سفارش تبلیغ
صبا ویژن

این وبلاگ در ستاد ساماندهی پایگاههای اینترنتی به آدرس www.samandehi.ir ثبت شده است .

کتاب «مدح خورشید» را رایگان دانلود کنید
نظرات ()

درآستانه دهه فجر امکان دانلود کتاب«مدح خورشید» که خاطرات رهبرمعظّم انقلاب اسلامی درباره‌ شخصیت حضرت امام خمینی‌(ره) است، فراهم شد.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی مجمع ناشران انقلاب اسلامی«منانشر»، کتاب«مدح خورشید» برای اولین بار در بهار سال91 ودر آستانه ایام رحلت امام خمینی(ره) منتشر و روانه بازار شد.
 
این کتاب شامل بیان خاطرات و تبیین مصادیق بارزی از سیره و رفتار امام خمینی(ره) است.خاطراتی مربوط به دوران ریاست جمهوری آیت‌الله خامنه‌ای که برخی ازآنها تا قبل ازچاپ این کتاب به صورت عمومی منتشر نشده بود.
 
موسسه انقلاب اسلامی که ناشرکتاب«مدح خورشید» است؛ همزمان با ایام دهه فجرنسخه الکترونیکی این کتاب را با قابلیت دانلود فراهم کرده است.
 
در ادامه فرازی از این کتاب را بخوانید:
 
سندی برای قیام لله
 
این آیه، مدّ نظر امام فقیدِ عزیزمان در طول زندگیش بود: «قل انّما اعظکم بواحدة ان تقوموا لله». سالها پیش، نوشته‌ى ایشان در دفتر یادبود مرحوم وزیرى را در یزد زیارت کردم. آن مرحوم، من را به منزلش برد و با تفصیلاتى، این نوشته را که در صندوقچه‌یى گذاشته بود و تقریباً در گوشه‌یى از خانه‌اش مخفى کرده بود، آورد و باز کرد و نوشته‌ى امام را که در سالهاى دهه‌ى بیست نوشته بودند «قیامِ‌لله»،به من نشان داد. اصلاً محور حرف در نوشته‌ى ایشان، قیامِ‌لله بود. آن ذهن جوّالِ وسیع و دید حکیمانه‌ى ایشان، این قیامِ‌لله را در آن دوران ـ که تازه از اختناق رضاخانى بیرون آمده بودند ـ بر کارهایى که به نظر شریفشان مى‌شد انجام بدهند و باید افراد انجام مى‌دادند و احساس مسؤولیت مى‌کردند، منطبق ساخت.
 
یکى دو صفحه نوشته بودند. آن نوشته، حاکى از یک حرکت ارتجالى نبود و معلوم مى‌شود در ذهن شریف ایشان و در تمام مراحل زندگى، «ان تقوموا لله مثنى و فرادى» سابقه داشته است. بحمدالله دیگر براى همه‌ى ما و ملّت ایران، در کلّیات زندگى اماممان چیز پوشیده‌یى باقى نماند. همه دیدند که حرکت و گفتن و سکوتش براى خداست و هر کارى که انجام مى‌داد، با قصد قیامِ‌لله بود. تنها همین یک چیز هم بود که موجب شد به دست آن بزرگوار ـ که قطعاً مرتبه‌ى تالى پیامبران و ائمّه(علیهم‏‌السلام) بود ـ یک معجزه اتّفاق بیفتد. این چیزى که اتّفاق افتاده و تحوّل عظیم جهانى که به دنبال انقلاب اسلامى پدید آمده، واقعاً یک معجزه است. این معجزه، به دست امام(ره) اتّفاق افتاد و امام هم با تکیه به «ان تقوموا لله» توانست این کار را بکند.
 
برای دانلود این کتاب می توانید به پایگاه اطلاع‌رسانیWWW.BOOK-KHAMENEI.IR مراجعه کنید.
 




نویسنده : لبیک
تاریخ : شنبه 92/11/12
زمان : 10:49 عصر
نرمافزار موبایلی «پرسمان مهدوی» +لینک دانلود
نظرات ()

نرم‌افزار «پرسمان مهدوی» سیستم اندروید با هدف پاسخگویی به سؤالات مهدوی نظیر دوران غیبت، ارتباط و ملاقات و آخرالزمان تولید شد.
  
