سفارش تبلیغ
صبا ویژن

این وبلاگ در ستاد ساماندهی پایگاههای اینترنتی به آدرس www.samandehi.ir ثبت شده است .

در حضور فرجیدانا صورت گرفت
نظرات ()

حرکات نامتعارف دانشجویان دختر در افتتاحیه المپیاد ورزشی/ نگذارید بی‌اخلاقی به ورزش دانشگاهی هم رخنه کند+ تصاویر

لازم است تا از فرصت‌ها استفاده کرد و ورزش و فرهنگ را در کنار هم به عنوان دو مقوله مهم در دستور کار قرار داد تا حداقل در شرایطی که ورزش کشور از بی فرهنگی و بی‌اخلاقی رنج می‌برد، ورزش دانشجویی فرهنگی باشد.

به گزارش خبرنگار ورزشی «خبرگزاری دانشجو»، دوازدهمین جشنواره فرهنگی ورزشی دانشجویان دختر سراسر کشور روز گذشته با حضور 1800 دانشجو در دانشگاه شهید بهشتی افتتاح شد.

 

افتتاحیه این جشنواره که در این دوره نیز با استقبال دانشجویان همراه بود، نسبت به ادوار گذشته با کیفیت و نظم بیشتری برگزار شد و مسئولان سعی داشتند تا این مراسم را متناسب با شان و جایگاه دانشجویان برگزار کنند اما برخی حواشی باعث شد تا فرهنگی بودن این جشنواره زیر سوال برود و برخی از دانشجویان با دلخوری محل را ترک کنند.

 

پخش موسیقی در افتتاحیه در کنار حرکات موزون برخی از دانشجویانی که از قضا با پوششی نامناسب و آرایش‌های تند در محل حاضر بودند، باعث شد تا دانشجویان محجبه از عملکرد مسئولان برگزاری مراسم ابراز نارضایتی کنند.

 

به علاوه رفتار خارج از عرف برخی از دانشجویان پس از پایان مراسم و حرکات موزون آنها به بهانه گرفتن عکس یادگاری نیز از نکات قابل تامل این مراسم بود.

 

نکته جالب اینجاست که در این مراسم که برای افتتاح المپیاد دانشجویان دختر بود، حضور مردان به عنوان عوامل اجرایی جای تاسف دارد و از همه مهم‌تر اینکه وزرای علوم و ورزش و جوانان نیز از نزدیک شاهد این اتفاقات در مراسم بودند.

 

باید به یاد داشت که شادی و هیجان بخشی جدا ناشدنی از ورزش است اما برپایی مراسمی با عنوان فرهنگی ورزشی آن هم برای قشر دانشجو باید در قالب چارچوب‌ها باشد و لازم است تا توجه مسئولان فرهنگی کشور به این موضوع بیشتر باشد.

 

در شرایطی که در این دوره استقبال دانشجویان برای حضور در میادین ورزشی افزایش یافته است لازم است تا از فرصت‌ها استفاده کرد و ورزش و فرهنگ را در کنار هم به عنوان دو مقوله مهم در دستور کار قرار داد تا حداقل در شرایطی که  ورزش کشور از بی فرهنگی و بی‌اخلاقی رنج می‌برد، ورزش دانشجویی فرهنگی باشد تا لازم نباشد در آینده‌ای نزدیک این بار به دنبال راه‌حل برای حل معضلات فرهنگی و اخلاقی در ورزش دانشگاهی باشیم و حداقل این ورزش نوپا در کشور را از پایه و اساس برمبنای اخلاق و موازین دینی بنا کنیم.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 




نویسنده : لبیک
تاریخ : یکشنبه 93/5/19
زمان : 6:49 صبح
«پیردخترها»؛ زنگ خطری جدی برای جامعه
نظرات ()

خبرنامه دانشجویان ایران: سال ها پیش بود که برای یک کار تحقیقی راهی یک مرکز فنی حرفه ای شدیم تا در کنار دکتر اکبر محسنی فر، جامعه شناس، پای صحبت های چند دختر خانم بنشینیم. آن موقع، هنوز به میانه دهه هشتاد شمسی هم نرسیده بودیم و اصلاً مباحث مطرح شده در حوزه جوانان و نسل مابعد جوانان، یک سلسله مباحث دیگری بود که قضایای مربوط به آمارهای جمعیتی در آن تقریبا مطرح نمی شد.
و اما دغدغه اصلی این تحقیق برای ما چه بود و ما چرا راهی این مرکز شدیم. ماجرا از این قرار بود که در این سازمان به دختر خانم هایی که به سنین بالا رسیده بودند و هنوز مجرد مانده بودند مهارت هایی جهت تامین معاش آموزش داده می شد. این دخترخانم ها، سن ازدواج شان گذشته بود. نمی توانستند که به خواستگاری هم بروند؛ چرا که فرهنگ ایرانی، چنین چیزی را برنمی تافت. پس چون خواستگار نداشتند، نمی توانستند دست روی دست بگذارند. آن ها، زود یا دیر پدر و مادر خود را از دست می دادند و خودسرپرست می شدند و مجبور بودند زندگی خود را به لحاظ مادی و غیر مادی تامین نمایند. لاجرم به این مرکز آمده بودند تا چیزهایی یاد بگیرند؛ تا بتوانند خرج شان را در بیاورند؛ تا در دوران میانسالی فقیر نمانند و با آسیب کمتری به زندگی خود ادامه بدهند.
 
