‌شنبه به بهانه حمایت از رئیس‌جمهور مستعفی یمن، در این کشور دست به اقدام نظامی زده و گفته می‌شود که چندین نقطه را هدف قرار داده است.

نماینده عربستان در سازمان ملل گفته است که ملک سلمان پادشاه جدید عربستان دستور حمله به صنعا را صادر کرده است. حکومت سعودی اسم عملیات حمله به یمن را «توفان قاطع» نام نهاده است.

علاوه بر عربستان 10 کشور دیگر در حمله به یمن مشارکت دارند.

این کشورها شامل اعضای شورای همکاری خلیج فارس‌ (GCC) جز کشور عمان، به علاوه ترکیه، اردن، مصر، الجزائر و سودان است.

شبکه خبری العربیه اعلام کرد که اردن، مصر، پاکستان و سودان برای مشارکت در عملیات زمینی در یمن اعلام آمادگی کرده‌اند.

این حمله پس از آن آغاز شد که عربستان، امارات، بحرین، قطر و کویت، پنج عضو از شش عضو شورای همکاری خلیج فارس، بامداد امروز پنجشنبه بیانیه‌ای مشترک درباره اوضاع یمن منتشر کردند و از تصمیم خود برای حمله نظامی به این کشور و حمله به مواضع جنبش انصارالله خبر دادند.

بر اساس گزارش العربیه، 185 جنگنده در حمله به یمن مشارکت دارند که 100 فروند آن سعودی است. همچنین 30 جنگنده اماراتی، 15 جنگنده بحرینی، 15 جنگنده کویتی و 10 جنگنده قطری و 6 جنگنده مغربی است.

این تجاوز نظامی پس از آن صورت گرفت که روز گذشته نیروهای جنبش انصارالله وارد شهر عدن شدند؛ جایی که عبدربه منصور هادی رئیس جمهوری مستعفی یمن از صنعا به آنجا گریخت و وضعیت یمن را به سوی تشنج و ناآرامی سوق داد.

عربستان و 4 کشور عرب حاشیه خلیج فارس در بیانیه خود اعلام کردند که آنان طبق «درخواست عبد ربه منصور هادی» که از وی به نام رئیس جمهوری یمن یاد کردند، علیه مواضع انصارالله اقدام خواهند کرد.

 

احتمال حمایت اطلاعاتی آمریکا از عملیات

سی‌ان‌ان نوشته است که هنوز عربستان درخواستی مطرح نکرده، اما ممکن است که حمایت هوایی، تصاویر ماهواره‌ای و اطلاعات را از آمریکا خواستار شود.

یک مقام ارشد آمریکایی هم گفته است: «ما می‌توانیم با کمک‌های لجستیکی و اطلاعاتی و چیزهایی شبیه به این، کمک کنیم، اما مداخله نظامی‌ای از سوی آمریکا نخواهد بود.»

منابع پزشکی و امنیتی محلی نیر اعلام کردند بیش از 20 نفر در نتیجه حملات هوایی عربستان کشته شده و بیش از 30 تن زخمی شدند.

 

انصارالله: با قدرت پاسخ می‌دهیم

در مقابل «علی العماد» عضو ارشد جنبش انصارالله به شبکه سی‌ان‌ان گفته است که مردم یمن با قدرت به تجاوز خارجی پاسخ می‌دهند.

وی در این مورد گفت: «این تجاوزی آشکار است و ما با آن مقابله به مثل می‌کنیم. اقدام سعودی‌ها تمام مردم یمن را متحد کرده و آل سعود بهای این اقدام را خواهد پرداخت.»

آقای عماد همچنین گفت بعید است عربستان اقدام به اعزام نیروی زمینی کند، اما در صورتی که دست به چنین کاری بزند، قطعا شکست خواهد خورد.

همچنین پایگاه خبری «اسپوتنیک» روسیه به نقل از منابعی در قبایل یمنی گزارش داد که هزاران نفر از اعضای جنبش انصار‌الله در استان صعده در طول مرز عربستان سعودی مستقر شده‌اند.

این منبع در انصارالله گفته است که جنبش انصارالله در حال ارزیابی احتمال  مقابله به مثل با عربستان سعودی است.

همچنین محمد البخیتی عضو انصارالله به اسوپتنیک گفته است که عملیات نظامی عربستان «اعلام جنگ به مردم یمن است.»

به گفته بخیتی، انصارالله از تمام ابزارهای ممکن برای پاسخ به تجاوز عربستان، استفاده خواهد کرد.

در همین حال، «احمد حامد» رئیس هیئت اطلاع‌رسانی جنبش انصارالله در گفت‌وگو با اسپوتنیک اعلام کرد که نیروهای یمنی به نیروهای عربستانی که در خاک خود و در مرز با یمن مستقر شده‌اند، اجازه نخواهد داد، وارد خاک یمن شوند.

وی هر گونه ورود نیروهای سعودی به خاک یمن را به ضرر این کشور دانست و اعلام کرد: این اقدام به سود ارتش عربستان نخواهد بود و به آنان اجازه داده نخواهد شد» که وارد یمن شوند.

این عضو هیئت اطلاع‌رسانی انصارالله با اشاره به مردم یمن گفت: مردم حساسیت زیادی به نیروهای خارجی دارند اگر وارد خاکشان شود.

در همین حال پایگاه خبری رزونامه ملیت ترکیه نوشت : در عملیان هوایی دیشب علیه صنعا پایگاه هوایی دیلمی در این شهر نیز مورد هدف قررار گرفت اما 4 فروند هواپیما متجاوز بر اثر آتش ضدهوایی مستقر در این پایگاه ساقط شد.

عربستان سعودی که آگوست 2009 برای مقابله با جنبش انصارالله به صورت مستقیم وارد جنگ یمن شد، در نهایت مجبور شد خاک یمن را ترک کند.

انصار الله در نتیجه ان جنگ توانسته بود حتی بررخی از مناطق مرزی عربستان را به تصرف خود دربیاورد. حال باید دید حکومت سعودی توانایی جنگ زمینی به با ارتش و نیروهای انصارالله یمن را دارد و یا آنکه مصر و پاکستان به نیابت از آل سعود جنگ زمینی را آغاز می کند.

البته به عقیده کارشناسان در دو حالت (حضور مستقیم زمینی عربستان در خاک یمن و یا حضور دیگر کشورها) پیروزی با انصارالله ، ارتش یمن و عشایر این کشور خواهد بود.




نویسنده : لبیک
تاریخ : پنج شنبه 94/1/6
زمان : 5:18 عصر


.:: This Template By : Theme-Designer.Com ::.

Reba.ir

کد بارشی


رفتـــ 25
تحلیل آمار سایت و وبلاگ