سفارش تبلیغ
صبا ویژن

این وبلاگ در ستاد ساماندهی پایگاههای اینترنتی به آدرس www.samandehi.ir ثبت شده است .

از طراحی لباس برای زنان محجبه توسط شرکت D&G تا نمایشگاه مد در دا
نظرات ()

چرخه معیوب بین دستگاه های تصمیم ساز و دانش آفرین، با دانشگاه ها و مراکز آموزشی و همچنین  دستگاه های تولید و عرضه کننده ، برای مخاطب راهی باریکی باقی گذاشته تا در این هیاهو لباس سالم بپوشد و تن به تذکر دستگاه های نظارتی – که در این بلوا بیشترین سهم را دارد- بدهد.
چرخه معیوب بین دستگاه های تصمیم ساز و دانش آفرین، با دانشگاه ها و مراکز آموزشی و همچنین دستگاه های تولید و عرضه کننده ، برای مخاطب راهی باریکی باقی گذاشته تا در این هیاهو لباس سالم بپوشد و تن به تذکر دستگاه های نظارتی – که در این بلوا بیشترین سهم را دارد- بدهد.

گروه اجتماعی-رجانیوز: بیست و هشتم دی ماه در دانشگاه الزهرا(س) که تنها دانشجویان دختر را می‌پذیرد یک نمایش خصوصی مد برگزار شد به نام "طراحی خلاق"  ژوژمانی که دخترهای دانشجو با لباس ها و آرایش مبتذل و زننده و عجیب غربی به اجرای شوی لاس در آن پرداخته و عکس های خود را نیز در فضای مجازی منتشر کردند.

به گزارش رجانیوز لباس‌هایی که در این "فشن شو"به نمایش درآمد با آنچه انتظار می‌رود دانشجویان در یک دانشگاه در "جمهوری اسلامی"طراحی کنند فاصله زیادی دارند و به حدی "مبتذل و عجیب" به نظر می‌رسند که سایت فرانس 24 درباره آن ها می نویسد احتمالا این لباس ها مورد علاقه "لیدی گاگا"(خواننده مبتذل غربی که همواره با پوشیدن لباس های برهنه و عجیب جلب توجه می کند) قرار گیرند.

در همین راستا دکتر حسامی رئیس دانشکده هنر دانشگاه الزهرا می گوید : این نمایش بخشی از درس دانشجویان بوده است و هیچ مردی نیز در آن حضور نداشته، چرا که اساساً تمامی دانشجویان این دانشگاه دختر هستند. همچنین به گفته مقامات این دانشگاه قرار نبوده است هیچ عکسی از نمایش در جایی منتشر شود.

اما از سوی دیگر روابط عمومی دانشگاه در اطلاعیه ای اعلام می کند که این یک کار کاملا درسی و دانشکده‌ای بود و دانشگاه نیز اجازه دخالت در کلاس درسی استاد را ندارد و یا این که بخواهند اجازه دوربین نبردن به دانشجو سر کلاس را بدهند.

 

دو خبر مرتبط

هفته پیش بود که خبری منتشر شد که شرکت تجاری مدل و لباس دولچه اند گابانا (D&G) یکی از پرحاشیه ترین سری لباس خود را معرفی کرد. لباس های بلند و پوشیده به شکل عبا در رنگ های مشکی و سفید و بژ با طرح های مختلف است و شباهت بسیار زیادی به پوشش زنان محجبه در کشورهای عربی دارد.

تیر 1393 بود که اتفاقی مشابه در صنعت پوشاک رخ داد، نمایش زنده رونمایی از چهار مدل مانتو با طرح پرچم ایران و نشانه‌هایی مثل یوزپلنگ ایرانی در مراسمی که زنان و مردان حضور داشتند، در این مانتوها از طرح پرچم ایران، تصویر یوزپلنگ ایرانی و برازوکا (توپ جام جهانی) استفاده شده است و "پانچو یوز، مانتوزا، آرک ایرانی و مانتو یوز" نامگذاری شده است.(اینجا)

 

نتیجه گیری اولیه

بی توجهی درازمدت فرهنگ پوشاک کشور در این شرایط بیش از گذشته به چشم می خورد. در حالی که کشورهای غربی بهترین و مؤثرترین راههای رخنه فرهنگی را در کشورهای اسلامی پیدا کرده اند و قصد دارند با ابزارهای موجود فرهنگ ناب و اصیل اسلامی و ایرانی را به قهقرا ببرند، هنوز نه تنها خبرهای خوشی از صنعت پوشاک کشور به گوش نمی رسد بلکه هر از چند گاه اخبری مانند آنچه در دانشگاه الزهرا اتفاق افتاد، خواب را از چشم می رباید.

 

مستندات قانونی و وجود زیربنای لازم و خواب خرگوشی مسئولان امر

·         قانون "ساماندهی مد و لباس" که درباره نظارت و کنترل نوع پوشاک در ایران است در سال 1385 تصویب شد و حالا قریب به ده سال از آن می گذرد، متولی نظارت بر اجرای این قانون وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است.

·         کارگروه ساماندهی مد و لباس، کار خود را مدیریت «پوشش اسلامی-ایرانی»، «ایجاد فرهنگ حجاب» و یا «توسعه گفتمان ملی مد و لباس اسلامی–ایرانی» معرفی کرده است ولی آیا از این دانش آموختگان دانشگاه ها که با تعالیم غربی آموزش می بینند می توان انتظار داشت که این اهداف را محقق کنند؟

·         سال 76 یعنی حدود 18 سال پیش با تصویب شورای عالی انقلاب فرهنگی به شورای اسلامی شدن دانشگاه‌ها و مراکز آموزشی، به عنوان یکی از شوراهای اقماری شورای عالی تغییر کرد.شورای اسلامی شدن دانشگاه‌ها و مراکز آموزشی ماموریت خود را چنین می‌داند:

شورای­ اسلامی­ شدن­ دانشگاهها قوه عاقله ­ای است که با درک صحیح و جامع از ابعاد مفهوم اسلامی شدن دانشگاهها و مراکز آموزشی و شناخت دقیق از وضعیت موجود این حوزه، اقدام به تدوین سیاستها، راهبردها و برنامه‌های مناسب نموده و با نظارت کمی و کیفی بر حسن انجام برنامه‌ها، دستگاهها و نخبگان را در طی این فرایند، راهبری می‌نماید.

·         حالا اما با گذشت 18 سال این شورا مشخصا درباره محتوای دروس اقدامی نکرده و پر سر و صداترین اقدامش تفکیک جنسیتی کلاس های دانشگاه ها بوده است که آن نیز جر در معدود دانشگاهی اجرا نمی شود.

·         سازمان مطالعه و تدوین  "سمت" که  متولی تألیف و تهیه کتابهای علوم انسانی دانشگاهها در ایران است نیز در بخش کتب هنر خود و در طراحی لباس در عمر بیش از سی ساله خود تنها سه عنوان کتاب در این خصوص منتشر کرده که آن ها نیز ارتباطی به طراحی لباس بانوان با ملاکهای اسلامی ندارد:"}زبان پیراهن ( طراحی لباس مردانه )" ،" انگلیسی برای دانشجویان رشته طراحی پارچه و لباس و تکنولوژی دوخت" و "مبانی طراحی پارچه"}

 

نتیجه گیری نهایی

چرخه معیوب بین دستگاه های تصمیم ساز و دانش آفرین، با دانشگاه ها و مراکز آموزشی و همچنین  دستگاه های تولید و عرضه کننده ، برای مخاطب راهی باریکی باقی گذاشته تا در این هیاهو لباس سالم بپوشد و تن به تذکر دستگاه های نظارتی – که در این بلوا بیشترین سهم را دارد- بدهد.




نویسنده : لبیک
تاریخ : دوشنبه 94/11/5
زمان : 8:56 صبح
دریادار فدوی در برنامه تلویزیونی تیتر یک:
نظرات ()

تسلط سپاه بر خلیج فارس 24 ساعته و دائمی است/ عبور 6 کشور از آبهای ایران مضر است/ بعد از بازداشت نظامیان آمریکایی 18 جنگنده آنها به پرواز درآمد

فرمانده نیروی دریایی سپاه با بیان اینکه سالهاشت مسولیت کل خلیج فارس و تنگه هرمز با ندسا است، گفت: ما تسلط 24 ساعته و دائمی بر کل خلیج فارس داریم.

خبرگزاری فارس: تسلط سپاه بر خلیج فارس 24 ساعته و دائمی است/ عبور 6 کشور از آبهای ایران مضر است/ بعد از بازداشت نظامیان آمریکایی 18 جنگنده آنها به پرواز درآمد

به گزارش خبرنگار دفاعی خبرگزاری فارس، دریادار علی فدوی فرمانده نیروی دریایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با حضور در برنامه زنده تلویزیونی «تیتر یک»، با اشاره به موضوع دستگیری نظامیان متجاوز آمریکایی در خلیج فارس  و نیز دیدار امروز با فرمانده معظم کل قوا، اظهار داشت: دیدار امروز با رهبری موجب خوشحالی همه پاسداران دریایی شد.

وی با بیان اینکه سالهاست مسئولیت کل خلیج فارس و تنگه هرمز با ندسا است، گفت: ما تسلط 24 ساعته و دائمی بر کل خلیج فارس داریم.

فدوی با بیان اینکه ما شناورهای امریکا و انگلیس و کانادا و فرانسه و نیوزیلند را خصوصا در این منطقه به دقت رصد می‌کنیم، تصریح کرد: در ماجرای اخیر، بلافاصله پس از دریافت اطلاعاتی درخصوص برخی تحرکات در اطراف جزیره فارسی، 2 شناور سپاه بلافاصله اعزام شدند.

وی در عین حال گفت: ما عبور شناورهای 6 کشور (امریکا، انگلیس، کانادا، فرانسه، نیوزیلند و استرالیا) از آبهای ایران را بی‌ضرر نمی‌دانیم.

فرمانده نیروی دریایی سپاه گفت: شناورهای امریکایی می‌خواستند به جزیره عربی که متعلق به عربستان است بروند ولی به سمت جزیره فارسی متمایل شده بودند. قاعدتا نباید با سیستم های ناوبری این اشتباه را می‌کردند ولی به هر حال خواست خدا بود و آنها هم می گفتند ما قصد ورود به آبهای شما را نداریم و فکر می‌کردیم جزیره فارسی جزیره عربی است.

فدوی با بیان اینکه ما وجود امریکایی ها در خلیج فارس را «شر» می‌دانیم، افزود: صرف حضور آنها موجب ناامنی در منطقه است و سالهاست هیچ شناور امریکایی و انگلیسی و فرانسوی از آبهای ما عبور نکرده و در موارد استثنا هم عذر خواهی کرده و خارج شده اند
وی ادامه داد: ما بعد از توقیف شناورهای آمریکایی بررسی کردیم و به این نتیجه رسیدیم که اشتباها وارد شده بودند و اقدام خصمانه نداشتند.

فرمانده نیروی دریایی سپاه گفت: نهایتا پس از بررسی های ما و ستاد کل سپاه و قرارگاه خاتم، بنا شد این نظامیان آزاد شوند.

وی ادامه داد: جالب است که حدود 2 ساعت امریکایی ها متوجه نشدند که شناورهایشان کجا هستند و این ما بودیم که روی کانال بین‌المللی به آنها اطلاع دادیم.

فدوی اضافه کرد: وقتی امریکایی ها فهمیدند شناورهایشان نزد ماست، رفتار کاملا غیر حرفه ای کردند.

فرمانده نیروی دریایی سپاه گفت: قبل از این ماجرا به بهانه برخورد با داعش، 2 ناو هواپیمابر ترومن آمریکا و شارل دوگل فرانسه به همراه 5 رزمناو و بیش از 20هزار نیرو در سمت شمال شرقی و جنوب شرقی جزیره فارسی بودند و احساس کردند می‌توانند قلدری کنند.
وی با بیان اینکه پس از دستگیری نظامیان آمریکایی حدود 18 فروند هواپیما از ناو هواپیمابر بلند شد و برخی از آنها به آسمان جزیره فارسی آمدند، تاکید کرد: ما تک تک بالگردها و هواپیماهای آنها را زیر نظر داشتیم و 2 مرتبه پیام دادیم و با قدرت به انها اعلام کردیم که کوچکترین اقدام خصمانه ای کنند تمام نیروهای امریکا در این منطقه مورد اصابت سریع ما قرار گرفته و شناورها و موشکهای ما نیز آماده بودند.

فدوی گفت: در صورتی که آنها اقدام خصمانه‌ای می‌کردند با چنان مصیبتی مواجه می‌شدند که در تاریخشان بی‌سابقه بود و این اتفاق برای فرانسوی‌ها هم می‌افتاد.

وی ادامه داد: ناو هواپیما برو ترومن بیش از 6 هزار نیرو و 80 فروند هواپیما و بالگرد دارد و به گفته خودشان با یک موشک، تمام این ناو به دلیل وجود انبار مهمات داخلی از بین می‌رود لذا ناو هواپیمابر آنها با هزینه 13 میلیارد دلار، مثل انبار باروت است که به جرقه نیاز دارد.

