سفارش تبلیغ
صبا ویژن

این وبلاگ در ستاد ساماندهی پایگاههای اینترنتی به آدرس www.samandehi.ir ثبت شده است .

جنایت اسیدپاشی در اصفهان ربطی به بدحجابی ندارد
نظرات ()

یکی از بستگان نزدیک یک آسیب دیده جنایت اسیدپاشی در اصفهان با اشاره به متاهل بودن و تقیدات اخلاقی وی گفت: جنایات اسیدپاشی در اصفهان به حجاب ربطی ندارد و اسیدپاشی به خاطر بدحجابی یک ادعای دروغ است.

وی در گفت‌وگو فارس اظهار کرد: شبکه‌های اجتماعی با انتشار اخبار دروغین سعی در مرتبط کردن مقوله حجاب با جنایات اسیدپاشی دارند و ما در روز پس از حادثه به تمام رسانه‌ها اعلام کردیم که اسیدپاشی به خاطر بدحجابی یک ادعای دروغ است.

ع. ک در بخش دیگری از صحبت‌های خود از بهبود وضعیت بینایی «م.الف» خبر داد و گفت: بینایی وی از دو دهم به شش دهم رسیده که وضعیت امیدوار کننده‌ای است. او تحت درمان دارویی قرار دارد و پزشکان تشخیص داده‌اند که تا به امروز نیازی به عمل جراحی نیست.

وی همچنین خاطر نشان کرد: قربانی جنایت اسیدپاشی در اصفهان با هیچ‌کس خصومت شخصی نداشته است.

وی از رسیدگی کادر پزشکی بیمارستان سوانح سوختگی اصفهان ابراز رضایت کرد و گفت: «م.الف» وضعیت روحی مناسبی ندارد و خود قادر به مصاحبه با رسانه‌ها نیست.

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، «م.الف»متاهل  و 24 سال سن دارد، او روز چهارشنبه هفته گذشته در ساعت 19 شب مورد حمله افراد ناشناس قرار گرفت و به صورت وی اسید پاشیده شد.

وی هم‌اکنون در بخش مراقبت‌های ویژه نگهداری می‌شود.




نویسنده : لبیک
تاریخ : پنج شنبه 93/8/1
زمان : 1:21 صبح
آژیر وضعیت قرمز برای آب اصفهان به صدا در آمد
نظرات ()

این خبری است که روز گذشته، حمیدرضا تشیعی معاون نظارت بر بهره‌برداری شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور در مصاحبه با خبرگزاری ها اعلام کرد.

به گزارش رویش نیوز، تشیعی با اعلام اینکه از سه سال قبل پیش بینی بحران آب در کلان شهرها را داشته ایم عنوان کرده است که:

" دفتر مدیریت بحران و پدافند غیرعامل شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور طی سه سال گذشته به بررسی وضعیت تامین و توزیع آب شرب در کشور و احصای مشکلات مربوطه پرداخته است که در پایان سال گذشته و براساس تحلیل‌های صورت‌گرفته، مشخص شد شمار زیادی از شهرهای کشور در تابستان امسال با مشکل تامین آب مواجه خواهند شد. نکته قابل‌توجه در این تحلیل، پیش‌بینی وقوع تنش آبی در 12 شهر مرکز استان با جمعیتی افزون‌بر 23 میلیون نفر بود. به همین منظور، پیگیری وضعیت این 12 شهر در قالب کمیته پایش وضعیت کلان‌شهرها در اولویت کاری قرار گرفت و نشست‌های ویژه‌ای به‌منظور برنامه‌ریزی جهت گذر از بحران کم‌آبی تابستان برگزار شد.  با توجه به لزوم نظارت بر وضعیت تامین و توزیع آب، این‌گونه نشست‌ها طی سال‌های گذشته نیز به‌صورت مستمر برگزار شده و با برنامه‌ریزی‌های دقیق و نظارت ویژه، وضعیت تمام شهرها و روستاهای کشور رصد و راهکارهای لازم جهت غلبه بر آثار ناشی از خشکسالی ارایه شده است.وی با بیان اینکه در طول پنج ماه گذشته، شرکت‌های آب و فاضلاب حداکثر توان خود را جهت گذر از بحران کم‌آبی انجام داده و فعالیت‌های خود را در پنج محور تامین آب، انتقال و توزیع آب، مدیریت تقاضا و مصرف آب، مدیریت کیفیت آب و آموزش و فرهنگ‌سازی متمرکز کرده‌اند، به تشریح فعالیت‌های صورت‌گرفته در 12 شهر مواجه با تنش آبی پرداخت و حفر و تجهیز 213 حلقه چاه جدید، خرید و اجاره14 حلقه چاه و به‌سازی 26 حلقه چاه‌ را ازجمله این فعالیت‌ها برشمرد."