به گزارش خبرگزاری فارس،‌ همزمان با فرا رسیدن ایام ولادت رسول اعظم(ص) و فرزند برومندش امام صادق(ع) نرم‌افزار پرسمان مهدوی بر روی سایت بنیاد فرهنگی حضرت مهدی موعود(عج) استان تهران بارگذاری شد.
 
در این نرم‌افزار به 181 پرسش مهدوی از سوی حجت‌الاسلام سیدعلی درچه‌ای کارشناس مهدویت پاسخ داده شده که پرسش‌های این نرم افزار بر اساس محتوای کتاب آفتاب مهر 1و2 طراحی شده است.
 
بر اساس این گزارش، سؤالات در 10 فصل نظیر ادیان و مذاهب، مهدی شناسی، امام مهدی(عج) در قرآن، انتظار و منتظران، یاران و نایبان عام و خاص، دوران غیبت، ارتباط و ملاقات، آخرالزمان، ظهور و علائم و شرایط و دوران ظهور و حکومت جهانی در این نرم‌افزار قرار داده شده است.
 
علاقه‌مندان برای دریافت این نرم‌افزار پرسمان مهدوی(مخصوص سیستم عامل اندروید) از اینجا اقدام کنند.




نویسنده : لبیک
تاریخ : دوشنبه 92/10/30
زمان : 12:29 صبح
اگر نگران سلامت خود هستید، این کتاب را بخوانید
نظرات ()

 "از او که دانشجوی سال سوم رشته برق یکی از دانشگاه های معتبر تهران و موافق شعار "فرزند بیشتر زندگی بهتر" است وقتی می پرسم دلیل و منطقت برای این شعار چیست؟ تنها شعارهایش را ادامه می دهد"!

به گزارش خبرنامه دانشجویان ایران؛ شاید برای شما هم پیش آمده است که در مواجه با شعارهای افزایش جمعیتی تنها برهان و دلیل عاقلانه و ناقل قرآن و حدیث از حامیان طرح می خواهید و متاسفانه بار علمی و منطقی آنها ضعیف است.

حالا اگر از هر دانشجویی بپرسید راه های کنترل جمعیت و چرایی آن را به شما پاسخ های متقن و راه های فراوانی را نشان دهد.چرا که اکثر دانشجویان مجبور شده اند تا درس 2 واحدی "کنترل جمعیت و تنظیم خانواده" را بگذرانند.

اما کتاب "رساله نکاحیه (کاهش جمعیت ضربه‌ای سهمگین بر پیکر مسلمین)" جوابهای متقن و علمی و روایی زیادی به سئوال های نپرسیده در باب چرایی مساله کنترل جمعیت و خطرات آن برای جامعه اسلامی دارد.

این کتاب که نوشته ی علامه سید محمدحسین حسینی طهرانی (1305 تهران ـ 1374 مشهد) است نکات دقیقی را در خصوص ضربه های جبران ناپذیر کنترل جمعیت و کاهش جمعیت برای ایران مطرح می کند.

این کتاب که حاصل سخنرانی های ایشان در رمضان المبارک 1390 هجریّه قمریّه در مسجد قائم طهران است در سال 1373 به وسیله ی ایشان تصیحیح و تکمیل شده است و در اوج اجرای سیاست های کنترل جمعیت به عنوان یک اثر اعتراضی منتشر گردیده است. این کتاب که علاوه بر مقدمه در دو فصل کلی تفسیر آیه ی «و لا یقتلن اولادهن» و «تذییلات» نگاشته شده است، با طرح این موضوع که در اسلام اجازه‌ی کشتن خود نیست چه برسد به فرزند یا دیگری و تحریم عزل در معنای ریختن نطفه در بیرون از رحم آغاز شده است و با ذکر احکام مربوط به آن و دیه و کفاره ی مرتبط با عزل و سقط جنین بجث خود را آغاز کرده است.

همان سالهایی که بحث کنترل جمعیت مطرح بود(حول و حوش سال72)، پرسشی از رهبر معظم انقلاب در مورد سیاست کاهش جمعیت مطرح می شود. متن این پرسش و پاسخ  در کتاب کاهش جمعیت؛ ضربه ای سهمگین بر پیکر مسلمین نوشته علامه آیة الله حاج سید محمد حسین حسینی طهرانی آمده است.