فرمانده نیروی دریایی سپاه با بیان اینکه امروز حضرت آقا فرمودند از اول تا آخر این ماجرا را خدا طراحی کرد، گفت: ما در بندرعباس بودیم که تماس گرفتند و گفتند 2 شناور اطراف جزیره فارسی هستند. در تماس بعدی اطلاع دادند که اینها شناورهای آمریکایی بودند و دستگیر شدند.

وی تصریح کرد: از همان دقایق اولیه، ما به همراه سردار سلامی (جانشین فرمانده کل سپاه) در منطقه حاضر شدیم.

فدوی خاطرنشان کرد: آمریکایی‌ها برنامه هایی را علیه برجام طراحی کرده بودند که خدا دست آنها را با این اتفاق رو کرد.

فرمانده نیروی دریایی سپاه گفت: از همان ابتدا با قرارگاه خاتم و وزارت خارجه و شخص آقایان ظریف و عراقچی در تماس بودیم. وقتی که امریکایی ها فهمیدند، کری (وزیر خارجه آمریکا) تماس های زیادی با تهران داشت.
وی در بخش دیگری از سخنان خود تصریح کرد: توان دفاعی، خط قرمز ماست که بارها در مذاکرات هم به امریکایی ها اعلام شده است.

فدوی افزود: اینکه برخی می گویند امریکایی ها با برنامه و بدلیل برجام وارد منطقه ما شده بودند، تحت هیچ شرایطی درست نیست و امریکایی ها قطعا گم شده بودند.

فرمانده نیروی دریایی سپاه خاطرنشان کرد: در تماس‌هایی که برقرار شد، وزیر خارجه امریکا به اینکه اشتباه کردیم و عذرخواهی می‌کنیم و تکرار نمی‌کنیم، تاکید کرده است و البته این روال بین ما و امریکایی ها برقرار است که آنها چیزهایی را می‌گویند و بعد آن را رد می‌کنند.

وی درخصوص ادعای آمریکایی ها مبنی بر گم شدن سیم‌کارتهای آنها، گفت: همه سیستم ها و کامپیوترها و موبایل ها و سیم کارتهای آنها را تخلیه کردیم و مسایل نظامی ان را برداشتیم اما اینکه می گویند 2 سیمکارت آنها گم شده، شاید در دریا افتاده یا داخل شناورشان بوده باشد و اینها اصلا اهمیتی ندارد و ما هم نیازی با آن دو سیم کارت نداشتیم.

فدوی افزود: آمریکایی ها فقط زبان زور را می‌فهمند و اگر زور ما به آنها نمی‌رسید، قطعا علیه ما اقدام می‌کردند.
فرمانده نیروی دریایی سپاه گفت: اگر امریکایی‌ها قدرت داشتند باید می‌ریختند در جزیره فارسی و نیروهایش را آزاد می‌کردند و نیروهای ما را می‌کشتند اما جرات فکر کردن به آن را هم ندارند چون در این صورت، تمام ناوهای آنها هدف قرار می‌گرفت.

فرمانده نیروی دریایی سپاه با اشاره به یکی از رزمناوهای آمریکایی حاضر در منطقه گفت که این شناور 3 میلیارد دلار قیمت و کلی تجهیزات جنگی به همراه دارد و می تواند هزاران تیر در دقیقه شلیک کند ولی حتی به سلاح هایشان نگاه هم نکردند.
وی یادآور شد: در زمان اجلاس غیر متعهدها 2 شناور خارجی به نزدیک جزیره سیریک آمدند اما ما علی رغم محاصره آنها  از گرفتنشان خودداری کردیم چون می دانستیم همه اخبار اجلاس تحت الشعاع قرار می‌گیرد.
فدوی افزود: آنها پشت تیربارهای شناورهایشان جرات نداشتند سرشان را برگردانند چون فکر می‌کردند در این صورت بچه های ما احتمال می‌دهند آنها اقدامی کنند و همه آنها را می‌کشند.
فرمانده نیروی دریایی سپاه اظهار داشت: ما سالهای بسیار طولانی است که علاوه بر موشک‌های ساحل به دریا که در تونل های طولانی قرار دارند، شناورهای تندرویمان که کابوس امریکایی هاست را هم در شهرهای زیر زمینی شناوری داریم و شاید در فرصتی آنها را به مردم نیز نشان دهیم.

وی با بیان اینکه امریکا یک بار اعلام کرده بود سپاه هزار تونل مملو از موشک و شناور در سواحل خود دارد، گفت: چیزی که امریکایی ها می‌دانند همه چیز ما نیست و چیزی است که ما خودمان نشان داده ایم و خواسته ایم آنها بدانند.

فدوی ادامه داد: قرار بود امسال برنامه ای داشته باشیم که با توجه به حجم زیاد رزمایش های نیروهای مسلح، رزمایش ما به سال بعد موکول شد.

 

فرمانده نیروی دریایی سپاه در پایان با تاکید بر اینکه دشمنی ما با امریکا یک دشمنی قطعی است، گفت: در حوزه شناورهای تندرو، سرعت شناورهای ما 2 برابر سرعت امریکایی‌ها شده و سرعت 3 برابر نیز تست شده است.




نویسنده : لبیک
تاریخ : دوشنبه 94/11/5
زمان : 8:37 صبح
نیویورک تایمز گزارش داد
نظرات ()

عملیات سری «الوار چنار»؛ پروژه چند میلیارد دلاری عربستان و سیا که سوریه را به آتش کشید

عربستان و آمریکا از سال ها قبل در قالب پروژه سری مشترک برای مبارزه با دولت سوریه، چندین میلیارد دلار برای آموزش گروه‌های مسلح فعال در سوریه هزینه کرده‌اند.

خبرگزاری فارس: عملیات سری «الوار چنار»؛ پروژه چند میلیارد دلاری عربستان و سیا که سوریه را به آتش کشید

«سال 2013، وقتی رئیس‌جمهور اوباما مخفیانه به آژانس مرکزی اطلاعات آمریکا (سیا) مجوز داد که شورشیان خسته سوری را تسلیح کند، این آژانس جاسوسی می‌دانست که یک شریک آماده دارد که حاضر است پول این عملیات محرمانه را بپردازد. همان شریکی که سیا دهه‌هاست برای درگیری‌های مناطق دوردست، به پول و نظر آن اتکا کرده است؛ پادشاهی عربستان سعودی.»

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، این آغازگر گزارشی است که «مارک مازتی» و «مت اپوزو» خبرنگاران روزنامه نیویورک تایمز منتشر کرده و در آن از گوشه‌ای از همکاری‌های واشنگتن و ریاض برای تسلیح گروه‌های مسلح مخالف دولت سوریه، پرده برداشته‌اند. 

نیویورک تایمز نوشته است: «از آن پس، سیا و شرکای سعودی‌اش ترتیبی غیرمعمول را برای مأموریت آموزش شورشیان پی گرفتند؛‌ عملیاتی با اسم رمز "الوار چنار" (تیمبر سیکمور). مقامات کنونی و سابق دولت می‌گویند تأمین سلاح و مقادیر عظیم پول بر عهده سعودی‌ها بود و سیا هم وظیفه آموزش شورشیان برای کار با اسلحه کلاشنیکوف و موشک‌های ضد تانک را بر عهده گرفت.»

این روزنامه با اشاره به روابط طولانی سیا و استخبارات عربستان، نوشته است که دو کشور گاها در سوریه به صورت هماهنگ با هم عمل کرده‌اند و در مواردی هم عربستان تنها تأمین‌کننده هزینه‌های عملیات‌های مخفیانه سیا در این کشور بوده است. 

هرچند که سعودی‌ها پیش از این هم علنا حمایت خود را از تروریست‌ها در سوریه اعلام کرده بودند، اما به نوشته نیویورک تایمز، ابعاد سرمایه‌گذاری آن‌ها در این زمینه و همکاری مشترکشان با سیا تاکنون افشا نشده بود. 

«مایک راجرز» عضو سابق کنگره آمریکا که در ابتدای عملیات سیا رئیس کمیته اطلاعات مجلس نمایندگان بود، می‌گوید: «آن‌ها می‌دانستند که باید ما را همراه خود داشته باشند و ما هم می‌دانستیم که باید آن‌ها را همراه خود داشته باشیم.»

هرچند مقامات آمریکایی از بیان رقم دقیق کمک‌های عربستان سعودی خودداری کرده‌اند، اما مشخص است که ریاض با فاصله زیاد نسبت به دیگر کشورها، بیشترین هزینه را در جهت آموزش گروه‌های مسلح فعال در سوریه کرده است. به نوشته نیویورک‌تایمز، ارزیابی‌های صورت گرفته نشان می‌دهد که عربستان چندین میلیارد دلار در این زمینه هزینه کرده است. 

ترکیه، قطر و اردن دیگر کشورهایی هستند که در این برنامه مشارکت داشته و از آن حمایت مالی کرده‌اند. توافق سیا و عربستان در بهار 2013 در حالی اجرایی شد که عربستان از دستکم یک سال قبل از آن در حال انتقال سلاح به سوریه بود و حتی قطر محموله‌های تسلیحات سنگین از جمله دوش پرتاب‌های FN-6 را از طریق مرز ترکیه به داخل سوریه منتقل کرده بود. 

نیویورک تایمز نوشته است: «تلا‌ش‌های سعودی‌ها به رهبری شاهزاده بندر بن سلطان معروف که آن زمان ریاست استخبارات عربستان را بر عهده داشت پیش می‌رفت و وی به جاسوس‌های سعودی دستور داده بود هزاران قبضه کلاشنیکوف و میلیون‌ها گلوله را از شرق اروپا خریداری کرده و به شورشی‌های سوری برسانند. سیا به برخی از معامله‌های تسلیحاتی سعودی‌ها کمک کرده بود، از جمله یک محموله بزرگ که در سال 2012 در کرواسی خریداری شد.»

این روزنامه ادعا کرده است که تا اواخر سال 2012، انتقال تسلیحات به سوریه تقریبا بدون هماهنگی با سیا صورت می‌گرفت و حتی برخی از گروه‌هایی که ممکن بود با القاعده مرتبط باشند نیز این تسلیحات را دریافت می‌کردند. به ادعای نیویورک تایمز این مسئله با واکنش «دیوید پترائوس» رئیس وقت سیا مواجه شده که در نشستی در اردن، کشورهای عربی را به دلیل عدم هماهنگی با واشنگتن، مورد انتقاد قرار داده است. 

چند ماه پس از آن بوده است که باراک اوباما مجوز آغاز آموزش مستقیم گروه‌های مسلح توسط آمریکا در اردن و همچنین ارسال کمک‌های نظامی کشنده به سوریه را صادر کرده است. از این پس، سیا مسئولیت آموزش را بر عهده گرفته و سرویس اطلاعات عربستان عهده‌دار تأمین پول و تسلیحات از جمله موشک‌های ضدتانک «تاو» شده است. 

قطری‌ها هم در این عملیات مشارکت داشته و یک پایگاه هم برای آموزش اختصاص داده بودند، اما به گفته مقامات آمریکایی، عربستان با فاصله زیاد نسبت به دیگران بیشترین سهم را در این برنامه داشته است. 

نیویورک تایمز در ادامه به انتقاد برخی از اعضای کنگره از عدم شفافیت این برنامه پرداخته و همچنین نوشته است که در این مأموریت سیا وظیفه هماهنگی بین کشورها را نیز بر عهده داشته و مثلا زمانی که عربستان در پرداخت مبالغ مالی تأخیر می‌کرده، اردن از سیا جویای دلایل تأخیر می‌شده است. 

بنا بر این گزارش، در حالی که سعودی‌ها در موارد پیشین تأمین مالی برنامه‌های سیا عموما بدون چشم‌داشت روشنی این کار را می‌کرده‌اند، اما در مسئله سوریه، آن‌ها برای پرداخت پول، خواسته‌هایی را مطرح می‌کنند.

«بروس ریدل» تحلیلگر سابق سیا و عضو ارشد کنونی موسسه بروکینگز می‌گوید: «آن‌ها می‌خواهند دور میز کرسی داشته باشند و در مورد دستور کار بحث هم از آن‌ها نظرخواهی شود.»

به نوشته نیویورک تایمز، برنامه سیا از برنامه آموزش و تسلیح مخالفان که از سوی پنتاگون پی گرفته شده و چندی قبل رسما شکست خورد، مجزا بوده است. هدف از برنامه سیا مستقیما مبارزه با دولت سوریه بوده است. 