اما این همه ماجرا نیست، معاون نظارت بر بهره‌برداری شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور، در این مصاحبه اشاره می کند که علیرغم تمام تلاش های صورت گرفته، اکنون شهرهای اصفهان و کرمان از لحاظ تامین آب در وضعیت قرمز قرار دارند.

همچنین تهران، یزد و شیراز در وضعیت زرد قرار دارند. اراک، بندرعباس، قزوین، قم، کرج، مشهد و همدان نیز هم‌اکنون در وضعیت سبز قرار دارند.

اما چند نکته قابل ذکر:

اولاً این زنگ خطری جدی برای شهروندان اصفهانی به حساب می آید. دلیل کمبود آب اصفهان هرچه که باشد، اکنون نیاز مبرم به صرفه جویی داریم. اینکه مردم اصفهان به ناحق از حق خود محروم شده اند، نمی تواند بهانه مناسبی برای عدم صرفه جویی باشد. تلاش برای بازگشت حق آبی اصفهان باید به موازات صرفه جویی در مصرف آب صورت بگیرد. ما در کنار هم باید این روزها را پشت سر بگذاریم.

اکنون که هیچ نهادی در کشور از دولت گرفته تا مجلس، عزم راسخی برای حل بحران زاینده رود و مشکل آب اصفهان ندارد، حداقل خود ما باید به فکر یکدیگر باشیم و با صرفه جویی در مصرف آب امکان استفاده همه همشهری هایمان از این نعمت را فراهم کنیم و تلاش کنیم که خدای ناکرده در دو ماه آتی با  مشکل جیره بندی آب مواجه نشویم. هر اصفهانی می تواند با اندکی صرفه جویی در مصرف روزانه خود، نقش بسزایی را در حل این بحران ایفا کند.

نکته دیگر عدم فعالیت مناسب رسانه های جمعی بخصوص صدا و سیما در این زمینه است. صدا و سیمای مرکز استان اصفهان، فعالیت مناسبی را در زمینه ترغیب مردم به صرفه جویی و مدیریت مصرف آب نداشته است. ما از صدا و سیما تلاش برای بازگرداندن آب به لب های خشک زاینده رود را انتظار نداریم، که این توقعی است بسیار بزرگ از رسانه اصلی اصفهان!. اما تلاش برای هدایت کردن مردم به صرفه جویی و فرهنگ سازی در این زمینه کمترین انتظاری است که از این دستگاه عظیم  می رود.

پیشنهاد می شود، استانداری و یا شهرداری پیش قدم شده و جلسه ای را با حضور رسانه های مکتوب، مجازی و مهمتر از همه صدا و سیما برگزار کرده و در آن با تقسیم بندی وظایف، رسانه های مختلف، به شکل هماهنگ در راستای فرهنگ سازی در این زمینه گام بردارند.

  نکته ای که در پایان به آن گذرا اشاره می کنیم، نگاهی است به وضعیت شهرهای مختلف در مصاحبه آقای تشیعی. وضعیت اصفهان باید قرمز باشد، اما وضعیت شهرهایی مانند یزد که آب زاینده رود به آن ها می رود، زرد. همچنین استان چهارمحال بختیاری که در بالادست از زاینده رود برداشت می کند، وضعیت مناسبی نسبت به آب داشته باشد .