و اما چرا دکتر محسنی فر، در قامت یک مددکار اجتماعی و آسیب شناس، به این مسأله علاقه مند شده بود، آن هم در سال های ابتدایی دهه هشتاد با مسائلی که جنسی دیگر و مدلی دیگر داشتند؟ و اتفاقاً آن موقع، این سئوال را هم از او پرسیدیم. و جوابش، ارجاع به آینده بود؛ و شاید اگر خوب به یادمان مانده باشد، ارجاعش به همین سال های میانه دهه نود شمسی بود؛ که حالا دو، سه سال دیگر، کم کم به دروازه هایش نزدیک می شویم. آمار می داد و تعداد دخترها و پسرها را بالا و پایین می کرد تا به یک نتیجه نسبتاً هولناک برسد؛ نتیجه ای که رسانه ها سال ها بعد، به یادشان آمد که صفت هولناک را برایش استفاده کنند. و اما این نتیجه هولناک چه بود؟ این که در میانه دهه نود، با معضل پیردختران، به عنوان یکی از معضلات بغرنج اجتماعی، روبه رو خواهیم شد!
 
باورتان نمی شود؟ شاید باورش برای شما هم سخت باشد؛ اما واقعیت های اجتماعی، حضور دارند؛ وجود دارند؛ بدون این که نیازی به باور من و شما داشته باشند. تنها کافی است بررسی آماری ثبت احوال را نیم نگاهی بیندازیم. راه دوری هم نمی رویم؛ همین ماه های گذشته را نگاه بیندازیم، کافی است. در همین اردیبهشت ماه سال جاری بود، که خبرگزاری ها، خبر زدند «بررسی های آماری سازمان ثبت احوال نشان می دهد که تعداد دختران جوان در سن ازدواج بیشتر از پسران آماده ازدواج است. این در حالی است که بیشترین اختلاف آماری مربوط به رده سنی زنان 25 تا 29 سال با مردان 30 تا 34 سال است که در این گروه دختران 572 هزار نفر بیشتر از پسران هستند.» یعنی چه؟ یعنی دختر مثلاً بیست ساله، با پسر بیست ساله که ازدواج نمی کند؛ عرف این است که با مرد بزرگتر از خودش ازدواج می کند و بعد، این اختلاف در آمارها ایجاد می شود و تعداد دختران آماده ازدواج فزونی می گیرد.
 
و در این باره، البته شنیدن سخنان علی اکبر محزون در کسوت مدیرکل فناوری، اطلاعات و آمار جمعیتی ثبت احوال کشور هم خالی از لطف نیست که گفته بود «در حال حاضر شاخص نسبت جنسی در بدو تولد در کشور به ازای هر 100 دختر بین 105 تا 106 پسر است و در دنیا نیز این شاخص بین 104 تا 107 متغیر است و بر همین اساس در کشورمان در بدو تولد تعداد پسران بیش از دختران است.» خب، پس چه جای نگرانی است، وقتی آمارها با ما سر سازگاری دارند؟ نگرانی آنجا سراغمان می آید که میزان مرگ و میر پسرها را، بیشتر فرض کنیم، به علت حضور بیشتر در خارج از خانه و اشتغال در سنین نوجوانی و جوانی به بعد و ... . و نیز، این که دختران، با هم سن و سال های خود ازدواج نمی کنند؛ که با نسل پنج سال بزرگتر از خود ازدواج می کنند، «براساس آمارهای ثبت احوال فقط 12 درصد ازدواج های ثبت شده مربوط به ازدواج گروههای همسن بوده.‌»
 
و باز هم نگرانی اینجا بیشتر سراغ مان خواهد آمد اگر رده سنتی دختران را متناظر با رده سنتی پسران بالاتر از آنها فرض کنیم، در این صورت است که حرف های این مسئول را بهتر می فهمیم که تأکید کرده بود «از سوی دیگر براساس آمارهای سازمان ثبت احوال چنانچه بخواهیم دو گروه سنی مردان 25 تا 29 و زنان 20 تا 24 سال را با هم مقایسه کنیم متوجه می شویم که در این گروه تعداد دختران 229 هزار نفر از مردان بیشتر است و در گروه سنی زنان 25 تا 29 سال با مردان 30 تا 35 سال نیز 572 هزار دختر ازدواج نکرده بیش از پسران است که این افزایش آمار دختران مجرد تایید کننده نظر کارشناسان است که با افزایش سن تعدادشان بیشتر شده است.» خب، آمارها همیشه هم با جامعه ما، سر ناسازگاری ندارند، دارند؟ آنها می توانند به شدت ما را نگران کنند؛ نسبت به پدیده ای که نام "پیردختران" را برایش مناسب تر می دانیم.
 