 

در ادامه این گزارش عنوان شده است که نقش اتباع سعودی در شکل‌گیری گروه‌های تروریستی موجب شده تا همکاری اطلاعاتی با ریاض بیش از پیش غیر قابل توجیه به نظر برسد. «ویلیام مک کنت» مشاور سابق وزارت خارجه آمریکا در امور ضد تروریسم می‌گوید که هرچه بیشتر گفته می‌شود که «ما به آن‌ها به عنوان یک شریک ضد ترور نیاز داریم، این مسئله کمتر غیر قابل توجیه می‌شود. اگر فقط بحث همکاری‌های ضد تروریسم است و اگر سعودی‌ها خود بخش بزرگی از مسئله خلق تروریسم هستند، چطور می‌شود این استدلال را پذیرفت؟»




نویسنده : لبیک
تاریخ : یکشنبه 94/11/4
زمان : 8:29 صبح
مردم در انتظار عمل به وعدهها؛ دولت در سودای بهارستان
نظرات ()

روزنامه کیهان: سخنان روز پنجشنبه رئیس جمهور محترم، از مصادیق تام و تمام یا حاشیه رفتن و ریل عوض کردن است که معمولا هنگامی به کار می‌رود که یک چهره سیاسی با وعده‌های رنگارنگ  موفق به جلب رای موافق مردم بشود ولی هنگام عمل به وعده‌ها، با روش‌های عجیب و غریب، از زیر بار عمل به وعده‌ها شانه خالی کند و در عوض، هر روز در موضوعی که اساسا مردم در خصوص آن هیچ توقع و انتظاری از او ندارند، دخالت کند! برخی معتقدند  نتیجه‌ای که از آن  سخنان در ذهن هر شنونده‌ای نقش می‌بندد این است که  اکنون و پس از سی ماه از شکل‌گیری دولت یازدهم، برخی با فراموشی وعده‌ها و چشم انتظار گذاشتن مردم، در سودای فتح بهارستان و شکل‌دهی مجلسی با عده‌ای «وکیل‌الدوله » است! گرچه این برداشت را نمی‌پسندیم و به جد امید داریم که چنین نباشد و دولت به رفع مشکلات مردم کمر بسته باشد، اما بازخوانی بخش‌هایی از سخنان رئیس جمهور، تردیدهای تلخی را در ذهن ایجاد می‌کند: « این روزها زمان بررسی صلاحیت کاندیداهای انتخابات است و البته باید همه کاندیداها به دین و آیین خود متعهد و ملتزم به قانون اساسی و ولایت فقیه باشند اما آیا همه التزام آنان باید به همین مسایل باشد؟ پس محیط زیست، صنعت، توسعه، رفع رکود، بیکاری و رونق اقتصادی چه می‌شود؟... ما به عنوان دولت اعتدال که باید قانوناً بی‌طرف باشیم، اما دلمان می‌خواهد معتدلین به مجلس بروند»!
فارغ از همه مناقشات سیاسی و حقوقی مربوطه و صرفنظر از اینکه اساسا آیا رئیس جمهور می‌تواند در برابر شروط قانونی نمایندگی مجلس، چنین واکنشی نشان بدهد یا نه و صرفنظر از اینکه افزون بر اینکه مسئولیت اداره قوه مجریه به رئیس جمهور سپرده شده، نظارت بر انتخابات و عملکرد شورای نگهبان هم به ایشان سپرده شده یا نه و به جای بسیاری از چون و چرا‌های دیگر و پرسش‌های منطقی که حق مردم است، باید پرسید؛ اداره بخش صنعت به عهده چه دستگاهی است؟ شورای نگهبان یا مجلس شورای اسلامی و یا وزارت صنعت!؟ حفاظت از محیط زیست چطور!؟ چه کسی مسئول اشتغال‌آفرینی و یا رفع رکود است!؟ هیچ‌کس نیست که نداند همه امور مذکور در زمره وظایف مستقیم رئیس جمهور است. حال اگر بعد از سی ماه، رئیس دولتی که باید پاسخگوی صدها وعده به زمین مانده باشد، روی صندلی طلبکاری بنشیند، عجیب و دور از ذهن نیست!؟ از آنجا که رئیس دولت به جای پاسخگویی به فرافکنی و حمله به نهادهای قانونی و انجام وظایف آنها می‌پردازد، خوب است کارنامه مختصری از همان چند حوزه مورد نظر ایشان را مرور کنیم تا معلوم شود علت به قهقرا رفتن کشور در محیط زیست و صنعت و اشتغال و رکود بی‌سابقه در تاریخ ایران، رد صلاحیت‌های شورای نگهبان است یا ناتوانی دولتمردان!؟

صنعت در تعطیلات!
بر اساس آماری که کرارا مورد استناد کارشناسان و حتی حامیان دولت قرار گرفته، در حال حاضر بیش از 65 درصد صنایع تولیدی کشور تعطیل است و این روند به سرعت در حال گسترش است! باید پرسید این تعطیلی، ناشی از رد صلاحیت افراد بدسابقه از سوی شورای نگهبان است یا به خاطر عملکرد «پدر صنعت ایران»!؟ آیا جز این بود که رئیس جمهور در ابتدای کار دولت یازدهم، با شعار به صف کردن «ژنرال‌ها»، مدعی بود کلید او قفل همه چیز را خواهد گشود!؟ آیا اکنون قفل صنعت با تعطیلی 65 درصد آنها گشوده شده و فقط قفل شورای نگهبان باقی مانده است!؟
زنگ دولت یازدهم بر پیکر فولاد!
بسیاری از صنایع البته در فهرست 65 درصد فوق نیستند اما حال و روز آنها به مانند مریض محتضری است که با مرگ فاصله چندانی ندارند! به عنوان نمونه، صنعت فولاد ایران که روزگاری نه چندان دور، در دنیا حرفی برای گفتن داشت و بازارهای جهانی را هدف‌گیری کرده بود، در آستانه ورشکستگی و نابودی قرار دارد! رکود تاریخی و واردات وسیع و شگفت‌انگیز، باعث شده موجودی انبار صنایع فولادی ایران از 200 هزار تن به 2 میلیون برسد و کارخانه‌های فولاد با ظرفیت کمتر از 80 درصد به فعالیت خود ادامه ‌دهند. 10 درصد واحدهای تولید فولاد تعطیل و حداقل  بیست درصد ارزش سهام صنایع فولادی در بورس اوراق بهادار تهران کاهش یافته است. سهم فولاد وارداتی در بازار داخلی ایران از 16 درصد در سال 92 به 25 درصد در نیمه نخست امسال رسیده است!
اکنون باید پرسید رئیس جمهور مسئول جلو‌گیری از نابودی صنایع کشور است یا دفاع از کسانی که به جرم دزدی و اختلاس و مفاسد گوناگون،رد صلاحیت شده‌اند!؟

نقدینگی هست، اما نه برای صنعت!
میزان نقدینگی کشور در ابتدای کار دولت یازدهم، حدود 450 هزار میلیارد تومان بود که با گذشت سی ماه از عمر دولت، به رقم بی‌سابقه  و خطرناک حدود 900 هزار میلیارد تومان رسیده است! این جهش فاجعه‌آمیز- که همچنان نیز ادامه دارد- آینده‌ای خطرناک برای اقتصاد کشور در پی خواهد داشت. اما فارغ از نگرانی نسبت به اصل افزایش، نگرانی دیگری هم در میان است و آن اینکه این پول کجاست و دولت آن را در چه محلی هزینه کرده است!؟ اوایل امسال، معاون برنامه‌ریزی سازمان صنایع کوچک گفته بود: «هم‌اکنون 61 درصد واحدهای حوزه صنایع کوچک که دچار تعطیلی شده‌اند، از نبود نقدینگی رنج می‌برند.» این اظهار نظر یک مقام رسمی دولت، به اندازه کافی گویا نیست!؟ وقتی شخص وزیر صنعت صراحتا اعلام می‌کند که حتی «یک ریال» یارانه تولید به صنایع تخصیص پیدا نکرده و از ادعای سخنگوی دولت در این خصوص اظهار تعجب می‌کند، بهتر نیست رئیس جمهور محترم، همه حرف‌ها و همایش‌ها و سخنرانی‌های آتشین را رها کرده و فکری به حال صنایع در حال ورشکستگی بکند!؟ مثلا پیگیر شود که این نقدینگی هنگفت کجا می‌رود و چه کسانی از آن منتفع می‌شوند  که حتی صدای وزیر خودش را هم در آورده است!؟ آیا این پرسش‌ها مهم‌تر از سخنرانی‌های آتشین و فاقد پشتوانه قانونی نیست!؟ 

بیکاری و شورای نگهبان!
رئیس جمهور محترم، در بخشی از سخنانشان و در واکنش به عملکرد قانونی شورای نگهبان، ناگهان به یاد بیکاری افتادند و به خاطر آوردند که اساسا معضلی به نام بیکاری هم در کشور وجود دارد! نباید فراموش کرد که هم اکنون وزارتخانه‌ای عریض و طویل، زیر نظر شخص رئیس جمهور مسئول و مکلف به اشتغال و کارآفرینی است. از همان ابتدا قابل پیش‌بینی بود که انتصاب وزیری بدون یک روز سابقه مدیریت عالی در حوزه وزارت کار و مشغول شدن به امور سیاسی و ... فرجامی چون امروز را رقم می‌زند و از آن گریز و گزیری نیست. اخیرا علی ربیعی وزیر کار گفته بود: «در هر 5 دقیقه یک نفر به جمعیت بیکار کشور افزوده می‌شود»! آیا این سرعت فاجعه‌آمیز ناشی از رد صلاحیت‌هاست!؟ و آیا با چند سخنرانی و به زبان آوردن حرف‌های تند و خلاف قانون،این معضل حل می‌شود!؟ یعنی می‌توان امیدوار بود که رئیس جمهور محترم، با دو سه سخنرانی دیگر ،بیکاری یک نفر در پنج دقیقه را به مثلا در یک ربع و نیم ساعت بهبود ببخشد!؟ خوب است جناب رئیس جمهور در فاصله سخنرانی‌هایشان در باره برجام و انتخابات و رد صلاحیت‌ها و ...نیم‌نگاهی هم به آمار منتشره از دستگاه‌های زیرمجموعه خودشان بیندازند و البته مبانی آن آمار را هم ببینند تا بدانند فاجعه به مراتب عمیق‌تر از آن چیزی است که به نظر می‌رسد. مثلا در حال حاضر تلاش می‌شود نرخ بیکاری به هر دلیلی حدود ده تا یازده درصد اعلام شود، اما نگاهی به سخنان معاون وزیر کار چیز دیگری را نشان می‌دهد: «هر کس در طول هفته یک ساعت فرصت شغلی داشته باشد، شاغل محسوب می‌شود و در غیر این صورت فرد بیکار تلقی می‌شود.» ملاحظه می‌کنید که آمار کنونی با لحاظ «یک ساعت کار» در هفته است! با این عدد، آیا بهتر نیست به وعده خود درباره اشتغال جوانان عمل کنید و شورای نگهبان را با وظایفش تنها بگذارید!؟ مردم از رئیس جمهور پیگیری امور رد صلاحیت‌شدگان را مطالبه می‌کنند یا اشتغال فرزندانشان را!؟ آن هم با آماری که براساس یک ساعت کار در هفته منتشر شده است!! 