نویسنده : لبیک
تاریخ : یکشنبه 93/5/12
زمان : 12:27 عصر
تکذیب تعطیلی برخی حسینیهها در اصفهان
نظرات ()

مسئول دفتر نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اصفهان گفت: شایعات اخیر مبنی بر دستور آیت الله طباطبائی نژاد به تعطیلی حسینیه‌ها و هیئت‌های فعال اصفهان و همچنین مخالفت ایشان با قرائت زیارت عاشورا در مجالس عمومی را به صورت کامل تکذیب کرد.
حجت الاسلام والمسلمین سید حسین هاشمی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اصفهان، شایعات اخیر مبنی بر دستور آیت‌الله طباطبایی‌نژاد به تعطیلی حسینیه‌ها و هیئت‌های فعال اصفهان و همچنین مخالفت ایشان با قرائت زیارت عاشورا در مجالس عمومی را به صورت کامل تکذیب کرد.
 
وی گفت: قطعا هیچ عقل سلیمی چنین مطالبی را باور نکرده و قطعا شیوع این شایعات جاهلانه نبوده بلکه مغرضانه و با هدف مخالفت با علما و نظام مقدس اسلامی است.
 
مسئول دفتر نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اصفهان افزود: بی شک نشر کنندگان این نوع شایعات که برای چندمین بار طی سالیان اخیر اقدام به اتهام و نشر اتهام می‌کنند از تقوا بهره‌ای نبرده و خائنانه علما و مسئولان نظام مقدس اسلامی را تخریب می‌کنند.
 
وی همچنین این مطلب را نیز یادآور شد: نخستین برنامه مراسم عزاداری ایام محرم و ایام فاطمیه که در دفتر آیت الله طباطبا‌یی‌نژاد برگزار می‌شود قرائت زیارت عاشورا است.
 
حجت‌الاسلام والمسلمین هاشمی در پایان همه امت اسلامی را به ویژه در این ماه خدا به تقوای الهی و پرهیز از پذیرش و نشر شایعه دعوت کرد و خواست قبل از پذیرش هرگونه شایعاتی با منابع معتبر تماس و از صحت خبر مطلع گردد.




نویسنده : لبیک
تاریخ : پنج شنبه 93/5/2
زمان : 6:45 صبح
جلسه حدیث کساء (62) به همراه جشن میلاد امام حسن علیه السلام
نظرات ()

 

یک شنبه مورخ 22/4/1393 همزمان با شام ولادت امام حسن مجتبی

از ساعت 18

برنامه جلسه : ختم سوره انعام - نماز جماعت مغرب و عشاء - صرف افطار - سخنرانی - مولودی خوانی و مداحی - اجرای گروه سرود مسجد - قرائت حدیث شریف کساء

آدرس : کوی راه حق - ابتدای خیابان شهید دستغیب - ساختمان ارد

منزل برادر مجید رضایی

قدم رنجه فرمایید ... .




نویسنده : لبیک
تاریخ : دوشنبه 93/4/23
زمان : 6:30 صبح
کامران: آب کشاورزان اصفهانی به سرقت میرود
نظرات ()

نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی از مقامات و مسئولین خواست حقابه کشاورزان اصفهان را نفروشند.

به گزارش ایسنا، حسن کامران در نطق میان دستور خود در جلسه امروز مجلس با اشاره به حدیثی از امام علی (ع) که اگر دنیا به سراغتان آمد شما به سراغش نروید، گفت: دنیا به سراغ امام آمد اما حتی غذایش عوض نشد. رهبری هم به سراغ دنیا نرفت اما امروز متاسفانه فامیل‌گرایی وجود دارد و رانت‌خواری هم وجود دارد. اخیرا بانک مرکزی امتیازی 650 یورویی به یک فرد عادی داد که خود نوعی رانت‌خواری است.

وی ادامه داد: گاهی در انتصابات فرد را خبر نمی‌کنند و یک نفر را به جایش می‌فرستند حتی اگر آن طرف شمر باشد تحقیر و توهین می‌شود لذا ما باید به وصیت امیر المومنین (ع) عمل کنیم.

این نماینده مجلس اضافه کرد: ایشان همچنین فرمودند دشمن ظالم باشید. آمریکایی‌ها در حافظه ایرانی‌ها از جنگ دوم خیانت کردند. اگر بخواهند در هسته‌ای هم بگویند کنار می‌کشیم ما همچنان غنی‌سازی 20 درصد را داریم و با قوت توسعه را انجام می‌دهیم.