در این کتاب با اشاره به سیاست کاهش جمعیت به نقل از آقای خرازی این گونه میخوانیم:«من‌ با حضرت‌ آیة‌ الله‌ خامنه‌ای‌ ملاقاتی‌ داشتم‌ و ایشان‌ فرمودند: من‌ حدس‌ می‌زنم‌ که‌ این‌ یک‌ نقشه‌ خارجی‌ باشد و با این‌ امر موافق‌ نیستم‌. و در ملاقاتی‌ که‌ با جناب‌ حجّة‌الإسلام‌ و المسلمین‌ آقای‌ رفسنجانی‌ داشتم‌ ایشان‌ را راجع‌ به‌ خطر این‌ امر گوشزد کردم‌ ؛ایشان‌ گفتند: این‌ یک‌ نظری‌ است‌. و دیگر گفتاری‌ نداشتند.»

این کتاب مشحون از آمارهای رسمی و بین المللی و نظرات کارشناسان به ویژه «دکتر ناصر سیم فروش» متخصص ارولوژی در مورد آثار منفی وازکتومی و توبکتومی و سایر شیوه های پیش گیری از بارداری است که در اکثر موارد منبع مطلب مورد نظر را نیز ذکر کرده است. این کتاب ذیل مطلب یازدهم تذییلات آمار مساعدتهاى صندوق جهانى به ایران براى کنترل جمعیّت چه از لحاظ بلاعوض بودن و چه از لحاظ وام را که رقم های سرسام آوری است بررسی می کند.

“دانلود نسخه pdf کتاب"

ای کاش قسمت هایی از این کتاب حداقل توسط شورای عالی انقلاب فرهنگی به عنوان منابع جانشین درس "تنظیم خانواده" در دانشگاه های کشور گنجانده شود.




نویسنده : لبیک
تاریخ : شنبه 92/10/21
زمان : 3:13 عصر
نصب سیستم عامل ویندوز از طریق USB
نظرات ()

نصب سیستم عامل ویندوز از طریق USB یا حافظه جانبی، مزایای بسیاری نسبت به نصب از روی دیسک فشرده دارد که برای بسیاری از کاربران به ویژه آن دسته که از درایو اپتیکال محروم هستند، یک ضرورت است. سرعت بالا و اطمینان از کامل بودن فرایند نصب سیستم عامل از مزایای این روش است؛ اما برای نصب ویندوز از روی USB باید چه کارهایی انجام شود؟

 

به گزارش «تابناک»، شاید بسیاری از کاربران تجربه نصب ویندوز از روی حافظه جانبی را نداشته باشند، ولی مزایای این روش برای نصب سیستم عامل از جمله سرعت بالا، اطمینان از کامل شدن فرایند نصب، پرهیز از مشکلات CD ‌و همچنین قابلیت جابجایی USB فلش که به معنای یک ویندوز همیشه همراه است، شاید منجر به آن شود که نصب ویندوز از روی CD برای همیشه به فراموشی سپرده شود! 

از سوی دیگر، اکنون با گسترده‌تر شدن حضور لپ‌تاپ‌هایی که به دلیل کم کردن وزن، از درایو اپتیکال محروم هستند، گزینه دیگری پیش پای کاربران برای نصب سیستم عامل، جز از راه استفاده از USB باقی نمی‌گذارد:

چگونه ویندوز را از روی USB فلش نصب کنیم؟

1: مقدمات برای نصب ویندوز از روی USB

برای شروع به موارد زیر نیاز داریم:

حافظه جانبی USB با کمترین ظرفیت 4GB

دیسک فشرده ویندوز برای کاربرانی که می‌خواهند از روی CD ویندوز USB خود را آماده کنند.

فایل ISO ویندوز دانلود شده یا Image گرفته شده از CD ویندوز، برای آن دسته از کاربرانی که ‌اپتیکال درایو ندارند.

برای آغاز به کار پس ‌از اتصال USB به سیستم، از داده‌ها و اطلاعات روی آن یک نسخه پشتیبان تهیه کنید، زیرا برای نصب ویندوز نیاز به فرمت کردن USB داریم:

چگونه ویندوز را از روی USB فلش نصب کنیم؟

سپس در منوی Start ویندوز، cmd را تایپ کنید و کلید‌های Ctrl + Shift + Enter را بزنید تا cmd در حالتAdministrator اجرا شود، ‌یا با کلیک راست‌ روی cmd گزینه Run as andministrator را برگزینید:

چگونه ویندوز را از روی USB فلش نصب کنیم؟

با اجرای cmd دستور DISKPART را وارد کنید تا برنامه پارتیشن بندی دیسک تحت داس اجرا شود، زیرا به شما اجازه فرمت ‌USB و فعال کردن پارتیشن را خواهد داد. پس از آن دستور list disk را تایپ کرده و کلید Enter را فشار دهید. در این حالت، همه حافظه‌های متصل به سیستم شما با شماره نمایش داده خواهند شد که بر اساس ظرفیت آن‌ها می‌توانید شماره مربوط به USB را پیدا کنید. 