رد صلاحیت محیط زیستی!
رئیس جمهور از اهمیت محیط زیست در بررسی صلاحیت‌ها گفته‌اند و به یاد نیاورده‌اند که از قضای روزگار، سازمانی زیر نظر شخص ایشان وجود دارد به نام سازمان حفاظت محیط زیست که باز هم از قضا تصدی آن را معاون ایشان به عهده دارد! اگر این اتفاق مبارک  افتاده و سازمان عریض و طویلی به این نام زیر نظر ایشان است،اکنون پرسش از صلاحیت نمایندگان رد شده در این حوزه چه معنایی دارد!؟آیا رئیس جمهور و معاون ایشان ،برای حفاظت از محیط زیست به قانونی نیاز دارند که در حال حاضر وجود ندارد و نگران این نکته‌اند که در انتخابات آتی، نمایندگانی به مجلس بروند که چیزی از محیط زیست نفهمند و این خلا قانونی ادامه پیدا کند!؟آیا الان مشکل محیط زیست ،بی اطلاعی نمایندگان از اهمیت موضوع است یا بی‌عملی سازمانی که حتی زبده‌ترین کارشناسان و کارکنانش در اعتراض به عملکرد سیاسی مسئولان آن، دست به اعتصاب و اعتراض زدند و البته اندکی بعد با کرامت دولت تدبیر و امید از کار اخراج شدند! آیا جز این است که تنها و تنها با ادعای رئیس سازمان محیط زیست دولت یازدهم،تولید بنزین پتروشیمی متوقف شد و دلالانی خاص،آلوده‌ترین بنزین ممکن را به کشور وارد کردند و در نتیجه وضع هوا به بحران کنونی رسید!؟آیا جز این است که سلامت مردم فدای بازی‌های سیاسی شد و در طول دولت یازدهم،هیچ قدم مثبتی برای محیط زیست برداشته نشد!؟آیا وعده احیا دریاچه ارومیه - که در تبلیغات انتخاباتی قول آن در مدت کوتاهی به مردم داده شده بود- به فرجام رسید !؟آیا پر کردن آن دریاچه با فاضلاب چندین و چند شهر و تصفیه‌خانه، همان قولی بود که به مردم داده بودید!؟بهتر نیست اکنون و در سی امین ماه دولت یازدهم،گزارشی از کل بودجه چشمگیر دریاچه ارومیه و تاثیر آن در احیا آن بدهید تا معلوم شود به جز تخصیص بودجه و هدایت فاضلاب و سمیناری در آمریکا،کار دیگر هم شده است یانه!؟ واقعیت این است که وقتی رئیس دولت مشغول سخنرانی‌های سیاسی به جای وفا به عهد خود با مردم باشد،معاونان وی نیز چنین می‌کنند و مثلا در روز هوای پاک و در حالیکه نفس چندین شهر و کلان شهر کشور،زیربار آلودگی سنگین، به شماره افتاده است،خانم ابتکار مشغول درد دل انتخاباتی با «گاردین» می‌شود و از یاد می‌برد که امروز روز هوای پاک است! او به تبعیت از رئیسش ،بجای نگرانی برای محیط زیست،نگران عملکرد شورای نگهبان است و غمگینانه با گاردین درددل می‌کند که :«نگرانی‌هایی در زمینه فرآیند بررسی و تفحص شورای نگهبان وجود دارد و امیدواریم که بتوانیم بر نگرانی‌ها غالب شویم. همه چشم انتظار انتخابات عادلانه و رقابت سالم هستند و این مهمترین موضوعی است که ما در پیش داریم. دولت در پی اطمینان یافتن از انجام درست انتخابات براساس قانون و اصولی است که ما برای چشم انداز دموکراسی در کشور داریم»!وقتی بانوی محیط زیست، روزگاری به قطب شمال سفر میکند و روزگاری دیگر در جمع «خود سگ پنداران»و عزاداران مرگ چند سگ حاضر می‌شود و... طبیعی است  که با چنین رفتاری چه بر سر محیط زیست مظلوم و بی‌متولی کشور می‌آید و نفس مردم و کویر و جنگل،روز به روز تنگ‌تر می‌شود. اکنون آیا بهتر نیست جناب رئیس جمهور محترم سراغ محیط زیست را نه از شورای نگهبان که از معاون خویش بگیرند و احوالی از این محتضر رو به موت بپرسند!؟

از رکود گذشتیم،به رکود برگشتیم!؟
16 شهریور 93 رئیس جمهور محترم در سخنانی پرشور رسما اعلام کرد: « ما به شما قول داده بودیم که بر رکود غالب خواهیم شد و به ملت ایران اعلام می‌کنم ما خوشبختانه از رکود عبور کردیم.» اما چند ماه پیش چهار وزیر مهم کابینه ایشان- که ظاهرا نمی‌خواهند نامشان در تاریخ در زمره ساکتین و منفعلین به حق مردم بماند- در نامه‌ای به رئیس جمهور ،درباره خطر رکود و تبدیل آن به بحران هشدار دادند! اکنون رئیس جمهور بر خلاف سخنان پیشین خود و در تائید نامه وزرا،روز پنجشنبه اعلام کرد:« امروز بزرگترین مشکل کشور بیکاری، رکود و نبود رونق اقتصادی است »!اکنون مردم باید کدام را باور کنند،اینکه ازرکود گذشتیم را یا اینکه بزرگترین مسئله رکود است را!؟و آیا این معضل تقصیر شورای نگهبان است!؟ برمردم که پوشیده نبود رکود ادامه دارد و روز به روز عمیق‌تر هم می‌شود،اما دولت برای این رکود چه کرد!؟این وضعیت آنقدر تلخ و ناراحت‌کننده شده که این روزها مردم در شبکه‌های اجتماعی ،نام دولت یازدهم را «دولت تعطیل و رکود» گذاشته اند!اما دولت محترم برای عبور از این وضعیت بی‌سابقه در اقتصاد ایران،چه تدبیری دارد!؟آیا به جز تزریق پول به جیب خودروسازان،فکر دیگری هم در کار است!؟و آیا استمرار رکود و بی‌عملی دولت و بی‌برنامگی برای گذر از این بحران ،بخاطر عدم همراهی نمایندگان است!؟
آنچه خواندید،شمه‌ای کوتاه و تلخ از عملکرد ضعیف و ناموفق در حوزه‌هایی است که اتفاقا رئیس جمهور محترم در مقام طلبکاری از دیگران برآمد. تورق جزئی‌تر کارنامه برخی بخش‌های دولت،حقایق تلخ تری را آشکار می‌کند که اکنون نه به صلاح دولت است و نه برای مردم امید ایجاد می‌کند. اما نباید از نظر دور داشت که مردم در انتظار عمل به وعده ها،گشایش اقتصادی،چشیدن طعم شیرین وعده صد روزه و ... هستند و برای هیچ کس پذیرفتنی نیست که دولت،ناکارآمدی و ضعف‌های خودش را با حمله به دیگران جبران کند. بیش از سی ماه است که  ایام تبلیغات  انتخاباتی و بیان سخنان پر حرارت گذشته و امروز ،وقت پاسخگویی است نه طلبکاری!



نویسنده : لبیک
تاریخ : شنبه 94/11/3
زمان : 1:32 عصر
عربستان «لیست سیاه» 58 بندی، علیه ایران منتشر کرد!
نظرات ()


عربستان «لیست سیاه» 58 بندی، علیه ایران منتشر کرد!دولت بهار: «این منبع افزود سیاست ایران بر اساس چیزی است در مقدمه قانون اساسی ایران و وصیت‌نامه امام خمینی و آن اصل صدور انقلاب است که این امر نقض آشکار حاکمیت کشورها و دخالت در امور داخلی آنان تحت عنوان «یاری ملت‌های مستضعف» است تا شبه‌نظامیانی در عراق، لبنان، سوریه و یمن جذب کند».
  

به گزارش دولت بهار به نقل از فارس، وزارت امور خارجه عربستان، سه‌شنبه شب (19 ژانویه) لیستی 58 بندی علیه ایران منتشر کرد و مدعی شد که موارد مذکور در این بندها لیست اقدامات تروریستی است که ایران پس از انقلاب انجام داده یا از آن حمایت کرده است.

وبگاه اطلاع‌رسانی وزارت خارجه عربستان به نقل از یک منبع مسئول در این وزارتخانه نوشت که ایران از سال 1979، سال پیروزی انقلاب اسلامی در ایران، در منطقه، اقداماتی سراسر «فتنه‌انگیزی، تنش‌زا و پرازآشوب» داشته و هدفش بی‌ثبات کردن منطقه و بی‌توجهی به همه قوانین و معاهدات بین‌المللی و اصول اخلاقی است.

عربستانی که فقط طی یک سال حکومت «ملک سلمان»، بیش از 8 هزار انسان بیگناه را در یمن کشته و این جنگ هنوز ادامه دارد، در اظهارنظر این مقام خود علیه ایران آورده است:

«این منبع افزود که این سیاست ایران بر اساس چیزی است در مقدمه قانون اساسی ایران و وصیت‌نامه امام خمینی آمده است که سیاست خارجی ایران مبتنی بر آن است و آن اصل صدور انقلاب است که این امر نقض آشکار حاکمیت کشورها و دخالت در امور داخلی آنان تحت عنوان «یاری ملت‌های مستضعف» است تا شبه‌نظامیانی در عراق، لبنان، سوریه و یمن جذب کند».

در حالی که «سید حسن نصرالله» دبیر کل حزب‌الله در آخرین سخنرانی خود عربستان را «پدر و مادر تروریسم در منطقه» توصیف کرد و گفت که هرجا در منطقه یا فراتر از منطقه اقدامی تروریستی انجام می‌شود باید به دنبال رد پای سعودی در آن گشت، این مقام وزارت خارجه عربستان ایران را به ارتکاب اقدام تروریستی در منطقه، ترور معارضان در خارج و اقداماتی شبیه به این متهم کرد و گفت که وزارت خارجه عربستان لیستی از چیزی تهیه کرده که او آن را «حقایق» خواند که به گفته او «حقیقت سیاست خصمانه ایران در طول 35 سال گذشته» را نشان می‌دهد.

این مقام وزارت خارجه عربستان به یادداشت محمد جواد ظریف در روزنامه نیویورک تایمز نیز اشاره کرد و گفت:‌ایران این سیاست‌ها را تبلیغ می‌کند و ترویج می‌دهد و نمونه آن، یادداشت وزیر خارجه ایران در روزنامه نیویورک‌تایمز و نامه‌اش به دبیر کل سازمان ملل است.

موارد 58 گانه لیست وزارت خارجه عربستان که سراسر اتهام به جمهوری اسلامی است، صرفا جهت اطلاع و آگاهی مسئولان و افکار عمومی و بدون دخل و تصرف منتشر می‌شود.

اقدام گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس در انتشار ترجمه این لیست اتهامی و کاملا ادعایی عربستان از آن جهت اهمیت دارد که طرز تفکر خاندان آل سعود را عینا منعکس کند و نشان بدهد که تیم جدید حاکم بر حجاز شامل ملک سلمان (شاه)، محمد بن سلمان (پسرشاه،وزیر جنگ،جانشین ولی‌عهد)، محمد بن نایف (ولی‌عهد،وزیر کشور)، عادل الجبیر (وزیر خارجه) چه مطالبی را در تبلیغات خود به خورد مردم حجاز و مردم عرب منطقه و افکار عمومی جهان می‌دهند.

طبق لیست وزارت خارجه عربستان مواردی که «لیست رژیم ایران در حمایت از تروریسم و افراطی‌گری در منطقه وجهان» خوانده شده به شرح زیر است:

1- رژیم ایران اولین کشور حامی تروریسم در دنیا شناخته می‌شود؛ همچنانکه سازمان‌های تروریستی شیعه زیادی در داخل (مثل سپاه قدس و غیره) و در خارج، حزب‌الله در لبنان، حزب‌الله در حجاز، عصائب اهل الحق در عراق وسازمان‌های دیگر و تعداد زیادی از شبه‌نظامیان طائفی در شماری از کشورها از جمله حوثی‌ها در یمن را تاسیس کرده است. اینها از جانب سازمان ملل محکوم شده و تحریم‌هایی بین‌المللی علیه‌ش وضع شده است. همچنانکه [ایران] سازمان‌های تروریستی دیگری از جمله القاعده را حمایت و با آن همدستی کرده؛ القاعده‌ای که شماری از سران آن را پناه داده و هنوز تعدادی از آنان در ایران هستند.

2- در سال 1982، 96 فرد خارجی در لبنان که 25 نفرشان آمریکایی بودند و به بحران گروگان‌گیری معروف شد و 10 سال طول کشید، ربوده شدند. عملیات ربایش را کاملا حزب‌الله و گروه‌های مورد حمایت ایران انجام دادند.

3- در سال 1983، سفارت آمریکا در بیروت به دست حزب‌الله در عملیاتی که رژیم ایران طراحی کرد، منفجر شد. این انفجار سبب مرگ 63 شخص حاضر در سفارت شد.

4- در سال 1983، فرد ایرانی به نام «اسماعیل عسکری» وابسته به سپاه، در بیروت عملیاتی انتحاری انجام داد که ایران آن را علیه مقر نیروهای دریایی آمریکا تدارک دیده بود که در نتیجه آن 241 نفر از نظامیان نیروی دریایی آمریکا و شهروندان این کشور کشته و 100 نفر مجروح شدند. روزنامه‌های آمریکایی این را بیشترین تعداد آمریکایی دانستند که خارج از میادین جنگ کشته شده‌اند.

5- در سال 1983، مقر نیروهای فرانسوی در بیروت توسط حزب‌الله منفجر شد، همزمان با انفجار مقر نیروهای آمریکایی که 64 نظامی و غیرنظامی فرانسوی در آن کشته شدند.

6- در سال 1983، عناصری از حزب‌الله و حزب شیعی الدعوه، که مورد حمایت ایران است، مجموعی از حملات را به سفارت آمریکا و فرانسه در کویت و پالایشگاه نفت و محله‌ای مسکونی انجام دادند که 5 نفر کشته و 8 نفر مجروح شدند.

7- در سال 1983، نفتکش‌های کویت در خلیج [فارس] گلوله‌باران شد تا جایی که مجبور شدند پرچم آمریکا را بالا ببرند.

8- در سال 1984، حزب‌الله به وابستگی سفارت آمریکا در شرق بیروت هجوم برد و در نتیجه آن 24 نفر از جمله دو آمریکایی کشته شدند.

9- در سال 1985، تلاش برای انفجار در کاروان جناب شیخ جابر الاحمد الصباح امیر [وقت] کویت، که دو کشته از نظامیان و چند مجروح از نیروهای خلیج [فارس] بر جا گذاشت.

10- در سال 1985، رژیم ایران یک عملیات ربایش هواپیمای خطوط «» انجام داد و 39 مسافر آمریکایی را برای چند هفته بازداشت کرد و یکی از نیروهای نیروی دریایی آمریکا در آن [حادثه] کشته شد.