و این اتفاق هولناک، آغازیدن گرفته است. اما اتفاق ناخوشایندتر، اینجا افتاده است که علاوه بر ضرب و تقسیم های آماری، باید به این مجموعه، آسیب های ناشی از سبک زندگی غربی و نیز آثار وضعی سوء تدبیر مدیران اجتماعی و فرهنگی و اقتصادی کشور را هم افزود. به چه مفهومی؟ به این مفهوم که ما از نظر آماری، دخترانی داریم که در سن ازدواج هستند، ولی ازدواج نمی کنند. علاوه بر این، پسرانی را هم داریم که کم کم به واسطه شرایط اجتماعی جامعه ما، از ازدواج فراری اند و در این جا، ماجرای تجرد قطعی هم اتفاق می افتد. و باز هم علاوه بر اینها، دوری از سبک زندگی دینی و نزدیکی به سبک زندگی غربی، باعث ایجاد نگرشی منفی به تشکیل خانواده شده است؛ ضمن این که برخی از رفتارها و پندارهای سوء اجتماعی ما را هم در قبال ازدواج، باید به این مجموعه بیفزایید تا ببینید چه آش شله قلمکاری می شود.
 
و نتیجه؟ کمتر شدن آمار ازدواج جوانان و مخصوصاً ازدواج های همسان، گسترش تجرد قطعی و بی رغبتی نسبت به ازدواج و تشکیل خانواده. واقعاً از جوانی که نه سنتی می اندیشد، نه عقلانی فکر می کند، نه مذهبی، چطور می توان انتظار داشت که دست به ازدواج بزند، آن هم با این همه باید و نبایدی که جامعه ایرانی امروز ما، برای ازدواج تعریف کرده و نه پشتوانه عقلانی دارد و نه پشتوانه دینی؟ و گسترش پدیده پیردختران، از جمله آسیب های پررنگ این شترگاوپلنگ فرهنگی اجتماعی است که ایجاد شده است؛ یا ایجاد کرده ایم. و باز هم در این باره، بد نیست صحبت های یک آسیب شناس دیگر را هم مرور کنیم؛ شاید که کمی بیشتر به عمق ماجرا پی ببریم. دکتر مجید ابهری، آسیب شناس، درباره پدیده پیردختری و بالاتر رفتن سن ازدواج، به رسانه ها گفته است که «4 تا 6 میلیون پیردختردر کشور وجود دارند که این می تواند تبعات اجتماعی بدی را برای جامعه رقم زند.»
 
این آسیب شناس، این نکته ها را هم در این باره، به رسانه ها گفته است که «40 درصد دختران مجرد ایرانی به مرحله تجرد کامل رسیده اند که عوامل زیادی دراین زمینه نقش داشته است»، «دلایل مختلفی مثل مشکلات اقتصادی، تورم و گرانی، اشتغال، گرانی مسکن از نظر مادی و حس عدم مسئولیت پذیری پسران از نظر رفتاری را از موانع اصلی ازدواج است که منجر به بالاتر رفتن سن ازدواج هم می شود»، «دولت باید امکانات زیربنایی ازدواج را فراهم کند و خانواده ها از سختگیری های بی مورد و سنگ اندازی ها و بهانه جویی ها خود داری کنند و دختران نیز منتظر شهزاده زرین کمر با اسب سفید نباشند و با واقعیات زندگی سازش کنند.» نکته های جالبی است؛ مخصوصاً قسمت آسیب های فراگیر شدن این معضل اجتماعی؛ برای خود این اشخاص و نیز برای خانواده های آنها؛ و همچنین برای خانواده های دیگر.
 
دکتر ابهری به شکل دادن زیرساخت ها برای ازدواج این گروه اشاره کرده است، اما به این نکته اشاره نکرده است که واقعیت های موجود، حاکی از تداوم این آمارها و این نگاه ها و رفتارهای اجتماعی است. پس چه باید کرد؟ شاید راه حل دکتر محسنی فر، در کسوت یک آسیب شناس و مددکار دیگر، راه حلی بهتر باشد؛ این که جامعه مهارت های لازم را به این دختران ارائه کند؛ تا خودشان، روی پای خودشان بایستند. و اگر جامعه از پس این کار بر نیامد، خودشان به جستجوی مهارت های لازم بروند. چرا که سال  های بعدتر، نمی توانند چشم امید به دستان برادر و داماد و ... داشته باشند و از نگاه کرامت انسانی، این امر جالب نیست. هرچند که همه این راه حل ها، جایگزین نگاه دینی و سبک زندگی ساده زیستانه مذهبی نمی شود. شاید حجت الاسلام قرائتی، راه حل بهتری سراغ داشته باشد، آنجا که می گوید «دختران و پسران به خاطر تحصیل و مشکلات اقتصادی از ازدواج دوری می‌کنند و این مساله آسیب های فراوانی به همراه دارد.» اما این راه حل ها، پیشگیرانه است. بهتر آن است که این پیردختران، به اندیشه آینده و شغلی و مهارتی باشند؛ تا شاید برای آینده ای که بیم ها در آن رنگین تر از امیدهاست، دستاویزی داشته باشند...حالا که جامعه برایشان برنامه ریزی خاصی نمی کند، خودشان باید به توانمند سازی خود بپردازند و برای دوران سالمندی و از کارافتادگی شان برنامه ای ترتیب ببینند.
 