در تصویر زیر USB مورد نظر ما با شماره 6 مشخص شده است(8GB):

چگونه ویندوز را از روی USB فلش نصب کنیم؟

پس از آن دستورهای زیر را به ترتیب وارد کنید:

Select Disk # : که به جای # باید شماره مربوط به USB خود را که با دستور list disk پیدا کرده‌اید، وارد کنید.

Clean : این دستور تمامی پارتیشن‌های موجود بر ‌USB از جمله سکتورهای مخفی را پاک می‌کند.

Create Partition Primary : این دستور یک پارتیشن اولیه با پارامترهای پیش فرض ‌روی USB ایجاد می‌کند.

Select Partition 1 : این دستور پارتیشن تازه ایجاد شده را برمی‌گزیند.

Active : با این دستور به سیستم اطلاع می‌دهید که پارتیشن ایجاد و انتخاب شده، ‌پارتیشن سیستمی معتبر است.

Format FS=NTFS : این دستور USB شما را به حالت NTFS فرمت می‌کند. با توجه به ظرفیت USB شما، شابد فرایند فرمت ‌آن دقایقی به طول بینجامد.

Assign : پس از فرمت شدن USB وارد کردن این دستور منجر به آن می‌شود که ویندوز با اختصاص دادن یک حرف به درایوUSB آن را ‌کاملا شناسایی کند. در آزمون ما درایو تخصیص داده شده با حرف L مشخص شد.

Exit : با این دستور از ابزار DISKPART خارج می‌شوید.

در پایان صفحه cmd شما باید چیزی شبیه به این باشد:

چگونه ویندوز را از روی USB فلش نصب کنیم؟

تا اینجا USB شما ‌کامل برای مرحله بعدی آماده ‌است؛ اما cmd   را همچنان باز بگذارید.

2 : تبدیل USB به یک درایو Bootable

پس از خارج شدن از DISKPART اساسا باید در مسیر C:\windows\system32‌ باشید.

‌آن دسته از کاربرانی که از فایل ISO برای این مرحله استفاده می‌کنند، لازم است پیش از ادامه فایل مورد نظر را به شکل یک درایو مجازی بارگذاری کنند. برای این کار بهترین راه استفاده از نرم‌افزار Virtual Clone Drive است که به شما این امکان را می‌دهد که فایل‌های ISO را دقیقا مشابه یک CD در یک درایو مجازی بارگذاری کنید. (لینک دانلود نرم افزار در پایان مطلب ضمیمه شده است).

در پایان، باید مسیر CD یا فایل ISO بارگذاری شده را در cmd وارد کنید. با دو بار وارد کردن دستور cd.. به مسیر اصلی درایو C خواهید رفت و سپس دستور زیر را وارد کنید.

H:\ (که در اینجا H درایو اپتیکال شما که CD ویندوز در آن قرار دارد یا درایو مجازی شما که فایل ISO در آن بارگذاری شده است، می‌باشد و باید H را با حرف منتصب ‌به درایو مورد نظر جایگزین کنید).

سپس با وارد کردن دستور CD Boot وارد پوشه Boot می‌شوید. که باید دستور زیر را وارد کنید:

Bootsect.exe /nt60 L : که باید حرف L را با حرف منتصب شده به درایو USB خود تغییر داده و جایگزین کنید. با این کار USB شما به یک درایو Bootable تبدیل خواهد شد:

چگونه ویندوز را از روی USB فلش نصب کنیم؟


نکته مهم: اگر چنانچه از نسخه 32 یا 64 بیتی ویندوز استفاده می‌کنید، باید CD یا فایل ISO شما مطابق با همین نسخه باشد. در غیر این صورت، دستور Bootsect عمل نخواهد کرد.