11- در سال 1986 ایران حُجاجش را تحریک به شورش در موسم حج کرد که نتیجه آن فوت 300 نفر بود.

12- در سال 1987 حزب‌الله حجاز با حمایت ایران اقدام به آتش‌زدن یک کارگاه در مجتمعی نفتی در «راس‌تنوره» واقع در شرق عربستان کرد و در همان سال اعضای حزب‌الله حجاز به شرکت «صدف» واقع در «الجبیل» شرق عربستان عربستان حمله کردند.

13- در سال 1987 «مساعد الغامدی» دیپلمات عربستانی در تهران با دست داشتن نظام این کشور ترور شد و در همان سال تلاش ایران برای قاچاق مواد منفجره از طریق حجاجش ناکام ماند.

14- در سال 1987 به «رضا عبدالمحسن النزهه» کنسول عربستان در تهران حمله شد، وی سپس توسط سپاه پاسداران دستگیر و بعدا در مذاکرات میان ایران و عربستان آزاد شد.

15- ربودن و قتل تعدادی از دیپلمات‌های آمریکایی در لبنان در دهه هشتاد.

16- دست داشتن ایران در مجموعه ترور‌های معارضان ایرانی در سال 1989؛ در سال 1989 «عبدالرحمن قاسملو» رهبر حزب دموکراتیک کردستان و معاون او «عبدالله آزار» در وین ترور شدند، در سال 1991 اعضای سپاه ایران «شاهپور بختیار» آخرین نخست‌وزیر حکومت شاهنشاهی ایران و یک مامورامنیتی فرانسه به همراه یک زن فرانسوی را ترور کردند، در سال 1992 ایران «صادق شرفکندی» دبیرکل حزب دموکراتیک کردستان و سه تن از معاونانش به نام‌های «فتاح عبدلی»، «همایون اردلان» و «نوری دخردی» را ترور کرد.

17- در سال 1989 رژیم ایران تعدادی از دیپلمات‌های آمریکایی را در لبنان ربود و کشت.

18- در مابین سال‌های 1989 تا 1990 نظام ایران در ترور 4 دیپلمات عربستان در تایلند نقش ایفا کرد؛ چهار دیپلمات مذکور به این شرح بودند: «عبدالله المالکی»، «عبدالله البصری»، «فهد الباهلی» و «احمد السیف».

19- در سال 1992 نظام ایران در انفجار رستوران «میکونوس» در برلین نقش داشت به نحوی که دادستان کل آلمان حکم بازداشت «علی فلاحیان» وزیر اطلاعات ایران به اتهام دست داشتن در برنامه‌ریزی این انفجار و کشتن چهار کُرد معارض که در رستوران مذکور بودند، را صادر کرد.

20- در سال 1994 ایران در انفجارهای «بوینس آیرس» که منجر به کشته شدن 85 نفر ومجروحیت بیش از 300 تن دیگر شد، دست داشت و در سال 2003 پلیس انگلیس «هادی پور» سفیر سابق ایران در آرژانتین به اتهام توطئه در این حمله را بازداشت کرد.

21-  در سال 1994 وزارت خارجه ونزوئلا بیانیه‌ای مطبوعاتی صادر واعلام کرد چهار دیپلمات ایرانی به صورت مستقیم در حوادث خطرناکی که در فرودگاه بین‌المللی «سیمون بولیوار» کاراکاس رخ داد، نقش داشت، حوادثی که هدف آن مجبور کردن آواره‌های ایرانی به بازگشت به وطنشان بود.

22- در سال 1996 حزب‌الله حجاز وابسته به نظام ایران برج‌های مسکونی در «الخُـبَـر» را منفجر کردند، انفجارهایی که منجر به کشته شدن 120 تن از جمله 19 تبعه آمریکایی شد. ایران سپس از افرادی که در این انفجار نقش داشتند حمایت کرد از جمله آنها «احمد المغسل» شهروند سعودی بود که در سال 2015 بازداشت شد و گذرنامه ایرانی داشت. وابسته نظامی ایران در بحرین در آن زمان در این اقدام تروریستی نقش داشت و عاملان انفجار در ایران و لبنان آموزش دیده بودند و مواد نفجره از لبنان و از طریق حزب الله قاچاق شده بودند و دلایل زیادی برای اثبات این امر وجود داشت.

23- فراهم کردن مکانی امن برای تعدادی از سران القاعده از سال 2001 از جمله سعد بن لادن و سیف‌العدل و افراد دیگر پس از حملات 11 سبتامبر و تسلیم نکردن آنان به کشورهایشان علیرغم مطالبات مستمر.

24- در سال 2003 نظام ایران در انفجارهای ریاض به دستور یکی از رهبران القاعده در ایران دست داشت؛ انفجارهایی که منجر به کشته شدن تعداد زیادی از شهروندان عربستانی و خارجی‌های مقیم در عربستان از جمله آمریکایی‌ها شد.

25- در سال 2003 یک طرح تروریستی با حمایت ایران برای انجام انفجارهایی در بحرین خنثی شد و عاملان این طرح که از سوی سپاه پاسداران و حزب‌الله لبنان حمایت می‌شد، دستگیر شدند، مشابه این اتفاق در کویت، امارات نیز در زمان‌های مختلف اتفاق افتاد.

26- در سال 2003، رژیم ایران از شیعیان در عراق با تشکیل احزاب و گروه‌های طرفدار خود حمایت کرد که به کشته شدن 4400 سرباز آمریکایی و ده‌ها شهروند عراقی به ویژه اهل تسنن، منجر شد. «جیمز جفری»، سفیر سابق عراق در این باره می‌گوید که کشته‌های آمریکایی طی عملیاتهایی که از سوی گروه‌های تحت حمایت مستقیم ایران، جان خود را از دست داده‌اند.

27- در سال 2006، واشنگتن گفت که ایران از طالبان علیه نیروهای آمریکایی در افغانستان حمایت می‌کند تا حضور نیروهای آمریکایی در مرزهایش را کنترل کند و به همین دلیل گروه‌هایی را که از نظر نژادی و مذهبی با ایران تفاوت داشتند، مسلح کرد. نظام ایران، هزار دلار برای هر سرباز آمریکایی که در افغانستان کشته شود، جایزه تعیین کرد.

28- در سال 2007، مجلس سنای آمریکا با تصویب لایحه‌ای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران را یک سازمان تروریستی دانست و این گروه از سوی «جرج بوش» رئیس‌جمهور وقت و کنگره بر اساس قوانین آگاهی‌بخشی که پس از حوادث 11 سپتامبر صادر شد، همین‌گونه توصیف شد.

29- در سال 2011، رژیم ایران، «حسن القحطانی» دیپلمات سعودی را در شهر کراچی ترور کرد.

30- در سال 2011، آمریکا، تلاش برای ترور سفیر عربستان را خنثی کرد و اثبات شد که نظام ایران در این تلاش دست داشته است. به همین دلیل یک دادخواست علیه آن تنظیم شد که پرده از حقیقت در دادگاه فدرال نیویورک برداشت و نام 2 نفر که در این توطئه دست داشتند فاش شد. یکی «منصور ارباب سیار» که دستگیر و به 25 سال زندان محکوم شد و دیگری «غلام شکوری» بود که افسر سپاه پاسداران بود و اکنون در ایران اما تحت پیگرد قضایی آمریکا است.

31- در اکتبر 2012، هکرهای ایرانی وابسته به سپاه پاسداران ایران، حملاتی را علیه شرکت‌های نفتی و گازی سعودی و خلیج [فارس] انجام دادند. تا جایی که «لئون پانتا» وزیر دفاع آمریکا این حملات را یکی از مخربترین حملات الکترونیکی در بخش خصوصی توصیف کرد. دولت اوباما نیز گفت که می‌داند این اقدام از سوی حکومت ایران بوده است.

32- در سال 2012، طرح ترور شماری از مسئولان و دیپلمات‌های آمریکایی در باکو، پایتخت آذربایجان لو رفت. پشت این طرح، یک گروه شیعی در آذربایجان بود که از سوی ایران حمایت می‌شد و تحت امر سپاه بود.

33- در سال 2016، دادگاه کیفری کویت، حکم اعدام دو متهم در قضیه معروف «باند العبدلی» را صادر کرد که یکی از آنها ایرانی بود. این دو نفر متهم به اقدام علیه وحدت و حاکمیت اراضی کویت و تلاش برای جاسوسی برای ایران و حزب‌الله و اقدام خصمانه هستند.

34- در ژانویه 2016، ایران رسما از زبان «محمد علی جعفری» فرمانده سپاه پاسداران ایران، اعتراف کرد که 200 هزار نیروی جنگجوی ایرانی در خارج از کشور (در سوریه، عراق، افغانستان، پاکستان و یمن) دارد.

35- هیأت‌های دیپلماتیک ایرانی چندین شبکه جاسوسی در کشورهای مختلف ایجاد کرده‌اند تا از طریق آنها طرح‌ها و عملیات‌های تروریستی انجام دهند. از جمله کشورهایی که وجود شبکه‌های جاسوسی ایران در آنها، فاش شده عبارتند از:  
عربستان (2013)، کویت (2010، 2015)، بحرین (2010، 2011)، کنیا (2015)، مصر (2005، 2008، 2011)، اردن (2015)، یمن (2012)، امارات (2013)، ترکیه (2012)، نیجریه (2015).

36- علاوه بر آن، حزب‌الله لبنان است که «ریچارد آرمیتاژ» معاون وزیر خارجه آمریکا آن را سازمان تروریستی اول در جهان توصیف کرد. نظام ایران باندها و شبه‌نظامیان تروریستی را در عراق، یمن و سایر کشورها ایجاد کرده تا از آنها برای از بین بردن امنیت و ثبات استفاده کند.

37- وارد کردن عناصر سپاه پاسداران به عراق برای آموزش شبه‌نظامیان شیعه و به کار گیری آنان برای کشتار اهل تسنن و نیروهای بین‌المللی.

38- رژیم ایران بزرگترین توزیع‌کننده مواد منفجره IED در جهان است که برای انفجار خودروها و تجهیزات زرهی از آنها استفاده می‌شود و موجب کشته شدن صدها نیروی بین‌المللی در عراق شده است.

39- نظام ایران در کارنامه‌ حمله و هتک حرمت به هیأت‌های دیپلماتیک خارجی اول است. در سال 1979 به سفارت آمریکا حمله کرد و تمامی اعضای آن را به مدت 444 روز بازداشت کرد. سپس در سال 1987 به سفارت عربستان، در سال 1987 به سفارت کویت، در سال 1988 به سفارت روسیه، در سال 2007 به یک دیپلمات کویتی، در سال 2009 به سفارت پاکستان، در سال 2011 به سفارت انگلیس حمله کرد و آخرین مورد از این حملات نیز حمله به سفارت عربستان و کنسولگری آن در مشهد در سال 2016 است.

40- رژیم ایران، به رغم درخواست کمک‌ مستمر، امنیت هیأت دیپلماتیک عربستان سعودی را تامین نکرد. بلکه حتی نیروهای امنیتی وارد ساختمان شدند و دارایی‌های آن را چپاول کردند.

41- عربستان سعودی اولین کشوری نبود که روابط خود را با رژیم ایران قطع کرد بلکه قبل از آن ایالات متحده آمریکا و انگلستان به دلیل حمله به سفارت‌های خود و اشغال آن‌ها روابط خود را با ایران قطع کردند، علاوه بر این، شماری از کشورها مثل کانادا و برخی کشورهای اروپایی و در نتیجه اقدام‌های خصمانه ایران روابط خود را با آن قطع کردند و پیش از این نیز الجزائر و تونس و مغرب و یمن و هم‌اکنون بحرین، سودان، سومالی، جیبوتی و جمهوری کومور اقدام مشابهی انجام دادند و تعدادی از کشورها به همین دلایل و دخالت ایران در مسائل داخلی آن‌ها و به دلیل ارتباط رژیم ایران با تروریسم و حمایت از آن، سفیران خود را از این کشور فراخواندند.

42- هم‌اکنون که عربستان در معرض بسیاری از حملات تروریستی داعش و القاعده قرار گرفته، رژیم ایران در معرض هیچ گونه عملیات تروریستی از سوی القاعده و داعش قرار نگرفته است، این مسئله خود شک و گمانه‌های تعامل رژیم ایران با تروریسم و تروریست‌ها را تایید می‌کند.

43- کشورهای عربی قبل از انقلاب ایران در سال 1979 فرقه‌گرایی و مذهب‌گرایی را به خود ندیده بودند؛ رژیم ایران در کشورهایی چون لبنان، سوریه، عراق و یمن اقدام به دخالت کرده و حتی یکی از حامیان این رژیم «حیدر مصلحی» وزیر سابق اطلاعات ایران افتخار می‌کند که ایران 4 پایتخت عربی را اشغال کرده‌ است.