مطالعات سالمند شناسی می گویند، فقیرترین گروه سالمندان، زنان کهنسال هرگز ازدواج نکرده و همسر از دست داده هستند. از نظر شاخص درآمد و سلامت جسمی و روانی، زنان میانسال متاهل، نسبت به همنوعان مجرد خود شرایط بسیار بسیار بهتری دارند. آن ها دوران پیری را در کنار فرزندان و نوادگان خود با نشاط سپری می کنند. در مقابل زنان کهنسال مجرد اغلب، دوران پیری را در فقر و افسردگی شدید می گذرانند. به همین دلایل لازم است برای آینده ی دخترانی که فرصت ازدواج را از دست داده اند، الزامات عملی اندیشیده شود.



نویسنده : لبیک
تاریخ : دوشنبه 93/5/13
زمان : 6:44 عصر
«ایران» در رتبه نخست «سزارین» دنیا قرار گرفت
نظرات ()

رئیس انجمن علمی مامایی کشور با اشاره به اینکه در حال حاضر متاسفانه ایران به رتبه نخست سزارین دنیا رسیده است، نسبت به بی اخلاقی ها در طرح تحول سلامت گلایه کرد و گفت: سازمان بیمه تامین اجتماعی حاضر به انعقاد قرارداد با ماماها نمی‌شود.
به گزارش تسنیم، ناهید خدا کرمی رئیس انجمن علمی مامایی کشور اظهار داشت: این مسدله که عنوان می‌شود ایران در رتبه دوم سزارین دنیا است، دیگر صدق نمی‌کند بلکه در حال حاضر ایران در رتبه نخست سزارین دنیا قرار گرفته است.
 
وی در برنامه تحلیل طرح تحول سلامت به چالش‌های پیش روی این طرح علی الخصوص در حوزه مامایی اشاره کرد و گفت: ما نیز از نفس این طرح حمایت می‌کنیم ولی باید همه گروه ها در این طرح دیده شوند. زیرا هم اکنون شاهد برخی بی اخلاقی های حرفه ای در اجرای این طرح هستیم.
 
بی اخلاقی‌ها در طرح تحول سلامت
 
خدا کرمی در توضیح بیشتر این بی‌اخلاقی‌ها عنوان کرد: مثلا در گروه مامایی، شاهد آن هستیم که متخصصان زنان برای اینکه درآمد بیشتری کسب کند در مقوله طرح زایمان طبیعی، پس از اقدامات ماماها، مهر پزشکی خود را در دفترچه افراد می زنند در حالیکه اقدامات لازم را ماماها انجام داده اند.
 
نماینده تامین اجتماعی: با ماماها قرارداد نمی‌بندیم
 
رئیس انجمن علمی مامایی کشور به چالش بیمه‌ها نیز اشاره کرد و گفت: نماینده بیمه تامین اجتماعی به بنده عنوان می‌کند، ما حاضریم همه زنان باردار به متخصصان زنان و زایمان مراجعه کنند ولی تامین اجتماعی با ماماها قرارداد منعقد نکند.
 
در ادامه برنامه ذره بین که در حوزه پرداختن به طرح تحول نظانم سلامت بود، ایرج خسرونیا رئیس جامعه متخصصان داخلی کشور نیز با تایید صحبت‌های رئیس انجمن علمی مامایی کشور عنوان کرد: این مشکل که متخصصان زنان و زایمان مُهر پزشکی خود را برای کسب درآمد بیشتر به صورت غیراخلاقی استفاده می‌کنند باید با افزایش تعرفه‌ها و بهتر شدن درآمد پزشکان برطرف شود.
 
وی ادامه داد: متاسفانه در شهرستانها و حتی روستاها گرایش به مراجعه به متخصص و فوق تخصص پزشکی افزایش یافته است و این مسئله باعث پایین آمدن جایگاه پزشکان عمومی شده است و مصداق بارز ان را نیز در تابلو بیمارستانهای بزرگ کشور مشاهده می‌کنیم که آن بیمارستان را به عنوان بیمارستان فوق تخصصی به مردم معرفی می کنند که در هیچ جای دنیا اینگونه عمل نمی‌شود.
 
رئیس جامعه متخصصان داخلی کشور بیان کرد: در مقوله زایمان طبیعی نیز باید مراجعات به سمت ماماها سوق پیدا کند، و بعد توسط ماماها مادر باردار به متخصص زنان و زایمان مراجعه کند.
 
مردم نمی‌دانند که کاهش پرداخت هزینه‌های درمانی آنان به چه قیمتی صورت پذیرفته است
 
در ادامه بهزاد رحمانی رئیس انجمن علمی جراحان عمومی ایران در برنامه پرداختن به طرح تحول نظانم سلامت عنوان کرد: متاسفانه در طرح تحول سلامت شاید مردم هزینه کمتری پرداخت می کنند ولی از آن طرف ارائه دهندگان خدمت با مشکلات عدیده ای مواجه شده اند و مردم هم نمی‌دانند که این کاهش پرداخت هزینه‌های درمانی آنان به چه قیمتی صورت پذیرفته است.
 
رسول خضری دبیر اول کمیسیون بهداشت و درمان و نماینده مردم سردشت و پیرانشهر در مجلس شورای اسلامی نیز در این برنامه با حمایت از طرح تحول نظام سلامت، خاطر نشان کرد: البته باید همانطور که به مسائل درمانی در این طرح پرداخته شده است، به مقوله بهداشت نیز پرداخته شود یعنی برنامه‌های بهداشتی و درمانی در کنار یکدیگر در این طرح اجرا شود.