3 : کپی فایل‌های نصب ویندوز در داخل USB

بعد از گذراندن این مراحل، نوبت به مرحله پایانی می‌رسد که باید‌ فایل‌های نصب ویندوز را از روی CD یا ISO ‌روی USBخود کپی کنید. برای این کار نیازی به استفاده از cmd نیست و می‌توانید ‌دستی فایل‌ها را‌ روی USB کپی کنید؛ اما برای اطمینان شما می‌توانید از دستور زیر در cmd برای این منظور بهره بگیرید:

XCOPY D:\*.* L:\ /E /F /H : که تنها باید حرف D را با حرف منتصب به درایو اپتیکال یا درایو مجازی ISO و حرف L را با حرف منتصب به درایو USB خود جایگزین کنید.

پس از همه اینها USB شما به یک درایو Bootable تبدیل شده ‌که به آسانی قادر به نصب ویندوز از روی آن هستید. کافی است که USB را به سیستم مورد نظر متصل کرده و با بوت کردن سیستم از روی USB ـ با تنظیمات BIOS ـ شاهد نصب ویندوز از روی USB با سرعتی که تصور آن را نمی‌کنید باشید:

چگونه ویندوز را از روی USB فلش نصب کنیم؟

 

لینک دانلود Virtual Clone Drive




نویسنده : لبیک
تاریخ : دوشنبه 92/10/16
زمان : 11:40 صبح
وضعیت و سلامت ارتباط اینترنت خود را بررسی کنید
نظرات ()

آزمون و بررسی سرعت ارتباط به لطف وجود ابزارهای تحت وب همچون SpeedTest.net و Net Speed Monitorدیگر کار چندان مشکلی نیست. اما اگر ارتباط اینترنتی از همان ابتدا با مشکل مواجه باشد، چگونه باید متوجه این امر شد؟ در اینجا است که ابزارهایی مانند NetChecker به کمک کاربران می آیند.

به گزارش «تابناک» برای بسیاری از کاربران این اتفاق رخ داده است که در حالی که ظاهرا همه چیز مرتب است و ارتباط اینترنتی هم برقرار. اما در واقع هیچ ارتباط اینترنتی در میان نیست که این موضوع کاربران را مجبور به تماس با واحدهای پشتیبانی ISP ها میکند.

اما ابزارهایی وجود دارد که قبل از این تماس، میتوان از آنها برای بررسی و آزمون وضعیت ارتباط اینترنتی خود استفاده کرد.NetChecker یک از این نمونه ها است که در واقع برنامه ای مبتنی بر متن است که کار اصلی آن جستجوی مشکلات در ارتباط اینترنتی است. با این برنامه کوچک و وفق العاده ساده، به راحتی و با سرعت میتوانید وضعیت ارتباط اینترنتی خود و همچنین سلامت آن را بررسی کنید:

وضعیت و سلامت ارتباط اینترنت خود را بررسی کنید

در واقع سادگی و سرعت این برنامه است که آن را تبدیل به یک ابزار فوق العاده کاربردی ساخته است. بدون نیاز به پروسه طولانی برای نصب و زمان زیاد برای تست و آزمون ارتباط اینترنتی، این ابزار میتواند بیشترین مشکلات مربوط به ارتباط در ارتباطات بی سیم و با سیم را تشخیص دهد.

استفاده از NetCheker برای آزمون ارتباط اینترنتی

بعد از دانلود و نصب سریع نرم افزار و اجرای آن، صفحه اصلی نرم افزار نمایش داده میشود که در این صفحه گزینه های برای تست وضعیت و سلامت ارتباط اینترنت و همچنین تغییر زبان برنامه وجود دارد:

وضعیت و سلامت ارتباط اینترنت خود را بررسی کنید

اگر به دنبال آزمون وضعیت ارتباط اینترنتی خود هستید، عدد 1 را تایپ کرده و با فشردن کلید Enter این ابزار شروع به جستجوی مشکلات احتمالی در ارتباط اینترنتی شما میپردازد:

وضعیت و سلامت ارتباط اینترنت خود را بررسی کنید

سپس وضعیت ارتباط اینترنتی شما را گزارش میدهد، که با فشردن یک کلید، به منوی اصلی باز میگردید:

وضعیت و سلامت ارتباط اینترنت خود را بررسی کنید

اما با وارد کردن گزینه 2 میتوانید وضعیت سلامت عمومی اینترنت خود را بررسی کنید. نرم افزار سپس از شما میخواهد که با وارد کردن آدرس یک وب سایت، تحلیل وضعیت ارتباطی را شروع کنید. در این وضعیت NetChecher اقدام به دنبال کردن مسیر بین شما و وب سایت مورد نظر کرده و در این مین چنانچه مشکل یا خطایی وجود داشته باشد شما را از آن مطلع میکند. در پایان نیز یک راهنمایی ساده برای اینکه در چه موردی باید با ISP خود تماس بگیرید:

وضعیت و سلامت ارتباط اینترنت خود را بررسی کنید

هرچند دستور Ping در cmd نیز برای تست و آزمون وضعیت ارتباط وجود دارد، اما و بدون شک NetChecker برای آن عده از ما که قبل از هر تماسی با واحدهای پشتیبانی میخواهیم خود حلال مشکلات باشیم، یک ابزار کاربردی است که هم وضعیت ارتباط و هم کیفیت آن را نشان میدهد. تنها ایراد آن را شاید بتوان در مورد واسط کاربری آن دانست که میتوانست بهتر از این هم باشد.

اما نباید در توانایی و قابلیت این نرم افزار در مسیر هدف اصلی طراحی اش هیچ شک و شبهه ای داشت.

دانلود نرم افزار با لینک مستقیم




نویسنده : لبیک
تاریخ : یکشنبه 92/10/15
زمان : 10:18 عصر
سری اول پوسترهای الگوی پیشرفت اسلامی
نظرات ()

 سری اول پوستر های الگوی پیشرفت اسلامی منتشر شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی نقشه راه موضوع این پوسترها شامل گلچینی از بیانات امام خامنه ای در موضوع الگوی پیشرفت اسلامی است.

علاقمندان می توانند از طریق لینک های زیر پوسترها را دریافت نمایند. 

 

 پوستر شماره یک

 پوستر شماره دو

 پوستر شماره سه

 پوستر شماره چهار

 پوستر شماره پنج

پوستر شماره شش




نویسنده : لبیک
تاریخ : یکشنبه 92/10/15
زمان : 8:43 عصر
در تقدیر از آخرین ترانه حامد زمانی + صوت و کلیپ
نظرات ()

این موسیقی هم جزو «گزینه‌های روی میز» ماست/ شعر، صدا، مدیریت فهیم و انقلابی ...حرکت!

 

گروه فرهنگی - رجانیوز: یکسالی می‌شود که شاهد پدیده‌ای در حوزه موسیقی ایران هستیم. پدیده‌ای که به سختی می‌توان آن را ب نام یک نفر شناخت. هرچند که عرف دنیای موسیقی این است که خواننده‌ها پدیده‌هایش می‌شوند. اما انچه در این یکسال در جبهه فرهنگی انقلاب ظهور پیدا کرده است چیزی نیست که بتوان تنها به نام خواننده‌اش شناخت هرچند که کار او نیز کارستان است.

به گزارش رجانیوز، ترانه‌هایی که در این قریب یکسال با صدای حامد زمانی خوانده و منتشر شده است توانسته به وقاع جریان ساز باشد و تغییراتی جدی در پهنه موسیقی به صورت عام و موسیقی سالم و متعهد بصورت خاص ایجاد کند. حتی انها که صدای زمانی را نمی‌پسندند یا از محتوای ترانه‌هایش دل خوشی ندارند هم اگر منصف باشند نمی‌توانند این تاثیر را منکر شوند.

اما این پدیده تنها مدیون صدای زمانی نیست اگرچه صدای خوب او در کنار شجاعت و تعهدش برای ورود به این عرصه و خواندن چنین ترانه‌هایی حتماً یکی از ارکان قابل تحسین بوده است که اگر وجود نمی‌داشت چنین پدیده‌ای هم ظهور پیدا نمی‌کرد. شعر و ترانه‌های خوب و قوی رکن دیگر این پدیده است. قرار گرفتن شاعری خوش ذوق چون محمد مهدی سیار یا جوانانی از این دست در کنار زمانی توانسته است عمق و استواری مطلوبی به ارمغان بیاورد.