44- علاوه بر این، رژیم ایران شماری از شهروندان [کشورهای عضو] شورای همکاری خلیج [فارس] را فریب داده و از احساسات دینی آن استفاده کرده و با راه‌های غیرقانونی و بدون روادید و از طریق یک کشور سوم،  آن‌ها را به ایران برده تا کسی آن‌ها را نشناسند و به آن‌ها دستور می‌دهد که با قایق‌ وارد آب‌های بین‌المللی بشوند و پس از آن ادعای ربوده شدن آن‌ها را می‌کند و آن‌ها را به مراکز آموزش استفاده از سلاح و اقدامات تروریستی فرستاده و پس از آن همین افراد را به کشورهای خود فرستاده تا مانند آن اقدامات را علیه شهروندان و کشورهای خودشان انجام بدهند.

45- شاید بهترین مثال برای دخالت‌های ایران در امور کشورهای منطقه، دخالت آشکار این کشور در سوریه به همراه نیروهای سپاه، سپاه قدس، و همچنین سربازگیری چریک‌های حزب الله و شبه نظامیان فرقه‌ای از چندین کشور است که در کنار بشار اسد با ملت سوریه در حال جنگ هستند و بیش از 250 هزار شهروند سوری را به قتل رسانده‌اند و نزدیک به 12 میلیون نفر دیگر را آواره کرده‌اند که این بزرگترین تراژدی تاریخ معاصر ماست.

46- این دخالت ایران در مسائل کشورهای عربی نه تنها توسط پادشاهی عربی سعودی بلکه توسط اتحادیه عرب با تمام توان در همه تصمیم‌ها و قطعنامه‌های خود که آخرین آن قطعنامه غیر معمول شورای وزیران در نشست اخیر این اتحادیه در روز  یکشنبه 10/1/2016 بود، به شدت محکوم کردند.

47-  ادعای ایران مبنی بر اینکه پادشاهی عربی سعودی سفارتش را در صنعاء هدف قرار داده دروغ است و تصاویر موثق این ادعای ایران را تکذیب می‌کند.

48- مدارک و شواهد بر دروغ ایران که سخنان دروغی ضد شیعه به یکی از ائمه حرم مکی نسبت داده است وجود دارد و واقعیت خطبه‌های ضبط شده و تصاویر ائمه حرم مکی آن را تکذیب می‌کند.

49- نمر باقر النمری که رژیم ایران او را فعال سیاسی صلح‌آمیز می‌داند در کنار 46 تروریست دیگر به تروریسم متهم بود به گونه‌ای که اقدام وی در تشکیل یک هسته‌ تروریستی را ثابت می‌کند؛ این هسته تروریستی شماری از بی‌گناهان را کشته و به نیروهای امنیتی شلیک کرده و افراد تحت تعقیب را پنهان کرده‌ بود.

50- رژیم ایران از سوی جامعه جهانی و سازمان ملل متحد به دلیل نقض حقوق بشر و حمایت از تروریسم محکوم شده و این مسئله را گزارش مجمع عمومی سازمان ملل به شماره 70/411 در تاریخ 6/10/2015 تایید می‌کند.

51- طبق گزارش‌های بین‌المللی اعدام‌ها در ایران طی سال 2015 بیش از هزار نفر بوده یعنی به ازای هر روز 3 نفر، و روند این اعدام‌ها طی 7 ماه اول سال 2015 بیشتر شد، افزون بر این، دادگاه عالی حکم اعدام 27 نفر از عالمان دینی اهل تسنن را بدون هیچ دلیل موجهی تأیید کرده است.

52- ایران حقوق اقلیت‌ها از جمله عرب‌های اهواز، کردها، بلوچ‌ها و سایر قومیت‌ها و مذاهب را نقض می‌کند؛ اقلیت‌هایی که ایران آن‌ها را از انجام حقوق خود منع می‌کند.

53- همچنین ایران قطعنامه شورای امنیت به شماره 2216 در رابطه با بحران یمن را نقض می‌کند و به مسلح کردن شبه نظامیان حوثی ادامه می‌دهد که از جمله این اقدام‌ها کشتی‌هایی توقیف شده‌ای هستند که در مسیر خود به یمن سلاح‌ها، مهمات و موشک حمل می‌کنند.

54- رژیم ایران که مدعی حمایت از مزدوران خود هست، هنگامی که اقدام‌های تروریستی خود کشف و برملا می‌شود، همانند آنچه برای یکی از عاملان عملیات انفجار شهر «الخبر» اتفاق افتاد، از این اقدام‌های خود دریغ نمی‌کند و خسته نمی‌شود.

55- در خصوص ادعاهای وزیر خارجه ایران که می‌گوید عربستان با توافق هسته‌ای مخالف است؛ [باید بگوییم که] این ادعا بار دیگر دروغ‌گویی این رژیم را نشان می‌دهد چرا که عربستان آشکارا توافقی را که مانع دستیابی ایران به سلاح اتمی و شامل مکانیزم بازرسی سختگیرانه و همیشگی شود، تأیید کرد؛ توافقی که امکان بازگشت تحریم‌ها در صورت نقض توافق از جانب ایران را داشته باشد و این همان چیزی است که آمریکا بر آن تأکید کرده است.

56- ایران باید روشن کند که [کشوری] انقلابی است که در آشوب است و بی‌توجه است به قوانین بین‌الملل، یا اینکه کشوری است که به توافقنامه‌ها و معاهدات بین‌الملل و اصول حسن‌هم‌جواری و عدم دخالت در امور داخلی دیگر کشورها، احترام می‌گذارد.

57- «پادشاهی عربی سعودی» از ابتدای انقلاب ایران تلاش کرده که دستش را برای صلح و همبستگی و همیزیستی مسالمت‌آمیز و روابط حسن‌همجوار دراز کند اما ایران با فتنه‌انگیزی مذهبی و طائفی و تحریک و قتل و ویرانگری پاسخ داده است.

58- اگر ایران خواستار ادبیات عقلانی و منطقی است، باید ابتدا از خود شروع کند و همه اقدامات تخریبی و ویرانگر که منافی اصول و منشورهای بین‌المللی است، متوقف کند.

عربستان «لیست سیاه» 58 بندی، علیه ایران منتشر کرد!
مشاهده اندازه بزرگ‌تر تصویر در اینجا  عربستان «لیست سیاه» 58 بندی، علیه ایران منتشر کرد!  

 




نویسنده : لبیک
تاریخ : شنبه 94/11/3
زمان : 10:25 صبح
پیشنهادات اندیشکده آمریکایی برای توقف برنامه موشکی ایران؛
نظرات ()

اندیشکده آمریکایی آرمزکنترل در تحلیلی  کوشیده است گزینه‌های آمریکا برای توقف برنامه موشکی ایران فهرست کند. نویسندگان گزارش اصرار دارند وضع تحریم‌های جدید، به هیچ عنوان دیگر کارایی ندارد؛ چرا که به نقض برجام می‌انجامد و پیشرفت‌های غرب در زمینه نابودی توان هسته‌ای را از بین می‌برد. بنابراین باید به رژیم‌های حقوقی کنترل تسلیحاتی اتکاء کرد و اجازه تأمین مواد ضروری برای توسعه توان موشکی را به ایران نداد. البته پیش از همه اینها، کسب یک ارزیابی اطلاعاتی جامع از توان موشکی ایران ضروری است.
اندیشکده آمریکایی آرمزکنترل در تحلیلی کوشیده است گزینه‌های آمریکا برای توقف برنامه موشکی ایران فهرست کند. نویسندگان گزارش اصرار دارند وضع تحریم‌های جدید، به هیچ عنوان دیگر کارایی ندارد؛ چرا که به نقض برجام می‌انجامد و پیشرفت‌های غرب در زمینه نابودی توان هسته‌ای را از بین می‌برد. بنابراین باید به رژیم‌های حقوقی کنترل تسلیحاتی اتکاء کرد و اجازه تأمین مواد ضروری برای توسعه توان موشکی را به ایران نداد. البته پیش از همه اینها، کسب یک ارزیابی اطلاعاتی جامع از توان موشکی ایران ضروری است.
گروه بین‌الملل-رجانیوز: آزمایش موشک عماد، موجی از مخالفت‌ها و انتقادات را نسبت به جمهوری اسلامی ایران برانگیخت و زبان تند و تهدیدآمیز مقامات آمریکایی را بار دیگر باز کرد. عمده بحث‌ها و تحلیل‌های صورت گرفته در روزهای پس از این آزمایش، در مورد این بود که آیا این آزمایش، برجام را نقض کرده است یا خیر؟
 
به گزارش رجانیوز؛ اندیشکده آمریکایی آرمزکنترل در تحلیلی ضمن پرداختن به این موضوع، کوشیده است گزینه‌های آمریکا برای توقف برنامه موشکی ایران فهرست کند. نویسندگان گزارش اصرار دارند وضع تحریم‌های جدید، به هیچ عنوان دیگر کارایی ندارد؛ چرا که به نقض برجام می‌انجامد و پیشرفت‌های غرب در زمینه نابودی توان هسته‌ای را از بین می‌برد. بنابراین باید به رژیم‌های حقوقی کنترل تسلیحاتی اتکاء کرد و اجازه تأمین مواد ضروری برای توسعه توان موشکی را به ایران نداد. البته پیش از همه اینها، کسب یک ارزیابی اطلاعاتی جامع از توان موشکی ایران ضروری است.
 
آزمایش عماد، نقض برجام نبود
 
آزمایش‌های موشکی اخیر ایران که به شدت برای امنیت منطقه و جهان مضر است، نباید تعجب کسی را برانگیزد. اگرچه آزمایش موشک‌های بالستیک ایران، قطنامه 1929 شورای امنیت سازمان ملل را نقض کرد، اما نقض توافق هسته‌ای ایران و 6 قدرت بزرگ جهانی که روز اجرای آن نزدیک است، به شمار نمی‌رود. البته باید نقض قطعنامه‌های شورای امنیت سازمان ملل، پیامدهایی به دنبال داشته باشد. اگرچه سیاستمداران و دستگاه‌های تصمیم‌ساز آمریکایی باید خطرات آزمایش موشکی را یادآوری کنند و اقدامات مؤثری در پیگیری نقض این قطعنامه‌ها اتخاذ کنند، اما نباید پیشرفتی را که در کاهش توان هسته‌ای ایران حاصل شده، تخریب کنند.
 
به رغم تصویب قطعنامه شماره 1929 در شورای امنیت سازمان ملل که ایران را از آزمایش موشک‌های با قابلیت حمل کلاهک هسته‌ای  منع می‌کرد، تهران حداقل با 8 بار آزمایش موشک‌های میان برد، از جمله دو آزمایش اخیر در تاریخ‌های دهم اکتبر و بیست و یکم نوامبر این قطعنامه را نقض کرد. ایران بارها تعهد خود را مبنی بر التزام به توافق هسته‌ای حاصل شده در چهاردهم جولای، موسوم به برنامه جامع اقدام مشترک اعلام کرده، با این حال مرتباً تصریح کرده که نه در حال حاضر و نه در آینده محدودیت‌های شورای امنیت سازمان ملل بر برنامه موشک بالستیک خود را که برای دفاع از خود ضروری می‌داند؛ نخواهد پذیرفت.
 
تحریم‌های جدید برای مختل کردن در برنامه موشکی ایران
 
در طول سال‌های اخیر، تحریم‌های سازمان ملل و ایالات متحده آمریکا، توسعه برنامه موشکی ایران را کند کرده، اما متوقف نکرده است. به موازات تداوم آزمایش‌های موشکی ایران، کارشناسان در حال برنامه‌ریزی و اعتبارسنجی تحریم‌هایی هستند که توسعه برنامه موشک‌های سوخت جامد ایران را مختل کند و در عین حال، حملات پیشگیرانه ایران را نیز کمتر برانگیزد. مقامات آمریکایی اخیراً گفته‌اند در حالی که ایران همچنان به آزمایش و توسعه موشک‌های بالستیک میان‌برد ادامه می‌دهد، بیش از یک دهه است که برنامه موشکی بین قاره‌ای دنبال می‌کند.
 
با این حال، در حالی که ایران و کشورهای 1+5 گام‌های نهایی اجرای توافق هسته‌ای ایران را بر می‌دارند، ایران همچنان تصمیم دارد آزمایش موشک‌های بالستیک که به شدت ناامنی را دامن می‌زند، ادامه دهد. اما باید دانست آزمایش‌های اخیر موشکی ایران، برجام را نقض نکرده، و مهم این است که به یاد داشته باشیم محدودیت‌های موشکی که به قطعنامه 1929 اضافه شد، بدین منظور بود که ایران مجبور شود به صورت جدی در موضوع برنامه هسته‌ای خود مذاکره کند، کاری که هم‌اکنون در حال رخ دادن است.
 
اجرای دقیق برجام به نفع آمریکاست
 
اجرای توافق هسته‌ای که در ایران آغاز شده، به طور چشمگیری برنامه هسته‌ای تهران را محدود خواهد کرد و  آن را زیر ذره‌بین نظارت‌های وسیع سرزده قرار خواهد داد. اجرای کامل توافق با حذف توان هسته‌ای ایران در ساخت تسلیحات هسته‌ای  به طور قابل ملاحظه‌ای تهدید موشک‌های ایران را کاهش خواهد داد.
 