نویسنده : لبیک
تاریخ : یکشنبه 93/5/12
زمان : 12:24 عصر
11 میلیون زوج جوان در آستانه ازدواج
نظرات ()

مدیرکل سلامت خانواده و جمعیت وزارت بهداشت گفت: در حال حاضر 11 میلیون زوج جوان در آستانه ازدواج قرار دارند که با مشکلات فرهنگی، اشتغال و مسکن روبه‌رو هستند.
به گزارش تسنیم، محمداسماعیل مطلق مدیرکل سلامت خانواده و جمعیت وزارت بهداشت به‌همراه مشاور فنی این دفتر و معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی و جمعی از مسئولان مرکز بهداشت امروز با آیت‌الله مکارم شیرازی دیدار کردند.
 
در این دیدار محمداسماعیل مطلق با ارائه آماری از جمعیت، میزان نرخ باروری و روند رشد جمعیت کشورمان اظهار کرد: در حال حاضر 11 میلیون زوج جوان در آستانه ازدواج قرار دارند که با مشکلات فرهنگی، اشتغال و مسکن روبه‌رو هستند، تأخیر در باروری پس از ازدواج بیش از سه و نیم سال است که باید برای هریک اقدامات لازم انجام شود.
 
مدیرکل سلامت خانواده و جمعیت وزارت بهداشت درباره کاهش مرگ و میر مادران و بالا بردن میزان باروری افزود: تلاش زیادی از سوی وزارت بهداشت، پزشکان و کارشناسان انجام شده است.
 
مطلق تصریح کرد: از مشکلاتی که با آن روبه‌رو هستیم مشکل طلاق در 5 سال اول ازدواج به‌دلیل مشکلات جنسی است که با تربیت متخصصان در این زمینه سعی شده که این مشکل مرتفع شود.
 
مدیرکل سلامت خانواده و جمعیت وزارت بهداشت با بیان اینکه رشد 10 درصدی طلاق، کاهش 10 درصدی ازدواج و مرگ و میر ناشی از تصادفات که 10 درصد را به خود اختصاص داده سبب کاهش جمعیت شده است، گفت: اگر بتوانیم مشکلات فوق را در جامعه حل کنیم به‌حول و قوه الهی می‌توانیم شرایط باروری را فراهم کنیم.
 
وی با اشاره به اینکه در حال حاضر برنامه‌های کنترل جمعیت و پیشگیری از بارداری از دستور العمل‌های وزارت بهداشت کاملاً حذف شده است و این برنامه‌ها صرفاً در راستای سلامت مادر و کودک انجام می‌شود، خاطرنشان کرد: یکی از موارد دیگر که در جامعه مطرح شده این است که جمعیت ما به‌سوی پیری جمعیت می‌رود.
 
مطلق خاطرنشان کرد: سن امید به زندگی در بدو انقلاب 54 سال بود که یکی از افتخارات ما این بوده است که توانسته‌ایم امید به زندگی را به 70 سال برسانیم.




نویسنده : لبیک
تاریخ : چهارشنبه 93/4/25
زمان : 6:54 صبح
روایتی جدید از سیگار «برگ» آقای وزیر
نظرات ()

کتاب خاطرات مرتضی غرقی از مدت فعالیت خبری خود در نیویورک شامل خاطره ای از نخستین دیدار وی با محمد جواد ظریف منتشر شد.

به گزارش مهر، موسسه فرهنگی هنری و انتشارات مرکز اسناد انقلاب اسلامی به تازگی کتاب خاطرات مرتضی غرقی خبرنگار واحد مرکزی خبر در نیویرک در فاصله سال‌های 83 تا 89 را با عنوان «خیابان42» منتشر کرده است. غرقی در این کتاب شرح چگونگی دریافت پیشنهاد ماموریت در دفتر صدا و سیما در نیویورک و نیز دریافت ویزای سفر به آمریکا و فعالیت‌های مطبوعاتی خود در این کشور را شرح داده است.

خاطرات غرقی در این کتاب در واقع خاطرات سیاسی وی از فعالیت در سازمان ملل متحد به عنوان خبرنگار و و نیز شرح رفتار مقامات آمریکایی با وی در طول مدت حضورش در آمریکاست. غرقی در این کتاب شرح قابل توجهی از نخستین دیدارش با محمد جواد ظریف سفیر و نماینده وقت ایران در سازمان ملل ارائه کرده است که در ادامه بخشی از آن را می‌خوانیم:

از قطار به سمت نمایندگی جمهوری اسلامی ایران در سازمان ملل رفتم تا به اتفاق آقای رامندی به دفتر آقای ظریف سفیر ایران در سازمان ملل متحد برویم. وقتی وارد دفتر شدم، او سیگار برگی در دست داشت و به آن پک می‌زد. بو و دود سیگار فضای دفتر را پر کرده بود. پس از نیم ساعت گفتگو به دفتر خودم بازگشتم. چیزی دستگیرم نشده بود، زیرا بیشتر روی مسائل کلی سازمان ملل و نوع برخورد آمریکایی‌ها و تلاش‌های خصمانه آنها ضد جمهوری اسلامی متمرکز شدیم که حرف تازه‌ای نبود.