اما این دو پیش از این هم وجود داشته‌اند. آنچه باعث شده است در این زمان شاهد شکوفایی پدیده «ترانه انقلابی» باشیم مدیریتی است که علاوه بر فهم اهمیت و ضرورت پرداختن به این مهم، جرئت ورود به آن عرصه را هم داشته است. دفتر مطالعات جبهه فرهنگی انقلاب توانست چنین مدیریتی انجام دهد و این کاری‌ست که انواع و اقسام سازمان‌ها مخصوصاً صدا و سیما در این سالها از انجام آن عاجز بودند ولی کرور کرور خواننده خوش تیپ(!) که دغدغه خال و مژگان و طره مو دارند تحویل جامعه داده‌اند!

آخرین اثر خوانده شده توسط حامد زمانی با نام «ترانه‌های روی میز» که در افتتاحیه جشنواره عمار برای اولین اجرا شده است گامی دیگر در این مسیر است. در ادامه متن ترانه و کلیپی از آن تقدیم می‌شود.

متن شعر گزینه‌های روی میز:

 

یک …

لحظه لحظه خاطرات بهمنی که یک دفعه بهار شد

بهمنی که بوی گل گرفت و سوسن و یاسمن

بهمنی که غرق شوق و شور بود، انفجار نور بود

 

دو …

سرزمینی که نگاش به آسمونه و حسابش از زمین جداست

ذره ذره خاکش از غرور و غیرته

سرزمینی که شن کویرشم، لشکر خداست

 

سه…

بغض ناتموم مادری بالاسر جناز? پسر

بغضی که یک‌مرتبه صدا میشه سکوت رو میشکنه

ای تموم بچه‌هام فدای تو یا حسین

این گلم نثار کربلای تو یا حسین

*

ای پدر و مادرم فدای تو یا حسین

زندگیم فدای کربلای تو یا حسین

*

 

چهار…

ایستادن یه نوجوون بدون ذره‌ای ترس و آرزو

روبروی تانک‌های روبرو

 

پنج…

اهتزار پرچم سه رنگ

روی گنبد مسجدی که زخم? گلوله‌هاست

خنده‌های مردمی که یک صدا می‌گن

«فتح شهر خون کار خداست»

 

شش…

آسمونی که پر از نوای ربناست

آسمونی که قرق شده با شهاب و رعد و صاعقه

با آی? «و ما رمیت اذ رمیت»

آسمونی که کابوس کرکساست

 

هفت…

چشمه چشمه موج موج

کوچه کوچه رود رود

تو خیابونا به هم رسیدن و یکی شدن

شکستن سردی دی و غرور اهرمن

 

حالا بازم بشمارن

اینا گزینه‌های روی میز ماست

حالا بازم بشمرید

گزین? روی میزتون چیاست

حالا بازم بشمرید

همه میدونن این آخرای قص? شماست

هفت … شش… پنج … چهار … سه … دو … یک …

 

دانلود کلیپ ترانه‌های روی میز

 

دانلود صوت ترانه‌های روی میز




نویسنده : لبیک
تاریخ : یکشنبه 92/10/15
زمان : 8:41 عصر
نرم افزار تبدیل عکس به متن و کاراکتر ( Image To Text )
نظرات ()

 
Image to Text
 
نرم افزار تبدیل عکس به متن و کاراکتر ( Image To Text )
با این نرم افزار می توانید تصاویر خود را به صورت متنی ( رنگی یا سیاه و سفید ) در آورده و در موارد گوناگون از جمله وبسایت یا وبلاگ خود به کار ببرید .
همچنین این نرم افزار قابلیت ایجاد خروجی html از تصاویر شما را دارد .

اندازه : 480 KB
دانلود رایگان : دانلود



نویسنده : لبیک
تاریخ : شنبه 92/10/14
زمان : 11:46 صبح
شعر خوانی فاطمه چهره گشا در هفتمین اجتماع مدافعان حرم
نویسنده : لبیک
تاریخ : پنج شنبه 92/10/12
زمان : 12:41 صبح
دفترچه راهنمای سیلو
نظرات ()

شاید به نظر شما این مطلب غیر مرطبت باشد

ولی به این جهت که وسیله نقلیه بنده سیلو است و دفترچه ندارد با کلی تلاش دفترچه اونا گیر آوردم و حیفم اومد برا دیگران نذارم

اینجا دانلود نمایید

یا علی




نویسنده : لبیک
تاریخ : چهارشنبه 92/10/11
زمان : 11:52 عصر




.:: This Template By : Theme-Designer.Com ::.

Reba.ir

کد بارشی


رفتـــ 25
تحلیل آمار سایت و وبلاگ