روز هفدهم دسامبر، 35 سناتور جمهوری‌خواه در نامه‌ای به اوباما، رئیس جمهور آمریکا تصریح کردند ایالات متحده باید در پاسخ به آزمایش‌های موشکی ایران، تخفیف تحریم‌ها که در توافق هسته‌ای بدان ملزم شده، تعلیق کنند. این اقدام، نتیجه عکس خواهد داد؛ چرا که تعهدات آمریکا در توافق هسته‌ای را نقض خواهد کرد و بهانه‌ای به ایران خواهد داد که اجرای تعهدات خود طبق توافق را متوقف کند. به علاوه این اقدام، نه تنها تهدید موشک‌های بالستیک ایران را کاهش نخواهد داد، بلکه این تهدید را تشدید خواهد کرد. 21 سناتور دموکرات نیز در نامه‌ای جداگانه به رئیس جمهور به او اصرار کردند تا در پاسخ به آزمایشات موشکی اخیر ایران و در صورتی که شورای امنیت کاری صورت نمی‌دهد، اقدامات یکجانبه‌ای اتخاذ نماید.
 
 
گزینه‌های آمریکا در برابر موشک‌های ایران
 
در موقعیت کنونی، ایالات متحده، متحدین و هم‌پیمانان ما باید به جای تعقیب تحریم‌های اضافی یکجانبه یا حرکت تهاجمی برای تعلیق تخفیف تحریم‌ها که بر اساس توافق هسته‌ای ایران و کشورهای 1+5، در راه است، برای محدود کردن توان موشکی ایران، از شیوه‌های مؤثر دیگری استفاده کنند. ایالات متحده، گزینه‌های متعدد بسیاری در پیش رو دارد؛ از جمله:
 
•تقویت اقدامات ممانعتی چندجانبه: ایران تاکنون از کنار تحریم‌هایی که برای تأمین فناوری‌ها و مواد لازم برای برنامه موشکی این کشور وضع شده، عبور کرده است. تحریم‌های کنونی سازمان ملل بر برنامه موشک‌های بالستیک ایران برای 8 سال دیگر باقی خواهد ماند، بنابراین تعجبی ندارد که ایران به دنبال راه‌هایی برای استفاده از شبکه‌های تدارکات غیرقانونی باشد تا همچنان برنامه موشکی خود را حفظ و حراست کند. تقویت ظرفیت‌های موجود برای ممانعت ایران از دسترسی به چنین شبکه‌هایی از طریق مکانیسم‌هایی مانند برنامه امنیت تسلیحاتی (PSI) به دولت‌ها برای شناسایی و نظارت بر کالاهای غیرقانونی کمک خواهد کرد. پیش از این، برنامه امنیت تسلیحاتی در موارد متعددی از دستیابی ایران به مواد لازم برای برنامه موشکی ممانعت کرده است. در سال 2013، ایالات متحده آمریکا و امارات متحده عربی به طور مشترک یک برنامه امنیت تسلیحاتی را با تمرکز بر ممنوعیت سلاح‌های کشتار جمعی اجرا کردند. برگزاری و اجرای چنین برنامه‌ها و کارگاه‌هایی در خاورمیانه به کشورهای منطقه در توسعه تاکتیک‌ها، تکنیک‌ها و فرایندهای ممنوعیت کمک خواهد کرد.
 
•گسترش و تقویت رژِیم کنترل فناوری موشکی (MTCR):  این رژیم یک برنامه داوطلبانه چندجانبه برای مقابله با موشک‌های بالستیک، موشک‌های کروز و هواپیماهای بدون سرنشین حامل کلاهک هسته‌ای است. 34 دولت عضو این برنامه، در تدوین سیاست‌های کنترل صادرات می‌کوشند و مجموعه‌ای از ضوابط فروش مواد صنعتی و تکنولوژی‌هایی که به این موضوع مربوط می‌شود، تدوین کرده و به اجرا می‌گذارند. این رژیم با جلوگیری از گسترش موشک‌های بالستیک در چند کشور اعتبار در خور توجهی پیدا کرده است. بیش از ده کشور به دنبال پیوستن به این رژیم هستند و تشویق سایر کشورها به عضویت در این برنامه، می‌تواند کنترل را شدیدتر نماید و فناوری‌های نوین به‌روزتری را در اختیار اعضا بگذارد. 
 
حمایت از تلاش برای مذاکره بر سر محدودیت‌های موشکی منطقه‌ای: به جز ایران، بر هیچ کشور دیگری در منطقه محدودیت‌های موشک بالستیک اعمال نمی‌شود. با توجه به تنش‌های موجود بین ایران و همسایگانش، بعید است ایران از توسعه قابلیت‌های موشکی خود دست بردارد، به ویژه که کشورهایی همچون عربستان سعودی و اسرائیل به دنبال نابودی هدف قرار دادن ایران از طریق موشک‌های بالستیک هستند. با این حال، ایران احتمالاً در مقابل اعمال محدودیت موشکی به عنوان بخشی از تلاش منطقه‌ای برای ممنوعیت به کارگیری سیستم‌های موشکی دوربردتر ایستادگی خواهد کرد. ایالات متحده می‌تواند مجموعه‌ای از اقدامات منطقه‌ای را برای مذاکره در موضوع ممنوعیت استفاده از موشک‌های حامل سلاح کشتار جمعی به راه بیندازد و از آن حمایت کند.
 
•درخواست یک ارزیابی از توانمندی‌های موشکی ایران: پیش از این دستگاه‌های اطلاعاتی اعلام کرده بودند تهران با کمک‌های ارزشمند خارجی قادر خواهد بود یک موشک بالستیک بین قاره‌ای را در سال 2015 آزمایش کند. مقامات آمریکا اخیراً گفتند ایران حداقل یک دهه است که ساخت موشک بالستیک بین قاره‌ای را دنبال می‌کند و مقامات ایرانی تأکید دارند آنها قصد دارند روی سیستم‌های موشکی میان‌برد تمرکز کنند. همچنان گروهی از اعضای کنگره از جمله آن 35 سناتور جمهوری‌خواه که آن نامه را در روز 17 دسامبر به اوباما نوشتند تصریح می‌کنند «ایران به دنبال تقویت و توسعه قابلیت‌های موشک‌های بالستیک بین‌قاره‌ای تنها با هدف کسب توان هدف‌گیری آمریکا با سلاح هسته‌ای است». یک ارزیابی اطلاعاتی جدید از قابلیت‌های موشکی ایران می‌تواند تصویر شفاف‌تری از تهدید و قابلیت موشکی ایران به دست دهد. 
 
باید دانست دوره قطعنامه 1929 سپری شده است. در حالی که ایران به دنبال اجرای تعهدات خود در برجام است، قطعنامه 1929 تعلیق و با قطعنامه 2231 جایگزین شده است. قطعنامه جدید که در پی توافق هسته‌ای طراحی و تصویب شد، از ایران می‌خواهد هیچ گونه موشک بالستیکی که «برای قابلیت هسته‌ای طراحی شده» آزمایش نکند. این ادبیات از آنچه در قطعنامه 1929 درباره منع آزمایش موشک آمده بود، کارایی کمتری دارد و بعید است ایران را از تلاش برای توسعه توان موشکی کوتاه‌برد و میان‌برد بالستیک بازدارد. 



نویسنده : لبیک
تاریخ : شنبه 94/10/26
زمان : 9:59 صبح
وقتی که یک عکس جیغ معاندان را درآورد!
نظرات ()

فارس: به منظور جلوگیری از گسترش شایعات مجازی در شبکه‌های اجتماعی، مهم‌ترین و جدیدترین شایعه منتشر شده در فضای مجازی که توسط کاربران شبکه‌های اجتماعی نقل می‌شود را در بسته خبری «از شایعه تا واقعیت» بررسی می‌کند.

بتازگی از سوی شبکه‌های اجتماعی زیر نظر معاندان نظام جمهوری اسلامی ایران مطلبی منتشر شده است که ادعا می‌کند در تبلیغ نصب شده در میدان ولیعصر (عج) مسئول مستقیم مرگ مظلومانه حجاج ایرانی در فاجعه منا آمریکا معرفی شده است و با این مطلب محکومیت جنایت‌های آمریکا به تمسخر گرفته می‌شود؛ مطلب مذکور در ادامه می‌آید:

«این تبلیغ در میدان ولیعصر تهران نصب شده است. در آن، مرگ شش ماه پیش حجاج ایران در مکه به همراه قربانیان دیگر به تصویر کشیده شده و سربازان آمریکایی پرچم پیروزی روی اجساد نصب می‌کنند. یعنی چه؟ آن رویداد هم کار آمریکا بود؟ چرا تندروها هر چیزی را به آمریکا نسبت می‌دهند؟»

 

 

**واقعیت**

«برافراشتن پرچم در ایوو جیما» نام یک عکس تاریخی است که در 23 فوریه 1945 توسط جو روزنتال گرفته شده است. عکس پنج سرباز و یک پزشک جنگی شاغل در نیروی دریایی ایالات متحده آمریکا را بر فراز تپه سوریباچی در نبرد ایوو جیما طی جنگ جهانی دوم نشان می‌دهد. نمایندگانی از نظامیان آمریکایی که این جزیره ژاپنی را اشغال کرده و پرچم آمریکا را در آن برافراشته‌اند!

 

«برافراشتن پرچم در ایوو جیما ژاپن» نماد غرور ملی و پرچم افتخارات آمریکاست. اما این افتخارات بر چه بنا شده است؟ این سوالی بود که سعی شده با خلق اثر زیر به آن پاسخ داده شود.

به گزارش فارس، افراد حاضر در عکس «داستان یک پرچم» از اقوام و ملیت‌های مختلف هستند؛ کسانی که با نگاه به جنایات آمریکا و ایادی آن در نقاط مختلف دنیا در عکس جای گذاری شده‌اند: ملت مظلوم فلسطین، کودکان فلسطینی، جمال و محمد الدوره، مرد و زن افغان و عراقی، سرخپوست، سیاه پوست، سرباز ویتنامی، کودک سوری، مرد و کودک قربانی بمب شیمیایی در حلبچه و حاجیانی از فاجعه ی اخیر منا.

این عکس توسط سیداحسان باقری بازسازی شده که با حمایت خانه طراحان انقلاب اسلامی در ضلع شمال غربی میدان ولیعصر(عج) نصب شده است.




نویسنده : لبیک
تاریخ : چهارشنبه 94/10/23
زمان : 11:29 صبح
خاطرهتصویریاز نامه هاشمی و اعدام شیخنمر
نویسنده : لبیک
تاریخ : یکشنبه 94/10/13
زمان : 11:47 صبح
باز خوانی یک مصاحبه
نظرات ()

مدیر سیاسی جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با ذکر جزئیاتی از نقش آفرینی آیت الله مصباح یزدی در پیروزی انقلاب اسلامی از کسانی که این روحانی برجسته را متهم به عدم همراهی با نهضت امام خمینی (ره) می‌کنند، خواست که به جای استناد به خاطرات و نقل قول‌ها، اسناد معتبر را ملاک گفتار خود قرار دهند.

سیدمحسن صالح مدیر سیاسی جامعه مدرسین حوزه علمیه قم که مجموعه 8 جلدی "جامعه مدرسین از آغاز تاکنون" را تدوین کرده است، در گفتگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری فارس در واکنش به ادعاهای یک عضو ارشد مجمع روحانیون مبارز مبنی بر عدم حضور آیت الله مصباح یزدی در صحنه انقلاب، خاستگاه سخنان سید علی اکبر محتشمی پور را فراموشی ناشی از گذشت زمان دانست.

 

صالح اظهار داشت: بر خلاف ادعای محتشمی پور که می گوید "آیت الله مصباح یزدی از سال 43 و در اوج قیام مردمی علیه رژیم منحوس پهلوی هیچ نقشی در نهضت امام خمینی (ره) نداشته و صرفا به درس و بحث های علمی پرداخته است"، بیانیه‌های مدرسین حوزه علمیه قم در طول سال های 42 تا 57 نشان می دهد آیت الله مصباح یزدی بیش از برخی چهره‌های فعال سیاسی پای بیانیه‌های این تشکل را امضاء کرده است. وی افزود: از مجموع 107 بیانیه جامعه مدرسین حوزه عملیه قم، 60 بیانیه به صورت جمعی صادر شده و فاقد امضاء است اما از میان 40 بیانیه دارای امضاء، آیت الله مصباح یزدی 16 بیانیه را امضاء کرده است؛ در حالی که آقای هاشمی رفسنجانی 6 بیانیه، آقای قدوسی 11 بیانیه و شهید مفتح نیز 6 بیانیه را امضاء کرده اند و این نشان می دهد آیت الله مصباح یزدی بعد از آقای خلخالی که 20 بیانیه را امضاء کرده بود، نقشی پررنگ در زمینه صدور بیانیه‌های انقلابی داشته اند.