نویسنده : لبیک
تاریخ : سه شنبه 93/4/24
زمان : 6:33 صبح
ایران بالاترین رشد سرطان را در جهان دارد
نظرات ()

رییس مرکز تحقیقات سرطان گفت: ایران تقریبا بالاترین رشد سرطان را در جهان دارد.
به گزارش ایرنا دکتر «محمداسماعیل اکبری» گفت: اکنون به ازای هر یکصد هزار نفر از جمعیت کشور، حدود 150 نفر به سرطان مبتلا هستند که سرطان معده، شایع ترین سرطان در مردان و سرطان پستان نیز شایع ترین سرطان ها در زنان کشور شناخته شده است.
 
وی با بیان اینکه هر سال حدود 85 هزار مورد جدید ابتلا به سرطان در کشور رخ می دهد، افزود: حدود 400 ‏هزار نفر نیز با این بیماری به زندگی خود ادامه می دهند‎.‎
 
استاد دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی به داروهای بیماران سرطانی اشاره کرد که به گفته وی، بیش از 90 درصد داروهای این بیماران همچنان وارداتی است.
 
وی ادامه داد: با توجه به وضعیت سرطان در کشور، باید پژوهشگران صنعت دارو در زمینه ساخت و تولید داروهای سرطانی تلاش بیشتری انجام دهند.
 
اکبری به توانمندی های ایران و وجود ساختاری های لازم برای ساخت و تولید داروهای سرطانی در کشور نیز اشاره کرد و گفت : اما در عین حال مدیریت پژوهش برای دارو ضعیف است.
 
** پیری جمعیت یکی از علل افزایش سرطان در کشور
 
وی یکی از علل بالا بودن رشد سرطان را پیر شدن جمعیت ایران عنوان کرد و افزود: به جز پیر شدن جمعیت، افزایش امید به زندگی، سبک زندگی نادرست و آلودگی زیست محیطی نیز از دیگر عوامل افزایش سرطان است.
 
رییس مرکز تحقیقات سرطان گفت : حدود 70 درصد علت ابتلا به بیماری سرطان در کشور به افزایش سن و 30 درصد نیز به سبک زندگی نادرست مرتبط است.




نویسنده : لبیک
تاریخ : چهارشنبه 93/4/18
زمان : 3:28 صبح
اقدامی عجیب در افطاری روحانی
نظرات ()

 مراسم ضیافت افطاری حجت الاسلام حسن روحانی رئیس‌جمهور با ایتام کمیته امداد امام خمینی‌(ره) عصر سه شنبه گذشته برگزار شد .

 هفته گذشته مراسم افطاری رئیس‌جمهور با ایتام کمیته امداد امام خمینی‌(ره) برگزار شد که بازتاب گسترده ای داشت. 

 در این مراسم همه حاضران با لباس های متحد الشکل در دیدار با روحانی حاضر شدند و در نهایت روزه خود را با روحانی افطار کردند.

 این مراسم حاشیه هایی هم به همراه داشت که یکی از آنها ورود حاضران با چفیه به سالن است؛ اما قبل از ورود روحانی، با کمال تعجب چفیه های حاضران جمع آوری شد!

 در این میان یک سوال جدی مطرح می شود که علت جمع آوری چفیه ها چیست؟ مگر چفیه چه اشکالی داشت؟

 

  

 

 




نویسنده : لبیک
تاریخ : سه شنبه 93/4/17
زمان : 6:6 صبح
نتایج قابل تأمل نظرسنجی «خبرگزاری دانشجو» درباره دوستیهای دانشگا
نظرات ()

گروه اجتماعی «خبرگزاری دانشجو»؛ به منظور تقریب ذهنی و دستیابی به یک نمونه کوچک از جامعه دانشگاهی کشور، اقدام به نظرسنجی درباره دوستی ها با جنس مخالف در سطح دانشگاه های کشور کردیم که در این رابطه ذکر نکات زیر مفید به نظر می رسد: 
 
نتایج نظرسنجی
1- 62 درصد از دانشجویان، دوستی با جنس مخالف را تجربه کرده اند که در این میان 62.5 درصد از پسران و 61.5 درصد از دختران، تجربه دوستی با جنس مخالف را اظهار کرده اند.
 
 
2- 47 درصد از مجموع کسانی که تجربه دوستی داشته اند، قصد ازدواج داشته و 53 درصد نیز چنین قصدی نداشته اند!
3- تنها 13درصد از دوستی های دانشگاهی منجر به ازدواج شده که از این میان نیز حدود نیمی از آنها یا منجر به طلاق شده یا ازدواج موفقی نبوده است؛ در واقع از مجموع دوستی های دانشگاهی، تنها حدود شش درصد به ازدواج موفق منجر شده است.  
 
 

 
نکات حائز اهمیت
 
1- در این نظرسنجی تلاش شد پراکندگی ها اعم از جنسیت، دانشگاه ها و ... به تناسب دانشگاه های تمام سطح کشور انجام گیرد؛ به این معنی که مثلاً نسبت دختران و پسران سوال شونده 60 به 40 درصد است، چیزی شبیه به میزان حضور دختران و پسران در دانشگاه های کشور، و قس علی هذا!
2- بخش اعظم این نظرسنجی در میان دانشجویان دانشگاه های استان های تهران، البرز، قم، قزوین و سمنان انجام شده است.
3- 58 درصد از سوال شوندگان دانشجوی دانشگاه های دولتی، 41 درصد دانشجویان دانشگاه آزاد و یک درصد نیز عضو سایر موسسات آموزش عالی بوده اند.
4- این نظرسنجی تنها برای تقریب ذهنی و کمک به فهم بهتر موضوع پرونده ویژه تهیه شده است.