وی همچنین گفت: تمام چرخش کار سیاسی صهیونیست‌ها هستند. با پول عربستان و قطر کلیسیونی از ظالمان در منطقه هستند. خروجی آنها که داعش هم یکی از آنهاست امام به حق فرمودند که اسلام آمریکایی است. امیدواریم نسل آنها براندازی شود.

نماینده مردم اصفهان در مجلس در ادامه به بحث مشکل آب در اصفهان پرداخت و گفت: زاینده‌رود در دو حوزه اصفهان و چهارمحال و بختیاری است که 93 درصد آن در استان اصفهان و هفت درصدش در چهارمحال و بختیاری است. به علاوه 98 درصد جمعیت نیز در اصفهان و دو درصدش در استان چهارمحال و بختیاری است.

وی ادامه داد: هیچ مقامی حق ندارد حقوق حقابه‌داران را بفروشد. در تونل اول مردم پول دادند. با چه اذن شرعی آب مردم را بفروشند که مهر زن و عروس‌شان بود. هر کس آب فروخته بی‌خود فروخته و باید پس دهد. مگر می‌شود خلاف قانون شرع مدیریت کرد. اگر وزیر نیرو نمی‌تواند مدیریت کند استعفا دهد.

نماینده مردم اصفهان با اشاره به تومار شیخ بهایی گفت: او آمایشی فکر می‌کرد اما ما آمایشی فکر نمی‌کنیم. مادی‌هایی که او ایجاد کرد همه از روی عقل ریاضی و نظم هندسی بوده است.

کامران اضافه کرد: کشاورزان اصفهانی به خاطر این بی‌فکری‌ها روزگار سیاه شدند و کسی که 200 هکتار زمین داشته کارتن جمع می‌کند. آنها حتی اعتراض مسالمت‌آمیز کردند که برخورد شد. آب کشاورزان اصفهان به سرقت رفته است. آقای روحانی و دولت، هر اتفاقی در اصفهان رخ دهد شما مسئول هستید. چرا کار کارشناسی نمی‌کنید؟ وزیر نیرو باید پاسخ دهد که چرا حق حقابه‌داران را از بین بردند. ما در دادگاه شکایت کرده‌ایم.

وی گفت: چرا کارشکنی می‌کنید؟ کف زاینده‌رود فوتبال بازی می‌کنند. این چه مدیریتی است و چه بساطی است؟ این بلای خانمان‌سوز را چه کسی ایجاد کرده است؟ حق حقابه‌داران را باید داد. حتی آب شرب اصفهان هم دچار مشکل است و در آینده در این زمینه با مشکل مواجه می‌شویم.

نماینده مردم اصفهان در پایان نطق خود از پرداخت نشدن حقوق ماهانه کارمندان ذوب‌آهن و افزایش درصد بیمه انتقاد کرد. 




نویسنده : لبیک
تاریخ : یکشنبه 93/4/15
زمان : 11:34 عصر
عکس: طبیعت خروشان زاینده رود
نظرات ()

بستر زاینده رود ، اگر چه این روزها خشک و بی روح ، اهالی اصفهان را در حسرت فراق نسیم پرمهر و روح نوازش افسرده خاطر ساخته است ، اما کمی آنسوتر در مناطق بالادست جنوب غربی اصفهان ، جایی که هنوز کام سیری ناپذیر صنایع بزرگ ، زلال آب زاینده رود را به تسخیر خود در نیاورده است ، زنده رود زیبا ، توفنده و خروشان ، دره ها و دشت ها را در می نوردد و چشم ها را به میهمانی جلوه گری های زیبای خویش می خواند. این تصاویر ، بخشی از این جلوه های زیبا را در منطقه سامان چهارمحال و بختیاری در تاریخ جمعه ، ششم تیرماه 1393 به تصویر کشیده است.