 

مدیر سیاسی جامعه مدرسین حوزه علمیه قم به تشریح جزئیات بیانیه‌هایی که از سوی این جامعه صادر شده و به امضاء آیت‌ الله محمد تقی مصباح یزدی رسیده، پرداخت و گفت: اولین بیانیه که آیت الله مصباح یزدی امضاء کرد، مربوط به بازداشت امام خمینی (ره) در سال 42 بود که در هشتم مهر ماه صادر شد و ایشان در اسفند همان سال در خصوص زندانی شدن امام و آقای قمی برای نخست وزیر وقت تلگراف فرستاد. صالح افزود: آیت الله مصباح یزدی در دی ماه سال 43 بیانیه مربوط به وظیفه وعاظ و سخنگویان مبنی بر روشنگری در خصوص بازداشت امام و یاران ایشان را امضاء‌ کرد؛ در بهمن همان سال نیز برای امیر عباس هویدا نخست وزیر وقت نامه سرگشاده فرستاد و نسبت به اوضاع نابسامان کشور تذکر داد و در فروردین ماه سال 44 برای پیگیری نامه خود و وضعیت امام راحل (ره) بار دیگر در سال 44 برای نخست وزیر نامه فرستاد.

 

وی افزود: آیت الله مصباح یزدی همچنین در مهر ماه سال 44 بعد از انتقال امام (ره) از ترکیه به نجف بیانیه جامعه مدرسین را امضاء کرد و در 30 بهمن در نامه ای به هویدا از او در این زمینه سئوال می کند و در فرودین سال 45 در اعتراض به دستگیری جمعی از علما و مراجع ایران و عراق بیانیه جامعه مدرسین را امضاء کرده و در همین رابطه بلافاصله تلگرافی برای چند تن از روحانیون دستگیر شده (آذری قمی، ربانی شیرازی و منتظری) ارسال کرد. "بعد از رحلت آیت الله حکیم که بحث مرجعیت پس از ایشان مطرح شد، آیت الله مصباح یزدی در 14 خرداد 49 همراه با جمعی از مدرسین حوزه علمیه قم تلگرافی منتشر می کنند که در آن از امام خمینی (ره) به عنوان مرجع تقلید شیعه یاد می کنند که این اقدام زمینه صدور اعلامیه در اعلام مرجعیت مرجعیت آن حضرت شد" نویسنده مجموعه 8 جلدی "جامعه مدرسین از آغاز تاکنون" اظهار داشت: در سال 56 که مبارزات مردمی علیه رژیم گذشته به اوج خود رسید، آیت الله مصباح یزدی در 22 دی ماه بیانیه ای در اعتراض به فاجعه 19 دی (مصادف با 29 محرم 1398 هجری قمری) امضاء کرد و در 16 فروردین ماه سال 57 همراه با جمعی از مدرسین حوزه علمیه قم، بیانیه ای در خصوص فجایع یزد صادر کردند و امضاء ایشان پای بیانیه این جامعه درباره مسائل سیاسی روز که 25 فروردین ماه سال مذکور صادر شد، مشاهده می شود.

 

مدیر سیاسی جامعه مدرسین علمی قم یادآور شد: آیت‌الله مصباح یزدی در 18 آذر سال 57 تلگرافی را برای ژسکاردستن رئیس جمهور وقت فرانسه فرستاد و با اشاره به حضور امام خمینی (ره) در آن کشور به وی تذکر داد که ایشان نماینده ملتی 35 میلیون نفری است و باید از ایشان بخوبی مراقبت شود که این نامه در تاریخ ثبت شده و عجیب است آقای محتشمی پور که خود را فردی مطلع از تاریخ و نزدیک به معمار کبیر انقلاب می‌داند مدعی می‌شود آیت‌الله مصباح یزدی حرکتی در راستای اهداف انقلاب اسلامی نداشته است. صالح بر تاکید بر اینکه بخش عمده مبارزات در سال‌های 42 تا 57 مربوط به صدور بیانیه‌ها و حرکت‌های افشاگرانه می‌شود نقش آیت‌الله مصباح یزدی در این زمینه را پر رنگ دانست و از کسانی که فعالیت‌های مبارزاتی این روحانی صاحب نام را زیر سئوال می‌برند پرسید آیا کسی که بیانیه‌های متعددی را امضا کرده و برای مسوولان سیاسی نامه می‌نویسد آیا می‌توان حضور وی در عرصه انقلاب را انکار کرد.

 

وی در عین حال به ذکر نمونه‌هایی از فعالیت‌های مبارزاتی آیت‌الله مصباح یزدی در صحنه عمل و فراتر از امضای بیانیه‌ها و نامه‌نگاری‌ها پرداخت و گفت:‌ آیت‌الله مصباح یزدی در سال‌های 42 و 43 با همکاری آقایان مشکینی، ربّانی، هاشمی رفسنجانی، آذری قمی، امینی، قدوسی، حائری تهرانی و رهبر معظم انقلاب و برادر ایشان آقاسید محمد، جمعیت 11 نفره سری را تأسیس کرد که مراجعه به اساسنامه آن نشانگر شجاعت و خردمندی مؤسسان این گروه است. صالح با تاکید بر اینکه اساسنامه جمعیت 11 نفره سری بعدها به عنوان پیش‌نویس اساسنامه جامعه مدرسین حوزه علمیه قم مورد استفاده قرار گرفت خاطرنشان کرد:‌ در این اساسنامه برای جمعیت بخش‌های مختلفی چون شورای عالی مؤسسان و واحد اطلاعات و ارتباطات، دفتر بازرسی و دادگاه در نظر گرفته شد،‌ این مسئله را بیانگر درایت و هوشمندی و موقعیت‌شناسی آیت‌الله مصباح یزدی و همراهان وی دانست.

 

نویسنده مجموعه 8 جلدی «جامعه مدرسین از آغاز تاکنون» در پاسخ به ادعای محتشمی پور مبنی بر عدم حضور آیت‌الله مصباح یزدی در زندان و تحمل رنج تبعید و سختی‌های ناشی از مبارزه با رژیم گذشته اظهار داشت:‌ پس از آنکه اساسنامه جمعیت 11 نفره سری که با دست خط آیت‌الله مصباح یزدی به رشته تحریر درآمده بود توسط ساواک لو رفت، ایشان 6 ماه از قم خارج شده و در نقاط مختلف کشور مخفیانه زندگی کردند و بعدها که توسط ساواک دستگیر شدند و در اسناد این سازمان به عنوان فردی خطرناک دو جلسه مورد بازجویی قرار گرفتند به دلیل آنکه دستگاه امنیتی رژیم منحوس پهلوی نتوانست به نتیجه برسد آزاد شدند.

 

صالح ادامه داد: آیت‌الله مصباح یزدی از سال 41 تا 49 نیز گروهی را تحت عنوان ولایت با همکاری آیت‌الله بهشتی پایه‌گذاری کردند که افرادی همچون آقایان هاشمی رفسنجانی، قدوسی، آذری قمی، امینی، ربّانی، طاهری، محفوظی، مشکینی، مفتح، مکارم شیرازی و یزدی در آن فعالیت داشتند که به گفته آیت‌الله مصباح یزدی جریان برای آن بوجود آمد که حکومت اسلامی در ایران و دیگر کشورها ایجاد شود و معنای ولایت نیز حکومت بود. وی ادامه داد: بعد از آنکه شهید بهشتی به هامبورگ آلمان سفر کرد فعالیت‌های گروه ولایت با افت و خیز مواجه شد اما با سفارش آیت‌الله بهشتی مبنی بر تداوم فعالیت‌های این گروه در جلب نیروهای جدید گروه ولایت به حیات خود ادامه داد و هزاران برگ فیش در زمینه حکومت اسلامی توسط اعضای گروه تهیه شد اما دفتر این گروه توسط ساواک اشغال و مجموعه‌های تهیه شده معدوم گردید.

 

مدیر سیاسی جامعه مدرسین حوزه علمیه قم همچنین به انتشار نشریه بعثت و انتقام توسط آیت‌الله مصباح یزدی اشاره کرد و گفت: به تصریح بسیاری چهره‌های شاخص از جمله آقایان دعایی و حجتی کرمانی، این نشریه نقش محوری در فعالیت‌های مبارزاتی‌ نیروهای انقلاب داشت و آقای هاشمی رفسنجانی با تاکید بر اینکه بعثت و انتقام بیشتر جنبه سیاسی و افشاگرانه داشت انتشار نشریه مذکور را در آن مقطع محور مبارزات انقلابیون می‌داند. صالح در ادامه از اینکه محتشمی پور با استناد به خاطره‌ای از مهدی کروبی دبیرکل حزب اعتماد ملی که مدعی است آیت‌الله مصباح یزدی از سال 52 تفکر حجتیه را تبلیغ می‌کرد و هرگونه قیام پیش از قیام منجی عالم بشریت را محکوم به شکست می‌دانست ابراز تاسف کرد و چنین موضوعی را نادرست دانست.

 

وی همچنین طرح این ادعا که آیت‌الله مصباح یزدی در ایامی که امام خمینی (ره) ایام نیمه شعبان را عزا اعلام کرده و دستور عدم برگزاری جشن در سال‌های حکومت رژیم منحوس پهلوی را صادر کردند در مؤسسه در راه حق جشن نیمه شعبان را برپا و دفتر مؤسسه را چراغانی کرد تکذیب کرد و متذکر شد در آن ایام مؤسسه تحت مدیریت آیت‌الله مصباح یزدی به دلیل تعمیرات تعطیل بود و تقریبا فعالیت‌های آن در حال تعلیق قرار داشت.

 

مدیر سیاسی جامعه مدرسین حوزه علمیه قم در پایان به کسانی که سوابق و فعالیت‌های مبارزاتی آیت‌الله مصباح یزدی را انکار کرده و یا زیر سوال می‌برند توصیه کرد کلام خود را مستند به اسناد غیر قابل انکار کنند و به جای مبنا قرار دادن اظهارات بی‌پایه و اساس و توجه به نقل و قول‌ها اسناد معتبر و کتب تاریخی را ملاک گفتار خود قرار دهند. 

 

 




نویسنده : لبیک
تاریخ : شنبه 94/10/12
زمان : 10:22 صبح
ثمره خون شهدای هستهای معامله شد!
نظرات ()

بر اساس اطلاع منابع ایرانی و روسی، میزان اورانیوم منتقل شده به روسیه بیش از 8.5 تن بوده که با مشقت فراوان و تحت فشار جهانی در طول 12 سال با تقدیم شهدای دانشمند هسته‌ای حاصل شده بود.پیش بینی می‌شود با از دست رفتن این ذخیره استراتژیک که تاثیر بازدارندگی جدی برای ایران داشت، فشارهای سیاسی و حتی نظامی علیه ایران افزایش یابد.

بر اساس اطلاع منابع ایرانی و روسی، میزان اورانیوم منتقل شده به روسیه بیش از 8.5 تن بوده که با مشقت فراوان و تحت فشار جهانی در طول 12 سال با تقدیم شهدای دانشمند هسته‌ای حاصل شده بود.پیش بینی می‌شود با از دست رفتن این ذخیره استراتژیک که تاثیر بازدارندگی جدی برای ایران داشت، فشارهای سیاسی و حتی نظامی علیه ایران افزایش یابد.
گروه سیاسی-رجانیوز: با تدبیر دولت روحانی 8.5 تن از ذخایر استراتژیک اورانیوم غنی شده ایران از دست رفت.
 
به گزارش رجانیوز علی اکبر صالحی با افتخار اعلام کرد که تبادل سوخت بین ایران و روسیه انجام شده است.
 
بر اساس برجام، ذخایر اورانیوم غنی شده ایران که حدود هشت صد تن است به جزء 300 کیلوگرم به روسیه انتقال و در ازای آن اورانیوم طبیعی دریافت شده است.
 
بر اساس اطلاع منابع ایرانی و روسی، میزان اورانیوم منتقل شده به روسیه بیش از 8.5 تن بوده که با مشقت فراوان و تحت فشار جهانی در طول 12 سال با تقدیم شهدای دانشمند هسته‌ای حاصل شده بود.
 
پیش بینی می‌شود با از دست رفتن این ذخیره استراتژیک که تاثیر بازدارندگی جدی برای ایران داشت، فشارهای سیاسی و حتی نظامی علیه ایران افزایش یابد. 
 
باید به این نکته نیز اشاره کرد که در شرایطی ایران آغاز به انجام تعهدات خود کرده که کشورهای مقابل در عمل تاکنون هیچ‌ اقدام عملی‌ای برای رفع تحریم‌ها نکرده‌اند و این مسئله خود نشان از عدم رعایت اصل همزمانی در توافق هسته‌ای بین ایران و 5+1 می‌دهد.



نویسنده : لبیک
تاریخ : چهارشنبه 94/10/9
زمان : 10:50 صبح




.:: This Template By : Theme-Designer.Com ::.

Reba.ir

کد بارشی


رفتـــ 25
تحلیل آمار سایت و وبلاگ