نویسنده : لبیک
تاریخ : چهارشنبه 93/4/11
زمان : 12:10 صبح
«آشنا» هم به صف حامیان «ماهواره» پیوست
نظرات ()

این روزها بحث بر سر استفاده از شبکه‌های ماهواره‌ای و اجتماعی و رفع فیلتر آن‌ها به یکی از داغ‌ترین مباحث حوزه فرهنگی مبدل شده است. داغ شده این بحث در حالی است که اظهارات اهالی دولت (از رئیس‌جمهور و مشاورانش گرفته تا وزیر ارشاد) خاکسترهای زیر آتش مطالبه‌گری ضدانقلاب را شعله‌ور می‌کند.

درحالی‌که حسن روحانی مدعی شده «ماهواره دین و ایمان جوانان را نگرفته است» رسانه‌های غربی و معاند با نظام جمهوری اسلامی با استقبال از این اظهارات رئیس‌جمهور کشورمان بار دیگر در مقام مدافع جوانان ایرانی برآمده و رفع فیلتر شبکه‌های اجتماعی و رفع ممنوعیت استفاده از ماهواره را خواستار شده‌اند.
 
وب‌سایت صدای آمریکا در واکنش به اظهارات روحانی در مورد ماهواره، (VOA) با تیتر  "روحانی: اینترنت و ماهواره ایمان مردم را به باد نمی‌دهد" دراین‌باره می‌نویسد: «حسن روحانی، رئیس‌جمهوری ایران نگرانی نسبت به تأثیر ماهواره و اینترنت در ایمان مردم را بی‌دلیل دانست و از همه خواست که به جوانان اعتماد داشته باشند.»
 
روحانی در جشنواره ارتباطات و فناوری اطلاعات با برشمردن ویژگی‌های شبکه‌های اجتماعی نظیر فیس‌بوک و تأثیرگذاری آن‌ها گفت: «کم‌کم به نقطه‌ای می‌رسیم که جایی برای استبداد پیام نباشد، دیگر دوران پیام از طریق بلندگوها، منبرها و تریبون‌های یک‌طرفه به سر آمده و امروز هر پیامی در دنیا بازتاب وسیعی دارد و پیام‌ها قوی‌تر و تأثیرگذارتر است.» او برخورد جمهوری اسلامی با ماهواره را مؤثر ندانست و گفت که «مبارزه در پشت‌بام و بالکن‌ها هم اثرگذار نبود نه ایمان مردم رفت و نه هویت آنان.» روحانی در ادامه در مورد نگرانی از تأثیر اینترنت نیز گفت که «بهتر است به جوانان اعتماد کنید.»
 
 
سوت و کف شبکه های بیگانه برای آزادی ماهواره
شبکه بی‌بی‌سی نیز ضمن انعکاس سخنان روحانی در بخش خبری خود، در وب‌سایت بی‌بی‌سی فارسی (BBCPersian)  با تیتر "رئیس‌جمهوری ایران خواستار حضور فعال مردم در شبکه‌های اجتماعی شد" نوشت: «حسن روحانی گفت: حق ارتباط با شبکه اطلاعات جهانی را به‌عنوان یک حق شهروندی به رسمیت می‌شناسم.» رئیس‌جمهوری ایران از حضور مردم در شبکه‌های اجتماعی استقبال کرده و از وزارت ارتباطات خواسته پهنای باند و سرعت اینترنت را افزایش دهد. حسن روحانی گفته دوران استبداد و رساندن پیام از طریق بلندگو، منبر و تریبون‌های یک‌طرفه و سنتی به سر آمده است.
 
رادیو بین‌المللی فرانسه هم در وب‌سایت خود با این تیتر به استقبال سخنان امروز روحانی رفت: "روحانی: دوره? استبداد پیام به سر آمده است" و نوشت: «حسن روحانی رییس جمهوری ایران امروز در چهارمین جشنواره ارتباطات و فن شناسی اطلاعات در تهران گفت: امروز در فضای جهانی ارتباطات هر پیامی که وسیع‌ترین بازتاب را داشته باشد، قوی‌ترین پیام تلقی می‌شود.» روحانی سپس گفت که جمهوری اسلامی ایران باید دنیای سایبری را نه به‌مثابه تهدید، بلکه به‌عنوان یک فرصت ببیند و تلقی کند.
 
او تأکید کرد که حق ارتباط با شبکه? اطلاعات جهانی را به‌عنوان یک حق شهروندی به رسمیت می‌شناسد و در عرصه? اجتماعی آنچه برای او اهمیت دارد اخلاق عمومی و ارزش‌هاست و هیچ مصلحت دیگری را به رسمیت نمی‌شناسد. وی گفت: امروز سواد به معنای واقعی کلمه دسترسی آسان به جامعه? بزرگ اطلاعاتی و اینترنت است و مگر می‌شود اقتصاد مقاومتی و دانش‌بنیان ساخت بی‌آنکه از فضای پرسود اطلاعاتی جامعه جهانی بهره برد.
 