 

alt

alt

alt

alt

alt

alt

alt

alt

alt

alt

alt

alt

alt

alt

alt

alt

alt

alt

alt

alt

alt

alt

 

  




نویسنده : لبیک
تاریخ : دوشنبه 93/4/9
زمان : 3:38 عصر
ابقای مدیر کل فرهنگ وارشاد اسلامی استان اصفهان
نویسنده : لبیک
تاریخ : جمعه 93/3/23
زمان : 2:23 عصر
دیدار سرهنگ یاردوستی فرماندهی انتظامی اصفهان با اهالی کوی راه حق
نظرات ()

ان شاء الله یک شنبه مورخ 18/3/1393 - پس از نماز مغرب و عشاء

مسجد صاحب الزمان علیه السلام کوی راه حق




نویسنده : لبیک
تاریخ : شنبه 93/3/17
زمان : 4:49 عصر
کد و شماره تلفنهای اصفهان را اینجا ییابید .
نظرات ()

در راستای اجرای طرح هم کدسازی تلفن ثابت در استانهای کشور، تلفنهای ثابت استان اصفهان از روز چهارشنبه7 خرداد ماه سال جاری هشت رقمی و کد استان به031تغییر می‌یابد.
   
به گزارش روابط عمومی شرکت مخابرات استان اصفهان ، با اجرای طرح ملی هم کدسازی کلیه شماره تلفن های ثابت این استان با اعمال تغییرات بر حسب جدول زیر، هشت رقمی می گردند و کدهای بین شهری حذف و کد بین شهری استان به 031 تغییر می یابد.
 
 
   
 
نکته مهم : به ابتدای کلیه شماره تلفنهای ثابت شهر اصفهان ، شهرستان فلاورجان و شهرستان خمینی شهر عدد 3 اضافه خواهد شد .
 




نویسنده : لبیک
تاریخ : چهارشنبه 93/3/14
زمان : 11:52 عصر
دوره مشترک موسسه طلوع و کانون نخبگان اصفهان؛
نظرات ()

کارگاه سواد رسانه ای "طلوع" در اصفهان

 

موسسه طلوع و کانون نخبگان جوان اصفهان با همکاری خانه انقلاب اسلامی استان اصفهان دروه آموزشی پیرامون حوزه رسانه برگزار میکنند. 

به گزارش رجانیوز، این دوره با هدف آموزش و ارتقاء سطح بینش و سواد رسانه ای فعالان و علاقه مندان، به موضوعات سوژه یابی در رسانه، مولفه های جنگ نرم، دغدغه های فرهنگی و رسانه ای در دوران پسااستعماری، سینمای اشراقی از نگاه شهید آوینی، معرفت شناسی سایبری، دیپلماسی رسانه ای غرب و ... خواهد پرداخت.

این دوره با بهره گیری از اساتید برگزیده کشوری مانند آقایان دکتر فواد ایزدی، دکتر وحید یامین پور، محمدسرشار، علیرضا چابکرو و حجت الاسلام عباس محسنی و تنی چند از اساتید دیگر برای اولین بار در استان اصفهان برگزار میگردد.

زمان برگزاری دوره تابستانه از نیمه مرداد تا پایان شهریور ماه 93 - به مدت 7 هفته ( هر هفته یک روز - 5 شنبه ها ) بوده و محل ثبت نام شرکت کنندگان حضوری در این کلاسها آدرس: کانون نخبگان جوان استان اصفهان به نشانی خیابان آیت الله کاشانی - روبروی ساختمان هلال احمر میباشد.

ضمنا علاقمندان جهت ثبت نام و استفاده مجازی میتوانند به سایت طلوع Toluehagh.ir مراجعه نمایند. 

تلفن: 9 – 2358977 (0311) / ساعات تماس یا مراجعه حضوری برای ثبت نام: شنبه تا چهارشنبه 20- 16

مکان برگزاری کارگاه ها: خانه انقلاب اسلامی و ولایت به نشانی خیابان چهارباغ پایین- خیابان جامی




نویسنده : لبیک
تاریخ : پنج شنبه 93/3/8
زمان : 2:51 عصر




.:: This Template By : Theme-Designer.Com ::.

Reba.ir

کد بارشی


رفتـــ 25
تحلیل آمار سایت و وبلاگ