 
نظر غیرفرهنگی مشاور فرهنگی رئیس‌جمهور
اما پس از حمایت بی‌حدوحصر روحانی و علی جنتی به‌عنوان رئیس‌جمهور و وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی از آزادی استفاده از ماهواره و شبکه‌های اجتماعی صهیونیستی، چندی قبل حسام‌الدین آشنا مشاور فرهنگی رئیس‌جمهور نیز به‌صف حامیان آزادی استفاده از ماهواره پیوست و در این خصوص گفت: «بالای 70 درصد مصرف‌کننده‌های رسانه در تهران از ماهواره استفاده می‌کنند و نیز درصد مصرف‌کننده‌های فیلترینگ نیز واضح و روشن است. ما در مسیری رفتیم که علیرغم هزینه‌های بالا، دستاورد فرهنگی پایینی داشته است.»
این آمار در حالی از سوی حسام‌الدین آشنا اعلام‌شده است که کمتر نهاد رسمی وجود چنین آماری را تأیید می‌کند.
 
به نظر می‌رسد در روزهایی که هر فردی می‌تواند با یک اظهارنظر نسنجیده زمینه را برای ذوق‌زدگی دشمنان این مرزوبوم فراهم نماید، مسئولان دولتی که حساسیت بر روی اظهارات آن‌ها بیش از سایر مسئولان است، باید  مراقب اظهارنظرهای جنجالی خود باشند. اظهاراتی که بعضاً می‌تواند خسارات فرهنگی جبران‌ناپذیری را به همراه داشته باشد.
تأملی بر این اظهارات به‌خوبی نشان می‌دهد که مسیری که دولت در حوزه فرهنگ در پیش‌گرفته، بیش از آنکه موردتوجه و خوشایند جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی باشد، مورد رضایت جبهه فرهنگی غربی واقع‌شده است.
 
قطعاً اظهارات حسام‌الدین آشنا و علی جنتی در رابطه با مباحث فرهنگی اعم از استفاده از شبکه‌های ماهواره‌ای، رفع فیلتر برخی شبکه‌های اجتماعی و ... در راستای جبهه فرهنگی انقلاب نیست و این اظهارات به‌عنوان یک تهدید جدی برای فرهنگ ناب اسلامی ایران ما به‌حساب می‌آید.



نویسنده : لبیک
تاریخ : سه شنبه 93/4/3
زمان : 11:21 صبح
95 درصد تماس گیرندگان با آتشنشانی مزاحم اند
نظرات ()

مدیرستاد فرماندهی سامانه 125 آتش نشانی تهران، میانگین تماس های روزانه شهروندان با سامانه 125 تهران را 4 هزار تماس اعلام کرد و گفت: از مجموع تماس های تلفنی 200 مورد به عملیات آتش نشانی می انجامد و بقیه مزاحمت های تلفنی می باشد. 
به گزارش ایرنا، عزیز کارگری در حاشیه مراسم شبگردی سه شنبه شب خبرنگاران در ستاد فرماندهی سامانه 125 با اشاره به برخورد قاطع و قانونی با مزاحمین تلفنی، افزود: متاسفانه مزاحمین تلفنی از همه سنین هستند که این اقدام موجب تاخیر در امداد رسانی نیروهای آتش نشانی می شود.
 
وی از شهروندان تقاضا کرد از تماس های غیرضروری با سامانه 125 آتش نشانی به شدت خودداری کنند تا نیروهای آتش نشانی بتوانند امدادرسانی مناسب را برای حادثه دیدگان انجام دهند.
 
کارگری در خصوص تماس های تلفنی شهروندان مبنی بر اعلام حوادث و سوانح به سامانه 125، اظهار کرد: از زمانی که شهروند با این سامانه تماس می گیرد حدود 40 ثانیه بعد نزدیک ترین ایستگاه به محل حادثه اعزام می شود.
 
مدیر ستاد فرماندهی سامانه 125 آتش نشانی تهران اظهار کرد: آتش نشانان براساس اطلاعات جمع آوری شده از تماس های تلفنی شهروندان اقدام به اعزام دستگاه ها و تجهیزات مورد نیاز برای امدادرسانی مطلوب به محل حادثه می کنند.
 
خبرنگاران اصحاب رسانه در قالب شبگردی در تهران از مراکز مختلف آتش نشانی تهران همچون ایستگاه شهید صالحی و ستاد فرماندهی 125 بازدید کردند و در جریان فعالیت آتش نشانان قرار گرفتند.
 
خبرنگاران با حضور در ایستگاه شهید صالحی تهران از نحوه آمادگی و اعزام آتش نشانان، خاموش کردن آتش و نحوه استفاده از تجهیزات آتش نشانی نظیر خودروهای نردبان، آشنایی بیشتری پیدا کردند.
 
این افراد با مراجعه به سامانه 125 آتش نشانی تهران همچنین در جریان چگونگی نحوه تماس های تلفنی شهروندان مبنی بر اعلام حوادث و سوانح و سایر اقدامات برای اعزام آتش نشانان، قرار گرفتند.




نویسنده : لبیک
تاریخ : چهارشنبه 93/3/21
زمان : 5:4 عصر




.:: This Template By : Theme-Designer.Com ::.

Reba.ir

کد بارشی


رفتـــ 25
تحلیل آمار سایت و وبلاگ